Gājēju drošības uzlabošanas nolūkos Rīgā šogad plānota 11 gājēju pāreju pārbūve, paredzot papildus apgaismojuma ierīkošanu.
Jaunu pāreju būvniecība un esošo pārbūve tiek prioritizēta, ņemot vērā satiksmes intensitāti, gājēju intensitāti, apgaismojuma esamību, šķērsojamo joslu skaitu, tuvumā esošas izglītības iestādes, sabiedriskā transporta pieturvietas, slimnīcas, iedzīvotāju ieteikumus, pilsētvides attīstības plānus un citus faktorus.
Patlaban norit projektēšana gājēju pārejām Liepājas ielā 40 (pie ieejas slimnīcā Pilsoņu ielā 13 k-38), Zvejnieku ielā 12 (pie Starptautiskās Rīgas sākumskolas), Ūnijas ielā 93, Valdeķu ielas un Irbenes ielas krustojumā, Juglas ielā 2 (pie VCA poliklīnikas "Jugla"), Sesku ielā 72 (pie Rīgas 93. vidusskolas), Čiekurkalna 1. līnijā (pie Viskaļu ielas), Ludzas ielā (pie Daugavpils ielas), Vestienas ielā 35 k-5, Grīvas ielā 26 (pie 71. vidusskolas sākumskolas korpusa) un Tvaika ielā 4 (jaunas gājēju pārejas izveide).
Būvniecības līgums tiks slēgs visām gājēju pārejām vienlaicīgi un plānots, ka to būvniecība sāksies šī gada otrajā pusē, paredzot finansējumu 120 tūkstošu eiro apmērā, bet 2026.gadā 480 tūkstošus eiro.
Tāpēc, ka tā ir maģistrālā iela, kas ir domāta augstas intensitātes satiksmei nevis "satiksmes mierināšanai". Nu nevajag pārejas ik pa 200m, kā to propogandē dažādi aktīvisti. Kurzemes prospektā ir vienkārši sadirsta iela (labi, tur tāpat vietumis josla kalpo kā autostāvvieta...). Nav jāšaurina jau tā retie plašo ielu posmi Rīgā, kas savulaik tika veidoti, kā pilsētas iekšējais apvedceļš, kura Rīgā visaptverošā nozīmē nav, pretēji, piemēram, Viļņai - tādas ielas nekur nečakarē un tam ir citi risinājumi, nevis pārvērst pilsētu par sūnu ciemu tiem, kam netīk mežā dzīvot, jo tur sojas latti uz katra stūra nevar dabūt !