Pauls Timrots: Pirmajam auto nevajadzētu būt jaunākam par 10 gadiem 30

 
19.janvāris 2009 11:35

Autoeksperts Pauls Timrots uzskata, ka autobraucējiem, kas tikko kā ieguvuši autovadītāja apliecību, nevajadzētu iegādāties jaunu auto ātrāk, kā pēc 3 gadu braukšanas stāža.

Timrots uzsver, ka pirmajai automašīnai vajadzētu būt apmēram 10 gadus vecai. Ja to iemācīsies kopt, „tad ar jaunu mašīnu nebūs nekādu problēmu”, viņš norāda videoraidījumam „Tāpēc, ka Jautājat!”, kas katru dienu skatāms portālā apollo.lv.

„Statistika liecina, ka parasti pirmos 2 gadus cilvēks brauc uzmanīgi, tad viņš ir priecīgs, ka 2 jaunos gadus sagaidījis bez avārijām un tad sākas nepatikšanas”, Timrots pamato savu pārliecību.

„Tāpēc, ka jautājat!” ir interaktīvs interneta videoprojekts, ko veido producentu apvienība „Ektos”. Ikviens skatītājs ar raidījuma starpniecību var uzdot jautājumu jebkurai sabiedrībā pazīstamai personai vai kādas konkrētas nozares ekspertam. Kopš pagājušā gada novembra sākuma TKJ sižeti portālā apollo.lv skatāmi katru dienu. Divu mēnešu laikā TKJ sižeti skatīti pusotru miljonu reižu.

Ikdienas sižeti redzami Apollo pirmajā lapā, pārējos skatīt šeit : http://www.apollo.lv/portal/fun/2349
 
Visi komentāri
 
265893. viesis 19.janvāris 2009 12:00
0 0 Atbildēt

pilniigs stulbums!!! kaada velna peec ir jaabrauc ar miskasti, ja var braukt ar muusdieniigu, eertu un droshu auto. Vai tad droshiiba nav pirmajaa vietaa???? Cik zinaams, tad vecajiem autinjiem ar droshiibu ir taa kaa ir (pat audi a4 liidz 2001 gadam ir galiigi garaam)

265894. viesis 19.janvāris 2009 12:18
0 0 Atbildēt

viesi - Timrota ideja ir pareiza, tikai diežēl lielai daļai jauno "zaļo gurķu" apzinoties ka brauc ar jaunu un drošu mašīnu nepietiek prāta apjaust, ka mašīnas drošības sistēmas nav visvarošas un vadītāja izcilu muļķibu nespēs labot, lai arī ļoti daudz ko tās spēj. Tehniski es būtu par to lai šādu drošības sistēmu nebūtu gandŗīz nemaz, tad varbūt cilvekiem beidzot ienāktu prātā vairak rūpēties par savu veselību ( vai varbūt jāsaka "viengabalainību") braucot tajās.

265902. viesis 19.janvāris 2009 12:56
0 0 Atbildēt

Ja ir naudas pietiekami, var braukt kaut vai ar pasaules atrako vaagji... Bet nemt lizingaa, kuru knapi var nomaksaat ar tiko sanemtaam tiesibaam, diezvai ir prata darbs.

Un veel- ne visas 10gadiigas mashinas ir miskastes, dalja no tam ir daudz labakaa stavoklii nekaa dazham labam paris gadus veca. Ka arii ir daudz tadi jauno autinju brauceeju redzeets ar jaunu auto, bet plikam riepaam... :D

265907. viesis 19.janvāris 2009 13:32
0 0 Atbildēt

Nu uz saviem bērniem var izmēģināt. Es gan taisni otrādi, pirmo puikam taisos nopirkt kaut kadu jaunu meslu ar 5. droshibas zvaigznem, jo labi zinu, kaa brauc "tikko 18", pats sevi atceros un dazkart bail paliek, ko tik visu neizmeginaju ar ziguliti...

265912. viesis 19.janvāris 2009 14:18
0 0 Atbildēt

Nu, nu - man tikai pusgadu ir tiesības. Un mašīna, kas jaunāka par 10gadiem. Un zinu, ka tai ir mīksta virsbūve, kas jebkurā krašā ar bembi zaudēs. Tātad uzmanos, lai arī mēnesī nobraucu kādus 2000 km, kas laikam nav tipiski sievietei - iesācējai ;)

265915. viesis 19.janvāris 2009 14:43
0 0 Atbildēt

Pilnībā piekrītu. Pirmajos gados ir ļoti raksturīgi tikai vēl mācīties apzināt gabarītus, laicīgi aizvairīties no bedrēm. Darot to visu ar jaunu auto ir sagaidāmas ļoti lielas izmaksas (vai "brīnišķīga" KASKO vēsture). Un tiem "drošības" faniem iesaku pamēģināt ar ķiveri galvā sagaidīt uz sliedēm vilcienu. Ja nav prāta, tad NCAP zvaignītes tāpat neglābs.

265916. viesis 19.janvāris 2009 14:43
0 0 Atbildēt

Piekrist :D

Cik labi ka zaļākos laikos pietika prāta nenopirkt kaut kādu miskastgetzu "jo tas ir jauns" :D

265921. viesis 19.janvāris 2009 15:06
0 0 Atbildēt

Kaksis, nu ja, tapec peec tiesiibu nolikshanas nebraucu daudzus gadus. :D

265922. viesis 19.janvāris 2009 16:26
0 0 Atbildēt

"ja var braukt ar muusdieniigu, eertu un droshu auto"

kāds burvīgs nezināšanas naivums, bet - vispārēji tipisks iauto komentētājiem ...

265923. viesis 19.janvāris 2009 16:30
0 0 Atbildēt

Zināmā mērā piekrītu raksta autoram - jaunam autovadītājam, braukšanas pieredzes iegūšanai, pilnīgi pietiek ar 10 gadīgu auto. Domāju, ka jauniem braucējiem prioritāte ir izturīgi auto - kāds labs mersis vai pat vecais "cigārs" . Ja kaut kur nepaveiksies, noraus kādu stūri - PATS vismaz būs dzīvs un vesels. Nesen pavēroju sadursmes sekas,

kurā bija iesaistīts 206 peugeots un skorpis. Peugeots bija saplacināts , skorpim tikai nedaudz spārns bija iebuktēts. Uzskatu, ka nav prātīga doma saviem bērniem pirkt jaunus mazās klases auto, kuri tomēr ir neizturīgi auto. Mana meita arī nupat nokārtoja autoekšus. Priecājos, ka viņai patīk braukt ar manu w124/320 mersi. Izturīgs un drošs auto. Dažus gadus lai pabrauc, tad jau varēs padomāt par kaut ko jaunāku un glaunāku.

265925. viesis 19.janvāris 2009 16:51
0 0 Atbildēt

Zin, man ir desmitgadīgs M5, es neteikšu, ka tas būtu baigais mēsls, vēl ar vien iet stipri ātrāk par lielāko daļu auto, kas sastopami ielās :) Un maksā šis auto arī ne maz tik i lēti! Tā ka, nepareizi būtu teikt- vismaz 10 gadi, pareizāk būtu definēt- auto, par sapratīgu cenu, vēlams bez kredītsaistībām, tā, lai var norakstīt, ja nu kas atgadās! :)

265929. viesis 19.janvāris 2009 17:17
0 0 Atbildēt

IV, vai tad meita ar kujdaju nebrauc? :O

265932. viesis 19.janvāris 2009 20:25
0 0 Atbildēt

kāda starpība varu nopirkt jaunu braucu un čakarēju jaunu,nevaru nopirkt jaunu pērku ko varu atļauties 10gadīgu 15 gadīgu pa 100ls vai pa 2kls,kaut kā tā.

265933. viesis 19.janvāris 2009 20:32
0 0 Atbildēt

msh: zini, manai meitai(tikko 18.g) tā sonāte ''sķiet stipri garlaicīgs un neinteresants auto - bez "odziņas". Protams, patīk,"sonātes "tomāts". Bet citādi vecais mersis viņai šķiet intriģējošāks auto. Bet ja tā godīg, man braucējaam ar teju 32 gadu stāžu,kas 10 gadus nobraucis ar volgu, arī vecais ,labais mersis ''sķiet braucamais, ko var nosaukt par ĪSTU auto. /IV/

265948. viesis 20.janvāris 2009 9:41
0 0 Atbildēt

Es tomēr teiktu, ka tas viss ir individuāli:

ja man iegūstot tiesības vienīgā iespēja būtu bijusi iespējas braukt ar 10-15 gadus vecu auto, man to būtu bijis krietni mazāk žēl saskrāpēt/sasist, nekā braucot ar jaunu. Tā kā auto bija jauns un bija žēl to apskādēt, tad tieši sākotnēji noteikti braucu daudz uzmanīgāk.

msh man nepiekritīs, taču neuzskatu, ka mūsdienās katram ir jāprot saķimerēt savu auto, nomainot detaļas un eļļu - pārvietojoties pārsvarā pa pilsētu, man daudz ērtāk un patīkamāk ir pārvietoties ar jaunu kompaktklases auto nekā 10-15 gadus vecu auģiku.

Drīzāk "atvilcēji" no luksafora līdz luksaforam būs tie, kas brauc ar 10-15 gadus vecu autiņu, nekā tie, kas brauc ar jaunu.

/Jaunietis ar 4 gadu stāžu.

265953. viesis 20.janvāris 2009 11:09
0 0 Atbildēt

es labāk braucu ar pagājušā gadsimta volvo nekā ar vakardienas korejiešu ķēmu,tas ir drošības ziņā :)

265956. viesis 20.janvāris 2009 12:43
0 0 Atbildēt

Vienīgais auto, ko esu saskrāpējusi ir manis pašas. Tiesa parkojoties ir gadījies ieripot kādam bamperī, bet labi, ka bez pēdām un labi, ka nepārāk jauniem autiņiem. Savu auto žēl nav - citus gan. Sākumā pat paniski bija, nedo dies pieskarsies paliks švīka, sāks gaudot, atnāks saimnieks un sados pa ķobi. bet atlika veiksmīgi no dažām šaurām vietām izlīst, iepazīt labāk sava auto ģeometriju un rekā izrādās, ka parkoties tomēr autoskolā ir iemācīts. :) Par kopšanu man liekas, ka katram savs pirmais auto ir dārgs un mīļš, lai vai cik vecs tas būtu - tas tak ir Mans Pirmais Auto. Jo vairāk, ja vēl pa savu naudu pirkts. Nomainīt riteni, uzmanīti vai viss ir līmenī un zināt, zem kura vāciņa, kura zupa ir jālej, tas ir nepieciešamais zināšanu minimums. Pēc tam nāk ari saprašana par auto dziesmiņu, cik labi un pareizi tā skan.

265960. viesis 20.janvāris 2009 13:26
0 0 Atbildēt

Nevajag te pasakas par "plakaniem Peugeot". Tiem modeļiem, kas mūsdienās iegūst 5 NCAP zvaigznītes nekas plakans nevar būt, jo ir stingrs rāmis (kas ir viena no centrālām lietām, lai auto nesabruktu) un 3 gadus šis auto būs diezgan drošs. Protams, ja pašam prāts nav, tāpat risks ir liels, taču katrā ziņā ne lielāks kā braucot ar milzīgu mersi. Bet nu katram savs, izmēģiniet uz saviem bērniem cigārus un vecus meršus, ja vēlaties. Starp citu, tajā pašā NCAP mājas lapā var redzēt arī dažādu vecāku mašīnu kraštestus. Par KASKO vēsturi nu gan pašam puikam ir jāsatraucas un jāuzņemas atbildība...

265962. viesis 20.janvāris 2009 14:21
0 0 Atbildēt

No vienas puses gribas pasmīnēt par visām tām švīkāšanām un visu pārējo :) No otras puses tomēr gribot negribot jāatceras, ka te melnā masa ir no Pasaules Nabas, kur visādi brīnumi iespējami :)

265948. viesis es tevi saprotu - tev ir daudz naudas, tāpēc savam plikajam 1.2 getzam, kuram tāda lieta kā ekstras un dinamika neeksistē kā suga [getzam tak bāzītē pat maģis nav :) ], vari atļauties eļļu mainīt pa dārgo un vēl piedevām pat kasku un līzi samaksāt :D

Bet ja ērtības tiek saprastas ar gabarītiem, cietu piekari, cietiem ķebļiem un nemotoru zem haubes - jā, man ar manas muteres mk3 golfmašīnu arī patīk pa pilsētu pabraukāt, viss tas pats, tikai par to samaksātas trīs štukas eiru pirms pieciem gadiem :D - bet uz šosejas - ui...

Kaksi, tu atkārtojies, kaut kur jau šito tekstu esmu redzējis :D

265968. viesis 20.janvāris 2009 19:10
0 0 Atbildēt

265960. viesis būs neuzmanīgi lasījis EuroNcap mājas lapu. Peugeot 206 un Scorpio ir dažādās svara ketegorijās, tādēļ šāds iznākums likumsakarīgs.

www.euroncap.com/Content-Web-F...1-07b99c8f62c4

265972. viesis 20.janvāris 2009 22:52
0 0 Atbildēt

Nav tik svarīgi cik tur veca vai dārga pirmā mašīna - galvenais lai to jaunais autovadītājs būtu nopelnījis pats nevis sencis bonsā iedevis. Tikai tad, kad pašam bijis kādu vasaru jāpasvīst lai dabūtu to vāģi, kad pats lej benžu, maksā apdrošināšanu un labo par savu piķi, tad var cerēt, ka jaunais censonis nenošķils vāģi otrajā celmā, kas gadīsies ceļā.

265974. viesis 21.janvāris 2009 0:45
0 0 Atbildēt

Manā skatījumā P.Timrots ir pagaidām cienījamākais no mūsu autožurnālistiem,kuru noteikti nav kauns klausīties.Pati labākā viņa īpašība ir mudināt cilvēkus domāt ar galvu.

Nu labi vēl te pie mums,bet,palasot Apollo komentārus- laikam gan lielai daļai komentētāju galveno baudu sagādā iespēja jebkuru runātāju vispirms apmētāt ar mēsliem.Neatkarīgi no viņa teiktā.Pat tad,ja runātājs izsaka savu personisko viedokli un principā runā "no sirds".Jo pie mums nav pieņemts pavērt sava auto logu,lai kādam ko cilvēcīgi ieteiktu- to dara galvenokārt tikai lai izmestu citam degungalā izsmēķi vai kādu citu mēslu.

Tur jau tā sāls,ka domājošu un izprotošu autovadītāju nevar izaudzināt,iesēdinot viņu tankā,kurš pats stūrē,bremzē un vajadzīgajā brīdī aktivizē procesus vadītāja smadzeņpodā.Laba teorētiskā sagatavotība un uz ceļa notiekošo procesu izpratne- tas ir punts numur viens jaunā vadītāja tapšanā.Kustību koordinācija,stūrēšanas iemaņas ,sava auto uzbūves un iespēju izpratne- punkts numur divi.Tad vēl ir savaldība,iecietība,pieklājība utttt.

EuroNCAP testa zvaigznes te ir varbūt labi ja punkts numur pieci - ne jau ar to ir jāstartē dzīvē. Ne tāpēc mēs kāpjam savos auto,lai katrā trešajā situācijā mērītu bleķu izturību.Ja nav smadzeņu- nelīdzēs nekāds tanks...

265976. viesis 21.janvāris 2009 8:39
0 0 Atbildēt

Arī 265960. viesis

Nu par "svara kategorijām" varu piekrist tikai daļēji. Reāli pašreizējiem auto, kas saņem labas atzīmes testos ir stingrs rāmis, kaudzēm gaisa spilvenu un priekša, kas labi deformējas, kas arī nosargā atovadītāju, līdz ar to, dziļākajā būtībā nav tik liela nozīme, cik liela automašīna brauc pretī, jo "saplacināt" īstenībā nevar pat Smartu. Tiesa, no fizikas nekur neizbēgsi un tāpat frontālā sadursmē viss trieciens būs uz mazāko un izdzīvot ir mazas izredzes. Taču nekur neesmu teicis, ka nav jādomā ar galvu, vienkārši ir neapstrīdams fakts, ka daudz kas nāk no pieredzes. Es piemēram, ar savu pirmo auto (žiguli) pāris reizes slidenā laikā ierullēju grāvī (nemetot kūleņus) un vienreiz nepareizi aprēķināju gabarītus. Bija mācība, taču citam šīs mācības, gadās, maksā dzīvību. Un kā tad jūsuprāt cilvēciņš iegūst pieredzi, piemēram, par slidenu laiku vai grants ceļiem? Reāli caur lielu vai mazu CSN...

265980. viesis 21.janvāris 2009 10:29
0 0 Atbildēt

nu nez, tad jau Pauls neko dizu nezin:D...tie kas tiko nolikusies eksamenus un tikusi pie tiesibam, kadu laiku ari zin noteikumus un tos ievero (tos 2-3 gadus), jo pec tam saplust ar parejo aza baru:D un tad izdzivo stiprakais, vai tas kurs mazak baidas:D bedigi bet fakts azu valsti:((

265981. viesis 21.janvāris 2009 10:49
0 0 Atbildēt

redzi, msh, esmu pietiekami salasījies Tavus komentārus, lai zinātu Tavu attieksmi, un pasakot to anonīmi var tikai vēl sulīgāk to pašu izlasīt :)

Tu ar savu komentāru acīmredzot norādi arī par to, kādam auto jaunajam vadītājam ir jābūt:

a) viņam ir jāpērk 10-15 gadus vecam auto, neskatoties uz to, ka šis jaunais vadītājs varētu atļauties arī ko labāku. 2us gadus katram ir pienākums braukt ar miskasti, lai saprastu, no kā auto taisīts, kas viņam vārīgās vietas un tamlīdzīgi.

Ir pilnīgi pieņemams, ka var nopirkt arī labus 10-15 gadus vecus auto, taču ja jau ir pieņemts, ka jaunais autovadītājs neko nerubī, tad nebūtu pareizi pieņemt, ka viņš šādu auto prot nopirkt.

b) plikam gecam komforts nav; piedod, bet arī manam auto ir gan ērti beņķi, gan maģis, gan arī vēl citas ekstras. Protams, var atrast labākus un ērtākus auto, taču iegādājoties to mans mērķis nebija sastumt tur iekšā visu, lai visam mūžam pietiek.

c) ja Tu saki, ka auto dinamika ir viens no svarīgākajiem un nepieciešamākajiem parametriem, tad (atceries, mēs runājam par jaunajiem autovadītājiem) Tu tikai atbalsti to, ka jaunajam auto vadītājam ir jābūt agresīvam braucējam tikai tāpēc, ka viņš ir jauns vadītājs un ka viņam vajag 10-15 gadu veco auto tāpēc, lai to sasistu, vai vismaz lai viņam būtu lielākas iespējas to izdarīt.

Ja jau viss jaunajam vadītājam ir vērsts uz avāriju piedzīvošanu, tikai no kā (tā sanāk) attiecīgi pieredze rodas, tad varbūt auto vadītājiem ar stāžu zem 2iem gadiem vispār jāaizliedz piedalīties kopējā ceļu satiksmē, tikai noteiktās vietās noteiktās stundās jāļauj gāzēt, lai var izbraukāt grāvjus un vēl nezin ko, iegūt sertifikātu "atļauts piedalīties kopējā ceļu satiksmē"

Gaidu opozīciju :D

265948. viesis.

265995. viesis 21.janvāris 2009 13:33
0 0 Atbildēt

GETZ jau arī nebūt nav tas sliktākais auto, kuru vienmēr dažš,labs šeit ķengā. Mans labs paziņa pirms getza nevis brauuca, bet gan mocijās ar pajaunu volvo s-40. Visu laiku kaut kas bojājās elektronikā, bija problēmas ar dzinēju. Kad nu viņam tas viss apnika, vēl treknajos gados paziņa nopirka jaunu getzu. Nu tas GETZ viņam bez jebkādām probzām kalpo jau 4 gadu. Komforts pietiekošs, auto izturīgs. Izskatās, ka iauto lapās tradicionali lielākie jauno auto aptaisītāji ir tieši dažadu līmeņu autošloseri, kuriem ir dvēseliskas problemas sakarā ar darba apjoma samazināšanos.

266010. viesis 21.janvāris 2009 15:26
0 0 Atbildēt

Tad jau es darīju pareizi - pirmo auto nopirku pēc gandrīz 4 gadu stāža un tas tolaik bija 18 gadus vecs..

266026. viesis 21.janvāris 2009 22:43
0 0 Atbildēt

nu jā, vienu laiku, kad bja tas jauno auto bums, šloseri un servisnieki nopietni bija satraukušies , ka var palikt bez darba. daudzi klienti-onkas no sierrām un cigariem pārkāpa uz jaunām hondām un getziem. klientu kritums bija jūtams. tolaik, protams - gan presē,gan IT daudz tika aģitēts par sliktu jaunajiem auto. Pašlaik viss ir OK - vecie klienti atgriežas ar visām savām hondām un pajauniem passātiem. Jūk laukā tie jaunie brīnumauto,šance servisniekiem pietiek.

266225. viesis 28.janvāris 2009 16:38
0 0 Atbildēt

man 1. auto bij jauns auto. braucu un bez starpgadījumiem. tagad nomainju uz citu, arī jaunu. tā kā mistera Timrota atziņas nebūt nav attiecināmas uz visiem.

pie kam, jaunu auto nav ko mācīties kopt, tik jāzin kur lej degvielu, kur logu šķdirumu un kad apkopes jāiet. bet ar 10gadīgu atuto varatsist visu auto gribēšanu uz ilgu laiku un sirmus matus dabūt pārāk ātri. tātad - neiekrītu ka katram tagad ir ar lūzni 3 gadi jābrauc.

varbūt pārpildīto līzinga plaču reklāma? ;)

266300. viesis 2.februāris 2009 14:52
0 0 Atbildēt

Redz kur arī kļūda :) Ja nekopsi jaunu auto, viņš jau pēc 5 gadiem būs lūznis un miskaste neatkarīgi no markas. Ja kopsi - arī pēc 10 gadiem kāds ar prieku to iegādās kā savu pirmo auto ;)

Kā pirmo tiešām ir labāk ņemt pavecāku autiņu bez visiem "anti" "pret" un ta tālāk. Vismaz iemācies savākt mašīnu nestandarta situācijās. Pretējā gadījumā iekāpjot citā mašīnā vai "noklājoties" kādai no anti sistēmām var sataisīt reālus mēslus. Ļaut autiņam darīt visu tavā vietā var tad, kad arī pats māk ko izdarīt :)

Par drošības testiem - kādu laiciņu atpakaļ bija tests kurā fiat 500 (ar ļoti labiem rādītājiem NCAP testos) tika salikts kopā ar kajanu... secinājums bija tāds, ka mazauto "iemītniekiem" izdzīvošanas izredzes bij visai minimālas... un loģiski, jo kajans ir 3x smagāks un nekādas zvaigznes mazauto neglābj :) fizika...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis 2

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti