Rallijsprinta čempioni noskaidroti dramatiskā cīņā Aizputē 1

 
22.septembris 2008 13:14

Ar rallijsprintu „Aizpute 2008” Kurzemes ceļos noslēgusies Latvijas rallijsprinta sezona. Par čempioniem kļuvuši Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”, 4WD+ klase), Raimonds Dūcis/Guntis Kampe („Audi 80 Quattro”, 4WD klase), Krists Kalniņš/Andžejs Jankovskis („VW Golf II”, 1600+ klase), Andris Andiņš/Māris Ešmanis („VW Golf II”, 1600 klase), Mareks Vītols/Elviss Stankēvics („Mitsubishi EVO”, „Road” klase).

Komandu ieskaitē pirmā „Veģi” (piloti Jānis Dūcis, Raimonds Dūcis, Gatis Balgalvis).

Latvijas rallijsprinta čempionāta izšķirošais, septītais posms „Aizpute 2008” sākās sestdienas pēcpusdienā ar Aizputes ielās izveidotu nepilnus divus kilometrus garu asfalta ātrumposmu, kas sportistiem bija jāveic divas reizes. Lai gan parasti šādos īsos „super special” tipa ātrumposmos lielu pārsvaru nevar iegūt, šoreiz veiksmīgākie spējā iekrāt vērā ņemamu handikapu, pateicoties lielākai pieredzei asfalta braukšanā un pareizākai riepu izvēlei. Sajūsmā par pilsētas „dopu” bija gan skatītāji, kuri sacīkstes varēja lieliski vērot no pilskalna, gan Aizputes pilsētas vadība, gan arī lielākā daļa braucēju, tāpēc iespējams, ka tas kļūs par tradīciju. Tomēr izšķirošie notikumi risinājās svētdien leģendārajos Kalvenes, Podnieku un Vecpils ātrumposmos.

4WD+ grupā jau priekšlaicīgi čempionu titulu (ceturto sezonu pēc kārtas) bija nodrošinājuši Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”), taču spraiga cīņa izvērtās par atlikušajām vietām uz goda pjedestāla. Vēl pirms pēdējā ātrumposma stabilā sacensību vadībā atradās Miks Ernstsons/Kārlis Kļaviņš („Mitsubishi EVO IX”), tomēr neveiksme Vecpilī ekipāžai maksāja aptuveni 45 sekundes un atsvieda uz trešo vietu. Uzvaru izcīnīja Elviss Hermanis/Anrijs Jesse („Audi 80”), otrajā vietā atstājot Edgaru Piļku/Igoru Sidorovu („Mitsubishi EVO”). Kopvērtējumā vienāds punktu skaits Ernstsonam un Piļkam, tomēr, pateicoties labākiem papildrādītājiem (augstākas vietas posmos), sudraba medaļas Ernstsonam/Kļaviņam, bet Piļkas ekipāžai – bronza.       

Trillera cienīga cīņa par čempionu titulu izvērtās 4WD klasē. Pirms pēdējā posma divas ekipāžas - Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš („Subaru Impreza”) un Raimonds Dūcis/Guntis Kampe („Audi 80”) – dalīja pirmo vietu ar vienādu punktu skaita. Rallijsprinta „Aizpute 2008” pirmā diena abiem titula pretendentiem neizdevās – pēc asfalta „dopiem” Dūcis sestais, bet Švarcs-Švampāns tikai astotais. Sacensību otrajā dienā abi ar katru grants ātrumposmu kurināja tempu, pārņemot pirmās divas vietas klasē. Pirms pēdējā „dopa” mikroskopisks 1,5 sekundes pārsvars bija Dūcim, kurš startēja ar tikko uzbūvētu automašīnu, jo iepriekšējā tika iznīcināta Gulbenē. Vecpils ātrumposma 12 kilometros Dūcis/Kampe spēja iegūt vēl 1,7 sekundi, kas garantēja pirmo vietu posmā un zelta medaļas sezonas kopvērtējumā. Par cīņas spraigumu liecina fakts, ka lielākais atstatums starp abām ekipāžām visas sacīkstes laikā bija tikai 5,2 sekundes. Švarcam-Švampānam/Putniņam sudraba medaļas. Trešā vieta Aizputē un arī kopvērtējumā Gatim Balgalvim/Laurim Kaktiņam („Audi 90”).

1600+ klasē uz zelta medaļām pretendēja četras ekipāžas. Sacensības ar pārliecinošu rezultātu asfalta ātrumposmos uzsāka Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis („Renault Clio”), 3,58 kilometros tuvāko sekotāju apsteidzot par 7,3 (!) sekundēm. Ekipāžas cerības uz medaļām izkūpēja pēc svētdienas pirmā grants ātrumposma, kad tika piedzīvots sajūga defekts. Atlikušie trīs pretendenti - Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”), Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type-R”) un Krists Kalniņš/Andžejs Jankovskis („VW Golf II”) šādā secībā sarindojās jau pēc trešā ātrumposma un tādā arī finišēja, īpaši neapdraudot viens otru, jo trio ātrumi bija diezgan atšķirīgi. Vispriecīgākie par šādu atrisinājumu varēja būt Kalniņš/Jankovskis – trešā pozīcija izrādījās pietiekama, lai nosargātu kopvērtējuma vadību un izcīnītu čempionu titulu. Tikai par diviem punktiem mazāk Brencim/Ziemelim, bet vēl par punktu mazāk Brieža ekipāžai.

1600 klasē pēdējā posmā negaidītu uzvaru izcīnīja Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs („VW Golf II”). Interesanti, ka arī sezonas sākums viņiem padevās lielisks – otrā vieta Gulbenē, bet pēc tam sekoja četras izstāšanās un viens izlaists posms. Otrie Aizputē Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis („Toyota Corolla”), bet trešie Arnis Alksnis/Armands Pārupe („Lada Samara”). Ierindojoties sestajā vietā, čempionu titulu nodrošināja Andris Andiņš/Māris Ešmanis („VW Golf II”). Kurzemnieki ir titulētākie 1600 klases braucēji, jo zelta medaļas izcīnījuši jau četras reizes pēdējo sešu sezonu laikā. Kopvērtējumā otrie Alksnis/Pārupe, bet trešie Mārcis Strautiņš/Guntis Mūrnieks („Suzuki Ignis”).

„Road” klasē savu pārākumu jau otro sezonu pēc kārtas pierādīja Mareks Vītols/Elvis Stankēvics („Mitsubishi EVO”) – Aizputes apkārtnes ceļos izcīnot ceturto uzvaru šosezon, ekipāža nosargāja pērn iegūto čempionu titulu. Teorētiskas izredzes pacīnīties par pirmo vietu kopvērtējumā bija arī Mārim Freibergam/Edgaram Trūpam („VW Jetta”), tomēr sezonas pēdējais starts viņiem neizdevās – piektā vieta un kopvērtējumā jāsamierinās ar sudraba medaļām. Interesanti, ka šī ekipāža bija otrajā vietā arī iepriekšējā sezonā, bet Freibergs kopā ar citu stūrmani (Itaru Siliņu) vicečempiona nosaukumu izpelnījās arī 2006. gadā. Otrajā pozīcijā Aizputes rallijsprintā Raivis Ozoliņš/Māris Rudzītis („Honda CRX”). Sīvā cīņā ar vēl piecām pretendentu ekipāžām, bronzas medaļas nodrošināja Uldis Dūka/Pēteris Dūka („Opel Tigra”), kuri Aizputē finišu sasniedza trešajā pozīcijā.

Ātrākās Kurzemes ceļos bija „Open” klases ekipāžas, kuras startēja ārpus rallijsprinta ieskaites. Labāko rezultātu visos astoņos ātrumposmos uzrādīja Mārtiņš Būčiņš/Renārs Francis („Mitsubishi EVO IX”), taču pārsvars pār otro vietu ieguvušajiem Uldi Sesku/Aneti Sesku („Subaru Impreza”) bija tikai 2,8 sekundes, jo pēdējā ātrumposmā Vecpilī Būčiņš nopelnīja 20 soda sekundes par slāpētāja siena ķīpu izkustināšanu. Trešie Matīss Mežaks/Inguss Dimdiņš („Mitsubishi EVO”). Debitējot ar N4 klases „Mitsubishi EVO IX”, četrkārtējie Latvijas rallijsprinta čempioni 4WD+ klasē Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”) ierindojās piektajā vietā, uzvarētājiem zaudējot nedaudz vairāk kā minūti uz katru ātrumposma kilometru.

Kupls dalībnieku pulks startēja „Klasikas kausā”. Deviņu ekipāžu cīņā ātrākie no aizmugures piedziņas automašīnu braucējiem izrādījās Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis („Toyota Corolla”). Aizputē novērotās aktivitātes liecina, ka skatītājiem neapšaubāmi interesantā klase nākamsezon varētu piedzīvot vēl lielāku attīstību un tālākā nākotnē varbūt pat pretendēt uz čempionāta statusu.

Komandu ieskaitē pēdējā posmā uzvaru izcīnīja „Auto Stils rally team I” (Mareks Švarcs/Švampāns, Edgars Piļka, Arnis Alksnis). Tikpat punktu bija arī, „B&K Rallijs” (Mārcis Ķenavs, Mareks Vītols, Arvis Arums) vienībai, bet trešajā vietā „Rallyemotions.net” (Uldis Briedis, Kaspars Brencis, Arvo Himičs). Kopvērtējumā pirmo vietu jau priekšlaicīgi bija nodrošinājusi „Veģi” (piloti Jānis Dūcis, Raimonds Dūcis, Gatis Balgalvis). Otrā kopvērtējumā „Auto Stils rally team I”, bet trešā „B&K Rallijs”.

Rallijsprintu „Aizpute 2008” rīkoja „B&K Rallijs” ar Aizputes pilsētas domes, SIA „Malek”, SIA „Winge”, SIA „V. Pliņģis”, SIA „Latfencing”, SIA „Būvakmens”, SIA „Vērsītis”, z/s „Virši” atbalstu. Informatīvais atbalsts – „Kurzemes Radio”.

Latvijas rallijsprinta čempionāts
7. posms, rallijsprints „Aizpute 2008”
4WD+
Elviss Hermanis/Anrijs Jesse („Audi 80”) 29:49,8, Edgars Piļka/Igors Sidorovs („Mitsubishi EVO”) +14,0, Miks Ernstsons/Kārlis Kļaviņš („Mitsubishi EVO”) +29,1.
4WD
Raimonds Dūcis/Guntis Kampe („Audi 80”) 31:34,7, Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš („Subaru Impreza RS”) +3,2, Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš („Audi 90 Quattro”) +25,4.
1600+
Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”) 30:24,0, Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type R”) +38,3, Krists Kalniņš/Andžejs Jankovskis („VW Golf II”) +1:24,0.
1600
Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs („VW Golf II”) 32:10,4, Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis („Toyota Corolla”) +3,6, Arnis Alksnis/Armands Pārupe („Lada Samara”) +9,3.
ROAD*
Mareks Vītols/Elviss Stankēvics („Mitsubishi EVO”) 18,1 soda sekunde, Raivis Ozoliņš/Māris Rudzītis („Honda CRX”) 20,5, Uldis Dūka/Pēteris Dūka („Opel Tigra”) 26,6.
* ROAD klase distanci veic pēc regularitātes principa.
„Open”
Mārtiņš Būčiņš/Renārs Francis („Mitsubishi EVO IX”) 28:22,2, Uldis Sesks/Anete Seska („Subaru Impreza”) +2,8, Matīss Mežaks/Inguss Dimdiņš („Mitsubishi EVO”) +27,7. „Klasika”
Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis („Toyota Corolla”) 32:14,0, Toms Zeleznevs/Rolands Trenko („Toyota Corolla”) +1:30,8, Vigo Kipāns/Jānis Sauka („Opel Manta”) +4:46,0. Komandas
„Auto Stils rally team I” (Mareks Švarcs/Švampāns, Edgars Piļka, Arnis Alksnis) 39, „B&K Rallijs” (Mārcis Ķenavs, Mareks Vītols, Arvis Arums) 39, „Rallyemotions.net” (Uldis Briedis, Kaspars Brencis, Arvo Himičs) 31.

Noslēguma kopvērtējums
4DW+
Jānis Dūcis/Aivars Anevics 72, Miks Ernstsons/Kārlis Kļaviņš 69, Edgars Piļka/Igors Sidorovs 69, Arvis Arums 58 punkti, Aleksandrs Grīva/Aivars Liepa 31, Gints Bremze 25.
4WD
Raimonds Dūcis/Guntis Kampe 82, Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš 79, Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš 70, Didzis Blūms/Aigars Rencis 62, Normunds Orlovs/Jānis Kollis 40, Jānis Patmalnieks 32.
1600+
Krists Kalniņš/Andžejs Jankovskis 75, Kaspars Brencis/Armands Ziemelis 73, Uldis Briedis/Monvīds Austrums 72, Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis 53, Jānis Ikers/Juris Āķītis 41, Artis Brūzītis/Aldis Hanzens 36.
1600
Andris Andiņš/Māris Ešmanis 66, Arnis Alksnis/Armands Pārupe 58, Mārcis Strautiņš/Guntis Mūrnieks 52, Emīls Skaidrais 39, Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbers 31, Ivo Vinniņš 31.
ROAD
Mareks Vītols/Elviss Stankēvics 91, Māris Freibergs/Edgars Trūps 78, Uldis Dūka/Pēteris Dūka 52, Mārcis Aizkalns/Normunds Aizkalns 49, Gatis Jansons 47, Ēriks Miķelsons 44.
Komandas
„Veģi” (piloti Jānis Dūcis, Raimonds Dūcis, Gatis Balgalvis) 224, „Auto Stils rally team I” (Mareks Švarcs/Švampāns, Edgars Piļka, Arnis Alksnis, Zigurds Kalniņš) 185, „B&K Rallijs” (Mareks Vītols, Arvis Arums, Mārcis Ķenavs) 176, „Rallyemotion.net” 166, „PN” 151, „Kurzeme DnB Nord” 132.

LAF SAK preses dienests
 
Visi komentāri
 
261928. viesis 22.septembris 2008 15:23
0 0 Atbildēt

OPEN Dūcis zaudē nevis minuti, bet sekundi uz katru km. labojiet ja kļuudos:)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti