Brāļiem Mežakiem labs jaunatklājums – Austrija! 3

 
13.novembris 2008 11:20

2008. gada sezonas nogalē Latvijas rallija ekipāža Matīss Mežaks/Miķelis Mežaks nolēma piedalīties vēl vienās sacensībās, savam startam izvēloties Austriju, Waldviertel ralliju, kurā izcīnīja augsto sesto vietu.



„Vēl pagājušogad izdomāju, ka uz šo ralliju vajadzētu atbraukt – grants rallijs netālu no Čehijas, 120 kilometri ātrumposmos – interesanti, arī ar vācu valodu man nav problēmu,” par savu izvēli stāsta Matīss. „Šogad rallijam nomainījās sponsors, un organizatori mainīja arī rallija norisi – pirmajā dienā visi bija asfalta ātrumposmi, otrajā – grants, arī rallija ātrumposmu garums tika palielināts līdz 183 km. Kad uzzinājām par šīm izmaiņām, sākām šaubīties, taču sponsoru APE Motors atbalstīti tomēr piekritām šai „avantūrai”.”



Waldviertel rallija īpatnība ir tāda, ka asfalta ātrumposmos apmēram 30% seguma ir grants, bet grants posmos ir asfalta sekcijas, ko pirmajā dienā veic ar asfalta slick tipa riepām, bet otrajā dienā – ar grants riepām. Latvijas čempionāta dalībniekiem šādi ātrumposmi bija jaunums, turklāt asfalta posmu pieredzes trūkums brīžiem lika Matīsam braukt saudzīgāk.

„Pirmās rallija dienas pēdējie trīs ātrumposmi notika tumsā, lija lietus un bija migla, ceļš mašīnas platumā, izdomāju, ka otro un piekto ātrumposmu braukšu bez riska – Miķelis pat dusmojās, ka tik lēni braucu, bet ar visu to iekļuvām labāko divdesmitniekā,” stāsta Matīss. „Tie bija sarežģītākie ātrumposmi manā mūžā!”



Atšķirībā no citām ekipāžām, latvieši arī pirmajā dienā brauca ar Mitsubishi Lancer Evo IX ar grants regulējumu, tāpēc viņu rezultāts konkurentiem bija pārsteigums. „Sākumā man gāja garām kā tukšai vietai, bet otrajā dienā, kad jau sākām uzrādīt rezultātus pirmajā pieciniekā, arvien vairāk nāca klāt parunāties,” atceras Matīss. „Arī Austrijas TV par mums interesējās, teica, ka braucam atraktīvāk, interesantāk nekā pārējie, kas vairāk pieraduši pie asfalta rallijiem un pa granti varbūt nebrauc tik plaši, lai gan es jau arī neesmu atraktīvākais braucējs, ja salīdzinām ar citām Latvijas ekipāžām.”

Lai gan otrā sacensību diena pārsvarā risinājās uz grants seguma ceļiem, ātrumposmi no mūsējo viedokļa tik un tā bija pavisam citādi nekā pašu mājās ierasts. „SS9 ceļš visa ātrumposma garumā vijās lejup no kalna – nevis augšā lejā, bet tikai lejā,” stāsta pilots. „SS8 bijām uzrādījuši ceturto labāko rezultātu, domāju, ka nu „jādod virsū”, bet devītais posms bija ļoti līkumots, sarežģīts, un tur kļūdījāmies, nedaudz ieslīdējām grāvī, taču veiksmīgi tikām ārā un aizbraucām tālāk.”

„Šis rallijs bija ļoti laba pieredze, jo bija daudz sarežģītāks nekā Latvijā, vidējie ātrumi bija ap 90 km/h, nevis pāri 120 km/h kā pie mums,” Matīss turpina. „Rallijs it kā bīstamāks – trases malā grāvji, kalnu nogāzes, taču es jutos drošāk nekā Latvijā. Tur ir maz taisnu gabalu, starp  līkumiem ir 20, 30 metri, tā kā arī Miķelim bija, ko strādāt – lasīt vajadzēja daudz.”

Waldviertel rallijs bija pēdējais Austrijas čempionāta posms, un tajā izšķīrās valsts vicečempiona titula liktenis, jo čempiona godu jau sesto reizi bija nodrošinājis Raimunds Baumšlāgers (šajā rallijā pirmo reizi kaujas apstākļos iemēģināja Mitsubishi Lancer Evo X). Rallijā uzvarēja pieredzējušākā austriešu ekipāža ar pasaules meistarsacīkšu pieredzi Manfrēds Štols/Ilka Minora (Mitsubishi Lancer Evo IX), bet otrais finišēja un Austrijas čempionāta sudraba medaļu ieguva Francs Vitmans (Mitsubishi Lancer Evo IX). Latvieši bija trešā labākā ārzemju ekipāža šajās sacensībās – ceturtais finišēja šāgada Vācijas četrkārtējais čempions Hermans Gasners (Mitsubishi Lancer Evo IX), piektais palika slovāks Peters Gavlaks (Mitsubishi Lancer Evo IX). Brāļi Mežaki ierindojās sestajā vietā, no slovāku ekipāžas atpaliekot 40 sekundes. Rallija otrajā dienā, izņemot SS9, Matīss un Miķelis Mežaki uzrādīja 4. līdz 6. ātrāko rezultātu ātrumposmos, bet noslēdzošajā, 17. posmā bija pat otrie ātrākie aiz Krisa Rozenbergera (VW Polo S2000 – trešā vieta šajā rallijā), kurš arī bija viens no pretendentiem uz sudraba medaļu Austrijas čempionātā.
 
Visi komentāri
 
263872. viesis 13.novembris 2008 15:45
0 0 Atbildēt

Matīss un Miķels vis labākie!!! Ikšķile-mazā Austrija!!! :D

263954. viesis 16.novembris 2008 1:24
0 0 Atbildēt

Jautajums ka ta tur visi brauc, ja Polo var panemt 3. vietu kopvertejuma... :D

263979. viesis 18.novembris 2008 9:51
0 0 Atbildēt

Tas noteikti bija WRC-POLO :-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 22

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 35

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 17

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti