Visjaudīgākais sērijveida kravas automobilis pasaulē 14

 
9.janvāris 2009 11:08

Lielāka motora jauda, tīrākas izplūdes gāzes un nemainīgs degvielas patēriņš. Par jauna modeļa izstrādi Volvo Trucks inženieri vienojās 2006.gada pavasarī - triju gadu laikā jāizstrādā un jāizveido pasaulē visjaudīgākais kravas automobilis, nepārsniedzot pieļaujamo atgāzu toksiskumu un nepalielinot degvielas patēriņu.

Ar 700 Zs un 3150 Nm motoru aprīkotais Volvo FH16 ir pasaulē visjaudīgākais sērijveida kravas automobilis. Tā D16G motors izveidots, pilnveidojot Volvo iepriekšējo 16-litrīgo 660 Zs motoru. Jaudas paaugstināšana par 40 Zs ļāvusi Volvo Trucks kļūt par pirmo kravas automobiļu ražotāju pasaulē, kas sasniedzis 700 Zs jaudas robežu.



Lielāka jauda un griezes moments nodrošina daudzas priekšrocības, bet lielākais sasniegums ir tas, ka Volvo inženieriem izdevies to panākt, samazinot izplūdes gāzu koncentrāciju un nepalielinot degvielas patēriņu.

”Vienkārši palielināt jaudu ir viena lieta, bet nodrošināt jaudas pieaugumu, nepalielinot izplūdes gāzu koncentrāciju un degvielas patēriņu, ir daudz grūtāks uzdevums,” norāda Henriks Lindebergs, jaunā D16G motora galvenais projekta menedžeris.

Klasiska dilemma

Tika izvirzīta noteikta prasība, ka jaunajam kravas automobilim jāatbilst Euro 5 izplūdes gāzu toksiskuma prasībām, kas stāsies spēkā no 2009.gada 1.oktobra. Tas nozīmēja, ka slāpekļa oksīdu koncentrācija bija jāsamazina vismaz par 40 procentiem.

Volvo inženieriem bija jāatrisina klasiska dilemma: lai samazinātu degvielas patēriņu, nepieciešams nodrošināt iespējami efektīvāku degvielas sadegšanu motora cilindros. Taču tas vienlaikus izraisa slāpekļa oksīdu daudzuma palielināšanos motora izplūdes gāzēs. Lai atrisinātu šo problēmu, bija nepieciešams palielināt izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmas tilpumu. Motora pilnveidošanas un uzlabošanas pasākumi lielākoties saistīti ar dažādu procesu optimizāciju, sākot ar uzlabojumiem degvielas iesmidzināšanas sistēmā un beidzot ar izmaiņām izplūdes sistēmā. Katrs uzlabojums ļoti rūpīgi jāapsver, lai gala rezultāts būtu iespējami augstvērtīgāks.

Testi ekstremālos apstākļos

Projekta grupa trīs gadu laikā izstrādāja jaunā motora konstrukciju un veica neskaitāmas pārbaudes, lai novērtētu dažādus risinājumus. No koncepcijas līdz prototipiem, pētījumiem laboratorijās un ceļizmēģinājumiem. Tā kā Volvo FH16 bija paredzēts kravu pārvadāšanai vissmagākajos ekspluatācijas apstākļos, kravas automobilis tika pārbaudīts atbilstošos reālos darba apstākļos, kurus daudzi nosauktu par ekstremāliem.

”Jaunie Volvo FH16 tika izmēģināti garos un grūti izbraucamos Austrālijas tuksnešu ceļos, ar tiem tika pārvadāti kokmateriāli Zviedrijas ziemeļu rajonos ļoti zemu temperatūru apstākļos, kā arī tie tika pārbaudīti akmeņainos kalnos 3600 m augstumā virs jūras līmeņa," skaidro Henriks Lindebergs.

Projekta mērķi ir sasniegti

Kādi ir darba rezultāti? Rezultāti runā paši par sevi. Projekta grupa pilnībā izpildījusi izvirzītos uzdevumus. Jaunais Volvo FH16 ir kļuvis ne tikai par visjaudīgāko kravas automobili pasaulē, tas atbilst arī Euro 5 normatīvu prasībām. Un, kas nav mazsvarīgi, tam ir ļoti konkurētspējīgs degvielas patēriņš.
 
Visi komentāri
 
265656. viesis 9.janvāris 2009 13:32
0 0 Atbildēt

Tīrs prestiža aparāts-baigi dārgs!

265658. viesis 9.janvāris 2009 13:44
0 0 Atbildēt

Izstādes eksponāts, ne vairāk. Gribu redzēt, kādus papildus nodokļus saliks citiem kāriem, lai būtu rezons šo pirkt un uzturēt.

265663. viesis 9.janvāris 2009 15:02
0 0 Atbildēt

nevis m5 bet rs6 :)

265664. viesis 9.janvāris 2009 16:08
0 0 Atbildēt

Vajadzētu trīs tiltus un velkošas divas asis, vai pat četrus un lai ir 8*8, tad redzu pielietojumu, savādāk kamdēl gan? Pret kalnu skrieties ar citiem?

265666. viesis 9.janvāris 2009 16:34
0 0 Atbildēt

Nu jau gan, ir jēga no šādiem kraviniekiem, it īpaši tiem kas pa kalnainiem rajoniem valkājas kur nav tuneļu.

265669. viesis 9.janvāris 2009 18:46
0 0 Atbildēt
265670. viesis 9.janvāris 2009 18:47
0 0 Atbildēt

2 Bils - vai tu tiešām "domā" ka šo ražos vienīgi un tikai ar 2 tiltiem?

265682. viesis 10.janvāris 2009 10:09
0 0 Atbildēt

kaada jeega no sjosejnieka ar lieliem zirgiem... RENAULT KERAX - uz paaugstinaataas ritenju baazes... Tur es redzu jeegu... Piem. ugunsdzeeseeju auto ar lielajiem zirgiem...

265683. viesis 10.janvāris 2009 10:36
0 0 Atbildēt

Jēga ir gan. It sevišķi ja vadā smagsvara kravas. Arī mežvedējiem noder.

265685. viesis 10.janvāris 2009 11:23
0 0 Atbildēt

Manējam tikai 480.

Šis spectransportam labs.

265690. viesis 10.janvāris 2009 13:03
0 0 Atbildēt

Bils - tu nu gan esi dumš

bet nu dēļ šitā šoferi špricē pa kaktiem :)

265691. viesis 10.janvāris 2009 13:10
0 0 Atbildēt

tas ir ka Bugatti starp smagajiem:))....M5 tas tads pukskinatjas vien ir un rs6 ir labaks, net ari tads ikdienisks:))

265693. viesis 10.janvāris 2009 13:20
0 0 Atbildēt

Salīdzināšanas meistari. Ja gribat redzēt īstu jaudu, apskatieties smago šosejas gonkas. Tur jau sen ir četru ciparu jaudas.

265705. viesis 11.janvāris 2009 0:11
0 0 Atbildēt

te viens ir ritīgs pajoliņš ;) neviens sacīkšu kārs neielien nekādās euro atgāžu normās ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti