«Audi A4 allroad quattro» - automobilis, kas nepazīst robežas 3

 
25.februāris 2009 14:00

Audi laiž klajā jauno A4 allroad quattro. Pateicoties pastāvīgajai četru riteņu piedziņai un palielinātam klīrensam, A4 allroad var pieveikt jebkuru ielu vai ceļu, nodrošinot braukšanas komfortu pat tur, kur beidzas asfalts. Audi A4 allroad quattro ir aprīkots ar inovatīvām tehnoloģijām, kas piešķir pārākumu visiem A4 modeļiem: jaudīgu un taupīgu dzinēju klāsts, Audi drive select sistēma, modernā S tronic pārnesumkārba, kā arī inovatīvas komunikācijas un palīgsistēmas. Automobilis būs pieejams vasaras sākumā un bāzes cena Vācijā jau ir zināma - 37100 EUR.



Audi A4 allroad quattro dizains ir attīstīts uz A4 Avant bāzes: asas līnijas aptver izliektas virsmas, zemā jumta līnija veido kupejai līdzīgu siluetu. Pamanāmi elementi uzsver automobiļa sportisko eleganci. Pelēkajā vienrāmja priekšējā restē ir vertikālas hromētas līnijas, akcentētais bamperis un gaisa uztvērēji pastiprina automobiļa unikālo identitāti. Priekšējos miglas lukturus aptver hromēti gredzeni, un, izvēloties xenon plus lukturus, dienasgaitas un aizmugurējos lukturus veido LED gaismas. Automobiļa apakšu priekšā un aizmugurē nosedz aizsargi no nerūsējošā tērauda.



Sānskatā uzreiz pamanāmas palielinātās riteņu arkas un uzkrītošie sliekšņi; tie pieejami arī ar integrētām nerūsējošā tērauda joslām. Jumta līniju pabeidz pacelti reliņi ar diviem augstiem šķērsstieņiem. Aizmugurējā bampera dizains un iekļautie atstarotāji uzsver A4 allroad quattro platumu. Automobiļiem ar 2.0 TDI dzinēju izpūtēja gali atrodas viens otram blakus kreisajā pusē, ar 2.0 TFSI un 3.0 TDI tie beidzas katrs savā pusē.





Virsbūve un bagāžas nodalījums

Audi A4 allroad quattro ir 4,72 metrus garš, ar 2,81 metru garu riteņu bāzi, 1,84 metrus plats un 1,5 metrus augsts. Tam arī ir lielāks klīrenss nekā Audi A4 Avant, proti, 180mm.

Automobiļa virsbūve pārsvarā sastāv no augstas un augstākās izturības tērauda paneļiem, kas samazina svaru, palielina izturību un komfortu, kā arī uzlabo drošību. Precīzi saskaņoti tērauda profili aizsargā pasažierus sadursmes gadījumā.

Papildus priekšējiem gaisa spilveniem, kas aktivizācijas gadījumā ņem vērā precīzo vadītāja un blakussēdētāja atrašanos vietu, priekšpusē ir sānu gaisa spilveni, kas pēc vēlmes pieejami arī aizmugurē. Galvas gaisa spilvenu sistēma nodrošina papildu aizsardzību, bet integrētā galvas atbalsta sistēma priekšā sēdošajiem samazina kakla traumu risku gadījumā, ja sadursme notiek no mugurpuses.

Bagāžas nodalījuma tilpums ir 490 litri. Nolaižot aizmugurējos sēdekļus, to var palielināt līdz 1430 litriem un 1,78 metru garumu.

Audi A4 allroad quattro ir vesels klāsts praktisku detaļu: bagāžas nodalījuma pārsegs un atdalošais tīkls glabājas atsevišķos nodalījumos, pārsegs viegli paceļas uz augšu. Standarta aprīkojumā ietilpst arī stiprinājuma vietas suņu tīklam un maisiņu pakaramie, kā arī sānu nodalījums ar pārbīdāmu tīklu.

Dzinēji

Sākotnēji Audi A4 allroad quattro būs pieejams ar diviem dažādiem dīzeļa un vienu benzīna dzinēju. Visi trīs ir tiešās iesmidzināšanas dzinēji ar turbīnu, ko raksturo liela jauda, mierīga darbība un zems degvielas patēriņš. Taupīgumu uzlabo dažādas Audi ieviestās tehnoloģijas, piemēram, enerģijas atgūšanas sistēma, kas, automobilim samazinot gaitu, kinētisko enerģiju pārvērš elektroenerģijā vēlākai izmantošanai.

Jau četrus gadus pēc kārtas 2.0 TFSI dzinējs tiek apbalvots ar starptautiskas ekspertu žūrijas piešķirto titulu "Engine of the Year". Šajā dzinējā izmantotās tehnoloģijas ietver FSI tiešo benzīna iesmidzināšanu, turbīnu un Audi valvelift sistēmu, kas palielina vilkmi ar maināmu vārstu pacēluma palīdzību. Diapozonā no 1500 līdz 4200 apgriezieniem minūtē, četru cilindru dzinējs rada 350 Nm lielu griezes momentu, bet tā maksimālā jauda ir 155 kW (211 ZS). Šis dzinējs Audi A4 allroad quattro līdz 100 km/h paātrina 6,9 sekundēs. Maksimālais ātrums ir 230 km/h, taču vidējais patēriņš tikai 8,1 litri uz 100 kilometriem.

Pasaulē veiksmīgākā dīzeļdzinēja pēctecī - 2.0 TDI - lielisku gaitu nodrošina common-rail sistēma ar 1800 bar lielu iesmidzināšanas spiedienu. Divlitrīgā dīzeļdzinēja griezes moments arī ir 350 Nm, kas pieejams no 1750 līdz 2500 apgr./min. Par spīti dzinēja 125 kW (170 ZS) jaudai, tam uz 100 km nepieciešami tikai 6,4 litri degvielas. Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI 100 km/h ātrumu sasniedz 8,9 sekundēs, tā maksimālais ātrums ir 213 km/h.

Jaudīgākais no trim dzinējiem ir 3.0 TDI. Šis V6 dīzelis attīsta 176 kW (240 ZS) jaudu un no 1500 līdz 3000 apgr./min nodrošina iespaidīgu 500 Nm griezes momentu. Apvienojumā ar S tronic pārnesumkārbu, tas A4 allroad quattro 100 km/h ātrumu ļauj sasniegt 6,4 sekundēs; vilkme beidzas tikai pie 236 km/h. Dzinējs vidēji patērē tikai 7,1 litrus degvielas un tāpāt kā abi pārējie dzinēji jau atbilst Eiropas Savienības Euro 5 izplūdes gāzu normai.

Spēka pārvads

2.0 TDI dzinējs spēku novada uz sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. 3.0 TDI un 2.0 TFSI izmanto dinamiskā un taupīgā S tronic jaunāko paaudzi. Inovatīvā pārnesumkārba ar dubulto sajūgu starp tās septiņiem pārnesumiem pārslēdzas komfortabli un tas aizņem tikai dažas sekundes simtdaļas. S tronic izceļas arī ar īpaši augsto lietderības koeficientu un plašo pārnesumu diapozonu. Pārnesumkārba piedāvā pilnībā automātisku režīmu; vajadzības gadījumā vadītājs pārnesumu var izvēlēties ar pārslēglāpstiņām pie stūres.

Audi A4 allroad quattro spēka pievadā diferenciālis atrodas pirms sajūga, uzreiz aiz dzinēja. Šis tehniskais risinājums atļauj novietot priekšējo asi daudz tuvāk automobiļa priekšgalam, kas savukārt pagarina riteņu bāzi un uzlabo asu slodžu sadalījumu. Ieguvumi ir uzlabota stabilitāte, braucot taisni, izcils braukšanas komforts un pārliecinoša dinamika.

Audi A4 allroad ir aprīkots ar quattro pastāvīgo četru riteņu piedziņu. Spēks starp priekšējo un aizmugurējo asi tiek sadalīts attiecībā 40:60. Nepieciešamības gadījumā, pilnpiedziņas sistēma uz priekšējo asi var novadīt līdz 65 procentiem jaudas vai līdz 85 procentiem uz aizmugurējo.

Ritošā daļa

Audi A4 allroad quattro platums veido tā braukšanas dinamikas pamatu. Riteņu bāzes platums priekšā ir 1583 mm un 1574 mm aizmugurē – apmēram par 20 mm vairāk nekā A4 Avant. Pateicoties jaunai piekarei ar garākām atsperēm, virsbūve atrodas augstāk, kas, tāpat kā jaunie amortizatori, apvieno sportiskumu ar komfortu.
Audi A4 allroad quattro ritošā daļa saglabā visas priekšrocības, ar kurām izceļas A4. Automobiļa vadāmība ir tieša un precīza, mehānisms stūres kustības novada tieši uz priekšējiem riteņiem. Piecu sviru priekšējā piekare un pašregulējošā trapecveida daudzsviru aizmugurējā piekare pārsvarā sastāv no alumīnija detaļām, kas samazina neamortizēto masu. 16 collu bremzes ar izcilu dzesēšanu nodrošina strauju ātruma samazināšanu. Audi A4 allroad quattro sportiskumu, komfortu un stabilitāti nodrošina uz visa veida ceļiem.

Uz nelīdzeniem ceļiem A4 allroad quattro izmanto stabilizācijas sistēmas (ESP) īpašu funkciju: Offroad Detection (ORD) tehnoloģija automātiski atpazīst braukšanas virsmu un attiecīgi izmaina ESP sistēmas parametrus. Vadītājam nospiežot akseleratora pedāli, ESP palielina vilkmi, pieļaujot lielāku riteņu izslīdēšanu, bet drošības nolūkos vajadzības gadījumā uz brīdi iejaucas.

Uz asfaltētiem ceļiem Audi drive select vēl vairāk palielina braukšanas prieku. Šī vadības sistēma Audi A4 allroad quattro automātiski un perfekti pielāgo vadītāja braukšanas stilam. Audi drive select kontrolē dzinēja atsaucību uz akseleratora pedāli, Servotronic stūres pastiprinātāju un S tronic automātiskā režīma pārslēgšanās programmu. Vadītājs var brīvi izvēlēties starp komforta, standarta un sporta režīmiem. MMI navigation plus pievieno vēl vienu individuāli programmējamu režīmu.

Audi drive select iespējams apvienot ar Audi dynamic steering. Ja A4 allroad quattro līkumā sasniedz izslīdēšanas robežu, dynamic steering automobili ar zibenīgām korekcijām notur uz ceļa. Tas arī samazina ESP iejaukšanās nepieciešamību.

Latvijā pirmie automobiļi sagaidāmi maija sākumā.
 
Visi komentāri
 
267157. viesis 25.februāris 2009 15:06
0 0 Atbildēt

braukhana ar tadu auto nejuties ka vaditajs bet pasazhieris kur lemumus pienem un izpilda auto. ar katru nakosho modeli shoferisha manipulacijas arvien samazinas un driz vien pienaks diena kad vadot automobili vares nodarboties ar seksu (nejaukt ar minetu)

267158. viesis 25.februāris 2009 15:49
0 0 Atbildēt

Vet nesaprotu, kāda mārrutka pēc jaudīgākam motoram nevar dabūt NORMĀLU manuālo kārbu? :( Besī automāti...

267163. viesis 25.februāris 2009 17:56
0 0 Atbildēt

Sauklis sāk veiksmīgi iesakņoties - daudzi Audi vadītāju izdarības nepazīst stulbuma robežas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti