Cīrihe. General Motors (GM) automašīnu pārdošanas apjoms Eiropā 2009. gada otrajā ceturksnī sasniedzis 471 823* vienību, kas veido 9,2% no kopējā Eiropas autotirgus apjoma. Sakarā ar smagāko ekonomisko krīzi kopš Lielās depresijas laikiem, kas stipri ietekmē autobūves biznesu, GM pārdošanas apjoms šajā reģionā samazinājies par 20%, kamēr kopējais kritums Eiropā visā nozarē ir 18%.
Šogad no aprīļa līdz jūnijam reģionā pārdotas 347 330 Opel automašīnas, tas ir 6,8% no kopējā tirgus apjoma. Opel pārdošanas apjoms Vācijā otrajā ceturksnī pieaudzis par 45%; šis ir labākais Opel ceturkšņa sasniegums kopš 2000. gada, un to veicinājusi Vācijas valdības ieviestā mašīnu nomaiņas programma. Otrajā ceturksnī Vācijā Opel Corsa bija līderis savā segmentā.Chevrolet otrajā ceturksnī Eiropā pārdevis 115 526 automašīnas, sasniedzot tirgus daļu 2,3% - lielāku, nekā jebkad agrāk. Chevrolet uzrādījis iespaidīgu pārdošanas apjomu pieaugumu Vācijā (+45%), Francijā (+102%) un Turcijā (+120%).
2009. gada pirmajā pusē GM pārdeva Eiropā 878 641 mašīnu, kas veido 9,1% no kopējā Eiropas autotirgus. Vācijā šī gada pirmajos sešos mēnešos Opel pārdošanas apjomi pieauga par 27 %, bet Chevrolet - par 41 %; līdz ar to GM grupas kopējie pārdošanas apjomi Eiropā ir augstākie kopš 2001. gada (2001.gadā - 210 828 mašīnas). Opel/Vauxhall Insignia, Eiropas Gada auto 2009, joprojām ir ļoti pieprasīta: šī gada pirmajā pusē pārdots 86 350 mašīnu, un līdz ar to Insignia ir otrā Eiropā visvairāk pārdotā vidējās klases automašīna. Arī Opel Meriva ir sava segmenta līderis pēc pārdošanas apjomiem.
Jūnijā GM Europe kopā pārdevis 166 824 automašīnas. Opel Vācijā uzstādīja jūnija pārdošanas apjomu rekordu kopš 1999. gada - tie pieauga par 52%, kas veido 9,2% no kopējā Vācijas jaunu auto tirdzniecības apjoma. Savukārt Chevrolet pārdošanas apjomi jūnijā pieauga par 61% - vairāk nekā jebkad agrāk vienā mēnesī visā zīmola vēsturē. "Šie reģistrācijas dati, šķiet, liecina, ka dažos tirgos krīzes zemākais līmenis jau ir aiz muguras. Stimulēšanas programmas, piemēram, automašīnu nomaiņas programma Vācijā, ir labs piemērs, kā valsts palīdz kompensēt globālās ekonomiskās krīzes ietekmi," saka Brents Djūers (Brent Dewar), GM Europe viceprezidents pārdošanas, mārketinga un pēcpārdošanas servisa jautājumos.
"Protams, ka nozare droši vien tikai pēc dažiem gadiem atgriezīsies 2007. gada līmenī, jo globālās ekonomiskās krīzes dēļ sastopamies ar nepieredzētām ekonomiskām grūtībām, taču mēs intensīvi uzlabojam savu mazumtirdzniecības tīklu - cīnāmies par katru klientu un cenšamies pēc iespējas veiksmīgāk organizēt biznesu šajā grūtajā laikā," uzsver Djūers. "Mums ir vairāki jaunumi, piemēram, Opel Insignia, Eiropas Gada auto 2009, un Chevrolet Cruze. Turpināsim pēc iespējas rūpīgāk vadīt ražošanu un regulēt izmaksas, vienlaikus pārliecinoši virzot tirgū savas automašīnas."
Latvijā neskatoties uz jaunu auto tirdzniecības sarukumu, Opel guvis ļoti labus panākumus 24 stundu pārdošanas akcijas laikā - tās ietvaros 5. un 6.jūnijā pārdotas 22 jaunas Opel automašīnas. Pieprasīti bijuši ekonomiskie Opel Astra un Corsa modeļi; joprojām ir pastiprināta interese par Opel Insignia.
man ir pastiprināta interese par to ko nozīmē teksts "pastiprināta interese par opel insignia"?
ja jau latvijā spēj pārdot tikai 22 mašīnas gadā? tas GM no bankrota glābt nespēj