Japānas premjerministrs Dzjuničiro Koidzumi pirmdien no autobūves korporācijām "Honda" un "Toyota" svinīgi saņēma pasaulē pirmo absolūti ekoloģisko automašīnu atslēgas. Šie spēkrati aprīkoti ar ūdeņraža dzinēju.
Automašīnas ar šādu dzinēju darbina enerģija, kas rodas, savstarpēji reaģējot ūdeņradim un skābeklim, līdz ar to šis braucamrīks nerada vides piesārņojumu. "Ūdeņraža dzinēja auto piegādes daudz nozīmē Japānas enerģētikas politikai," svinīgajā ceremonijā teica Japānas premjers. Pēc īsiem izbraucieniem ar abiem modeļiem Koidzumi uzsvēra, ka to dzinēji darbojas klusāk par tradicionālo auto dzinējiem, bet to vadīšana tikpat kā neatšķiras. "Toyota" izīrē četras automašīnas FCHV-4 valdības institūcijām - ministru kabinetam, Tirdzniecības ministrijai, kā arī Transporta un Vides ministrijām. Sudrabotās automašīnas veidotas uz "Highlander/Klugher" sporta auto bāzes, tās ir piecvietīgas un ar vienu tvertni ūdeņraža var nobraukt līdz 300 kilometriem. Par videi draudzīgā "Toyota" īri būs jāmaksā 1,2 miljoni jenu (5880 latu) mēnesī. Auto nomas līgums ar valdības institūcijām noslēgts uz 30 mēnešiem. Tāpat kompānija izīrē divas jaunās automašīnas ASV Kalifornijas Universitātei Deivisā un Kalifornijas Universitātei Ērvinā par apmēram tādu pašu cenu. Šā gada laikā "Toyota" plāno izīrēt vēl 16 šādas automašīnas Japānā un ASV. Tikmēr "Honda" izīrē Japānas valdībai vienu ūdeņraža dzinēja automašīnu FCX uz 12 mēnešiem par 800 tūkstošiem jenu mēnesī, kā arī vēl vienu - Losandželosas pilsētas pašvaldībai. FCX ir četrvietīgs auto un ar vienu tvertni ūdeņraža var nobraukt aptuveni 335 kilometrus. Japānas tirdzniecības ministrs Takeo Hiranuma norādīja, ka jaunās automašīnas apliecina Japānas uzticību videi draudzīgai enerģētikas politikai. 1997.gadā "Toyota" izlaida hibrīdauto "Prius", kas atmosfērā izlaiž par aptuveni 90 procentiem mazāk kaitīgo vielu, nekā parasta vidusmēra automašīna. Japānā un citās valstīs līdz šim ir pārdoti 105 tūkstoši automašīnu "Prius". Vairāki lieli autobūves uzņēmumi ir radījuši spēkratus ar ūdeņraža dzinēju, bet augsto izmaksu dēļ tie joprojām nav sasnieguši autosalonus. "Toyota" radītā FCHV-4 maksās aptuveni desmit miljonus jenu (gandrīz 50 tūkstošus latu), un lēš, ka šī automašīna varētu būt piemērota lielām korporācijām un valdības iestādēm. To, ka sākumā tiks izīrētas tikai 22 videi draudzīgās "Toyota" automašīnas, kompānija skaidro ar prototipa augstajām izmaksām, kā arī tehniskām nepilnībām, piemēram, to, ka automašīnas dzinēja darbība pasliktinās sala ietekmē. Šķērslis šādu auto komercializācijai ir tas, ka šobrīd Japānā ir tikai četras ūdeņraža uzpildes stacijas. Speciālisti norāda, ka līdz brīdim, kad ar ūdeņraža dzinēju aprīkotie auto būs brīvi pieejami tirgū tāpat kā citas automašīnas, vēl jāgaida aptuveni desmit gadi. BNS- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
mja leetaa autonoma...:)