Tiks prezentēts Latvijā radīts velotricikls 8

 
15.novembris 2010 11:07

Izstādē “Tech Industry 2010” no 25. līdz 27. novembrim Ķīpsalā pirmoreiz plašākai publikai tiks prezentēts Latvijā radītais velotricikls – ekskluzīvs trīsriteņu velo transportlīdzeklis, kuru braucējs vada, atrodoties pusguļus ērtā sēdeklī!

Pirms gada aizsāktā ideja par velotricikla radīšanu Latvijā šodien ir kļuvusi par realitāti – SIA „Prometāls Group” nelielās partijās uzsākusi ražot velotriciklus.

SIA “Prometāls” īpašnieks Ēriks Mikštas: “Šobrīd prezentējam savas nākotnes vīzijas pirmo variantu – velotriciklu divās modifikācijās ar velopiedziņu, kā opcija būs ar elektromotoru aprīkots velotricikls. Mūsu mērķis ir attīstīt velotriciklu un radīt nākotnes tehnoloģiju mobili - plānojam uzlikt virsbūvi un modificēt par mikrohibrīdvelomobili. Ekspluatācijas izmaksas – nekādas, jo akumulators tiek uzlādēts, minot pedāļus un bremzējot.”

“Prometāls Group” Ķīpsalā prezentēs divas tricikla modifikācijas – ar vienu riteni priekšā un diviem aizmugurē, kā arī ar diviem riteņiem priekšā un vienu aizmugurē.

Uzzināt visu par jauno transportlīdzekli varēs “Prometāls” stendā. Savukārt, lai parādītu, cik komfortabli ir pārvietoties ar velo transportlīdzekli, izstādes “Tech Industry” apmeklētājiem būs iespēja izmēģināt velotriciklu testa braucienos āra teritorijā.

Kas ir velotricikls?

Velotricikls ir velosipēds, kur braucējs atrodas uz aizmuguri vērstā pusguļus stāvoklī. Šāda veida braucamrīku ir vērts izvēlēties ergonomisko iemeslu dēļ: braucējs jūtas ērti, jo ķermeņa svars ir vienmērīgi sadalīts lielākā teritorijā, ērta atzveltne atbalsta muguru un sēžamvietu, atšķirībā no tradicionālā velosipēda, ar kuru pārvietojoties ķermeņa svars balstās tikai uz nelielu daļu no sēžamvietas kauliem, kājām un rokām.

Šis pārvietošanās līdzeklis ir ērts, stabils un viegli vadāms, tas ļauj brauciena laikā vērot apkārtni, nebaidoties zaudēt līdzsvaru un nokrist. No drošības viedokļa, velotricikls ir viennozīmīgi drošāks nekā parastais velosipēds, jo kritiena amplitūda ir mazāka, pie straujas bremzēšanas braucējs nevar izkrist no sēdekļa.

Pateicoties tricikla uzbūvei, to viegli un bez piepūles var vadīt arī cilvēki, kam ir liekais svars, sirds slimības un elpošanas traucējumi. Noguruma pakāpe ir daudz zemāka. Pozitīvi, ka braukšanas laikā tiek trenētas pasīvās muskuļu grupas, kas, braucot ar tradicionālo velosipēdu, netiek darbinātas.

Velotriciklam ir arī aerodinamiskas priekšrocības, tas var attīstīt lielāku ātrumu jo, atrodoties pusguļus stāvoklī, ar kājām uz priekšu, braucēja ķermenis rada mazāku frontālo pretestību. Velotriciklam pieder pasaules ātruma rekords ar velo transportlīdzekli. Pagaidām ātruma rekords pieder Semam Whittingham -132,5km/h, kurš tika uzstādīts 2008.gada 18.septembrī ASV.
 

 
Visi komentāri
 
280097. viesis 15.novembris 2010 11:37
0 0 Atbildēt

es vienam šitādam "ujobam" gandrīz pārbraucu pār... pēdējā mirklī pamanīju...

280105. viesis 15.novembris 2010 15:12
0 0 Atbildēt

Taisni gribēju iebilst par "No drošības viedokļa, velotricikls ir viennozīmīgi drošāks nekā parastais velosipēds" - šo taču ir vieglāk nepamanīt un pārbraukt pāri...

280114. viesis 15.novembris 2010 19:38
0 0 Atbildēt

Nu visās normālās valstīs velotriciklist aprīko savus braucamos ar kustīgā stieplē iekarinātu atstarojošu karodziņu, tā lai autobraucēji redzētu.

Bet nu nav ar tādu ērti ikdienā braukt, esm pamēģinājis. Apgriešanās rādiuss kādi 3.5 m. :D

280125. viesis 16.novembris 2010 5:56
0 0 Atbildēt

280114. viesi - lai apgrieziena rādiuss būtu mazāks pievads jātaisa uz priekšas ratiem un jāstūrē "pēcpuse" !!! Nekā pārdabiska tajā nav !

280126. viesis 16.novembris 2010 5:58
0 0 Atbildēt

Tikai protams tādā versijā kad stūrēsi pēcpusi un arī pagrieziena rādiuss būs mazs - lielāka iespēja apgāzties !!

280130. viesis 16.novembris 2010 9:46
0 0 Atbildēt

heh, shjaa ritenii nav NEKAA orginala, tadus jau desmitiem gadu citur taisa un izmanto... Braukt gan ar tadu ir tizli pa pilsetu, bet uz shosejas vnk bistami.

280132. viesis 16.novembris 2010 11:48
0 0 Atbildēt

1) kas tur ekskluzīvs? sen jau ar tādiem pasaulē braukā

2) cik maksā? Reku augstāk piedāvā anglis savu elektro-brīnumu par 500Ls.

280138. viesis 16.novembris 2010 23:13
0 0 Atbildēt

tāds pats modes spiedziens, kā ūdens gulta savā laikā, beigās nonāca līdz secinājumam, ka lētākais kokosa matracis tomēr labāks :DDDD

Imho, parastais velo ir vieglāks un ātrāks, un jebkurā šķūnītī glabājams.

Protams, ja ir privātmāja, MB vai MB un velo ar platām riepām un velo ar šaurām riepām, tad šitāds ir noteikti jāpērk ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti