Par neapdrošinātu auto izraisītiem negadījumiem jāmaksā no savas kabatas 6

 
29.novembris 2010 9:53

Šogad saņemtas jau vairākas lielas apdrošināšanas atlīdzību prasības par ceļu satiksmes negadījumiem, kuros iesaistīti Latvijā reģistrēti, neapdrošināti transporta līdzekļi.

Lielākās atlīdzības prasības ir par ārzemēs izraisītiem ceļu satiksmes negadījumiem.

Atgādinām, ka situācijās, kad negadījumu izraisījušajai automašīnai nav transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskā apdrošināšana (OCTA), sākotnēji zaudējumus apmaksā OCTA garantijas fonds, bet vēlāk, saskaņā ar likumdošanu, tie tiek atgūti no ceļu satiksmes negadījuma izraisītāja.

300 tūkstoši eiro būs jāatlīdzina kādam Preiļu rajona iedzīvotājam

Šogad saņemta Latvijā līdz šim lielākā atlīdzību prasība 300 tūkstošu eiro apmērā par ceļu satiksmes negadījumu, ko izraisījis Latvijā reģistrēts, bet neapdrošināts transportlīdzeklis. Kā paredz likumdošana, rekordlielā summa no „savas kabatas” būs jāsedz kādam Preiļu rajona iedzīvotājam, kas izraisījis ceļu satiksmes negadījumu Īrijā. Avārija notikusi 2006.gadā, kad 25 gadus vecais vīrietis, vadot BMW markas automašīnu, izraisījis sadursmi ar četriem transportlīdzekļiem. Negadījuma rezultātā gāja bojā viens cilvēks, bet vēl trīs guva ievainojumus. Pēc negadījuma vainīgais aizbēdzis no negadījuma vietas, taču vēlāk tika aizturēts un nogādāts policijas iecirknī. Ņemot vērā cietušo traumas, kopējā zaudējumu atlīdzība varētu vēl pieaugt.

11 tūkstoši eiro par bojātu transportlīdzekli un fizisku traumu

Par 2009.gada oktobrī Īrijā izraisītu ceļu satiksmes negadījumu kādam Latvijas iedzīvotājam būs jāatlīdzina 11 tūkstoši eiro OCTA garantijas fondā par negadījumā bojātu VW Polo un nodarītiem miesas bojājumiem tās vadītājam. Negadījums izraisīts ar Latvijā reģistrētu automašīnu Ford, kuram negadījuma brīdī nav bijusi OCTA.

Zaudējumu atlīdzību cietušajam veido kompensācija par radīto fizisko traumu, ārstēšanās izdevumi un transportlīdzekļa bojājumu novēršana.

Negadījuma izraisītājs mēģinājis atstāt notikuma vietu, taču nav varējis iedarbināt savu automašīnu. Pēc aizturēšanas viņš Īrijas policijā iesniedzis viltotus apdrošināšanas dokumentus, norādījis nepareizu adresi un atstājis savus ceļošanas dokumentus, kuriem tā arī nav devies pakaļ uz policijas iecirkni. Ja neizdosies piedzīt OCTA garantijas fonda izmaksātos zaudējumus no vainīgā transportlīdzekļa vadītāja, tad regresa prasība tiks vērsta pret transportlīdzekļa juridisko īpašnieku. Tādēļ vienmēr uzticiet savu auto tikai tām personām, par kurām esat droši.

Līdzīgs ceļu satiksmes negadījums notika šī gada sākumā Austrijā, kad smagi cieta transporta līdzeklis Audi, kā arī tika nodarīts kaitējums cietušā transportlīdzekļa vadītāja veselībai. Ceļa satiksmes negadījumu izraisīja Latvijā reģistrēta, neapdrošināta kravas automašīnas vadītājs. Kopējā lietā pieteiktā zaudējumu atlīdzības summa ir 25 tūkstoši eiro. Arī šajā gadījumā, saskaņā ar likumdošanu, visa izmaksātā summa būs jāatlīdzina negadījuma izraisījušā automašīnas vadītājam.

25,8 tūkstoši latu par izraisītu negadījumu uz Daugavpils šosejas

Iepriekš minētie negadījumi, kas saistīti ar ievērojamām apdrošināšanas atlīdzību izmaksām, notikuši ārvalstīs, tai pat laikā arī Latvijā ir bijuši ceļu satiksmes negadījumi, kuru izmaksas pārsniegušas 20 tūkstošus eiro un kuros iesaistīti neapdrošināti transporta līdzekļi.

Par ceļu satiksmes negadījumu, kas noticis 2007.gada aprīlī Latvijā uz a/c Rīga –Daugavpils, OCTA garantijas fonds atlīdzinājis zaudējumus 25,8 tūkstošu eiro apmērā. Neapdrošināta transportlīdzekļa (OCTA polise bija zaudējusi spēku, jo bija mainījies transportlīdzekļa juridiskais īpašnieks) vadītājs, atrodoties narkotisko vielu reibumā, pārkāpa ceļu satiksmes noteikumus, iebrauca pretējā braukšanas joslā un izraisīja sadursmi ar citu transportlīdzekli. Rezultātā tika bojāti transportlīdzekļi, iestājās triju cilvēku nāve un vienai cietušajai tika nodarīti vidēja smaguma miesas bojājumi. Atlīdzības tiek izmaksātas arī valstij par cietušo rehabilitēšanu un ārstēšanu.
Iespējams, minētās summas vēl nav galējās izmaksas. Nopietnu un smagu traumu gadījumos kompensācijas tiek maksātas pat daudzu gadu garumā, piemēram, sedzot ārstēšanās izdevumus un valsts izmaksātos pabalstus, nodrošinot negūtos ieņēmumus invaliditātes dēļ.

Ceļu satiksmes negadījumu izmaksas var būt ļoti lielas, ko neapdrošinātā auto vadītājam vai īpašniekam nebūs pa spēkam segt pat savas dzīves laikā.

Pirms riskējiet un piedalieties ceļu satiksmē ar transportlīdzekli bez OCTA, padomājiet, vai tas ir tā vērts!

 
Visi komentāri
 
280387. viesis 29.novembris 2010 13:55
0 0 Atbildēt

Izlaižot teorijas par apdrošinātāju sazvērastību ... mans uzskats ir tāds, ka daudzās jomās apdrošinātāja funkcijas pārklājas ar tiesībsargājošo institūciju funkcijām un daudzos gadījumos strādā daudz efektīvāk.

Ja CP par 100 Ls pievērs acis uz alkometra rādītāju, tad apdrošinātājs to pašu paksi izdrāzīs pa pilnu programmu, jo no tā ir atkarīga viņa peļņa. Vai, piemēram, ja apdrošinātājs sāktu par katru KASKO bedri drāzt ceļu uzturētāju ar regresa prasībām, ar laiku mums būtu ceļi bez bedrēm, utt.

280388. viesis 29.novembris 2010 13:59
0 0 Atbildēt

Ko var samaksāt no savas kabatas bezdarbnieks vai oficiāls minimālās algas saņēmējs bez kustamiem/nekustamiem īpašumiem?

280390. viesis 29.novembris 2010 14:11
0 0 Atbildēt

Beigsies ar to, ka uzturētājs atteiksies uzturēt ceļus un Dombroskis varēs pats iet lāpīt bedres par atvēlēto naudu.

280403. viesis 30.novembris 2010 0:47
0 0 Atbildēt

Par atvēlēto naudu arī var sataisīt ceļus, ja tik daudz kabatās nebāž

280416. viesis 30.novembris 2010 16:24
0 0 Atbildēt

280390. viesis

Nedomāju, ka uzturētājam ir kaut minimālas iespējas atteikties no uzturēšanas - kā organizācijai. Tas, ka viņu vadonis var uzrakstīt atlūgumu, ir cits jautājums.

280417. viesis 30.novembris 2010 19:03
0 0 Atbildēt

ceļu uzturētāju var arī nomainīt, ka tas būs? gadījumā ar Rīga-Sigulda šosseju. tad maksasim gan valstij(ka ceļa īpašniekam), gan ceļu uzturētājam(privātam kantorim). un pec gadiem 49 saņemsim šosseji apakaļ, tikai nojātu :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti