Polijā palielina maksimālo braukšanas ātrumu līdz 150km/h 25

 
30.decembris 2010 11:14

No 2011.gada 1.janvāra mūsu kaimiņvalstī Polijā palielināts maksimāli atļautais braukšanas ātrums.

 
Šābrīža (līdz 31.12.2010.) ierobežojumi
Maksimālais ātrums palielināts līdz 140 (bija 130) kilometriem stundā uz maģistrālēm un līdz 120 km/h (bija 110) uz ceļiem, kas apzīmēti ar zīmi Motorway un pretējās braukšanas joslas ir atdalītas.

Kāpēc virsrakstā ir 150 km/h? Tāpēc, ka poļu ceļu policija nesoda vadītājus par ātruma pārkāpšanu ja pārkāpums ir 10 vai mazāk km/h (to viņi uzskata par pieļaujamo kļūdu).

Jaunie limiti būs vieni no augstākajiem visā Eiropas savienībā; vienīgais izņēmums - Itālija, kur legālais maksimums ir 150 km/h.

Jāatgādina, ka uz Vācijas autobāņiem vispār nav ātruma ierobežojuma, tomēr pāstāv ieteikums braukt 130 km/h.

Nu ko, paskatīsimies bojāgājušo statistiku pēc gada - kā tā būs mainījusies un uz kuru pusi. Jāatzīmē, ka vēl pašlaik Polijā uz ceļiem bojāgājušo procents ir lielāks kā vidēji Eiropas savienībā.

 

 
Visi komentāri
 
280944. viesis 30.decembris 2010 11:24
0 0 Atbildēt

Cik atceros, vēl vakar Polija nebija mūsu kaimiņvalsts. Kādam vajadzētu atkārtot ģeogrāfiju.

Bilde arī ne pa ķesi. Kaut kā neredzu tur tos 140 km/h

280945. viesis 30.decembris 2010 11:35
0 0 Atbildēt

Kādu laiku atpakaļ Polija robežojās gan ar Latviju...

Un zem bildes, manuprāt, ir skaidri un gaiši parakstīts - Šābrīža ierobežojumi.

kas nesaprotams?

Redaktors 30.decembris 2010 11:36
0 0 Atbildēt

Un lai kaut kur aizbrauktu šā vai tā jābrauc caur Poliju, tā kā tā ir kaimiņvalsts.

280948. viesis 30.decembris 2010 12:39
0 0 Atbildēt

Nu re, uz A2 bāņa varēs legāli "vilkt" ar 160 km/h :) Ceļu no Varšavas līdz Berlīnei 2012.gadā varēs paveikt 4 stundās (protams, pie sausiem laika apstākļiem un nosacījuma, ka fūres nerīkos savas apdzīšanu "sacīkstes").

280949. viesis 30.decembris 2010 12:44
0 0 Atbildēt

Visi aizmirsi, par taam maksas buudinjaam, reizeem pat 5 min jastav rinda , lai samaksaatu par 30 km garu posmu, un lidz berlinei vinjas buus kaadas 7 gab.

280950. viesis 30.decembris 2010 12:49
0 0 Atbildēt

Cik nācies braukt,ilgāk par 1-2 min stāvējis neesmu. Nepatīk maksas ceļš,brauc pa parasto,kur problēma?

280951. viesis 30.decembris 2010 13:30
0 0 Atbildēt

Bet kā īsti ir - es ar vieglo braucot uz Varšavu nekad un nekur neesmu par ceļiem neko maksājis... Es vienkārši nekur neesmu manījis, ka man būtu kaut ko jāmaksā... Kā ir - es tiešām nezinu kāda ir situācija?

280954. viesis 30.decembris 2010 13:46
0 0 Atbildēt

nu ja gribās braukt lēni, tad jābrauc pa bezmaksas ceļiem un pa dienu

gribas ātri - naktī un pa maksas bāni, ja protams der virziens Berlīne...

280956. viesis 30.decembris 2010 14:36
0 0 Atbildēt

Poļos pilsētās pa dienu 50km/h, pa nakti 60km/h...

Tur laikam kāds domā loģiski, ne kā pie mums - no tukšas Brīvībenes nakts vidū kreiso Juglas galā ne un ne...

280957. viesis 30.decembris 2010 14:42
0 0 Atbildēt

Nu jau kādu laiku vieglajiem auto ir 12 zloti katrā no trīs esošajiem iekasēšanas punktiem. Pāris nedēļas atpakaļ manīts, ka līdz šim "brīvajā" posmā (aptuveni no Konin līdz Strykow) slej augšā vēl divus punktus. Nākotnē paredzētajā posmā līdz Vācijas robežai droši vien būs vēl vismaz divi punkti.

280958. viesis 30.decembris 2010 17:28
1 0 Atbildēt

280948. viesis pirms 5 stundām

Nu re, uz A2 bāņa varēs legāli "vilkt" ar 160 km/h Ceļu no Varšavas līdz Berlīnei 2012.gadā varēs paveikt 4 stundās (protams, pie sausiem laika apstākļiem un nosacījuma, ka fūres nerīkos savas apdzīšanu "sacīkstes").

protams ka tikai tev un vienīgi tev ir atļauts apdzīt!

280959. viesis 30.decembris 2010 18:07
0 0 Atbildēt

Poļi ir malači ne tā, kā te- dziedātāju, dejotāju prievišvasaļvalstī, kur pat uz jūrmalenes vasarā ir 90, kaut krievu laikos bija 120, tikai šajā dombrovskbrīnumlaukā satiksmes drošību uzlabo nelabojot ceļus un saliekot ātrumu ierobežojumus un izsūtot mi;ičus, lai tie ēvelē piečukus, tikai šajā banānijā satiksmes drošībai sabūvē apļus, kur smagajam jābrauc pa zāli. Riebjas pilnīgi...

280960. viesis 30.decembris 2010 20:43
0 0 Atbildēt

280959 - āksts. Aizbrauc paskaties, kādi ir apļi šajā pat rakstā pieminētajās "ātrajās" zemēs - neko labāku par poļu un itāļu izpildījumu nekur citur Eiropā neesmu redzejis. Bet nu jā - īstenam latvietim tak ir pienākums kaut ko sliktu par savu zemi pateikt :D

Bet par ātruma pacelšanu prieks - tāpat jau polija parasti naktī tiek braukta ar 160 kruīzu, bet nu tagad vismaz tas būs "legālāk" :)

280961. viesis 30.decembris 2010 21:05
0 0 Atbildēt

Seene - nu nez - daži apļi uz poļiem it īpaši starp Wroclavu un Drēzdeni ar klumbām ir uzbūvēti tā, ka šķiet pie mūsējiem ir mācījušies...

Ja tu zinātu kā tur ziemā fūristi ar mazliet garākām fūrēm mokās, a apkārtceļu vai nu nav vai nu ir jābrauc lieki nieka pārsimt km...

A viesim 959. agrāk domāju, ka zīme smagajiem apdzīt aizliegts ir visai murgaina. Pabraucot Bavārijā pa 2-joslu bāņiem saprotu, ka šī zīme ir ne tikai bieži uzstādīta, bet par pilnīgi nepeciešama, jo kad kalnos fūŗes sāk rīkot, kā paši vācieši sauc - Ziloņgonkas - nakas labs un satiksmi uzlabojošs tas nau...

280962. viesis 30.decembris 2010 22:20
0 0 Atbildēt

Ir tādi termini kā "riska homeostāze" un "riska kompensācija". Pēc šīm teorijām risks būtiski nemainīsies arī atļaujot braukt ātrāk, jo ne jau atļautais ātrums nosaka braucēja ātruma izvēli, bet gan viņa riska izjūta. Ātrumu vadītāji izvēlas tādu, kas atbilst viņa priekšstatiem par drošību, tāpēc arī mūžīgie strīdi par to cik ātri jābrauc(drošs ātrums). Tas, ka tagad drīkst braukt uz 150 nenozīmē, ka visi brauks. Otra lieta "riska homeostāze" jau novērojām pie dzērāju sodu palielināšanas, pirmajā momentā pārkāpēju skaits samazinājās, bet drīz atgriezās atpakaļ iepriekšējā līmenī. Līdzīgi visticamāk būs arī Polijas gadījumā, ja arī mirstība pieaugs/samazināsies pirmajā pusgadā/gadā, tas vēl neko neliecinās.

Interesants raksts par šo tēmu - Ātrgaitas ceļi - iespēja braukt ātri un droši?

www.lvceli.lv/LV/Download/?t=pagefile&i=411

280963. viesis 31.decembris 2010 11:19
0 0 Atbildēt

280959 ir īsts savas zemes patriots. Vecāki labi audzinājuši, pat latviešu valodu iemācījuši urlēnam.

280964. viesis 31.decembris 2010 16:05
0 0 Atbildēt

Latvju bāleliņi gan jau izbojās statistiku!

280966. viesis 1.janvāris 2011 11:58
0 0 Atbildēt

Perfekti!

Kaut visas valstis sekotu ceļu būvniecībā Polijas piemēram. Drīz tur būs labāki ceļi nekā Vācijā :) Par Baltiju pat nerunāsim.

Par to bāni runājot, n'tās reizes tur ir braukts, NEKAD tur nav bijuši CP ar radariem. Var pilnīgi droši ik pa laikam atvilkt arī ātrāk. Vienīgais mīnuss ir tas, ka bieži vien fūres dzen viena otru. Un tad jābūt normālai reakcijai nomest no tiem pašiem 150km/h līdz 85 km/h :)

Dzirdēju no poļiem, ka nav vairs tālu līdz Warszawa - Frankfurt Oder bānim. To tiešām var gaidīt ar nepacietību. Malači, poļi!!

280970. viesis 2.janvāris 2011 13:17
0 0 Atbildēt

"Par to bāni runājot, n'tās reizes tur ir braukts, NEKAD tur nav bijuši CP ar radariem. Var pilnīgi droši ik pa laikam atvilkt arī ātrāk."

===

Uz A2 ir maksāts sods paniem, kas skrējējus medī gaitā, nemarķētā auto.

280974. viesis 3.janvāris 2011 12:08
0 0 Atbildēt

Ja paskatās pirmavotus (www.autostrada-a2.pl), tad nav grūti uzzināt, ka no 1.janvāra vieglo auto nodeva jau ir 13 zloti (tiek iekasēta 3 reizes vienā virzienā), viss ceļš no Varšavas līdz Vācijas robežas Šwiecko būs pabeigts 2012.gadā un nodevu aprēķinās atkarībā no faktiski nobrauktā attāluma (uzbraucot būs jāpaņem "biļete", kuru nobraucot būs jāapmaksā).

Pēc pieredzes, laiks nodevu punktos netiek daudz patērēts, ja laicīgi ir sagatavota nauda un iestājies "pareizā" rindā (piemēram, nevis aiz 7 vieglajiem, bet gan aiz 2 fūrēm). CP satiksmi uzmana ar netrafarētām mašīnām, kas fiksē "skrējējus", kurus nomaksas punktos "noņem no trases"...

280982. viesis 3.janvāris 2011 14:42
0 0 Atbildēt

"Vienīgais mīnuss ir tas, ka bieži vien fūres dzen viena otru. Un tad jābūt normālai reakcijai nomest no tiem pašiem 150km/h līdz 85 km/h " :D

Nu jā... Fūre tev nav nekāda Meriva - var otrā joslā ielekt tik zibenīgi un nemanāmi, ka reakcija tiešām ir nepieciešama izcila :)

280984. viesis 3.janvāris 2011 14:49
0 0 Atbildēt

Seene,

tieši tā, cik reižu nav nācies gluži vai pa nažiem atmesties, kad pēdējā brīdī kāds fūrists izdomā apdzīt citu amata brāli. Un ja tu tā mierīgi kruīzē, piemēram, 180km/h, tad tas efekts ir gana straujšs, tici man ;)

Bet nu goda vārds, nekad nevienu CP tur neesmu redzējis vai saticis. Varbūt pēdējā gada laikā kas mainījies?

280987. viesis 3.janvāris 2011 15:18
0 0 Atbildēt

280945. viesis pirms 4 dienām

Kādu laiku atpakaļ Polija robežojās gan ar Latviju

Cik sen tas bija kad Latvija robezojas ar Poliju ?

280990. viesis 3.janvāris 2011 15:57
0 0 Atbildēt

kasinsh79 - esmu gan redzējis, kā netrafarēts audi sāk zibināt zilās uguntiņas un noņem no ceļa pārāk ātru Kubicas radinieku; gan arī fiksējis poļu CP patruļas aiz nomaksas punktiem.

Seene - man pašam ir gadījies, ka fūre noignorē manu tuvošanos (ar 150 km/h uz kruīza) un mierīgi lien 2.joslā uz bruņurupuču gonku. Sabremzēšanās sanāk diezgan strauja.

281000. viesis 3.janvāris 2011 19:01
0 0 Atbildēt

Kaut kādas interesantas jums tās fūres. Es gan nevienu tādu neesmu saticis - visas redzētās šo manevru izveic gana paredzami, lai arī traucējoši. Cits jautājums - Austrijā nez kādēļ šāds niķis ir vieglajiem un tie pavisam ātri māk nomainīt joslas, nepaskatoties spoguļos. Tad gan ir ABS nostrādājis pat uz sausa asfalta. Uz A2 ir bijis arī 180 uz kruīza - kad naktī vienam idiotam likās, ka mani 160 ir ideāls ātrums, lai sēdētu astē ar tālajiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti