Vilciens ir «stiprāks» par auto! 10

 
27.maijs 2011 9:05

Vilciena sadursmi ar automašīnu varētu salīdzināt ar auto sadursmi ar alumīnija bundžiņu. Un tomēr nereti autovadītāji šķērso mazāk noslogotās pārbauktuves, neievērojot aizrādījuma signālus.

Saskaņā ar starptautiskajiem statistikas datiem lielākā daļa automašīnu-vilcienu sadursmes notiek diennakts gaišajā laikā, turklāt pie labiem braukšanas apstākļiem*.

Par izvairīšanos no sadursmes atbildīgs ir autovadītājs, jo vilciena vadītājam nav iespējas veikt papildu manevrus, kā arī bremzēšanas distance ir ievērojami garāka. “Pat tad, ja tiek šķērsota regulējama dzelceļa pārbauktuve, automašīnas vadītājam ir jāievēro papildus uzmanība. Vienmēr pirms uzbraukšanas uz dzelzceļa sliedēm ir jāpārliecinās, vai tas patiesi ir droši. Ne vienmēr vajadzētu paļauties uz to, ka mēs dzirdēsim vilcienu tuvojamies,” par pārbrauktuvju šķērsošanu brīdina Renault Braukšanas Skolas direktors.

“Ja automašīna pēkšņi apstājas uz sliedēm un nav nekādu iespēju to noņemt no tām, nekavējoties atstājiet automašīnu un dodieties prom no sliedēm, lai sadursmes gadījumā neciestu,” iesaka Renault Braukšanas Skolas instruktori. Protams, jāatceras, ka autovadītājam nekavējoties jāmēģina brīdināt iespējamos vilcienus par problēmu uz pārbrauktuves. Situācijā, ja šķērsojot pārbrauktuvi, barjera tiek nolaista, noteikti jāturpina braukšana, lai nekādā gadījumā nepaliktu uz sliedēm. Savukārt, ja radušās aizdomas par brīdinājuma signālu bojājumiem, nekavējoties jāziņo atbildīgajām institūcijām.

“Īpaša uzmanība jāievēro tiem autovadītājiem, kas velk piekabi vai citu automašīnu. Viņiem vajadzētu pilnībā apzināties kopējo automašīnas / automašīnu garumu un ņemt vērā, ka palielināta kopējā masa pagarina bremzēšanas distance,” skaidro Renault Braukšanas Skolas instruktori. Tieši tas pats attiecas arī uz kravas automašīnu vadītājiem. Cenšoties šķērsot pārbrauktuvi pēdējā brīdī, var neaprēķināt automašīnas kopējo garumu un tādējādi pakļūt zem vilciena.

Drošības noteikumi, šķērsojot dzelzceļa pārbauktuvi

• Vienmēr esiet gatavi, ka jebkurā brīdī var parādīties vilciens;
• Pirms pārbrauktuves šķērsošanas samaziniet ātrumu un pārliecinieties par to, vai vilciens patiešām netuvojas;
• Nekad nešķērsojeit pārbrauktuvi, ja dzirdat tuvojamies vilcienu;
• Neapdzeniet citas automašīnas, šķērsojot pārbauktuvi vai neilgi pirms tam;
• Neapstājieties pārāk tuvu delzceļa sliedēm – atcerieties, ka vilciens ir platāks par sliedēm, un tam nepieciešama papildus vieta.

* Avots: Austrālijas Ceļu satiksmes drošības pasākums un Teksasas Apdrošināšanas departaments
 

 
Visi komentāri
 
282909. viesis 27.maijs 2011 10:21
0 0 Atbildēt

ik pa laikam kāds tam apgalvojumam netic un grib pārbaudīt.

P.S. raksts sūds.

282912. viesis 27.maijs 2011 14:08
0 0 Atbildēt

Lielākā iespēja palikt uz pārbrauktuve, ja neskaita aiz tās esoša sastrēguma ignorēšanu, ir STOP zīmes ievērošana... Arī nesenajā avārijā Ķegumā (www.kasjauns.lv/lv/zinas/4371...ar-balkvedeju) faktiski jau vaina līdzīga. Ātrumkārbas sabojāšanās šķērsojot pārbrauktuvi ir tiešā cēloņsakarībā ar to, ka to seguma kvalitātes vai CSN dēļ nākas šķērsot pārslēdzot ātrumus, nevis iespējami brīvi. Un vēl varu nosaukt virkni pārbrauktuvju, kur apstājoties atbilstoši CSN prasībām sliežu ceļs nav pārskatāms. Bet vainīgs vienmēr autovadītājs... Vai ne?

282920. viesis 28.maijs 2011 8:38
0 0 Atbildēt

nu ņemot vērā ka lielākā cilvēces daļa nav pašnāvnieciska es arī teiktu ka īsti jau laikam kaut kas nav ar tām pārbrauktuvēm

282921. viesis 28.maijs 2011 10:54
0 0 Atbildēt

Ja jau savulaik preču dzelzceļu atdalīja no zaudējumus nesošā pasažieru dzelzceļa, tad nu jau būs sapelnījuši gana, lai preču dzelzceļnieki par savu piķīti izdarītu kā Somijā - uz noslogotākajām dzelzceļā līnijām nav pārbrauktuvju - katram sūda ceļam ir vai nu tunelis vai satiksmes pārvads.

Piemēram - kāda mārrutka pēc dēļ dzelzceļa Rīgā ir desmitiem pārbrauktuvju, kurās lielās dzelzceļa un tirdzniecības peļņas dēļ tiek NOPIETNI ČAKARĒTA auto kustība. Un nezkāpēc tos tiltus jāceļ bieži vien par autovadītāju nodokļiem, nevis no dzelzceļnieku peļņas...

Bet ko tādu sagaidīt Banānijā varēs tikai tad, kad uzziedēs uz sazaļojuša Fiskars plastmasas cirvja kāta sēdošas pūces aste... :D

282922. viesis 28.maijs 2011 12:35
0 0 Atbildēt

Seene 282 [?] pirms 22 stundām

Lielākā iespēja palikt uz pārbrauktuve, ja neskaita aiz tās esoša sastrēguma ignorēšanu, ir STOP zīmes ievērošana... Arī nesenajā avārijā Ķegumā (www.kasjauns.l...alkvedeju) faktiski jau vaina līdzīga. Ātrumkārbas sabojāšanās šķērsojot pārbrauktuvi ir tiešā cēloņsakarībā ar to, ka to seguma kvalitātes vai CSN dēļ nākas šķērsot pārslēdzot ātrumus, nevis iespējami brīvi. Un vēl varu nosaukt virkni pārbrauktuvju, kur apstājoties atbilstoši CSN prasībām sliežu ceļs nav pārskatāms. Bet vainīgs vienmēr autovadītājs... Vai ne?

====================

Vispār krievu laikos Noteikumos bija punkts, kurš aizliedza uz pārbrauktuves

pārslēgt pārnesumus, slinkums skatīties, diez vai tagad tā arī ir? Katrā

gadījumā gadu gaitā ir izstrādājies reflekss nepārslēgties uz pārbrauktuvēm,

tāpat, kā automātiski uzlikt drošības jostu, iekāpjot auto :-) Valstis, kurās ir

vislielākais sadursmju skaits ar vilcieniem , ir Čehija un Slovakija. Tur, kad

pabraukā pa "zemēm", rodas iespaids, ka vismaz 90% pārbrauktuvju ir absolūti nepārredzamas. Šveicē arī ir "miljons" pārbrauktuvju, ir ceļi, kuri

savīti kopā ar dzelzceļu kā pīta aukla, betlaikā, ko tur nodzīvoju savulaik,

neredzēju ne pats, ne TV, ne avīzēs nemanīju nevienu ziņu par sadursmi

uz pārbrauktuves ...

282928. viesis 29.maijs 2011 17:54
0 0 Atbildēt

Crankshaft 527 [?] pirms 1 dienas

Vispār krievu laikos Noteikumos bija punkts, kurš aizliedza uz pārbrauktuves

pārslēgt pārnesumus, slinkums skatīties, diez vai tagad tā arī ir?

====================

Nav, un būtu arī bezjēdzīgi. Toreiz nebija automātu, kas pārslēdzas, kad grib :) Ok, ir daļa vadītāju, kas spēj just auto pietiekami, lai atturētu automātu no pārslēgšanās, bet ir arī tādi, kas ar manuālo kārbu gandrīz vispār vairs nemāk braukt.

282931. viesis 30.maijs 2011 7:23
0 0 Atbildēt

Nav problēmu neļaut automātam pārslēgties, drīzāk var sataisīt

ziepes ar mehānisko kārbu, bet jādomā, ka to sadursmju skaits

transmisiju dēļ ir tik niecīgs, ka nav vērts tādu punktu iekļaut.

Droši, ka 99+% šādu sadursmju notiek tikai un vienīgi "cilvēciskā

faktora" dēļ ... :-(

282934. viesis 30.maijs 2011 11:56
0 0 Atbildēt

Nav problēmu?! :D Tev droši vien ne, man arī ne... Bet ne jau vidusmēra mūsdienu autoskolas absolventam. Un viena no pēdējām skaļākajām avārijām - ar baļķvedēju Ķegumā notika tieši šī iemesla dēļ! Domāju, ka tevis minētie 99% ir krietni pārspīlēti, lai arī neapšaubu, ka tiešām cilvēciskais faktors ir vainīgs lielākajā daļā gadījumu. Bet to nekad un neviens nespēs labot ar likumu palīdzību - ja kādam pietrūkst veselā saprāta novertējot savu rīcību, tad arī nepietiks, lai klausītu likumus.

282935. viesis 30.maijs 2011 13:03
0 0 Atbildēt

Pie mums daudzās vietās tomēr barjeras un dežuranti uz pārbrauktuvēm ir noņemti. Pat Jūrmalā, kur ir intensiva vilcieny kustība. Tomēr, tiek cerēts uz cilvēku apziņu un atbildību. Sodi, cik zināms, arī ir visai bargi par šiem pārkāpumiem. BET, kā saka - ar dulliem pilna pasaule.....vienmēr būs auto,moto,velo braucēji, kas centīsies pēdējā brīdī vilcienam gar degunu aizspraukties. Vairumam paveiksies, dažiem var arī nepaveikties... Un neviens policists un sodi viņu nepārmācīs.

282944. viesis 31.maijs 2011 7:46
0 0 Atbildēt

>Seene

Nu tos 99% es rakstīju, lai būtu skaidrāka doma :-) Kaut gan - cik, teiksim,

pēdējo 20 gadu laikā ir bijušas avārijas uz pārbrauktuvēm auto tehnisku defektu dēļ? Izņemot šito baļķvedēju es kaut kā neatminu, var jau būt, ka nav tikušas īpaši afišētas ...Vidusmēra autoskolas absolventu instruktoram vajadzētu iedīdīt pirms pārbrauktuves veikšanas "ievilkt" zemākajā pārnesumā, visam būtu jābūt OK, kaut daudz atkarīgs no paša auto. Mans ex-Volvo pārbrauktuves mierīgi un pārliecināti veica tukšgaitas apgriezienos un īpaši nekur slēgties netaisījās. Kaut pieļauju - hipertrofētās hvz-cik-pārnesumu automātkārbas varētu arī "histēriski" uzvesties pat pie mazākā

pieskāriena "pātagas pedālim" vai pēkšņa slodzes pieauguma :-)

>IV

Pilnīgi piekrītu, manā praksē arī ir nācies tādus vērot dabā. Bet ...cilvēki

pamanās trāpīt zem vilciena, arī auto, pat kājām ejot, tātad auto šim cilvēku

tipam ir vienkārši līdzeklis, lai padarītu savas izpausmes pamanāmākas :-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti