Aicina pievērst uzmanību dīzeļdegvielas marķējumam 32

 
3.februāris 2012 14:37

Ņemot vērā sinoptiķu prognozes par gaisa temperatūras pazemināšanos, Latvija Statoil aicina autobraucējus un valsts institūcijas degvielas uzpildes stacijās (DUS) pastiprināti pievērst uzmanību dīzeļdegvielas marķējumam, precīzāk - tās piemērotībai konkrētiem laika apstākļiem.

„Aukstajā laikā, izvēloties nepiemērotu dīzeļdegvielu, sekas var būt ļoti nopietnas: autovadītājiem var ne tikai rasties problēmas automašīnu iedarbināt no rītiem, bet temperatūras svārstību dēļ auto var negaidīti apstāties klajā laukā, kur vairāk nekā mīnus 25 grādu lielā salā tas var radīt pat veselībai un dzīvībai bīstamu situāciju,” skaidro Latvija Statoil degvielas kategorijas vadītājs Kaspars Skrābāns.

„Lai arī prasība norādīt dīzeļdegvielas aukstumizturības klasi ir noteikta normatīvajos aktos, no autobraucējiem esam saņēmuši informāciju, ka ne visi degvielas tirgotāji korekti sniedz šādu informāciju saviem pircējiem. Tāpēc aicinām gan pircējus aktīvi pieprasīt šādu informāciju no degvielas tirgotājiem, gan valsts institūcijām pārliecināties par informācijas atbilstību un tās korektumu. Degvielas uzpildes stacijās ir jābūt norādītai ne tikai temperatūrai, bet arī degvielas klasei, kas attiecīgajā stacijā tiek tirgota,” uzsver K. Skrābāns.

Šobrīd visās Latvija Statoil degvielas uzpildes stacijās tiek tirgota 2. klases arktiskā dīzeļdegviela, kas saglabā savas īpašības gaisa temperatūrā līdz pat -32 grādiem pēc Celsija.”

Svarīgi zināt, ka arktiskās dīzeļdegvielas kvalitāti raksturo gan degvielas filtra nosprostošanās temperatūra, gan arī degvielas sabiezēšanas temperatūra. Saskaņā ar ES degvielas standartu EN590 atšķirībām starp šiem diviem parametriem ir 10 grādi pēc Celsija. To var panākt rūpnieciski ražojot degvielu, un, ja atšķirība ir ievērojami lielāka, tad degvielai jau ārpus rūpnīcas ir pievienotas papildus piedevas, kas savukārt var negatīvi ietekmēt degvielas kvalitāti. Diemžēl Latvijas likumdošana neparedz prasību degvielas tirgotājiem - norādīt dīzeļdegvielas sabiezēšanas temperatūru. Tāpēc, rūpējoties par savu auto un drošu pārvietošanos, pircējiem šāda informācija būtu pašiem jāpieprasa no degvielas tirgotājiem.

Arī neliels daudzums nepiemērotas dīzeļdegvielas var kaitēt

Ja gaisa temperatūra ir zemāka par -5 grādiem pēc Celsija, dīzeļdegvielas plūstamības īpašības mainās, tāpēc ir svarīgi pārliecināties, vai degvielas padeves sistēma, it īpaši degvielas filtrs, ir savlaicīgi nomainīti, tīri, tajā un degvielas bākā nav vasaras degvielas paliekas. Arī ar nelielu salu neizturīgas dīzeļdegvielas devu degvielas tvertnē pietiek, lai arktiskā dīzeļdegviela zaudētu savas īpašības. Svarīgi pievērst uzmanību arī tam, kurā vietā auto tiek glabāts. Uz klaja lauka vēja un sala ietekme ir lielāka, nekā, piemēram, ja automašīna atrodas slēgtā teritorijā.

Atbilstoši aukstajam laikam piemērotai dīzeļdegvielai nav nepieciešams pievienot speciālu šķidrumu aukstumizturības palielināšanai. Latvija Statoil noteikti nerekomendē lietot apšaubāmas vai nezināmas izcelsmes dīzeļdegvielu! Svarīgi ir izmantot uzticamas kvalitātes dīzeļdegvielu ar kvalitātes garantiju.

Latvija Statoil atgādina, ka ikvienā degvielas uzpildes stacijā (DUS) ir jābūt norādēm par pārdošanā esošās dīzeļdegvielas aukstumizturību, tas ir - līdz cik grādiem zem nulles konkrētā dīzeļdegviela nezaudē savu kvalitāti, kā arī, kāda degvielas kvalitāte tiek tirgota.
 

 
Visi komentāri
 
285180. viesis 1.februāris 2012 12:47
0 0 Atbildēt

Statoilā ielietā dīzeļdegviela manam automobilim žvadzina motoru jau veselu nedēļu! Pat gribētos pasūtīt dīzeļdegvielas mučeli no Vācijas!

285181. viesis 1.februāris 2012 13:10
0 0 Atbildēt

Tad jau Ērikam Griģim būs kāds sūdīgs auto patrāpījies, jo manam auto nekas negrabinās ar Statoil degvielu un 2 ekskavatoriem, kuri arī šodien strādā, nekas negrab.

285182. viesis 1.februāris 2012 13:13
0 0 Atbildēt

Jaunie auto jau nekādi labie nav!

285183. viesis 1.februāris 2012 14:12
0 0 Atbildēt

Tad jau Statoil nebūs pie vainas, vai ne?

285184. viesis 1.februāris 2012 14:26
0 0 Atbildēt

Nesaprotu tikai, kāpēc pirms sala iepriekšējā nedēļā motors nečivināja!

285188. viesis 1.februāris 2012 18:05
0 0 Atbildēt

Tad žvadzina vai čivina? Varbūt siksnas jāpievelk vai mazums kas tur grab.

285191. viesis 2.februāris 2012 8:29
0 0 Atbildēt

HVZ, šorīt 06:30 L200 ar visu Statoil DD leca kā suns pie kājas :-)

Nekas nekur ne biezē ne štopējas...Lieta gan nebija Rīgā, "aiz borta"

bija -24 , laikam taču svarīgākais ir auto stāvoklis, uz degvielu

problēmu gadījumos "pilināt" ir visērtāk :-) Kurš gan atzīsies, ka viņa

auto ir "tā ne visai". Kaimiņa benzīnLexusu gan nācās pavazāt - šķaudīja

kā saaukstējies kamielis, beigās tomēr aizgāja. Aizdomas, ka varētu būt

nosarmojušas gaisa tilpuma mērītāja iekšas, bet var jau būt arī kas cits ...

285194. viesis 2.februāris 2012 11:49
0 0 Atbildēt

vissūnaināk šorīt ''pieleca'' beznīntačka , visi MB MAN un ''kaķēnpīlens'' dīzeļi leca bez kreņķa :) , degviela gan nau no kakoila - ''vasja'' atveda mucā ķipa ''arkķičeskaja'' esot+ par atbilstošu cenu -o,7ls/l :):):)

285196. viesis 2.februāris 2012 16:53
0 0 Atbildēt

Es neiebraucu no šī - statoila dīzelis nesabiezē līdz 32C vai tas nenosprosto degvielas filtru līdz 32C vai abi kopā?

Es par šo teikumu, tā arī nesapratu, kas tiem ļaudīm būtu Liepiņā vai Statoilā konkrēti jāprasa?:

"Svarīgi zināt, ka arktiskās dīzeļdegvielas kvalitāti raksturo gan degvielas filtra nosprostošanās temperatūra, gan arī degvielas sabiezēšanas temperatūra. Saskaņā ar ES degvielas standartu EN590 atšķirībām starp šiem diviem parametriem ir 10 grādi pēc Celsija. To var panākt rūpnieciski ražojot degvielu, un, ja atšķirība ir ievērojami lielāka, tad degvielai jau ārpus rūpnīcas ir pievienotas papildus piedevas, kas savukārt var negatīvi ietekmēt degvielas kvalitāti. Diemžēl Latvijas likumdošana neparedz prasību degvielas tirgotājiem - norādīt dīzeļdegvielas sabiezēšanas temperatūru. Tāpēc, rūpējoties par savu auto un drošu pārvietošanos, pircējiem šāda informācija būtu pašiem jāpieprasa no degvielas tirgotājiem."

285197. viesis 2.februāris 2012 22:12
0 0 Atbildēt

tdi tā arī tālāk par kontrabandas degvielu attīstījies nav. Diezgan truli,jāsaka.

285199. viesis 3.februāris 2012 9:34
0 0 Atbildēt

285196

Es neiebraucu no šī - statoila dīzelis nesabiezē līdz 32C vai tas nenosprosto degvielas filtru līdz 32C vai abi kopā?

Es par šo teikumu, tā arī nesapratu, kas tiem ļaudīm būtu Liepiņā vai Statoilā konkrēti jāprasa?

========================

Nekas nav jāprasa, jo Statoilā un vēl jo vairāk Liepiņā ļautiņi neizpratnē

raustīs plecus un nesapratīs, par ko ir runa. DD stāvokli zemās temperatūrās

raksturo 3 parametri: saduļķošanās temperatūra (CP=Cloud Point), sabiezēšanas temperatūra (PP=Pour Point) un aukstās filtru nosprostošanas temperatūra (CFPP = Cold Filter Plugging Point).

1)Pie CP degvielā sāk parādīties sīki parafīna kristāliņi, DD kļūst duļķaina,

vēl brīvi plūstoša, parafīna kristāliņi vēl brīvi iet cauri filtriem;

2) Pie PP degvielā sāk parādīties vairāk un lielāki parafīna kristāliņi, degviela

aizvien vēl ir plūstoša, kaut parafīna kristāliņi jūtami palielina tās viskozitāti.

Degvielas filtri sāk daļēji pārklāties ar parafīna kristāliņu kārtu.

3) Pie CFPP degviela kļuvusi stipri viskoza stipri pieaugušā parafīna kristāliņu

daudzuma dēļ, DD kustība pa cauruļvadiem ir apgrūtināta, parafīna kristāliņu "putra" intensīvi pārklāj filtrus un traucē degvielas padevi, dzinēji

nedarbojas.

Temperatūra, kuru norāda DUSos, normāli ir CFPP, lai neradītu sajukumu klientu un pašu DUSistu galvās! Pazemināt esošo CFPP (un vienlaikus PP)

var ar efektīvām piedevām, viena no tām ir INFINEUM R255 (agrāk TEXACO PARAFLOW 255).

285200. viesis 3.februāris 2012 12:39
0 0 Atbildēt

Šodien ar Statoil DD nekādu problēmu.

285201. viesis 3.februāris 2012 14:34
0 0 Atbildēt

2purva miskastniekam - es arī pīpoju un šņaboju bez akcīze :)

285202. viesis 3.februāris 2012 14:48
0 0 Atbildēt

Te kautkāds staķika reklāmas aģents komentē?

285203. viesis 3.februāris 2012 15:11
0 0 Atbildēt

tdi, es taču teicu,ka tu esi prasts zaglis.

285204. viesis 3.februāris 2012 15:22
0 0 Atbildēt

Vakar Daugavpilī mīnus 29, plkst. 6:30 pieleca bez problēmām. šorīt Rīgā arī bez problēmām (bākā Statoil D Fortis Plus). Vēl svarīgi pie šādas temperatūras ir turēt pēc iespējas vairak degvielas bākā....

285207. viesis 4.februāris 2012 21:37
0 0 Atbildēt

Atradām no pagājušās ziemas mucu ar kautkādu dīzeli (visdrīzāk no trubas) un joka pēc ielējām vecajā patrolī. Nekādas starpības, pieleca un iet kā ar staķika. Nu tad jautājiens - nakuja to dārgo staķika dīzeli, ja veiktspēja tāda pati?

285208. viesis 4.februāris 2012 22:53
0 0 Atbildēt

Ja ja, no vada nozagtā degviela labi darbojas mīnus 22 grādos, tikai nefleitē.

285211. viesis 5.februāris 2012 10:55
0 0 Atbildēt

285207

Atradām no pagājušās ziemas mucu ar kautkādu dīzeli (visdrīzāk no trubas) un joka pēc ielējām vecajā patrolī. Nekādas starpības, pieleca un iet kā ar staķika.

===========================

Būsiet kļūdījušies - trubas jēldīzelim CP= 0...+5C, CFPP = -5...-8C, tie ir

tipiskie rādītāji. Tā ka jūsu mucā būs bijis kas cits :-)

285212. viesis 5.februāris 2012 13:32
0 0 Atbildēt

Trubas mēdz būt dažādas...

285213. viesis 5.februāris 2012 15:57
0 0 Atbildēt

Zaglim zagļa loģika. Ja tu esi kaut kur dabūjis nozagt Statoil degvielu,iepildījis tomucā, loģiski, ka tā nesasals. Vai nav jefiņš?

285215. viesis 6.februāris 2012 9:24
0 0 Atbildēt

285212.

Trubas mēdz būt dažādas...

=====================

Latvijā "Truba" ir tikai viena, jēldīzelis, kurš pa to plūst uz

Lemburgtaunu, pēc sava sastāva, īpašībām, mehānisko

piemaisījumu un ūdens satura vistuvākais ir kurināmajai

degvielai, kādu to saprot Rietumos - tur kurināmā degviela

ir praktiski identiska vasaras dīzeļdegvielai, ja neskaita augstu

sēra saturu un drusku zemākas prasības mehānisko piemaisījumu

un ūdens sakarā.

285216. viesis 6.februāris 2012 11:03
0 0 Atbildēt

Pa ''trubu'' jau sen nekas neplūst. Tiek notecināti atlikumi.

285224. viesis 6.februāris 2012 19:19
0 0 Atbildēt

DekstersFF

Pa ''trubu'' jau sen nekas neplūst. Tiek notecināti atlikumi.

============================

Savādi, 2011. gadā jēldīzeli vēl sūknēja, naftas "truba" gan

jau sen mierā, tur par bufernaftu plūcas :-)

285225. viesis 6.februāris 2012 21:25
0 0 Atbildēt

Crankshaft

Savādi, 2011. gadā jēldīzeli vēl sūknēja, naftas "truba" gan

jau sen mierā, tur par bufernaftu plūcas

-----------------------------------------

Hmm, tad būs man nepatiesa informācija. Patiesībā sevišķi tas neinteresē, jau tā tās stulbās trubas dēļ nojauca senču mājas un tagadējās gandrīz nosvila dēļ trubas plīsuma kaut kādā 1986. gadā, tad gan plīsa naftas truba ,pilna Mūsa bija ar naftu. Smēlām no upes to draņķi.

285226. viesis 6.februāris 2012 22:37
0 0 Atbildēt

Lejos no tālbraucējiem, pazīstamiem, nekādu problēmu, lec kā parasti.

285228. viesis 6.februāris 2012 23:19
0 0 Atbildēt

285226. viesis pirms 39 minūtēm

Lejos no tālbraucējiem, pazīstamiem, nekādu problēmu, lec kā parasti.

------------------------------------------------------------------------------

Vēl viens zagtu mantu uzpircējs, vismaz būtu kaunējies publiski lielīties un iegājis stūrī nokaunēties.

285229. viesis 7.februāris 2012 8:30
0 0 Atbildēt

DekstersFF -227 [?] pirms 11 stundām

Hmm, tad būs man nepatiesa informācija. Patiesībā sevišķi tas neinteresē, jau tā tās stulbās trubas dēļ nojauca senču mājas un tagadējās gandrīz nosvila dēļ trubas plīsuma kaut kādā 1986. gadā, tad gan plīsa naftas truba, pilna Mūsa bija ar naftu. Smēlām no upes to draņķi.

=========================

Iespējams, kā daudzi, tu sajauci trubas - viņas ir divas - "sausais" naftas vads

un t.s. "produktu vads", pa kuru pumpē jēldīzeli. To naftas vada plīsumu es

labi atceros - kā gar Mūsas trasi pa upi tā putra plūda, diezgan baiss skats

bija ... :-(

285236. viesis 7.februāris 2012 17:21
0 0 Atbildēt

Crankshaft- to,ka ir 2 trubas es zinu jau sen, es taču tur dzīvoju agrāk netālu. Vienkārši par to degvielas trubu bija tādas runas, ka nepumpē. Iespējams, kļūdainas. Senču māja ir augšup pa upi no Mūsas kompleksa,upes malā, kad toreiz aizdedzināja pie trases tur saķerto degvielu, toč domājām,ka mājai būs pipec.

285239. viesis 7.februāris 2012 20:51
0 0 Atbildēt

DekstersFF -216 [?] pirms 3 stundām

Crankshaft- to, ka ir 2 trubas es zinu jau sen, es taču tur dzīvoju agrāk netālu. Vienkārši par to degvielas trubu bija tādas runas, ka nepumpē. Iespējams, kļūdainas. Senču māja ir augšup pa upi no Mūsas kompleksa, upes malā, kad toreiz aizdedzināja pie trases tur saķerto degvielu, toč domājām, ka mājai būs pipec.

====================

tad tāda ir tava ''bērnības trauma''........

un tagad tu esi auxjennijs ''pievienotās vērtības'' ražotājs un nodokļu dižmaksātājs :):):)

285253. viesis 9.februāris 2012 9:00
0 0 Atbildēt

TDIOTS

tad tāda ir tava ''bērnības trauma''...

un tagad tu esi auxjennijs ''pievienotās vērtības'' ražotājs un nodokļu dižmaksātājs

=======================

Kāds tur sakars ar pievienoto vērtību un nodokļiem, kā, diez, pašam ar

tiem? :-)

Un bērnības traumu piesaukt vispār ir bezjēdzīgi - skats uz Mūsu toreiz

bija 1000% pīīīīīī, un, kad to pasākumu dedzināja, skats nebija ne drusku

sliktāks, kā pēc Huseina izdarībām Kuveitā :-)

285260. viesis 9.februāris 2012 17:25
0 0 Atbildēt

Crankshaft , es tik tajā nelaimes gadijumā , mēģināju rast Srāķkeža Fļūt Fļūt degradēšanās iemeslu .tipa grūta bērnība , lauku apvidus , sexuala izmantošana utt utpr. rezultātā visi citi ira stulpi , nelieši ,zaqgļi utt.utpr . šas tik viens tāds smux un gudrs +balts un pūkains.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 32

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti