Ņemot vērā sinoptiķu prognozes par gaisa temperatūras pazemināšanos, Latvija Statoil aicina autobraucējus un valsts institūcijas degvielas uzpildes stacijās (DUS) pastiprināti pievērst uzmanību dīzeļdegvielas marķējumam, precīzāk - tās piemērotībai konkrētiem laika apstākļiem.
„Aukstajā laikā, izvēloties nepiemērotu dīzeļdegvielu, sekas var būt ļoti nopietnas: autovadītājiem var ne tikai rasties problēmas automašīnu iedarbināt no rītiem, bet temperatūras svārstību dēļ auto var negaidīti apstāties klajā laukā, kur vairāk nekā mīnus 25 grādu lielā salā tas var radīt pat veselībai un dzīvībai bīstamu situāciju,” skaidro Latvija Statoil degvielas kategorijas vadītājs Kaspars Skrābāns.
„Lai arī prasība norādīt dīzeļdegvielas aukstumizturības klasi ir noteikta normatīvajos aktos, no autobraucējiem esam saņēmuši informāciju, ka ne visi degvielas tirgotāji korekti sniedz šādu informāciju saviem pircējiem. Tāpēc aicinām gan pircējus aktīvi pieprasīt šādu informāciju no degvielas tirgotājiem, gan valsts institūcijām pārliecināties par informācijas atbilstību un tās korektumu. Degvielas uzpildes stacijās ir jābūt norādītai ne tikai temperatūrai, bet arī degvielas klasei, kas attiecīgajā stacijā tiek tirgota,” uzsver K. Skrābāns.
Šobrīd visās Latvija Statoil degvielas uzpildes stacijās tiek tirgota 2. klases arktiskā dīzeļdegviela, kas saglabā savas īpašības gaisa temperatūrā līdz pat -32 grādiem pēc Celsija.”
Svarīgi zināt, ka arktiskās dīzeļdegvielas kvalitāti raksturo gan degvielas filtra nosprostošanās temperatūra, gan arī degvielas sabiezēšanas temperatūra. Saskaņā ar ES degvielas standartu EN590 atšķirībām starp šiem diviem parametriem ir 10 grādi pēc Celsija. To var panākt rūpnieciski ražojot degvielu, un, ja atšķirība ir ievērojami lielāka, tad degvielai jau ārpus rūpnīcas ir pievienotas papildus piedevas, kas savukārt var negatīvi ietekmēt degvielas kvalitāti. Diemžēl Latvijas likumdošana neparedz prasību degvielas tirgotājiem - norādīt dīzeļdegvielas sabiezēšanas temperatūru. Tāpēc, rūpējoties par savu auto un drošu pārvietošanos, pircējiem šāda informācija būtu pašiem jāpieprasa no degvielas tirgotājiem.
Arī neliels daudzums nepiemērotas dīzeļdegvielas var kaitēt
Ja gaisa temperatūra ir zemāka par -5 grādiem pēc Celsija, dīzeļdegvielas plūstamības īpašības mainās, tāpēc ir svarīgi pārliecināties, vai degvielas padeves sistēma, it īpaši degvielas filtrs, ir savlaicīgi nomainīti, tīri, tajā un degvielas bākā nav vasaras degvielas paliekas. Arī ar nelielu salu neizturīgas dīzeļdegvielas devu degvielas tvertnē pietiek, lai arktiskā dīzeļdegviela zaudētu savas īpašības. Svarīgi pievērst uzmanību arī tam, kurā vietā auto tiek glabāts. Uz klaja lauka vēja un sala ietekme ir lielāka, nekā, piemēram, ja automašīna atrodas slēgtā teritorijā.
Atbilstoši aukstajam laikam piemērotai dīzeļdegvielai nav nepieciešams pievienot speciālu šķidrumu aukstumizturības palielināšanai. Latvija Statoil noteikti nerekomendē lietot apšaubāmas vai nezināmas izcelsmes dīzeļdegvielu! Svarīgi ir izmantot uzticamas kvalitātes dīzeļdegvielu ar kvalitātes garantiju.
Latvija Statoil atgādina, ka ikvienā degvielas uzpildes stacijā (DUS) ir jābūt norādēm par pārdošanā esošās dīzeļdegvielas aukstumizturību, tas ir - līdz cik grādiem zem nulles konkrētā dīzeļdegviela nezaudē savu kvalitāti, kā arī, kāda degvielas kvalitāte tiek tirgota.
Statoilā ielietā dīzeļdegviela manam automobilim žvadzina motoru jau veselu nedēļu! Pat gribētos pasūtīt dīzeļdegvielas mučeli no Vācijas!