Degvielas cenām pasaulē pieaugot, pakāpeniski mainās arī autobraucēju paradumi 10

21.marts 2012 16:05

Aptauja: Degvielas cenām pasaulē pieaugot, negribīgi, tomēr pakāpeniski mainās arī autobraucēju paradumi.

Salīdzinot ar pagājušo gadu, katrs trešais autobraucējs (35%) savus auto lietošanas paradumus nav mainījis, trešdaļa brauc nedaudz retāk nekā pērn (29%), savukārt katrs ceturtais autobraucējs atzīst, ka ievērojami samazinājis auto izmantošanu ikdienā (26%), noskaidrots Latvija Statoil un Snapshots veiktajā pētījumā. Tikai 13% aptaujāto atzīst, ka samazināt izdevumus par degvielu var paši autobraucēji, mainot degvielas patēriņa paradumus, bet lielākā daļa respondentu (67%) norāda, ka degvielas izdevumus mājsaimniecībām var samazināt valsts, mazinot nodokļus par degvielu.

Autobraukšanas paradumus īpaši nesteidzīgi maina „lielo” motoru īpašnieki

Lai arī lielākā daļa aptaujāto (75%) apsver iespēju izvēlēties ekonomiskāku automašīnu, to pēdējā gada laikā paveikuši 12% no aptaujātajiem. Interesanti, ka autobraucēji, kuru automašīnām ir vislielākais degvielas patēriņš, vislēnāk arī maina savus autobraukšanas paradumus. Puse no autobraucējiem, kuru automašīnas motora tilpums ir 2,9 litri un vairāk, atzīst, ka savus autobraukšanas paradumus nav mainījuši, turklāt ceturtā daļa no tiem norāda, ka noteikti nevēlētos iegādāties ekonomiskāku auto.

Lai samazinātu izdevumus par degvielu, autobraucēji izvēlas arī citus veidus kā ietaupīt: katrs otrais atzīst, ka retāk brauc ar auto un rūpīgāk apsver nepieciešamību to izmantot (53%), gandrīz puse ievēro ekonomiskas braukšanas principus un rūpīgāk plāno maršrutu (40%), katrs piektais biežāk izmanto sabiedrisko transportu vai iet ar kājām (21%) vai kooperējas ar citiem autobraucējiem (10%). Diemžēl palielinās to autobraucēju skaits, kas izvēlas arī nelikumīgas metodes degvielas izdevumu ietaupīšanai, piemēram, biežāk pērk nelegālo degvielu (13%).

Pat samazinot visas mazumtirgotāja izmaksas, degvielas cena būtu vien pāris santīmu zemāka

Lielākā daļa (91%) aptaujāto norāda, ka, viņuprāt, degvielas cenas Latvijā nav adekvātas. Lielākā daļa no tiem (70%) uzskata, ka degvielas cenas var ietekmēt valsts, samazinot nodokļus, bet puse no respondentiem norāda, ka degvielas cenu var samazināt arī mazumtirgotāji, samazinot savas izmaksas.

„Mēs izprotam iedzīvotāju noskaņojumu, jo cilvēku pirktspēja pēdējo gadu laikā faktiski nav uzlabojusies. Taču pat tad, ja degvielas tirgotāji vienas dienas laikā samazinātu pilnīgi visas izmaksas, tas cenu varētu samazināt vien par dažiem procentiem. Turklāt šāds samazinājums nebūtu pat jūtams, ja pēkšņi strauji palielinātos degvielas cenas pasaulē un attiecīgi arī degvielas iepirkuma izmaksas,” norāda Kaspars Skrābāns, „Latvija Statoil” degvielas kategorijas vadītājs. „Ir ļoti būtiski izprast degvielas cenu veidošanās struktūru. Šobrīd 45% no tās veido degvielas iepirkuma cena biržā, ko mazumtirgotājs ietekmēt nevar, 49% ir valsts piemērotie nodokļi un tikai 6% ir degvielas tirgotāja ienākumi,” uzsver K.Skrābāns.

Uzziņai

Snapshots aptauja tika veikta 2012. gada martā un tajā piedalījās 965 respondenti.

SIA „Latvija Statoil” pilnībā pieder Norvēģijas uzņēmumam „Statoil Fuel&Retail”. Šobrīd SIA „Latvija Statoil” ir 58 pilna servisa degvielas uzpildes stacijas, 12 franšīzes, kā arī 6 automātiskās degvielas uzpildes stacijas.

 
Visi komentāri
 
285803. viesis 21.marts 2012 18:18
0 0 Atbildēt

ieradums neapmeklēt Statoilu :)

285806. viesis 22.marts 2012 13:54
0 0 Atbildēt

Galvenā "paraduma" maiņa ir tā, ka degvielas cenu dēl arvien vairāk autovadītāju ikdienā nebrauc garākos braucienos. Vairumā tie ir ikdienas braucieni uz darbu. Ne velti pēdējā laikā pie lielākajām dzelzceļa stacijām pa dienām stāvļoti daudzi auto. Un to auto skaits palielinās. Pat Jūrmalā, Slokas stacijas apkārtnē ,dienā stāvošo auto skaits strauji pieaug. Tur vismaz ir iespēja tos auto novietot. Cilvēki reali nespēj maksāt augstās degvielas cenas.Situacija piespiež automašinas izmantot tikai brīvdienās, atputas un ģimenes braucieniem. Kā tas bija savulaik padomjlaikos. Arī man, ar darba algu, kas ir virs 600ls reali, vasaras sezonā ikdienas braukāšana uz darbu un atpakaļ no Slokas uz Rīgu škiet visai padārga. Vidēji - viens brauciens sanāks ap 5-6 ls.

285807. viesis 22.marts 2012 14:46
0 0 Atbildēt

Un kāpēc būt jābrauc katru dienu uz darbu no Jūrmalas uz Rīgu? Nodokļi aiziet Jūramalai, bet gaiss, stāavietas un infrastruktūra tiek čakarēta Rīgā.

285808. viesis 22.marts 2012 15:57
0 0 Atbildēt

Es gan braucu kaa vienmeer, neko sev neliedzu. Vakar izgaaju tehnisko apskati un piefikseeju, ka kopsh ieprieksheejaas apskates nobraukti gandriiz 27 tuukstoshi kilometru.

285811. viesis 23.marts 2012 6:57
0 0 Atbildēt

manus braukšanas paradumus iespaido tādējādi, ka cenšos braukt ekonomiskāk un plānot kur braukt. Sabtranss nav alternatīva.

285813. viesis 23.marts 2012 8:52
0 0 Atbildēt

Jāņem vecie dīzeļi un RIMI uz akcijām jāpērk rapšu eļļa, ko tad darīs statoils? :D

285818. viesis 23.marts 2012 15:52
0 0 Atbildēt

Kamēr ceļš līdz darbam man bija 10 km, es vasarā mēdzu tīri bieži braukt ar velosipēdu. Labā laikā tas bija pat ļoti patīkami. Bet tagad ir 50 km, tad ir jābūt Velomenam, lai brauktu ar velo šo gabalu :)

285819. viesis 24.marts 2012 21:44
0 0 Atbildēt

es iesaku taisit degvielu no plastamas...

285821. viesis 26.marts 2012 9:20
0 0 Atbildēt

285819.

es iesaku taisit degvielu no plastamas...

.................................

No kā, no kā? :-) :-) Principā jau degvielas var ražot bezmaz no

jebkā, gan benzīna , gan dīzeļdzinējiem. Galvenais jautājums -

cik tā degviela izmaksās izteiksmē "litri / km", pārējie jautājumi

jau ir pakārtoti ...

285835. viesis 28.marts 2012 16:02
0 0 Atbildēt

Skatos, VWfans gadā norullē 27000km... Domāju, ka pašlaik tas ir itin daudz. Tik daudz mūsu ģimenīte - t0laik bijām 3 autovadītāji uz viena 2103 žiguļa, nobraucām ikgadu padomjlaikos. Kad brālis mopirka sev mosi 2140, nobraukums samazinājās jau uz pusi. Tagad, pēdējos gados, ar savu sonāti gadā nobraucu ne vairāk par -8 tūkstošiem km. Ar meitas sonāti abi kopā nobraucam - kādus 3-4 tūkst km. Ne man laukos radi, ne īpašumi. Tepat, vietējās tūres starp Rīgu un Sloku vien sanāk.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV Dodge Challenger R/T bēg no policijas un avarē (+ VIDEO)

ASV, Lafkinas pilsētas tuvumā policija cenšas aizturēt vīrieti, kurš tiek turēts aizdomās par bankas aplaupīšanu Hjūstonā. Pakaļdzīšanās ar ātrumu virs 200 km/h turpinās līdz brīdim, kad bēglim priekšā parādās divi lēnāk braucoši kravinieki, kas aizņem abas joslas. Lasīt vairāk

 

Jaunais Porsche 911 izrādījies ienesīgākais 2019.gada modelis 5

Vācu marka ar jauno 911 saimi nopelnījusi 2,24 miljardus eiro. Lasīt vairāk

 

367 Zs un 40 km ar elektrību - Audi elektrificē A7 Sportback (+ FOTO)

Frankfurtes autoizstādē skatāms Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro – 367 Zs jaudīgs hečbeks, kas 40 km var nobraukt elektriskā režīmā. Lasīt vairāk

 

"Latvijas gāze" saskata labas perspektīvas CNG izmantošanā 6

Kalvītis: Mēs negribam būt Baltijas “aklais punkts” Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti