Kā vairot Latvijas konkurētspēju? 6

 
21.maijs 2012 14:01

Autoklubs LAMB pilnībā atbalsta Latvijas Motoklubu asociācijas argumentētos priekšlikumus par ikgadējo obligāto nodevu samazināšanas nepieciešamību.

Ja reiz šī brīža Latvija ir ES līdere iekšzemes kopprodukta pieauguma tempa ziņā un vienīgā ES valsts, kurā runā par nodokļu samazinājumu, tad tas ir nozīmīgs priekšnoteikums, lai makroekonomiskos panākumus padarītu iedzīvotājiem tuvākus, un Latvijā varētu runāt jau par uzlabojumiem mikroekonomiskajā līmenī.

Diemžēl šobrīd izdevumi Latvijā, lai, piemēram, tikko nopirktu auto drīkstētu izmantot satiksmē, septiņpadsmit reizes pārsniedz izdevumus Igaunijā un trīs reizes Lietuvā. Kaimiņos nav jāmaksā par pirmo reģistrāciju un nav dabas resursu nodokļa, kura ietekme uz vides tīrību Latvijā līdz šim ir miglā tīta. Pie kam Lietuvā tehniskā apskate ir reizi divos gados, kas arī atstāj iespaidu uz izdevumiem par auto. Salīdzinot izdevumus pirmo trīs gadu laikā, Latvijas autovadītājs samaksā 757 eiro, lietuvietis 42, bet igaunis 195 eiro. Tajā pat laikā maksa par degvielu trīs kaimiņvalstīs ir līdzīga un Latvijā dažkārt pat nedaudz augstāka http://www.energy.eu/prices.

Ja reiz budžeta konsolidācijas apstākļos bija jāizmanto visdažādākie finansējuma avoti, tad pašreizējie optomistiskie vēstījumi dod pamatu gan autovadītājiem, gan motociklistiem aicināt atbildīgās amatpersonas paskatīties arī satiksmes dalībnieku virzienā. Autovadītāji, kā arī motociklisti ir sabiedrības aktīvākā daļa, kas nodrošina ieņēmumus gan valsts, gan pašvaldību budžetos, tādēļ ir pelnījuši cienījamu attieksmi. Jāņem vērā arī ekonomiskās likumsakarības. Ja uzņēmumam par saviem transporta līdzekļiem būs jāmaksā mazāk, tas mazinātu iespējamo inflācijas pieaugumu. Maksājumu izlīdzināšana Baltijas valstu telpā padarītu mūs konkurētspējīgākus, ko kā vienu no ekonomiskās attīstības prioritātēm ir definējis arī Finanšu ministrs Andris Vilks. Ekonomiski pamatoti un godprātīgi būtu piesaistīt ikgadējās nodevas vai nodokļa apjomu nobrauktajam kilometru skaitam, jo vairāk brauc, jo vairāk maksā, nebrauc – nemaksā!

Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

Juris Zvirbulis,
Autokluba LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
286179. viesis 21.maijs 2012 14:29
0 0 Atbildēt

Man interesē ka tiesībsargājosās instances izkontrolēs nobrauktos kilometrus.

286182. viesis 21.maijs 2012 16:15
0 0 Atbildēt

Izskatās labi. Bet-ko Zvirbuļa kungs reālu darīs, lai šo te īstenotu? Pagaidām tas izskatās kā spalvu spodrināšana uz motociklistu fona.

286186. viesis 21.maijs 2012 20:01
0 0 Atbildēt

Bucefals

Man interesē ka tiesībsargājosās instances izkontrolēs nobrauktos kilometrus.

=========================

Vispār jau tas nav jautājums instancēm, bet jautājums par motociklistu

goda prātu, uz kuru šai valstī grūti cerēt, par spēcīgu vēl padomju gēni :-)))

Drīzāk jāievieš sistēma / iespēja visus nodokļus maksāt ar soli, teiksim,

1 mēnesis. Gribu, maksāju par mēnesi, ja vajag - par 2, ja vajag - par 3.

Un nekādu problēmu ... principā jau vismaigākā visādu ar transportu saistītu nodokļu sistēma ir ASV, kā saka, viss autovadītāja labā :-)

286188. viesis 21.maijs 2012 20:24
0 0 Atbildēt

Izskatās, ka Latvijai tomēr būs konkurētspējīga donoru piemiņas vieta. Beidzot naudu ir sakasījuši no piķa...

286195. viesis 22.maijs 2012 12:49
0 0 Atbildēt

mnde

Bucefals 768 [?] pirms 22 stundām

Man interesē ka tiesībsargājosās instances izkontrolēs nobrauktos kilometrus.

++++

Ļoti vienkārši - kilometrus saskaitīsi pats maksājot par zupu (vienīgais jānogriež kontrobass)

Jo ar jaudīgāku, rījīgāku, smagāku verķi brauc, jo vairāk zupas notērē un vairāk līdz ar to noskaiti nodoklī maksājot par beņu. Vienkāršāk nevar būt!

286210. viesis 28.maijs 2012 8:24
0 0 Atbildēt

Ja nobraukums būs "-" (mīnusā), tad valsts maksā braucējam...

Tā sanāk pēc matemātikas, kuru mācija skolā...

P.S jābrauc vienkārši atpakaļ gaitā...

Kārtīgiem aparātiem skaita gan uz priekšu, gan atpakaļ...

A_P

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti