Autoklubs LAMB pilnībā atbalsta Latvijas Motoklubu asociācijas argumentētos priekšlikumus par ikgadējo obligāto nodevu samazināšanas nepieciešamību.
Ja reiz šī brīža Latvija ir ES līdere iekšzemes kopprodukta pieauguma tempa ziņā un vienīgā ES valsts, kurā runā par nodokļu samazinājumu, tad tas ir nozīmīgs priekšnoteikums, lai makroekonomiskos panākumus padarītu iedzīvotājiem tuvākus, un Latvijā varētu runāt jau par uzlabojumiem mikroekonomiskajā līmenī.
Diemžēl šobrīd izdevumi Latvijā, lai, piemēram, tikko nopirktu auto drīkstētu izmantot satiksmē, septiņpadsmit reizes pārsniedz izdevumus Igaunijā un trīs reizes Lietuvā. Kaimiņos nav jāmaksā par pirmo reģistrāciju un nav dabas resursu nodokļa, kura ietekme uz vides tīrību Latvijā līdz šim ir miglā tīta. Pie kam Lietuvā tehniskā apskate ir reizi divos gados, kas arī atstāj iespaidu uz izdevumiem par auto. Salīdzinot izdevumus pirmo trīs gadu laikā, Latvijas autovadītājs samaksā 757 eiro, lietuvietis 42, bet igaunis 195 eiro. Tajā pat laikā maksa par degvielu trīs kaimiņvalstīs ir līdzīga un Latvijā dažkārt pat nedaudz augstāka http://www.energy.eu/prices.
Ja reiz budžeta konsolidācijas apstākļos bija jāizmanto visdažādākie finansējuma avoti, tad pašreizējie optomistiskie vēstījumi dod pamatu gan autovadītājiem, gan motociklistiem aicināt atbildīgās amatpersonas paskatīties arī satiksmes dalībnieku virzienā. Autovadītāji, kā arī motociklisti ir sabiedrības aktīvākā daļa, kas nodrošina ieņēmumus gan valsts, gan pašvaldību budžetos, tādēļ ir pelnījuši cienījamu attieksmi. Jāņem vērā arī ekonomiskās likumsakarības. Ja uzņēmumam par saviem transporta līdzekļiem būs jāmaksā mazāk, tas mazinātu iespējamo inflācijas pieaugumu. Maksājumu izlīdzināšana Baltijas valstu telpā padarītu mūs konkurētspējīgākus, ko kā vienu no ekonomiskās attīstības prioritātēm ir definējis arī Finanšu ministrs Andris Vilks. Ekonomiski pamatoti un godprātīgi būtu piesaistīt ikgadējās nodevas vai nodokļa apjomu nobrauktajam kilometru skaitam, jo vairāk brauc, jo vairāk maksā, nebrauc – nemaksā!
Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.
Juris Zvirbulis,
Autokluba LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis
Man interesē ka tiesībsargājosās instances izkontrolēs nobrauktos kilometrus.