Noteikumi vai džungļi? 38

27.oktobris 2012 14:18

Tie no jums, kuri ne tikai lasīja „Ātrumu tumsā II”. bet arī ieskatījās komentāros, droši vien pamanīja stihisko novirzi no tēmas – sarunas beigu daļa pārvērtās par joslu un apsteigšanas noteikumu plucināšanu.

 Ja interesē – ieskatieties rakstiņa komentāros vēlreiz - vismaz trīs cienījami (noteikumus nepārprotami lasījuši, dzīvē daudz pieredzējuši, analītiski domājoši) diskusijas dalībnieki pie vienota viedokļa jautājumā „apsteigšana pa labo pusi” nonākt nespēja. Arbitru (CSDD, VP utt.) prasīja. Labi. Ir pieprasījums, jābūt piedāvājumam. Ir viedokļi, jābūt diskusijai. Dodam vārdu diviem Latvijā labi pazīstamiem satiksmes drošības problēmu pētniekiem.


Ēriks Griģis, „iAuto” lasītājiem regulāri satopams „topikā” JAUTĀJIET – ATBILD EKSPERTS. Ēriks ir satiksmes noteikumu skolotājs augstākajā līmenī, „skolotāju skolotājs” – viņa BCDE skola gatavo auto apmācības instruktorus un pasniedzējus.


- Tā nu iznāk, ka sava taisnība ir gan „ak 399”, gan viņa oponentiem. Tiešām – saskaņā ar mūsu CSN 127. punktu ārpus apdzīvotām vietā pa labo pusi nedrīkst apsteigt vien „tajā pašā joslā” braucošos. Tātad – kā komentāros teica viens no „viesiem” – ja tu brauc pa labo (1.) joslu un kāds cits, lēnāks, atrodas otrajā joslā, tu drīksti braukt viņam garām. Sarežģītāk minēto punktu tulkot situācijā, kad tu tuvojies lēnākajam pa to pašu, otro joslu. Šajā gadījumā tava pārkārtošanās uz pirmo joslu var tikt uzskatīta par „tajā pašā joslā braucoša” transporta līdzekļa apsteigšanas manevru.
Jāpiebilst, ka arī pirmā, šķietami lojālā situācija faktiski ir aplama – izveidojusies tādēļ, ka otrajā joslā braucošais pārkāpj CSN , un bīstama – kas var garantēt, ka apsteigšanas brīdī šis lēnākais nesadomās tomēr uz pirmo joslu pārkārtoties un, spoguļos situāciju nepietiekami novērtējis, neradīs sadursmes draudus.
Secinājums: Latvijas CSN šī sadaļa nav pietiekami precīza, tā diemžēl pieļauj dažādas interpretācijas.

Atis Jansons, „Latvijas Avīzes” žurnālists, ilggadējs „Auto akadēmijas” lektors.


- Foršs „čatiņš” jums te sanācis. Kā vienas dziļas Lavijas problēmas spogulis. Dīvaini mums tie satiksmes noteikumi. 35 gadus kopumā veiksmīgi pie stūres pavadījis, piecus gadus mācījies un citus mācīt centies, es joprojām nevaru apgalvot, ka spētu mūsu CSDD eksāmenu rīt veiksmīgi „nolikt”. „Akadēmija” pirms pāris gadiem veica interesantu eksperimentu – pēc Rīgas Domes pasūtīuma mēs pārbaudījām CSN zināšanas gandrīz tūkstotim pieredzējušu autovadītāju (arī policistu). Eksāmenu biļetes bija vienkāršotas, atmestas visas formālās noteikumu iedaļas, atstāts būtiskais. 15 jautājumi. Vidējais kļūdu skaits: 5 – 7. Vēlāk, kā saka, velnu dzīdams, esmu šo uzdevumu piedāvājis daudziem sabiedrībā pazīstamiem cilvēkiem, kuru IQ neapšaubāmi ir virs vidējā un bezavāriju braukšanas stāžs liels. Rezultāti līdzīgi... Bet – paņemu internetā angļu eksāmenu, salieku ķeksīšus, un pienāk apsveikums – ser, jums ir tikai viena kļūda!
Ne jau cilvēki vainīgi. Vainīgs tas mudžeklis, kuru Latvijas CSN autoriem izdevies sapīt. Tās pašas joslas, piemēram. Ņemiet vācu noteikumus, ņemiet angļu (valstis ar augstākajiem satiksmes drošības rādītājiem Eiropā!) , ko viņi saka pirmkārt?
Anglija
HIGWAY CODE
160
Once moving you should
• keep to the left, unless road signs or markings indicate otherwise! The exceptions are when you want to overtake, turn right or pass parked vehicles or pedestrians in the road.

(left, jo Anglija – A.J.)

Vācija
• passing on the right is strictly prohibited! Slower vehicles must move to the right to allow faster traffic to pass, and drivers should stay in the right lane except to pass.

Tā, lūk. Divi fundamentāli likumi, kuri ir satiksmes plūsmas (iespējami drošas un ērtas) loģiskais pamats. Turies maliņā. Otrā (vai trešā) josla lietojamas vienīgi tad, ja pirmās pilnas (arī apdzīvotās vietās). Nekādas ieniršanas pa labi (vai pa kreisi – Anglijā)! Nekādas!!! Bez izņēmumiem (tiesa – PILNA labējā josla arī Vācijā un Anglijā drīkst apsteigt satrēgušu kreiso), bez sarežģītu un miglainu frāžu dažāda traktējuma iespējas, kura Latvijā darbojas jau 20 gadus un – komplektā ar absolūtu kontroles trūkumu šajā jomā – ir izaudzinājusi veselu paaudzi braucēju, kuri nu peld pa Jūrmalas, Jelgavas, Vidzemes šosejas otrajām joslām, pat neiedomādamies, ka viņi pārkāpj noteikumus. Un, dabiski, rada otru, aktīvāko daļu, kura meklē spraugas noteikumos un kontrolē, improvizē tā, ka viens vācietis, šurp atbraucis, šausmās saķer galvu. Jo tā, kā joslas maina pie mums, nedrīkst ne tikai Vācijā. Nedrīkst nekur Eiropā (dažas vaļības apdzīvotās vietās pieļauj Spānijas noteikumi).
Ko darīt? Ideāli - vajadzīgas izmaiņas noteikumos (ne tikai „joslu iedaļā” – par citām, ja vēlaties, varam parunāt vēlāk). „Stūres klubā” esam mēģinājuši šajā virzienā bīdīt CSDD amatpersonas. Neveiksmīgi. Kādreiz ar Edmundu Zivtiņu gandrīz vienojāmies par kluba un policijas kopīgu akciju Jūrmalas šosejā – divas trafarētas mašīnas nedēļu skaļi atgādina (bez apstādināšanas, bez sodīšanas) visiem, ka JĀBRAUC PA LABO JOSLU un JĀAPSTEIDZ PA KREISO. Gandrīz vienojāmies...
Pagaidām sev (un „Akadēmijas” studentiem, kuru gan krīzē kļuvis mazāk) piedāvāju individuālu iniciatīvu. Braucam pēc vācu principiem! Tie ir forši, loģiski un nav pretrunā ar Latvijas CSN.

Pretrunas un problēmas
(No „Auto akadēmijas” mācību prezentācijām)

Apdzīvotās vietās pēc Latvijas CSN auto drīkst (nez kāpēc?!) atrasties otrajā joslā arī tad, ja pirmā ir brīva. Tas rada problēmas viņam pašam (spoguļos jāspēj sekot situācijai gan labajā, gan kreisajā pusē), un arī sekotājiem tajā pašā joslā – lai apsteigtu, tiem jāveic no drošības viedokļa apšaubāms manevrs pa labi, jo trešajā joslā ar nolūku apsteigt iebraukt aizliegts, ja kāda no pirmajām divām brīva.

 

Ārpus apdzīvotām vietām – „vāciskās” loģikas vietā (attēla kreisā daļa) pie mums valda, piedodiet, bardaks (attēla labā daļa). Ziepes sāk vārīt melnais džips, kurš pilsētas likumus (otrā josla atļauta) iznesis laukos, abi pārējie tā novesti strīdīgā, stresainā un, protams, nedrošā situācijā.

 
Visi komentāri
 
287668. viesis 27.oktobris 2012 15:22
0 0 Atbildēt

Piekrītu jansonam, un jau sen esmu piekritis. CSN 'bardaks' ir izdevīgs autoskolām un CSDD, kas, maskēdamies aiz ceļu satiksmes drošības, laika gaitā ir izstrādājuši sistēmu, kas ļauj slaukt autovadītāja apliecību iegūt gribošus pilsoņus. Mācīties 'braukt' pa jaunam dabūju pirms 2 gadiem, kad sagribēju motocikla tiesības. Tad arī izbaudīju, ka Anglijas testu noliku ar vienu kļūdu, bet CSDD - ar piecām!

CSN būtu jūtami jāvienkāršo!

287669. viesis 27.oktobris 2012 20:23
0 0 Atbildēt

Arī piekrītu Jansona viedoklim, bet tūliņ atkal saskries paši gudrākie un kauks pa savām tiesībām, prasmi tulkot caur pakaļu un neliešiem, kas viņiem atļauj uzlikt sodus par pārkāpumiem...

287670. viesis 28.oktobris 2012 1:48
0 0 Atbildēt

Šo tēmu ir nepieciešams attīstīt un pacelt augstākā līmenī kā iAuto, lai kā atbildīgās instances to nevēlētos. Šī pati Jūrmalas šoseja, bieži vien sanāk ātrāk aizbraukt pa labo malējo joslu, nekā kreiso. Kad esmu dažiem otrās joslas braucējiem, kamdēļ tie brauc pa otro, bet nevis pa pirmo joslu, atbildes ir bijuās līdzīgas šai: te taču ir 3 joslas un no labās puses visu laiku piekļaujas ceļi un ja brauc auto - pieklājīgi esot to palaist. Ne mazāk problemātisks pieradums kas mums šeit Latvijā ir izveidojies, ir ieskrējienu un bremzēšanas joslu pareiza izmantošana, jo vairākums auto vadītāju, it sevišķi Rīgā Krasta ielā, izbrauc uz joslas, tās galā apstājas un tad mēģina iekļauties plūsmā tikai uzsākot braukt. Varbūt kopā ar otrās joslas braukšanas piekritēju "apkarošanas" akciju ir vērts arī piestrādāt pie ieskrējiena/bremzēšanas joslām?

287671. viesis 28.oktobris 2012 8:54
0 0 Atbildēt

lai arī viss pareizi, LV tur kur ir divas joslas ne vienmeer abas ir labaa kaartiibaa, taapeec daudzi brauc pa kreiso pat ja briiiva labaa ja kreizaas seguma kvalitate ir labaaka, taa ka LV ir savas iipatniibas tomeeer arii, piemeeram, posms uz Riigu no Siguldas, tur kur saakas divjoslu ceļs liidz seeniitei, labaa ir izbraukta, auto leeka, kameer kreisaa ir daudzmaz liidzena:)) bet peec burta viss pareizi gan DE gan UK :))

287673. viesis 28.oktobris 2012 12:47
0 0 Atbildēt

Nelīdzena brauktuve nav pamats CSN neievērošanai.

287674. viesis 28.oktobris 2012 18:40
0 0 Atbildēt

Sūdīgs ceļš ir tikai atruna,jebkurā posmā ir gabali gan kreisā ,gan labā pusē štruntīgi,bet ne viss ceļš no A-Z,un ja tā tad ir normāli palaist garām un vēlāk atgriezties kaut vai kreisā joslā,bet nu tas ir par daudz prasīts laikam.Un domājams šajā valstī daudz kas netiks mainīts,ja prioritāte ir budžeta lāpīšana uz braucēju rēķina.policija tak nav ieinteresēta uz profilaksi,vajag piķi slaukt.Viss.Pie tā ari apstājamies.Jo tieši šodien maucot iedomājos,kas būtu ja menti turētu nost visus kas mauc pa otro un trešo ja labās puses josla ir brīva,laikam sastrēgums.

287676. viesis 28.oktobris 2012 20:13
0 0 Atbildēt

[c]Apdzīvotās vietās pēc Latvijas CSN auto drīkst (nez kāpēc?!) atrasties otrajā joslā arī tad, ja pirmā ir brīva.[/c]

Elementāri, jo labā josla reizēm nogriežas tikai pa labi. Ja nebūtu šī punkta tad nevarētu arī legāli izbūvēt "ģeniālo" Piedrujas ielas nobrauktuvi uz D-tilta, kur jau notikušas nez cik avārijas.

287677. viesis 28.oktobris 2012 20:55
0 0 Atbildēt

Labā josla bieži vien nogriežas tikai pa labi arī rakstā minētajā Vācijā u.c. Tur tas netraucē ievērot labās joslas principu, sekot zīmēm/horizontālajiem apzīmējumiem un vajadzības gadījumā pārkārtoties.

"Piedrujas ielas nobrauktuvi uz D-tilta" - vai tā domāta vieta, kur labā josla no Piedrujas ielas aiziet uz D-tiltu, bet pārējās divas - uz Krustpils ielu?

287678. viesis 28.oktobris 2012 21:06
0 0 Atbildēt

Tā ir labi redzama. Problēma ir ar virzienu no dienvidu tilta, kur divas joslas aiziet uz lubānas ielu, bet pirmā uz piedrujas ielu...

Īstenībā tam tiltam ir vairākas apšaubāmas joslu organizācijas vietas...

Bt nu par tādu naudu projektējot jau tikai curkrituši studenti spēja strādāt...

287679. viesis 29.oktobris 2012 8:12
0 0 Atbildēt

Ekspertu kometāri arī balstīti uz personīgo sajūtu. Vai man piekrist , piemēram, Jansonam tikai tapēc, ka viņš ir saskatījis, ka iekš DE un UK noteikumi ir skaidrāki par mūsējiem? Bet pagaidām mums ir jābrauc pec CSN, kuri pieņemti saskaņā ar LV likumiem.Nu ir skaidrs , ka pēc LV CSN apsteigt pa joslu labaja pusē nav aizliegts ne pilsētā, ne ārpus. Un vienlaicīgi pēc CSN ir aizliegts braukt pa 2 vai 3 joslu, ja 1 brīva.Šeit arī rodas pretruna. Bet frāze, ka pārkārtoties no vidējās joslas pa labi esot bīstami, neiztur kritiku. Tapat var teikt, ka jebkura parkartošanās ir bīstama. It sevišķi vadītājiem, kuri pirms pārkārtošnaās saktās pār plecu, nevis spogulī.

287681. viesis 29.oktobris 2012 8:40
0 0 Atbildēt

nu, pārkārtoties uz joslu pa labi ir bīstamāk, nekā uz joslu pa kreisi, ja brauc kādam astē, jo ir atšķirīga redzamība uz priekšu... Anglijā otrādi...

287683. viesis 29.oktobris 2012 9:21
0 2 Atbildēt

un tas, ko praktizē daži īpaši atsaldēti - piebrauc pa otro joslu braucošam aizmugurē (ja pirmā brīva) un sāk midžināties/signalizēt, ir traktējams kā agresīva braukšana.

287684. viesis 29.oktobris 2012 11:46
0 0 Atbildēt

Tas, ko te saka anonimikis, ir pat ļoti normāli. Ja es kaut kādu apstākļu dēļ braucu pa kreiso joslu un priekšā pa to pašu brauc kāds lēnāks un labā josla ir brīva, tad pat ļoti pareizi ir nedaudz tuvāk piebraukt, pārliecināties, ka priekšējais mani redz un nesteigties griezt pa labi un apdzīt, bet nedaudz pagaidīt, ko izlems priekšā braucošais. Nu varbūt nevajaga midžināt gaismas, bet braukt lēni pa kreiso joslu ir, pirmkārt, stūrgalvība, otrkārt - stulbums.

287685. viesis 29.oktobris 2012 11:59
0 0 Atbildēt

saīsinot tavu paša tekstu - ja tu kaut kādu apstākļu dēļ brauc pa kreiso joslu, tad esi stūrgalvīgs stulbenis.

287686. viesis 29.oktobris 2012 12:57
0 0 Atbildēt

Chankaishi, pa labo pusi Latvijā nav iespējams apdzīt!

287688. viesis 29.oktobris 2012 20:39
0 0 Atbildēt

viesim 287686, un vēl kā ir iespējams, ja vienā joslā atrodas motocikls un auto (apdzen vai nu viens, vai otrs).

287690. viesis 29.oktobris 2012 22:15
0 0 Atbildēt

J nekļūdos - apdzīšana ir manevrs, kura laikā ir obligāti jāiebrauc pretējā kustības virziena joslā...

Kur Latvijā ir vietas, kur uz taisna ceļa pretējā virziena josla ir pa labi?

287691. viesis 30.oktobris 2012 8:39
0 0 Atbildēt

Ēriks Griģis- ''eksperts'' :D:D Pipic, visi ir eksperti :D:D:D:D

287692. viesis 30.oktobris 2012 8:52
0 0 Atbildēt

Kopš kura laika Latvijā ārpus apdzīvotām vietām ir atļauts apsteigt pa labo pusi? Pilsētās jā, bet ārpus. Vismaz, kad es gāju autoskolā, tas bija aizliegts.

287693. viesis 30.oktobris 2012 9:32
0 0 Atbildēt

Labrīt, viesi 287692. Laikam gāji skolā pirms 50 gadiem. Un no mēness ar vakar tikai nokriti, vai ne :)

287694. viesis 30.oktobris 2012 10:44
0 0 Atbildēt

Labrīt, "ak"! Varēji netērēt savu dārgo laiku, lai izteiktu savus padumjos komentārus. Bet, ja par tēmu, lasu satiksmes noteikumus, konkrēti 127. pantu - "Ārpus apdzīvotām vietām uz ceļiem ar divām vai vairākām braukšanas joslām vienā virzienā aizliegts apsteigt tajā pašā joslā priekšā braucošo transportlīdzekli pa labo pusi, izņemot gadījumu, kad tas rāda kreisā pagrieziena signālu un ir uzsācis manevru."

287695. viesis 30.oktobris 2012 10:45
0 0 Atbildēt
287696. viesis 30.oktobris 2012 11:28
0 0 Atbildēt

Es atvainojos, viesi, bet Tavā citātā ir savādāka atbilde, nekā pats iedomājies. Pārlasi rakstu, tad sapratīsi. Atslēga ir frāzē "tajā pašā joslā priekšā braucošo transportlīdzekli " . Parādi, kura vieta ir rakstīts, ka pa CITU blakus joslu labaja pusē nedrīkst apsteigt? A, umņik ? :)

287697. viesis 30.oktobris 2012 12:19
0 0 Atbildēt

Bet tu parādi vietu, kurā es vispār runāju par CITU joslu. Umņik. Mans teksts bija kā jautājums uz Čanakiši komentāru "Ja es kaut kādu apstākļu dēļ braucu pa kreiso joslu un priekšā pa to pašu brauc kāds lēnāks un labā josla ir brīva, tad pat ļoti pareizi ir nedaudz tuvāk piebraukt, pārliecināties, ka priekšējais mani redz un nesteigties griezt pa labi un apdzīt, bet nedaudz pagaidīt, ko izlems priekšā braucošais." Kā redzi, runa bija par TO pašu joslu, nevis CITU.

Lai nu par kādu tur arī nebūtu bijusi runa, ja nevari normāli atbildēt vai vismaz noskaidrot, par ko stāsts, varbūt nav vērts nolaisties līdz dekstera vai i_edgara līmenim un sākt uzvesties kā prastam maskačkas urļikam.

287698. viesis 30.oktobris 2012 12:53
0 0 Atbildēt

Savulaik bija punkts, ka ārpus apdzīvotām vietām bija jāturas tuvāk pie ceļa labās malas un 2. vai 3. joslā varēja iebraukt tikai, kad pirmā vai pirmās divas ir brīvas...

287699. viesis 30.oktobris 2012 13:22
0 0 Atbildēt

AK pats sev ir vislelākais eksperts un nekādiem te Jansoniem un citiem loģiski domājošiem piekrist netaisās :D

287700. viesis 30.oktobris 2012 13:47
0 0 Atbildēt

Pie kā te atsauces uz privātiem ekspertiem? Es atsaucos uz CSN, un tikai. Ja viesis runāja par to pašu joslu, tad, sorry, varbūt nebiju sapratis. Tas kā reiz ir īpaši svarīgi tadās situācijās, kad priekšā ir motocikls, par ko mēs bieži aimirstam, ka tāds transporta līdzeklis arī ir :) vai pat motorollers.

287732. viesis 31.oktobris 2012 20:28
0 0 Atbildēt

pēdējos CSN, gan josla tiek traktēta kā tā daļa pa kuru var vienā rindā braukt automobiļi.

287734. viesis 31.oktobris 2012 20:37
0 0 Atbildēt

"PILNA labējā josla arī Vācijā un Anglijā drīkst apsteigt satrēgušu kreiso. "

Nez vai tā īsti būs, iespējams tās ir tradīciju tiesības. Konvencijā par ceļu satiksmi un daudzu valstu Satiksmes noteikumos nav jēdziena par apsteigšanu. Ir tikai apdzīšana, bet to gan Latvijā, gan citur drīkst izdarīt tikai pa kreiso pusi. Tā to paredz arī Konvencija par ceļu satiksmi.

Precīzi nepateikšu ar kuru gadu, bet Latvijā CSN parādījās apsteigšanas jēdziens. Pirms pāris gadiem to pārņēma arī Krievija. Līdz ar to tika legalizēta pirmās joslas ātrāka pārvietošanās par otro.

287735. viesis 31.oktobris 2012 20:52
0 0 Atbildēt

Hm. Nu, ņemam to pašu Jūrmalas šoseju virzienā uz Jūrmalu pēc Lielirbes ielas. Uz/no Depo, uz/no Lidostas un Statoila, uz Sky un Krautu, no Sky - un visiem vajadzētu rullēt pa labo joslu, ko, arī tiem, kuri brauc tālāk, lai radītu interesantāku dzīvi tiem, kuri grib tik laukā uz Jurmalas šosejas no šīm vietām ? Starp citu , domas vēl var dalīties par to, ko īsti nozīmē "brīva" vai "aizņemta" josla.

287736. viesis 31.oktobris 2012 21:38
0 0 Atbildēt

Re nu, tūdaliņiem jau galvenais nav braukt tā, lai netraucētu citiem un būtu kārtība, bet galvenais ir maukt kā sagribas un pēc tam teikt '' a tu man pierādi, ka es tā nedrīkstu''. Stulbi kaut kā.

287737. viesis 1.novembris 2012 0:32
0 0 Atbildēt

... Jūrmalas šoseju virzienā uz Jūrmalu pēc Lielirbes ielas. Uz/no Depo, uz/no Lidostas un Statoila, uz Sky un Krautu, no Sky - un visiem vajadzētu rullēt pa labo joslu, ko, arī tiem, kuri brauc tālāk, lai radītu interesantāku dzīvi tiem, kuri grib tik laukā uz Jurmalas šosejas no šīm vietām ?

===

Visās minētajās vietās ir īsākas vai garākas ieskriešanās joslas, un auto uz tām ir daudzmaz laicīgi ieraugāmi. Tiem, kas Jūrmalas šosejas, var palīdzēt daži noderīgi rīki - (1) spoguļi, (2) virzienrādītāji, (3) stūre, (4) bremžu pedālis un (5) gāzes pedālis. Kā ieraugam auto uz Depo vai Sky ieskriešanas joslas, tā ieskatamies rīkā/rīkos (1) un, atkarībā no ainavas uz muguras, ar rīku (2) un (3) palīdzību pārkārtojamies 2. joslā. Ja tas nav iespējams, saprāta un noteikumu robežās nedaudz pielietojam rīku (4) vai (5), lai radītu telpu, kur iekļauties palaižamajm auto. Ja arī tas nav iespējams pārmēru blīvas satiksmes vai agresoru / distances neievērotāju dēļ, nu tad neko.

Ar rīku (1), (2) un (3) palīdzību pēc tam iespējams arī pārkārtoties no 2. joslas atpakaļ 1. joslā. Neredzēti, bet iespējami.

Kampaņa par kreiso joslu izmantošanu daudzjoslu apļos arī sākumā radīja vispārēju pretestību un paniku, jo sēdēt vienā joslā taču ir tik ērti, droši un pareizi.

287739. viesis 1.novembris 2012 8:24
0 0 Atbildēt

viepli - tu uzrakstīji dažiem indivīdiem psiholoģiski traumējošu un fiziski nerealizējamu rīcības un manevru kopumu, izmantojot dažus svešus un neizprotamus rīkus... :D

287750. viesis 1.novembris 2012 14:44
0 0 Atbildēt

Gandrīz vienmēr braucu pa pirmo (labo) joslu, arī apļos. Tā ir vienkāršāk, drošāk un kā par brīnumu - arī ātrāk.

287759. viesis 2.novembris 2012 10:30
0 0 Atbildēt

@750. Nu i duriks.

287761. viesis 2.novembris 2012 12:26
0 0 Atbildēt

Ir dažas lietas, kuras netiek parasti mācītas autoskolās:

1) Ceļu satiksme ir publisko tiesību joma, šeit princips: Atļauts tikai tas, kas atļauts.

Daudzi vadās pēc privāto tiesōbu principa: Aizliegts tikai tas, kas aizliegts.

Ja gribam kaut ko darīt nemeklējam vai tas ir aizliegts, bet gan kur tas ir atļauts. Tiesa, ja šai lietai pieiet pārāk punktuāli, nekur tālu neaizbrauksi. Jāsecina, ka daudz kas notiek pēc parašu tiesībām.

2)Netiek apgūti visi normatīvie akti, kas regulē ceļu satiksmi.

Nekas netiek stāstīts par starptautiskajām konvencijām Par ceļu satiksmi un Par ceļa zīmēm. Tāpat netiek mācīts par CP iekšējām instrukcijām, lai gan tās attiecas tikai uz pašiem policistiem, tomēr autovadītājiem ir tiesības prasīt, lai policisti tās ievēro.

3)Netiek apgūta judikatūra un prasme apstrīdēt policijas uzliktos sodus.

Nezinot judikatūru, Satiksmes noteikumi tiek izprasti tikai virspusēji.

287766. viesis 3.novembris 2012 8:38
0 1 Atbildēt

@759. Nu i pajoliņš!

287770. viesis 4.novembris 2012 0:31
0 0 Atbildēt

Helix-autoskola

Kada starpiba, ta pat vainigs bus tas kurs atrodas braukshanas virziena kreisaja puse, jo nav ienemts labejais malejais stavoklis sadursmes bridi :) L-rokas likums :)

Kas attiecas par peksno situaciju, kad saplisis auto 2. vai 3. josla... tad piemers tads pats, kad beidzas josla- kam jamaina josla delj skersla, vai beigusas joslas, tam savlaicigi japarkartojas, vai ari, jadod cels- Tas viss :)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Madeirā avarē tūristu autobuss; 29 bojāgājušie (+ VIDEO) 10

Portugālei piederošajā Madeiras salā avāriju piedzīvojis tūristu autobuss ar 57 vācu tūristiem – 18 sievietes un 11 vīrieši gājuši bojā. Lasīt vairāk

 

Krievu miljardieris atzīst, ka ASV sankciju dēļ varētu nākties likvidēt autoražotāju GAZ 17

Krievu miljardieris Oļegs Deripaska paziņojis, ka gadījumā, ja ASV neatcels pret viņu un viņa vadīto autobūves uzņēmumu GAZ noteiktās sankcijas, autoražotājs līdz vasarai varētu būt spiests pārtraukt darbību. Lasīt vairāk

 

No 2022.gada maija automašīnas būs jāaprīko ar jaunām obligātām drošības tehnoloģijām 39

Eiropas Parlamenta (EP) deputāti šodien apstiprināja regulu, kas no 2022.maija par obligātu prasību noteiks jauno automobiļu aprīkošanu ar tādām drošības tehnoloģijām kā "gudro ātruma pielāgošanu", uzlabotu avārijas bremzēšanas sistēmu un "melnajām kastēm", aģentūru LETA informēja EP pārstāvniecībā Latvijā. Lasīt vairāk

 

Ar limuzīna īpašībām - Lexus prezentējis savu pirmo minivenu (+ FOTO) 7

Toyota luksuss zīmols Lexus prezentējis kompānijas vēsturē pirmo minivenu LM, kura konstrukcijā izmantots limuzīnos raksturīgs risinājums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti