Lielākas briesmas draud ... 6

 
23.janvāris 2013 11:15

Smagā avārijā bojāejas risks ir lielāks cilvēkiem ar lieku svaru – tādu secinājumu pēc vērienīgas statistikas analīzes izdarījuši amerikāņu zinātnieki.

Pētījums tiešām aktuāls šai valstij, kurā lieks svars esot katram trešajam. Izmantoto datu bāze aptver laika posmu no 1996. līdz 2008. gadam. 57 500 satiksmes negadījumu, kas beigušies ar kāda dalībnieka nāvi. No tiem atlasīti gadījumi, kuros liktenīgi sastapušās divas vienas klases automašīnas. 3400 pāri, par kuriem dokumentēti visi negadījuma apstākļi.
Rezultāti – lieks svars bijis vairāk nekā pusei. Trešdaļa – „mēreni” (+15 līdz 29% svara) aptaukojušies. Katrs piektais – ļoti resns.
Divas trešdaļas šajos negadījumos bojā gājušo bijuši vīrieši (trešdaļa no viņiem vecumā līdz 24 gadiem). Trešdaļa braukusi nepiesprādzējušies, bet drošības spilveni nostrādājuši 53% gadījumu.
Jau pieminētās „mērenās” grupas risks novērtēts kā 21% augstāks nekā normāla svara gadījumā. Otrā aptaukošanās pakāpe (+ 39 līdz 49% svara) ir jau par 51% bīstamāka, vēl smagākiem – par 80%. Ļoti smagu sieviešu riska pakāpe izrādījusies vēl augstāka.

Pētījuma autori secina – automobiļu ergonomija un drošības sistēmas konstruētas „vidējam” cilvēkam. Smagus braucējus kritiskās situācijās tās sargā slikti. Un, protams, letālu iznākumu tuvina arī aptaukošanās radītas veselības problēmas.
 

 
Visi komentāri
 
289138. viesis 23.janvāris 2013 13:04
0 0 Atbildēt

Jo vairāk tauku, jo lielāka inerce. Ja saskrienas tauku blāķis ar kaulu kambari, tad tauki uzvar, bet ja to pašu dara ietupinot abus automašīnās, kas saskrienas, tad tauki vairs nepalīdz. Bet varbūt tā ir kārtējā pretaptaukošanās kampaņa, kur visi līdzekļi ir labi?

289157. viesis 23.janvāris 2013 20:56
0 0 Atbildēt

Ja tā tauku masa nepiesprādzēta izlido caur abu auto stikliem, tad tam kaulainajam diezkas arī nebūs...

289171. viesis 24.janvāris 2013 14:15
0 0 Atbildēt

Bet vai šie statistikas kopotāji ir ņēmuši vērā to, ka jo resnāks amerikānis, jo lielāku (smagāku) auto viņš stūrē??? Kas notiek, ja saskrienās 70 kg kaulainis ar šmārtu un 200 kg taukainis ar RAM 3500?

289231. viesis 25.janvāris 2013 17:14
0 0 Atbildēt

Smārtā tad visi izskatās "kā dzīvi". Neesi video redzējis? Smart pat pret betona bluķi zu 100km/h atlec kā bumbiņa.

www.youtube.com/watch?feature...hVvdlaI#t=115s

289279. viesis 1.februāris 2013 8:07
0 0 Atbildēt

Labi, ka sāku tievēt ;)

289326. viesis 3.februāris 2013 1:30
0 0 Atbildēt

Tievais vs Resnais

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti