Mīts neapstiprinās - iAuto

Mīts neapstiprinās 9

 
19.marts 2013 12:50

Šogad neapmierinātība ar bedrēm uz Latvijas ceļiem ir sasniegusi nebijušu ažiotāžu, tāpēc apdrošināšanas sabiedrība BALTA (RSA Grupa) nolēma pārbaudīt mītu - vai tiešām šādos apstākļos vispiemērotākais auto, ar ko pārvietoties, ir džips jeb apvidus auto.

BALTA atlīdzību statistika rāda, ka uz Latvijas bedrainajiem ceļiem vairs neglābj arī džipi, piemēram, „Toyota Land Cruiser”, „BMW X5” un „Volkswagen Touareg” bedru negadījumos cieš tikai nedaudz retāk nekā citi auto, taču to remonta izmaksas pēc iebraukšanas bedrē ir pat teju piecas reizes lielākas kā citu klašu auto.

Lai izpētītu mītu, vai apvidus auto ir vispiemērotākais spēkrats Latvijas bedrainajiem ceļiem, BALTA eksperti veica 2012. un 2013.gada datu pārbaudi. Salīdzinot kopējos apdrošināto auto datus un attiecīgo procentuālo nelaimes gadījumu skaitu, cik bieži konkrētās klases auto iekļūst negadījumos saistībā ar bedrēm, mīts neapstiprinājās. Apvidus klases auto tikai nedaudz retāk cieš no bedru radītajiem bojājumiem, taču izmaksas pēc šādiem negadījumiem ir stipri lielākas nekā citiem auto.

Pēc BALTA datiem, visbiežāk pēc iebraukšanas bedrē tiek sabojāti lielās klases („Audi A6”, „BMW” 5.sērijas modeļi, „Volvo V70”) un luksus klases („Mercedes Benz” S sērijas modeļi, „BMW” 7.sērijas modeļi, „Lexus” LS sērijas modeļi) spēkrati. Vislielākie zaudējumi parasti šādos gadījumos tiek nodarīti sporta klases auto, piemēram, dažos gadījumos tie ir sasnieguši pat 2400 latu. Savukārt kompaktklases auto („Volkswagen Passat”, „BMW” 3.sērijas modeļi, „Toyota Avensis”) vidējā atlīdzība šādos negadījumos ir gandrīz piecas reizes mazāka.

Nepārspētu bedru antirekordu 7000 latu apmērā pagājušajā gadā sarūpēja kāds „Volkswagen Tiguan”, kas Cēsīs iebrauca pamatīgā bedrē. Tā rezultātā mašīnai tika bojātas dzinēja stiprinājuma vietas, un tika mainīts dzinēja bloks, dzinēja galva, kā arī ieguldīti lieli līdzekļi transportlīdzekļa priekšējās daļas remontā.

„Kopumā apvidus klases auto šoferi bedrēs iemanās iebraukt nedaudz retāk kā citu automašīnu vadītāji, taču šādā gadījumā nozīmīgs faktors ir zaudējumi, kas tiek nodarīti auto. Kā rāda statistika, visuzmanīgākajiem uz Latvijas ceļiem būtu jābūt lielās klases un luksus klases auto īpašniekiem – viņu auto parasti ir aprīkoti ar lielākiem diskiem un zemāka profila riepām, kas nozīmē arī lielāku apdrošināšanas gadījuma iespējamību, iebraucot bedrē,” norāda BALTA transporta apdrošināšanas eksperts Krišjānis Caune.

Laika posmā no 2012.gada sākuma līdz šā gada martam BALTA ir izmaksājusi atlīdzību 270 nelaimes gadījumos, kuru iemesls bijis iebraukšana bedrē. Visbiežāk reģistrētie pieteikumi par auto bojājumiem pēc iebraukšanas bedrē ir saņemti pērnā gada martā, maijā un oktobrī. Savukārt cietušo automašīnu TOP 5 veido „Volkswagen”, „BMW”, „Audi”, „Volvo” un „Mercedes” marku automašīnas.
 

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
289861. viesis 19.marts 2013 13:08
1 0 Atbildēt

VW Tiguan pēc iebraukšanas bedrē jāmaina motora galva... varens dampis.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Līdz 429 km - Opel Corsa Electric brauks tālāk par to pašu naudu (+ FOTO)

Opel veicis Corsa Electric modernizāciju, kas vācu mazauto ļaus aizbraukt tālāk bez papildu uzlādes. Patīkami, ka šādu bonusu ražotājs sniedz nepaaugstinot cenu. Lasīt vairāk

 

Dacia Bigster 2025 gada modelis ar aprīkojumu kempingošanai - 1 500 eur par redeli, viss 2 000 eur (+ VIDEO) 12

iAuto apskata Dacia Bigster ar speciālo aprīkojumu, kas šo transportlīdzekli padara piemērotu izbraucieniem pie dabas, neatsakoties arī no pārnakšņošanas. Lasīt vairāk

 

VW Tayron ierodas ar agresīvu cenas piedāvājumu PHEV versijai (+ VIDEO)

Volfsburgā ražotais Volkswagen Tayron aizstāj savulaik no Meksikas importēto Tiguan Allspace. Modeļa nosaukums aizgūts no vēl 2018. gadā Ķīnas tirgū ieviesta Volkswagen krosovera. Jaunais Tayron ir 25 centimetrus garāks par Tiguan, un apmēram puse ieguvuma ir pagarināta riteņu bāze. Lasīt vairāk

 

Tanki ar elektrību nebrauks – vācu zinātnieki brīdina savu valdību par zaļā kursa bīstamību 36

Aptuveni 70 vācu zinātnieku parakstījuši vēstuli, kurā tie brīdina Vācijas valdību par zaļā kursa bīstamību, kas var izpausties arī veidā, ko šķietami līdz šim ignorējām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti