Pilsonis Guntis uzskata transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa piemērošanas kārtību Latvijā par aplamu un par to uzrakstījis iesniegumu satiksmes ministram. Dokumenta kopiju viņš nosūtījis masu medijiem.
Pilsonis Guntis uzskata transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa piemērošanas kārtību Latvijā par aplamu un par to uzrakstījis iesniegumu satiksmes ministram. Dokumenta kopiju viņš nosūtījis masu medijiem.
Ok. Bet kaads ir iesnieguma merkjis. Nodokli samazinaat? Palielinaat? Nonjemt vispaar? Pacelt benzinam cenu?
kāds mērķis??? tak cilvēkam vienkārši gribās izrunāties :D:D:D
nodokļus tāpat neviens samazināt netaisās :(
Expluatācijas nodoklis pie zupas kā igauņos nemaz nav peļami.
Jo expluatācijas nodoklis nav saistīts ar ekspluatēšanas daudzumu. Brauc maz samaksā, maz, brauc daudz- maksā daudz... Ekonomiisks viegls auto maksā maz, smags un rijīgs daudz, auto kārtībā - maksā mazāk, lambda kirrdik - maksā vairāk...
290085. viesis
perfekti, paldies gunti
==================
Mja, ja tu šo vēstuli uzskati par perfektu... nu tad tev laiks
doties "sēnes lasīt" :-) Absolūti mazprātīgi tie "Gunta" spriedumi!
Ka ekspluatācijas nodeva (transporta nodeva) būtu klāt degvielas
cenai - tas gan būtu atbalstāms pasākums. Tad nodoklis varētu
sastāvēt no 2 daļām - pastāvīgās / nemainīgās, kuru maksā tā,
kā tagad transporta nodokli, un kura 100% aiziet "Ceļu fondam",
un mainīgās daļas, kuru veidotu degvielas cenas daļa...
Crank - priekš kam vēl nemainīgā daļa?
Lej bencīnu un zināmi fiksēti santīmi ir tas expluatācijas nodoklis.
Un ja - gribās jau utopiju, ka 100% no ekspluatācijas nodokļa aiziet ceļiem...
Priekš kam vēl maksāt numurzīmju nodokli pie skates?
Citādi patreiz jau ir vispār dīvaini - autobraucēji ar akcīzi maksā par skolotāju algām, slimnīcām, pabalstiem caur budžetu. + vēl expluatācijas nodoklis, kurš tāpat 90% aiziet citām valsts budžeta vajadzībām...
Bet kad tie ceļi vispār nacher sabruks un pabraukt nebūš jāga vai iespējami unvisi pārkāps uz, piemēram, vellapēdām - nelietīgie nebraucēji būs kļuvuši par valsts budžeta cauruma veidotājiem? :D
Piekrītu Cr-ft par to, ka vēstule ir dumja un arī tam,ka varētu dalīt divās daļās. Nemainīgā daļa nodrošina visu informatīvo zīmju, gājēju pāreju,luksoforu utt uzturēšanu, jo kaut reizi izbraucot , tas nepieciešams. Un mainīgā daļa ir pie degvielas, jo vairāk brauc un lieto ceļu, jo vairāk maksā.
Un BEIDZOT varētu taču ieviest smagajam transportam maksu un SĀKT kontrolēt masas zīmju ievērošanu.
Atbalstu, man kā kreisās degvielas izmantotājam šāda sistēma der! Nodokļus lai maksā muļķi...
Dex - ieliec pietiekamu nemainīgo daļu un sanāks visam priekś kam kaut ko dalīt?
Par vinjetēm kraviniekiem jau 15 gadus kā bija laiks...
Palaidniex
Crank - priekš kam vēl nemainīgā daļa?
Lej bencīnu un zināmi fiksēti santīmi ir tas expluatācijas nodoklis.
Un ja - gribās jau utopiju, ka 100% no ekspluatācijas nodokļa aiziet ceļiem...
=====================
Lielākajā daļā valstu tieši tāda divdaļīga sistēma arī ir! Un nemainīgā daļa
aiziet pa tiešo ceļiem, Vācijā tas ir ap 40 miljardiem EUR gadā. Plus mainīgā daļa, ko sastāda lielākā daļa degvielas akcīzes + daļa no iekasētajām soda
naudām. Tie ir vēl ap 40 miljardi EUR gadā. Krištopāns jau tika panācis, ka
80% Transporta nodokļa aiziet ceļu fondā, diemžēl šī sistēma tika nolaista podā - visas nākamās valdības Fondu uzskatīja par rezerves krājkasīti, no kuras vajadzības gadījumā var pagrābties ...
Bet loģiski domājošie tomēr piekritīs, ka šobrīd situācija ir absurda.
Piem. man ir 2 auto - viens mazlitrāžas, ko braukāt ikdienā, otrs busiņš, ko lietoju pāris reizes mēnesī, kad vajag aizvest ko lielāku vai kaut kur aizbraukt lielākā barā.
Bet nez kāpēc par busiņu man jāmaksā 4x lielāks nodoklis, tikai par to, ka man tas ir, neatkarīgi no nobraukuma.
šaubos, vai mūsu parlaments kaut ko daudz mainīs. ja nu vienīgi vēl kaut ko piemetīs klāt pie esošā....izdomāt jau var daudz ko. ar to degvielas nodokli diez vai riskēs, jo zin, ka mums pārāk daudz ir sezonas un svētdienas braucēju.
290099. viesis
Bet nez kāpēc par busiņu man jāmaksā 4x lielāks nodoklis, tikai par to, ka man tas ir, neatkarīgi no nobraukuma.
==================
Normāli, busiņš ir "komercauto", tāpēc nodoklis lielāks! :-) Visur tā ir, iepazīsties ar nodokļu likmēm dažādās valstīs webā! :-) :-) :-)
Komerctransportam (kas reģistrēts kā komerctransports) nezin kāpēc tieši nodoklis ir mazāks, kautgan vajadzētu 4x lielāku.
290099-tais
Crankshaft, iepriekšējais rakstītājs jau piezīmēja, ka komerctransportam (lai cik tas nebūtu absurdi) nodoklis ir mazāks.
Par busiņu es nolamāju vojadžeri, ko grūti nosaukt par komerctransportu...
Čals droši padomāja, ka pērkot un reģistrējot uz firmu auto kā komercauto - "N" katrogorija - nav jæmaksā mājæsbraucamais nodoklis, redz...
Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk
Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk
Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk
Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk
Uzliks gunča jaudas mērīšanu un ja tev būs novirze lielāka par 5Zs dabūsi TA divnieciņu.