Sava automašīna vai taksometrs? 18

 
25.aprīlis 2013 17:16

Ikviens automašīnas īpašnieks zina, ka ar to saistītās izmaksas nebeidzas pirkuma brīdī. Ir jādomā gan par automašīnas reģistrāciju, apdrošināšanu un ikgadējo apskati, gan degvielas uzpildi, lielākiem un mazākiem remontiem, citiem izdevumiem.

Minētie pakalpojumi ir diezgan dārgi, kā arī to veikšana ir laikietilpīga. Tas liek aizdomāties, vai automašīnu īpašniekiem nebūtu izdevīgāk izmantot taksometru pakalpojumus?
„Neskatoties uz degvielas izdevumiem, automašīnas uzturēšanas izmaksas Latvijā nav īpaši lielas – tie ir aptuveni 4 santīmi uz kilometru pilsētas teritorijā automašīnai, kurai ir efektīvs degvielas patēriņš, bet lielākām automašīnām - 10 santīmu uz kilometru. Tiesa gan, citi izdevumi un automašīnas nolietojums palielina tās uzturēšanas izmaksas divas līdz pat piecas reizes," norāda Viktors Daukšs, Baltijas auto sludinājumu servisa Autoplius attīstības daļas vadītājs.

Jaunas automašīnas ekspluatācijas izmaksas ir ekvivalentas taksometru pakalpojumu cenām
Saskaņā ar automobiļu tirgus eksperta V.Daukša viedokli, ekspluatācijas izmaksas uz vienu kilometru parasti ir atkarīgas no automašīnas vecuma.
„Jaunas automašīnas vidējā cena Lietuvā un Latvijā ir aptuveni 14 000 latu. Iegādājoties automašīnu, tās īpašniekam jāsedz arī reģistrācijas un apdrošināšanas izdevumi – Lietuvā šī summa ir aptuveni 800 latu, bet Latvijā – vairāk nekā 1000 latu. Jāpiebilst, ka jau pirmajā gadā jaunas automašīnas tirgus cena samazinās par aptuveni 25% jeb vidēji – 3 600 latiem. Līdz ar to var teikt, ka, pat neskaitot degvielas un citus ikdienas izdevumus, kopumā jauna automašīna tās īpašniekam pirmajā gadā izmaksā 4 400 latu,” norāda V.Daukšs.
Automašīna, kas vidēji patērē sešus litrus degvielas uz 100 kilometriem un kuras nobraukums ir 20 000 kilometru gadā, uz vienu kilometru patērē 28 santīmus, bet, ja tās nobraukums ir ap 10 000 kilometru gadā, - šīs izmaksas pieaug līdz 50 santīmiem.
“Te nu jāteic, ka taksometra pakalpojumu izmaksas ir līdzīgas. Braukšanas maksa taksometrā ir atkarīga no pakalpojumu kvalitātes, klienta atrašanās vietas un brauciena maršruta. Latvijā taksometra pakalpojumi izmaksā 25-50 santīmus par kilometru. Tātad, ja jaunas automašīnas īpašnieks nenobrauc vairāk kā 10 000 kilometru gadā un lielākoties pārvietojas pa pilsētu, taksometra pakalpojumu izmantošana viņam ir pat izdevīgāka. Turklāt tādā gadījumā viņam nav jādomā par uzturēšanas, apdrošināšanas un citiem izdevumiem,” skaidro Autoplius eksperts.

Braukt ar vecāku automašīnu ir finansiāli izdevīgāk
„Lietotu automašīnu vidējais vecums gan Latvijā, gan Lietuvā patlaban ir 13-14 gadi. Šāda vecuma automašīnas cena vidēji gadā samazinās par 220 latiem. Turklāt jārēķinās, ka vecākā automašīnā jāinvestē ievērojami līdzekļi – tie tiek ieguldīti remontā un automašīnas uzturēšanā. Vidēji gadā tas veido 800 latu," teic V.Daukšs.
Taču ekspluatācijas izmaksas par vienu kilometru šādai automašīnai sasniedz 10 santīmu, ja ar to tiek nobraukts 20 000 kilometru gadā un tās degvielas patēriņš ir seši litri uz 100 kilometriem. Tikmēr, ja ar automašīnu pārvietojas retāk un galvenokārt izmanto, braucot pa pilsētu, degvielas patēriņš pieaug līdz astoņiem litriem uz 100 kilometriem, bet ekspluatācijas izmaksas - līdz 16 santīmiem uz kilometru.
"Tiesa, ja automašīna bieži cietusi satiksmes negadījumos, vidējās ekspluatācijas izmaksas varētu palielināties. Tomēr lietotai automašīnai tās nesasniegs 50 santīmu uz kilometru, tādēļ, raugoties no šāda viedokļa, braukšana ar vecāku automašīnu ir finansiāli izdevīgāka," norāda V. Daukšs.

Par Autoplius
Autoplius ir visvairāk apmeklētais transporta sludinājumu un tirdzniecības portāls Latvijā. Autoplius Lietuvā jau 10 gadu ieņem līderpozīcijas tirgū. Portālā ir izvietoti sludinājumi no visām Baltijas valstīm, un to skaits pārsniedz 150 tūkstošus. Kopējā portālā pieejamo automašīnu vērtība 2012.gadā pēdējā ceturksnī sasniedza 3.24 miljardus latu.
 

 
Visi komentāri
 
290143. viesis 25.aprīlis 2013 17:25
0 0 Atbildēt

800 latu gadā remontos ? tas tak ir pilnīgs lūznis. pat fana meriva nav tik sūdīga.

290145. viesis 25.aprīlis 2013 19:11
0 0 Atbildēt

Neko nesaprotu! Pliusam ir taksi bizness

, vai auto tirgusplacis? Ir jau vēl joprojām tāds faktors kā "auto bauda", šaubas māc vai to var iegūt taxi pakaļbeņķīša

290146. viesis 25.aprīlis 2013 21:38
0 0 Atbildēt

Nē nu... Gribētu redzēt to taksi, kas mani savāks, piemēram, ar slēpošanas ekipējumu un paglabās manas mantiņas, kamēr slēpošu, par izdevīgu cenu :D

290147. viesis 25.aprīlis 2013 23:19
0 0 Atbildēt

gansu banciņā var aplūkot reklāmu no sērijas - tev liekas, ka tava vecā mašīna tev izmaksā pārāk dārgi? Parauj ganzulīzē jaunu mizu - redzēsi, kas ir dārgi.....

290149. viesis 26.aprīlis 2013 7:39
0 0 Atbildēt

Ja auto maksā ap 200K, tad taksis varētu būt izdevīgāk.

p.s. slēpošanas ekipējumu tagad var paņemt nomā pat čuhņā...

290150. viesis 26.aprīlis 2013 7:46
0 0 Atbildēt

Pirmais,

mana jaunā, ne-līzē pirktā mašīna tiešām ir lētāka ekspluatācijā nekā vecā

vecs ir vecs un jaunāks nepaliek, jaunības eliksīru nav, tāpēc, lai cik necik to veco uzturētu "jaunu", ir jāieliek piķis...

līdzīgi kā ar sievām... nu Tu jau saprati, vai ne...

vecās deksteram, jaunās sev...

290154. viesis 26.aprīlis 2013 10:17
0 0 Atbildēt

"Jāpiebilst, ka jau pirmajā gadā jaunas automašīnas tirgus cena samazinās par aptuveni 25%" - un kurš normāls cilvēks gribēs pēc viena gada lietošaanas atbrīvoties no auto? Jaunu auto parasti nopērk un vidēji lieto kā minimums 3-5 gadus, ja to vēlas nogrūzt pēc pirmā gada, tad visticamāk tur kaut kas nav tīrs - attiecīgi cena tāda. Un no otras puses - kurš gan pirktu gadu lietotu auto par, teiksim, 90% no jauna cenas? Tad labāk piemaksāt tos 10% un būt par 100% drošs, ka kāds cits nav to auto sajājis pirms tevis.

290155. viesis 26.aprīlis 2013 10:20
0 0 Atbildēt

Jaunu auto parasti nopērk un lieto līdz garantijas termiņa beigām. Un to var sasniegt gada, divu, kaut 5 vai 10 laikā.

290158. viesis 26.aprīlis 2013 10:31
0 0 Atbildēt

290150. Tu, paliekot vecāks, protams, kļūsti arvien vērtīgāka dāvana katrai jaunai sievietei... :D

290159. viesis 26.aprīlis 2013 10:50
0 0 Atbildēt

Es ne mirkli neesmu nožēlojis faktu, ka pirms 7 gadiem iegādājos uz lizi jaunu auto - Sonatu 2,4 GLS. Nupat laiks ir pāri, lize nomaksāta, auto jau mans. Un pa šo laiku - pilnīgi nekādu tehnisku problēmu. Katru gadu viena apkope, nomainītas tikai dažās spuldzītes un kolodku komplekts, pa garantiju arī kondiķa temperaturas datčiks. Tas arī viss. Auto joprojām tik pat kā jauns, nekas nerūsē, negrab un nebojājās. Ne pārāk labām atmiņām atceros iepriekšējo auto - BMW, e-34, kas uz remontu bija jāved teju ik pēc trim mēnešiem...Noņemties veciem šrotvageniem,tas nebūt nav tas optimālais un izdevīgākais risinājums. Protams, var paveikties mazlietota auto iegādē, bet var arī nepaveikties. Garantijas laiku parasti maximali cenšās izmantot dažādas komercsabiedrības, līdz pēdējam nodzenot auto pa "izcilajiem" Latvijas autoceļiem, un beidzoties 3 gadu garantijai - ieskapē to kādam lētticigajam kā mazlietotu auto. Iesaku katram iauto lasītājam vismaz reizi mūžā iegādāties pilnīgi jaunu auto - pēc tam vairs uz šrotvāgeniem skatīties negribēsies.

290161. viesis 26.aprīlis 2013 11:35
0 0 Atbildēt

Tas V.Daukš staasta pilnigas mulkibas, lai nu mulki tic.

290162. viesis 26.aprīlis 2013 13:09
0 0 Atbildēt

GB12 24 [?] pirms 3 stundām

290150. Tu, paliekot vecāks, protams, kļūsti arvien vērtīgāka dāvana katrai jaunai sievietei...

----------------------------------------

Tas ir kaksis ( on že gauss) , viņa teksti nau nekas pārsteidzošs. Tāpat kā viņa krievzemes bosiņa tarataika.

290170. viesis 28.aprīlis 2013 18:02
0 0 Atbildēt

IkdienasViesi, paveicies ir tev, nopērkot korejiešu šrotvāgenu un atklājot ka tomēr ir nedaudz pacelta ražošanas kvalitāte. Vienā liepājas šrotā patlaban kā reiz stāv tāds retums kā piecpadsmitgadīgs kujdajs, laikam arī sonāta - tam šrotam ir uzsvars uz lūžņiem, nevis detaļām, tāpēc zinot viņu iepirkuma cenas, pieņemu ka kāds bija laimīgs, ticis no sava kujdaja pa pāris sotakiem vaļā. Apskatoties to lamatu, secinājums - viduvējs trešais golfs pūst mazāk :) Turēsim īkšķus ka drīz tavai sonātai nesāks līst visās malās rūsa ārā :D

290172. viesis 29.aprīlis 2013 13:18
0 0 Atbildēt

Trešais golfs nemaz netika līdz šrotam, noplīsa pa ceļam...

290176. viesis 30.aprīlis 2013 12:55
0 0 Atbildēt

zinu, ka msh dikti patīk auģiki. man,diemzēl, arī ar savu audi80 B4, arī neizdevās godīgi aizbraukt līdz šrotam, kaut arī tam auto nebija pat rūsas punktiņa...bet, bet - pakapeniski salūza visss, kas vien var salūzt. Pie 220 000 uz skaitītāja. viss beidzās ar to,ka auģiku no servisa nācās vest uz šrotu ar evakuatoru - servisnieki atteicās to tālāk remontēt... pašlaik rullēju ar 7 gadīgu getzu, nobraukums teju tikpat liels, bet nekas vēl neliecina par nepieciešamību doties uz šrotu. tādi nu ir tie jaunās paaaudzes auto.

290182. viesis 30.aprīlis 2013 20:26
0 0 Atbildēt

Nu bet elementāri - ar getzu tiek braukts pie dīlera, audī diez vai no AR tika kaut kur vests, bet gan no līkroču apsēsta kaktu servisiņa :D

290185. viesis 1.maijs 2013 15:44
0 0 Atbildēt

290176.viesi, gan jau tam Auģikam nobraukums nebija 220 tūkst.km, bet kādi 400-500 tūkst.km.

290188. viesis 1.maijs 2013 22:06
0 0 Atbildēt

paklau, msh, es jau 5 gadus braucu ar 2003.gada tā saukto ''jaguarlīdzigo'' hundai sonatu, kuras Tu raksti dikti rūsējot. Mašiņam būs jau 10 gadu, bet līdz šim uz virsbūves nav redzams pat neviens rūsas zirneklīts.Arī ar tehniku nav nekādu probzu = tikai regularas apkopes Liepājas servisā, un viss ir OK. Es to auto savulaik atvedu sievai, bet tas iepatikās man pašam. Rets auto, ar ļoti skaistu autodizainu, labi aprīkots, ar izcili līganu gaitu.lai sieva brauc ar 2005.gada passatu, kam rūsa jau visās vietās.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 8

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 

Porsche Panamera sasniedz trešo paaudzi (+ FOTO)

Sportiskais modelis ir apritē jau 15 gadus, laiks jaunās paaudzes uznācienam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti