CSDD atbilde uz ministra Radzeviča pārdomām 129

 
1.jūlijs 2004 0:20

Lielu rezonansi izraisīja ministra Andreja Radzeviča iesūtītās pārdomas/komentāri par braukšanas ātrumu uz Latvijas ceļiem. Esam saņēmuši arī CSDD speciālistu domas par braukšanas maksimālā ātruma palielināšanas (ne)iespējamību.

Ar maksimālā ātruma paaugstināšanu
galvenajos valsts autoceļos
saistītās problēmas

Andreja Radzeviča vēstuli lasiet šeit
Laika posmā pēc neatkarības atjaunošanas valstī ievērojami pieaudzis vieglo automobiļu skaits. Līdz ar to pilsētu ielās un valsts ceļos vērojama dinamiska un ātra satiksme, kas diemžēl bieži ir saistīta ar atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu. Vienlaikus tiek izteikti priekšlikumi par atļautā braukšanas ātruma ārpus apdzīvotām vietām paaugstināšanu.

Kā zināms, transportlīdzekļu kustības ātrums ir ļoti svarīga ceļu satiksmes drošības faktoru komponente, kas, nepareizi pielietota, var ievērojami pazemināt satiksmes drošību, kā arī radīt nelabojamas morāla un materiāla rakstura sekas. Ir labi zināma korelācija, kāda ir starp kustības ātrumu un ceļu satiksmes negadījumu skaitu, ievainoto skaitu ceļu satiksmes negadījumos un bojā gājušo skaitu. Jo lielāks ātrums, jo mazāks laiks atliek vadītāja reakcijai, palielinās risks nokļūt ceļu satiksmes negadījumā, palielinās ceļu satiksmes negadījumu seku smagums.

Ārvalstu (Somijas, Dānijas) pieredze liecina, ka, palielinot ātrumu par 10 procentiem,

- ceļu satiksmes negadījumu skaits palielinās par  20 procentiem,

- ievainoto skaits palielinās par  40  procentiem,

- bojā gājušo skaits palielinās par 50  procentiem.

Ņemot vērā to, ka, esot lielam satiksmes ātrumam, strauji pieaug risks nokļūt ceļu satiksmes negadījumos, ārvalstīs ir veikts liels darbs, kas vērsts uz vadītāju disciplinēšanu un atļautā braukšanas ātruma pārkāpšanas ierobežošanu, realizējot, piemēram, tādus pasākumus kā policijas kontrole par atļautā braukšanas ātruma ievērošanu, fotokameru uzstādīšana un citus.

Lai samazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu un smagumu, kā arī materiāla un morāla rakstura zaudējumus kopumā, virknē ārvalstu satiksmes ātrums uz ceļiem ir ticis pazemināts. Piemēram, Dānijā 1974.gadā uz ceļiem (izņemot automaģistrāles, kur ātrums tika ierobežots līdz 110 km/h) ātruma ierobežojums bija noteikts 90 km/h, kas ļāva samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu par 25%, bet bojā gājušo skaitu par 33%. 1980. gadā Dānijā ātrums tika pazemināts otrreiz no 90 km/h uz 80 km/h, kas ceļu satiksmes negadījumu skaitu samazināja vēl par 20%. Rezultātu ir devusi arī atļautā ātruma pazemināšana pilsētās un apdzīvotās vietās no 60 km/h uz 50 km/h, kas sadursmes gadījumā ar gājēju palielina gājēja izdzīvošanas iespēju no 25% uz 60%.

Analizējot situāciju atbilstoši Latvijas apstākļiem, varam konstatēt, ka, paaugstinot atļauto ātrumu no 90 km/h uz 110 km/h, 1700 kilometros Latvijas galveno valsts autoceļu gada laikā,

-   CSNg skaits bez cietušajiem palielinātos par 760,

-    ievainoto skaits palielinātos par 680,

-    bojā gājušo skaits palielinātos par  180,

kas valstij radītu zaudējumus apmēram 35 miljonu latu apmērā.

Liela nozīme satiksmes apstākļu normalizēšanai ir savlaicīgai brauciena uzsākšanai (it sevišķi rīta stundās). Šobrīd, lai savlaicīgi nokļūtu darbā, vadītāji pārkāpj gan valstī atļauto maksimālo braukšanas ātrumu, gan ar ceļa zīmēm ierobežoto ātrumu, gan apdzīšanas noteikumus. Tas paaugstina satiksmes bīstamību, radot stresa situācijas gan citiem vadītājiem un gājējiem, gan sev. Ārvalstu pieredze liecina, ka paaugstinot ātrumu no 90 km/h uz 110 km/h, braucot, piemēram, 30 kilometrus no Ogres līdz Rīgai, laika ieguvums būtu 3 minūtes. Satiksmes drošības paaugstināšanas, kā arī stresa situāciju novēršanas nolūkā būtu jāizbrauc tikai 3 minūtes agrāk.

Vienlaikus jāņem vērā tas, ka standarta LVS 190-2:1999 “Ceļu tehniskā klasifikācija, parametri, normālprofili” A-1. tabula aprēķina ātrumu, kam pielīdzināms atļautais ātrums, virs 80 km/h paredz tikai ceļiem ar divām brauktuvēm un vismaz 3,00 m platu sadalošo joslu, kas liecina par to, ka šobrīd uz valsts autoceļiem, kam ir tikai viena brauktuve noteiktais maksimālais ātrums 90 km/h satiksmei nav drošs (Dānija divjoslu ceļos ārpus apdzīvotām vietām atļauto maksimālo ātrumu noteikusi 80 km/h robežās, bet Zviedrija 70 km/h).

Ņemot vērā to, ka valstī esošie ceļi ar divām brauktuvēm un sadalošo joslu nav projektēti atbilstoši automaģistrāļu prasībām (krustojumi vienā līmenī, daudz vietējas nozīmes ceļu pieslēgumu, uz galvenā ceļa esošajos apstākļos nav kreisā pagrieziena palēninājuma joslu, nav otrā līmeņa gājēju pāreju, piemēram Rīgas – Siguldas posmā, baļķu vedēju iebrauktas dziļas gropes u.c.), ātruma paaugstināšana tajos virs 100 km/h nav pieļaujama.

Ceļa un satiksmes apstākļiem atbilstoši noteikts maksimālais ātrums ir viens no visbūtiskākajiem ceļu satiksmes negadījumu ierobežošanas instrumentiem, kura saprātīga pielietošana ir veikusi un tai arī turpmāk jāveic satiksmes drošības līmeņa sasniegšana, atbilstoši “Ceļu satiksmes drošības nacionālajā programmā”  izvirzītajiem mērķiem.

Artūrs Rubenis, CSDD
Ceļu drošības audita daļas priekšnieka vietnieks

 
Visi komentāri
 
131587. viesis 1.jūlijs 2004 1:14
0 0 Atbildēt

Reakcija CSDD ļoti ātra. Tas norāda tik tiešām, ka iauto lasa un arī domā par kaut ko.

131588. viesis 1.jūlijs 2004 1:58
0 0 Atbildēt

Jautajums tam pasham Artūrs Rubenis kungam,

kapec Latvija vel netiek izmantoti videoradari ?!?

Dazhas nedeljas atpakal biju Lietuva.

Mani parsteida tas kontrasts ko ierudziju vaditaju kultura salidzinajuma ar pagajuso gadu.

Skrejeji ir vainu latvieshi vai igauni. pashi Leishi brauc ka pec notim, kautkur ir pazudushi vinju iecienitie manevri no kreisas joslas pa labi un otradi. (kas tur ir noticis nezinu varbut sodi pamainiti vai ka citadi).

Iebraucot Viļņā mani noshokeja plaksne ar uzrakstu "RADARAI, VAIZDO KAMEROS"

Laikam tieshi droshibas apsverumu del Lietuva uz autostradem ir samazinats max. atrum no 130 uz 110 kmh.

131589. viesis 1.jūlijs 2004 2:22
0 0 Atbildēt

ļ, cien. Artūra Rubeņa kungs, vai gan zinājāt, ka 36 gada vasarā uz juurmalas šosejas no ceļa nobrauca pajūgs un no negadījumā gūtajām traumām nobeidzās pajūgā vestās vistas? Ātrums tā ap 10km/h, grūti precīzi pateikt, jo nebija videoradars uzstādīts. Un jau tad tika atklāta (pierādīta??) korelācija starp pajūgā vesto vistu daudzumu un pajūga noslodzes uz ass attiecību.

131591. viesis 1.jūlijs 2004 2:44
0 0 Atbildēt

Šodien redzēju kā uz pleskavenes aiz berģiem uz tilta testēja ko līdzīgu tam novērtotājam

131592. viesis 1.jūlijs 2004 6:53
0 0 Atbildēt

Sausa teorija, plika statistika!

131593. viesis 1.jūlijs 2004 8:01
0 0 Atbildēt

Kaadas muļķības par to ka Zviedrija ir uz tiem ceļiem 70 km/h...

Ziemā tur biju, uz normālajiem ceļiem (1 josla katrā virzienā) ātruma ierobežojums bija 90 km/h; uz ceļiem, kam katrā virzienā 2 joslas, bet nav atdalošās joslas - 100-110km/h; uz autobāņiem 120-130km/h...

Tā kā nevajag ļaut lai CSDD bāž mums batonus :)

131600. viesis 1.jūlijs 2004 8:38
0 0 Atbildēt

Tagad uz jelgavenes, kad viena josla ciet, tie 90 tur liekas pat ļoti max ātrums, pie esošās intensitātes.

131602. viesis 1.jūlijs 2004 8:43
0 0 Atbildēt

RESPECT !!!!!

un Radzēviča nost no krēsla !!! Šitādi analfabēti kā Radzēvičs nedrīkst vadīt valsti !!!!!!!!!!

131603. viesis 1.jūlijs 2004 8:50
0 0 Atbildēt

"Esmu tikai ministrs, nevis diplomēts sociologs, taču pēdējo nedēļu laikā mērķtiecīgi esmu aptaujājis savas paziņas par tēmu – "cik ātri braucat?" Nu 120, pie pilsētām ar simtiņu, uz Jūrmalas šosejas 140, citur 110."

1) Vai tiešām valdībā ir tikai šitādi analfabēti, personīgā EGO upuri, agresīvi un neapmierināti ar dzīvi ļautiņi, kuriem arī paziņu loks sastāv no tādiem pašiem sprukstiem ???

2) kāds sakars satiksmes drošībai ar SOCIOLOĢIJU ???

3) Kāda izglītība ir tam Radzēvičam ??? Sāk likties ka puisis ieņem savām prāta spējām pilnīgi neatbilstošu amatu ?!?!

131604. viesis 1.jūlijs 2004 8:50
0 0 Atbildēt

csdd battonnjiki

131605. viesis 1.jūlijs 2004 8:53
0 0 Atbildēt

Radzēvičs ir pamatīgi izgāzies, ko vēl te teikt.

131607. viesis 1.jūlijs 2004 8:57
0 0 Atbildēt

Par to Zviedrijas 70km/h točna vecais lej, 100% ka tur ir 90 un bīstamās vietās ir 70Km/h.

Varbūt kādreiz tomēr derētu arī aizbraukt uz citām valstīm paskatīties satiksmes organizēšanu. Tkai nevajag kā domnieki uz āfriku vai h.v.z. kurieni.

131608. viesis 1.jūlijs 2004 8:59
0 0 Atbildēt

vel jau japiemin ka ja palielinas atlauto atrumu par 20km/h, tad visi brauks vel par 19km/h atrak, tapat ka paslaik, pie atlauta 90 visi brauc 109, lai varetu atkratities no CP ar pieciem latiem! Tapec parekinat vajag kas tad bus pie atlauta 110!

131609. viesis 1.jūlijs 2004 9:01
0 0 Atbildēt

njaa, tas tikai liecina par to cik kaartejais ministrs ir kompetetnts dazhadaas lietaas...

131610. viesis 1.jūlijs 2004 9:09
0 0 Atbildēt

Pilniigs sviests , taa ir tikai statistika.

Varbut pateicoties sausajai statistikai samazinam piellauto atrumu uz 30 (arpus apdziivotaam vietaam) un avarijas vispaar nebuus???? Var redzeet ka CSDD straadadaa tikai teoreetiiki ka igdienaa neparaadas uz lielajiem latvijas celiem ,bet lieto ssauraas Riigas ielinas un domaa ka 50km ir nezeeliigs atrums.

Ministram pilniigi piekriitu, bet to CSDD sataavu iesaku mainiit laikam paarak iesiiksteejusi savos kreeslos.

lielais FUIJ CSDD

Latfox

131613. viesis 1.jūlijs 2004 9:21
0 0 Atbildēt

laikam lielaakaa dalja viesu ir no csdd.

neviesis

131614. viesis 1.jūlijs 2004 9:26
0 0 Atbildēt

Lietuvaa uz autostraadeem veel joprojaam max aatrums ir 130.

Arii lietuvieshi "skrien" - tie protams nav kapeiku piseeji ar veciem golfiem, pasaatiem, fordiem u.c. luuzhnjiem.

CSDD savus apgalvojumus pamato ar sausu statistiku. Nu atvainojiet, bet samazinot max aatrumu parasti arii palielina CP represijas un kontroli, kaa arii tam parasti ir laba publicitaate (mainas max aatrums un policija kjers vairaak, utt). Protams, ka cilveeki saaka braukt uzmaniigaak. Attieciigi, kad celj max aatrumu, tad visiem gribas "izskrieties", utt. Shie visi ir tiiri cilveeciski faktori, kuriem nav NEKAADA sakara ar pashu maksimaalo aatrumu!

Redzot sho padebiilo rakstu, kursh vienkaarshi smird peec trulas atrakstiishanaas ir pilniigi skaidrs, kapeec mums ar satiksmes organizeeshanu viss ir galiigaa pakaljaa.

Kur ir normaals peetiijums, avaariju skaits, kuras ir izraisiitas braucot uz 120km/h un ir notikushas aatruma paarsniegshanas, nevis bravuuras vai kaadu citu iemeslu deelj??

Pareiz, kam tad tas interesee. Labaak ir visu dienu seedeet, pirst un speeleet solitaari un tad dienas beigaas ar copy/paste kautkaadu murgu sastikjeet kopaa...

131617. viesis 1.jūlijs 2004 9:40
0 0 Atbildēt

Pirms pāris gadiem biju kādā Spānijai piederošā teritorijā. Biju reāli pārsteigts, kad uz ieraudzīju uz divjoslu ceļa (divjoslu=1 josla katrā virzienā) ātruma ierobežojumu 120...Laikam jau Spānijā uz ceļiem katru gadu iet bojā tūkstošiem cilvēku, bet viņu valdībai vienalga...

131619. viesis 1.jūlijs 2004 9:43
0 0 Atbildēt

viesis 9:26

visām avārijām jau ekspertīzes netaisa, tā ka droši vien nav tādu datu, ar kādu ātrumu braucot avārijas izraisītas. Bet profesionāļi (kas novāc sekas) jau uz aci redz, ka ātrums pārsniegts. A fakt na ļico - bēdīgais atgadījums ar Mumiņu. Ja jamais būtu braucis 95 km/h, nez vai nebūtu citādi...

131625. viesis 1.jūlijs 2004 9:57
0 0 Atbildēt

Izteikšu savas domas šajā sakarā. Pie auto stūres esmu 10 gadus, un kā mīl izteikties IkdienasViesis, bez avārijām:) Gadā nobraucu ~ 40tk km. Braucu tā, lai mani manevri maksimāli netraucētu citiem vadītājiem. Pa trasi pārvietojos ar ātrumu 110-120km/h. Pārsvarā pa Rīgas - Daugavpils šoseju. Un esmu izvēlējies šādu ātrumu ne tāpēc, ka tas ir "piecīša" robežās, bet gan tāpēc, ka šis ātrums ir maksimāli komfortabls priekš manis lai pietiekami ātri, bet tajā pašā laikā, kontrolējot situāciju, nokļūtu no punkta A uz punktu B. Braucot šādā ātrumā esmu maksimāli sakoncentrējies uz ceļu un uz tur notiekošo, kā arī prognozēju notikumu attīstību pāris soļus uz priekšu. Ja kādu iemeslu dēļ man nākas ilgāku laiku braukt uz 90 km/h, es nevilšus atslābinos, kļūstu neuzmanīgāks, varu savu uzmanību pievērst blakuslietām, un tas jau ir bīstami. Ja pieļaujamais ātrums uz ceļiem būtu 110 km/h, es brauktu tieši tā pat kā šobrīd, tikai bez kreņķiem, par kārtējo CP patruļu, jo mani neapmierina pārvietošanās ar 130 vai vēl lielāku ātrumu! Ilgi braucot ātrumos virs 120 es vienkārši sāku just diskomfortu. Tādēļ no šī viedokļa raugoties man pieņemamāks variants būtu max ātruma palielināšana, BET zinot to, kādi braucēji pārsvarā pārvietojas pa LV ceļiem, esmu kategoriski pret ātruma palielināšanu, jo tam sekas varētu būt neparedzamas. Mūsu sabiedrība un autobraucēju meistarības un pieredzes, kā arī ceļu līmenis vēl neļauj spert šo soli un, kamēr es uz ielām un ceļiem redzēšu to kašmaru, kas tur valda šobrīd, tikmēr būšu pret šādiem pasākumiem, kā max ātruma palielināšana.:)

131626. viesis 1.jūlijs 2004 9:57
0 0 Atbildēt

Uz lielajaam shosejaam (2joslas katraa virzienaa) 90 ir viennoziimiigi par maz, 110 buutu OK. Ja veel tos celjus labotu un nebuutu gudrinieku, kuri pa kreiso joslu brauc uz 90, buutu pavisam labi.

Manupraat lielaakaas probleemas rada ne tik daudz aatrums, cik taa starpiiba starp mashiinaam. Ja visi baruc daudz maz vienmeeriigi un vienaadi, lielas starpiibas starp 90 un 100 un 110 nav. Savukaart, ja viens brauc uz 110, otrs uz 70, tad arii saakas apdziishanas, starujas bremzeeshanas un biistamas situaacijas.

Bet Radzeevichsh buutu labaak nodarbojies ar savu ministriju, vai veel labaak maajaas gurkjus audzeejis. Spriezhot peec veestules, praata speejas vinjam pilniigi iztruukst.

131628. viesis 1.jūlijs 2004 10:00
0 0 Atbildēt

God.CSDD publicist, pirms pieminēt Dāniju,, iesaku turp doties un beigt glupi muldēt:

ceļi uz kuriem tur ir max 80km/h ir 1/2 no mūsu ceļiem platuma ziņā

Galvenais iemesls, kāpēc esmu pret ātruma paaugstināšanu ir mūsu braukšanas kultūra, un tikai.

131631. viesis 1.jūlijs 2004 10:03
0 0 Atbildēt

muuminjsh mira aatruma paarsniegshanas deelj??? uz taisnas shosejas ar 2 joslaam katraa virzienaa braucot uz 120???? neenu ir jaabuut apsvilpotam lai liidz tam aizdomaatos...

131632. viesis 1.jūlijs 2004 10:04
0 0 Atbildēt

Kādēļ CSDD nemin vēl vienu korelāciju - starp plūsmas ātrumu un atrumu ar kādu brauc atuo? Jo lielāka starpība gan + gan - no plūsmas ātrumu jo lielāka iespēja nokļūt satiksmes negadījumā. Ja plūsma iet uz 110km un kāds brauc uz 90 tad viņam ir tik pat liela īespēja iekļut negadījumā ka tam kurš bauc uz 130. Šads pētījums arī ir veikts, bet nez kāpēc nekur netiek minēts. Lietuvā ua maģistrāles notiek remonts un remonta vietā ir zīmes 70km/h pie tam tur joslas sabīdās vienā, bet uz jūrmalas šosejas 50km/h ar ietecamo 30?!. Vācija kur uz maģistrāles ieteicamais ātrums ir 130km/h, tad remonta vietās kur notiek remonts un joslas sabīdās arī vienā ir 110km/h . Auto drošiba palielinās, stabilītēte un noturība uz ceļa arī. Evolūcija turpinās. No nejaušībām nav pasargāts pilnīgi neviens. Ja kāds baidās par savu dzīvību, tad viņam jāiet klajā laukā un tur arī ir jāmitinās, bet arī tur varbūtība ka nekas nenotiks ir tikai 99.99% Uz galas var uzkrist pilnīgi jebkas un arī iespert zibens utt.

Atbvalstu Radzeviča kungu. Ļoti saprātīgas pārdomas.

131633. viesis 1.jūlijs 2004 10:05
0 0 Atbildēt

es piekriitu, ka avaarijas var notikt aatruma paarsniegshanas deelj, bet nejau tapeec, ka uz 120 brauc, bet tapeec ka uz 170 un vairaak.

131634. viesis 1.jūlijs 2004 10:06
0 0 Atbildēt

Godīgi sakot, man BESĪ, ka vienmēr apstākļi Latvijā vienmēr tiek salīdzināti ar kaut kādiem mistiskiem datiem ārvalstīs

131635. viesis 1.jūlijs 2004 10:09
0 0 Atbildēt

1.ja aizliedz braukt vispār, tad CSN bojā gājušo skaitu varētu samazināt par 100%

2.Jāpērk somu un zviedru auto, jo tie acīmredzot savu mūžu nav redzējuši normālu ātrumu, vienīgi nesaprotu, kā viņi pamanās tik labi WRC rallijos gāzt :)

131636. viesis 1.jūlijs 2004 10:09
0 0 Atbildēt

Nu bet savaadaak vaidzeetu kautko reaali dariit - peetiit analizeet. Buutu apgruutinaats primaarais pirshanas un solitaares speeleeshanas process.

131638. viesis 1.jūlijs 2004 10:16
0 0 Atbildēt

Cik esmu bijis rietumeiropā, neviens tur nepārvietojas ar atļauto ātrumu, ne uz maģistrālēm, ne parastiem, ne pilsētas ceļiem. Šķiet, ka Latvijā uz ceļiem ir pārāk daudz braukšanas analfabētu, kas arī ir problēmas sakne, jo kad pabraucu "plūsmā", tad varēja redzēt, ka plūsma brauc uz 100, bet tikko ceļs pavisam nedaudz novirzās no taisnes, tā uz 80 km/h.

131639. viesis 1.jūlijs 2004 10:18
0 0 Atbildēt

Pievērsiet uzmanību šitiem murgiem:

Dānijā 1974.gadā uz ceļiem ātruma ierobežojums bija noteikts 90 km/h...1980. gadā Dānijā ātrums tika pazemināts otrreiz no 90 km/h uz 80 km/h.

Cilvēki mīļie! Tas tak bija 30 gadu atpakaļ. Arī Latvijā 74. un 80. gadā droši vien 80 km/h bija maksimālais pieļaujamais ātrums. Kāpēc neviens nerunā par šodienu? Vēl jau varēja pieminēt, ka 1920.gadā Zimbabvē maksimālais ātrums bija 20 km/h, un tas ļāva samazināt avāriju skaitu par XVZ %.

131640. viesis 1.jūlijs 2004 10:20
0 0 Atbildēt

Nu KO var stresot par to atljauto aatrumu? Lidotaaji, ibio.

Tie kas blauj par sausu teoriju- jau taa pietiek ka LV ir pirmajaa vietaa EU peec CSN un cietusho/bojaagaajusho uz cilveeku. Mosh domaajat vajag paeksperimenteet veel? Tipo mosh sanaaks...

Veel- kas notiksies ja palielinaas aatrumu un palielinaasies avaariju skaits? Pareizi- sastreegumi, kas rodas pie avaarijaam buus vairaak, liidz ar to visa satiksme arii tiks kaveeta vairaak un kaa reekjina shaubos vai ieguutais globaalais efekts buus panaakts, nerunaajot par zaudeejumiem cilveeciigiem un materiaaliem, kas palielinaasies sho avaariju rezultaataa.

Veel- buutu labi ja CSDD publiceetu statistiku, kur buutu rakstiits cik procentos avaariju vainojama gan aatruma paarsniegshana, gan taa nepareiza izveele. Man domaat ka ljoti lielaa daljaa.

ps. CSDD zhetons par savlaiciigu un saliidzinoshi adekvaatu atbildi, nevis taadu veestuli kaadas raksta personas kas ir "tikai ministri".

131641. viesis 1.jūlijs 2004 10:28
0 0 Atbildēt

viesis 01.07.2004 10:18

Tu esi galīgi neinformēts. CSN max ātrumi nav mainīti no 60 gadiem, kad pieņēma pirmos CSN PSRS teritorijā. :)

131642. viesis 1.jūlijs 2004 10:28
0 0 Atbildēt

un Zimbabvē vispār nav satiksmes noteikumu, ja kas.

131644. viesis 1.jūlijs 2004 10:34
0 0 Atbildēt

Kaarteejaa reize, kad tiek sniegta formaala atbilde, opereejot ar sev izdeviigiem statistkas datiem. Ne veltiigi saka, ka ir meli, lieli meli un statistika. Opereejot ar dazhaadiem statistikas datiem var ieguut dazhaadus, pat pilniigi preteejus rezultaatus.

Tiek opereets ar 70-to gadu statistikas raadiitaajiem, atvainojiet, bet tad jau veel vareeja panjemt viduslaiku statistiku...

Lai samazinaatu negadiijumu skaitu, vajag samazinaat nevis maksimaali atljauto aatrumu, bet reaali maksimaalo aatrumu un aatrumu starpiibu starp dazhaadiem transporta liidzekljiem.

Domaaju, ka ja palielinaatu atljauto aatrumu liidz tiem pashiem 110, bet daudz vairaak sodiitu tos, kas paarsniedz sho aatrumu, CSN skaits tikai samazinaatos. Patlaban tas visizdeviigaakais ir CP, jo taadaa veidaa ir visvieglaak "samediit" paarkaapeejus, Atliek tikai atrast vietas, kur atljautais aatrums ir daudz mazaaks par logjisko un satiksmei drosho un tikai kjert visus peec kaartas, jo ~95% visu brauceeju ir paarkaapeeji. Nu nav tachu vienaadi apstaaklji pilseetas centraa, kur 50km/h ir tieshaam maksimaalais aatrums un uz lielajaam nomales ielaam, kur to droshi vareetu palielinaat liidz 70 km/h, bet kur mees redzam CP ar radaru? Vai centraa, vai vietaas, kur droshi vareetu braukt nedaudz aatraak? Tas pats attiecas uz lielajiem celjiem. CP visvairaak ir redzami vietaas, kur mineetais 110 ir pilniigi droshs. Tiem, kas tagad brauc dzeerumaa uz 160 ir pilniigi vienalga, vai atljautais ir 90, 110 vai 50...

131645. viesis 1.jūlijs 2004 10:35
0 0 Atbildēt

Nu bet tieši tā - ātrumi nav mainīti no 60.gadiem, bet auto kvalitāte ta nedaudz tomēr ir uzlabojusies.

131646. viesis 1.jūlijs 2004 10:36
0 0 Atbildēt

celju kvalitaate arii? visu?

131647. viesis 1.jūlijs 2004 10:38
0 0 Atbildēt

auto un citu iespējamo šķēršļu skaits ir pieaudzis ģeometriskā progresijā!

131648. viesis 1.jūlijs 2004 10:40
0 0 Atbildēt

viesis 10:35 - tomēr automašīnu ir daudz vairāk un braukšanas kultūra diez vai ir uzlabojusies

131650. viesis 1.jūlijs 2004 10:41
0 0 Atbildēt

Daudzi te baigi gudri runaa par auto kvalitaati, bet aizmirst ka 90% braukaa ar no rietumeiropas ievestiem 10 gadus un vairaak vecaam mashiinaam, kas lielas vairums veel vairaak vai mazaak noshkjiltas bijushas. Un cik no mums remontee mashiinu peerk jaunas labaas brenzhu sisteemas jaunus albus amortizatorus u.t.t ?!

Es esmu par to ja kaads pretendee braukt ar 110-120 tad lai vlsts noorganizee papildus testesanu tai mashiinai un pats gribeetaajs par to katru reizi noloba kaadus Ls 5-10 robezhaas un tad sanjem ziimi teiksim 120 kaa tagad ir 80 un ieliimee logaa.

131651. viesis 1.jūlijs 2004 10:43
0 0 Atbildēt

Teorētiski jau smuki skan... Varu ieteikt CSDD speciālistiem uz jebkuras šosejas nostāties ar privāto mašīnu, bez formas un ar radaru savai statistikai (ne sodīšanai) ievākt informāciju, kāds ir faktiskais vidējais braukšanas ātrums. Nu nav 90, NAV! Tā ka visas tās runas par avāriju skaita palielināšanos palielinot atļauto maksimālo ir pilnīgs fufelis. Drīzāk ir jūtamas bailes par CP ienākumu zudumu.

131653. viesis 1.jūlijs 2004 10:47
0 0 Atbildēt

Nu ļoti nepārliecinoši!! Vai tiešām CSDD nevarēja pacensties labāk? 1) Dānijas piemērs ar 1974 gadu tiek attiecināts uz šodienas apstākļiem - nu pilnīgs sviests. 2) atsauces uz kaut kādiem mistiskiem pētījumiem, kuri tikpat labi varēja būt un varēja nebūt. Nu galīgi nepārliecinošs pamatojums... kauns Rubeņa kungs

sašs

131654. viesis 1.jūlijs 2004 10:48
0 0 Atbildēt

viesi, te jau daudzi teikushi ka ja palielinaas max braukshanas aatrumu, tad visi neturpinaas braukt kaa tagad tikai tad jau legaali, bet biidiis veel to latinju augstaak, jo taa filozofija lielaakai daljai mums jau asiniis ir taa ieseedusies, ka to nekad nekas vairs nemainiis ...

131655. viesis 1.jūlijs 2004 10:55
0 0 Atbildēt

automashiinas vecumam ir mazs sakars ar tehnisko staavokli. tehnisko staavokli kontrolee TA katru gadu.

un kaads sakars celju kvalitaatei ar max braukshanas aatrumu. aatrums ir jaaizveelas atbilstoshsi apstaakljiem (tai skaitaa arii celja kvalitaatei).

un vispaar runa ir par ierasto 110km/h legalizeeshanu. kas tad brauc pa taisnu shoseju uz 90km/h - brauc VISMAZ 100km/h. ja kaads brauc uz 90 tad ir skaidrs ka vinjsh ir vainu piedzeeries, vai bez tiesiibaam vai arii frigiida sieviete.

131656. viesis 1.jūlijs 2004 10:56
0 0 Atbildēt

Brīnos ka cilvēki nesaprot - šiem noteiktajiem ātruma ierobežojumiem nav NEKĀDA sakara ar a/m tehnisko nodrošinājumu. Tas ir tāpēc, ka LV pastāv šosejas ar viena līmeņa krustojumiem, ka no šosejām var griezt pa kreisi (nosauciet lūdzu kaut vienu autobāni, kur tā ir - brauc pa 'ātrāko' joslu un pēkšņi atduries rindas priekšā, kas gaida uz kreiso pagr.), turklāt nav nožogojumu ceļiem, toties ir meža zvēri, riteņbraucēji, gājēji un n-tie pieslēgumi un apgriešanās vietas bez ieskriešanās joslām. Cipars '90' uz ceļa zīmes atgādina par drošāko ātrumu, neviens jums neliedz braukt uz 110-130, ja attiecīgajā situācijā apstākļi to pieļauj.

Ja gribas plosīties, noīrējiet trasi. Uz ceļa mums jādomā ne tikai par savām ērtībām, bet arī par apkārtējo sabiedrību un satiksmes drošību kopumā.

131658. viesis 1.jūlijs 2004 10:58
0 0 Atbildēt

vispaar jau uz 130 liedz braukt celju satiksmes noteikumi...

131659. viesis 1.jūlijs 2004 10:59
0 0 Atbildēt

viesis 10:55

nu, nu... es arī bieži vien braucu 90 km/h - kurš tad es esmu, spriežot pēc tavas purpināšanas? :D

131660. viesis 1.jūlijs 2004 11:04
0 0 Atbildēt

To: kuka

Lielaakajai daljai peedeejos 20 gados razhoto mashiinu max aatrums nevis 120, bet saakot no 180 un vairaak. Neiet runa tikai par motoru, bet arii visa ritoshaa to pieljauj. Ja pienjemam, ka 10 gados mashiinas max aatrums buutu samazinaams par 30%, tas tik un taa buus virs 120 km/h. Normaali vadiitaaji tomeer seko savu mashiinu teh. staavoklim, tai skaitaa bremzeem un amortizatoriem. Bet ja mees runaajam par tiini, kursh ir skraajis kabatas naudu, lai noprktu shrotu, tad nevieni aizliegumi nepaliidzees. Ja vinjsh tagad no shrota meegjina visu izspiest, tad nekas arii nemainiisies. Varbuut tomeer CP vajadzeetu vairaak kontroleet braukshanu bez Teh. apskates ar visaadiem shrotiem...

Un veelreiz - neviens jau neliek braukt ar tiem 110, ja mashiinas teh. staavoklis to nepieljauj....

131661. viesis 1.jūlijs 2004 11:11
0 0 Atbildēt

qued,

frigiida sieviete? :)

131663. viesis 1.jūlijs 2004 11:13
0 0 Atbildēt

njaa, csdd kartejo reizi "izcelas" ar savu statistiku un jeelo muldesanu par atrumu.

131664. viesis 1.jūlijs 2004 11:14
0 0 Atbildēt

es arii braucu un braukshu ar 98! vajadzeeja te visiem paraadiit no Grigja kunga kolekcijas filminju par iebraukshanu kokaa dazhaados aatrumos. Ar 70km/h koks bija mazliet aiz prieksheejaa ritenja, toties pie 100 km.h jau shofera vietaa.

Lielaakaa dalja komenteetaaju tikai lielaas, ka lido - taatad neieveero likumu un veel grib lai citi ieveerotu likumus.

neviens nevar man aizliegt paarvietoties ar 90 km/h pa shoseju, ja taads ir noteikts.

taa kaa skreejeeji - ja redzat mani braucot ar atljauto aatrumu - nespiidiniet un netaureejiet - ja gribat paarkaapt - apsteidziet mani kaut vai pa graavi.

131665. viesis 1.jūlijs 2004 11:16
0 0 Atbildēt

Visu cieņu CSDD un Rubeņa k-gam personiski! Argumentēts un izskaidrojošs viedoklis.

Tikai varbūt būtu laiks Latvijā sākt veido maģistrāles, pa kurām varētu droši (un nesodīti) pārvietoties ar ātrumu virs 120~130kmh!!! Bet gan jau valstij ir citas prioritātes...

131666. viesis 1.jūlijs 2004 11:16
0 0 Atbildēt

CSDD tikko manās acīs nokritās par ~70%. Es agrāk tiešām domāju, ka tā ir mainījusies un cilvēki tur ir ar progresīvu domāšanas veidu, un cenšas uzlabot satiksmes kvalitāti. Bet nu man tiešām viss ir skaidrs, un nostāja ātrumu jautājumos bez šaubām arī. Tika nobērti nepamatoti statistikas dati, bet nekas netika teikts par to, ka kādreiz varētu domāt par aizsargbarjerām pret zvēriem, pensionāriem dārziņu rajonos, vairāklīmeņu krustu būvēšanu, tiltiņu utt. utjp. Ja jau mēs tagad ik gadu ieekonomējam 35 milj. Ls, tad kapēc par to naudu netiek būvēti tilti? Es viņiem tādu piķi maksāju, bet šie man tagad d***š, ka galvenais ir samazināt ātrumu! Lieki būtu teikt, ka esmu absolūti vīlies CSDD, man vispār zūd motivācija cienīt to kantori. Un kas tas par stulbu komentu, ka ministrs uzreiz jāgāž. Un starp citu Redaktor, tās piezīmes iekavās viesiem nedarbojas, jo es vecajā darba vietā skaitījos RCC, lai gan ne tuvu nebiju, ne tehniski, ne kā citādi.

131667. viesis 1.jūlijs 2004 11:16
0 0 Atbildēt

to Raimondo: jaa bet visi kliedz, ka kaads brauc ar 70 (teiksim moskvich ;) ) un bremzee satiksmi. cilveekam varbuut 80 gadi un reakcija nav taada kaa 20gadniekam.

131668. viesis 1.jūlijs 2004 11:18
0 0 Atbildēt

Paklau, Tauta!

A vai kāds ir paskātījies kurā kontā nonāk CPistu uzliktie sodi? ;-) - apgaismošu - Valsts Budžeta subkontā.... Līdz ar to izrunāties par max atļautā ātruma palielināšanu ir NEPATRIOTISKI, jo tādejādi miļōtā (un mantkārīgā ;-) Valsts pazaudēs krietnu žuksni $! Un ko tad ierēdņu bērni ēdīs?

Autovadītāj: Pirms uzsāc kustību, atceries par Ceļu Policistu mazajām algām. Viņu bērniem arī gribas ēst - pārkāp taču kaut ko ;-)....

131670. viesis 1.jūlijs 2004 11:22
0 0 Atbildēt

jaa CSDD ir reaali "argumenteets" viedoklis :)) ja man kaads darbinieks shitaadu peetiijumu iesniegtu es vinju uzreiz vainu atlaistu vai arii pazeminaatu par apkopeeju uz paarbaudes laiku :))

131671. viesis 1.jūlijs 2004 11:26
0 0 Atbildēt

CSDD ir reāli draudīgs kantoris, laikam arī visa domāšana ir tajā pašā 1974, gadā. Varbūt šie izdomās gāzes kameras visiem, kas "mauc" uz 98?

131672. viesis 1.jūlijs 2004 11:31
0 0 Atbildēt

kas rakstijis pilnigs lihs un super demagog

131673. viesis 1.jūlijs 2004 11:33
0 0 Atbildēt

Neviens jau neliedz arī tagad braukt ar 60. Katrs izvēlas ātrumu atbilstoši savām spējām un auto. Nu varbūt aizliegsim arī lietot dzīvokļos gāzi - daži taču aizmirst izslēgt gāzes plīti un ugunsgrēki izceļas.

131674. viesis 1.jūlijs 2004 11:37
0 0 Atbildēt

viesi 01.07.2004 11:22,

Tad pastāsti lūdzu kādi ir 'pareizie' argumenti? Vai arī esi no tiem kas spēj tikai visu nedomājot noliegt, bet sava viedokļa ko piedāvāt vietā, nav?

---

Atceries ka LV vidēji attālums starp 2 apdzīvotam vietām, kam cauri iet ceļi, reti būs vairāk par 20-40 km...Kādas ātrgaitas šosejas gan te varētu būt. Smieklīgi.

131676. viesis 1.jūlijs 2004 11:43
0 0 Atbildēt

zirgz 01.07.2004 11:16

to Raimondo: jaa bet visi kliedz, ka kaads brauc ar 70 (teiksim moskvich ;)) un bremzee satiksmi. cilveekam varbuut 80 gadi un reakcija nav taada kaa 20gadniekam.

=============

Bet vai tad par to tagad iet runa?

Neviens jau vinjam neliek braukt aatraak, kaa vinjsh speej pabraukt. Tiesa, ir cita lieta, ja vinja 30 gadus vecasjam Moskwicham jau 10 gadus kaa nav veikta tehniskaa, riepas ir 15 gadus veci lisellii, bet bremzhu jau sen vairs nav, tad tomeer CP vajadzeetu vairaak pieveerst uzmaniibu mashiinu tehniskajam staavoklim. Un arguments, ka vinjam nav naudas, taapeec vinjsh driikst apdraudeet citus ir nepareizs. Tas pats attiecas uz veseliibu. Ja vinjsh brauc starp 1 un 2 joslu, jo iisti neredz celju, tad tomeer vispaareejaas droshiibas labaa vinju pie stuures nedriiksteetu laist. Par shaadu vadiishanu vinju vajadzeetu noriikot uz aarpuskaartas mediciinas paarbaudi, kas diemzheel arii ir tikai naudas iekaseeshanas sisteema un visbiezhaak arii to var nopirkt.

131677. viesis 1.jūlijs 2004 11:43
0 0 Atbildēt

es jau rakstiiju 1. lapaa, kaads buutu argumenteets viedoklis un kapeec shitas raksts ir suuds galiigais :)

131678. viesis 1.jūlijs 2004 11:44
0 0 Atbildēt

Eu, ko jūs te raudat , nu neatrisinās neko, ja atļaus/neatļaus. papriekšu vajadzētu kārtīgi pārp.i.st visas autoskolas, kuru audzēkņi vizinās "pa maršrutiem, pa kuriem Tev būs jāliek eksāmens", pēc tam iedod tiesības un čau, brauc kā sanāk, pats vainīgs ka ikdienā nebrauc pa mūsu mācītajiem maršutiem. tad vajadzētu beigt taupīt piķi nejēdzīgā veidā: uzstādot pēc iespējas mazāk ceļazīmju. ja piesauc Eiropas valstis, tad vajadzētu arī redzēt, ka tur ir DAUDZ ceļazīmju, un tā saliktas, lai nav jālauza galva, ko tas viss nozīmē, JO BRAUCOT ĪSTENĪBĀ ĻOTI MAZ LAIKA ATLIEK GUDROT PAR attiecigo sarežģīto konstrukciju, kur džeki ietaupījuši LS 300 stabam un apkrāsotai plāksnītei, bet sarežģījuši dzīvi braucējiem.

tad par to ātrumu: vispābā jau tagad ir bīstami braukt ar 90 neizskūto ceļmalas grāvju dēļ, jo neredzi, kas no turienes izvelsies. personīgi es kustības ātrumu ieregulēju (nu labi, ne vienmēr, bet paldies Dievam pagaidām veicas) atkarībā no situācijas pārredzamības: ja tu neko neredzi, tad arī nekur tālu neaizskriesi.

131682. viesis 1.jūlijs 2004 11:51
0 0 Atbildēt

Man ierobežotā ātruma palielināšana nozīmētu tiki to, ka varēšu legāli braukt 'trāk, jo tas 90 tiešām ir nogurdinošs..

Palielinot atļauto ātrumu, vajadzētu krietni paaugstināt sodus pārkāpējiem, tad viss būtu dudz maz normāli, jo tagad tāpat mēs braucam vidēji ar tiem 110-120 km/h!!!

Vienīgais zaudējums būs vērojams mentu un ministru kuņģos...

Vajadzētu pievienot statistiku par cik izmainās menta ienākumi samazinot vai palielinot atļauto ātrumu...!!!

131683. viesis 1.jūlijs 2004 11:51
0 0 Atbildēt

Nesaprotu, kāpēc šitā jācepās? Iedomājaties ieguvumu, kas būtu ja uz lielākajām štrāsēm uzliktu tos tablo ar max ātrumu, par kādiem stāsta, ka tādi bijuši uz Jūrmalas šosejas! Protams, ka 110 km/h VAR būt bīstams, bet es reāli nesaprotu, kāpēc 110 vai vairāk būtu bīstams dienas laikā labos ceļa apstākļos?

Es esmu braucis pa Pleskavas šoseju ar 70 km/h, kas varbūt dotajā brīdī bija par lielu, bet to pašu ceļa posmu saulainā dienā ar piespiešanos veicu tikai nedaudz vairāk par 100 km/h.

Būtu tablo, nebūtu šitādas stulbas demagoģijas ar seniliem datiem un iespējamām miglām un atkalām, būtu tikai uz ceļa ESOŠĀ situācija, kas arī noteiktu max ātrumu.

Latvijas situācijā pārspīlēt ar max ātrumu nav nekāds prāta darbs, jo atradīsies pārāk daudzi, kas savu un auto varēšanu novērtē krietni par augstu, rezultātā radot draudus ne tikai sev (kas patiesībā jau nemaz nav tik traģiski), bet arī līdzcilvēkiem. Līdz ar to dinamiska max ātruma noteikšana būtu ideāla, jo, manuprāt, lielākā daļa šoferu tomēr mēdz pārsniegt atļauto ātrumu gadījumos, kad tas ir zem DROŠĀ ātruma.

131688. viesis 1.jūlijs 2004 11:55
0 0 Atbildēt

Radzēvičš arī diemžēl pieder pie tiem, kas nesaprot ka:

"paaugstinot ātrumu no 90 km/h uz 110 km/h, braucot, piemēram, 30 kilometrus no Ogres līdz Rīgai, laika ieguvums būtu 3 minūtes."

Atliek tikai cerēt, ka viņš saprot to, ka braucot ar 70 km/h Rīgas centrā viņš ar apdzītajām mašīnām no jauna sastapsies pie nākošā krustojuma...

131690. viesis 1.jūlijs 2004 12:03
0 0 Atbildēt

Artūr Rubeni, es arī māku skaitļus salikt pēc vēlēšanās, institūtā laboratorijas darbus esmu strādājis:) Un pie vēlēšanās atradīšu pamaotas aprēķinu metodes, kas tavus faktus apgāzīs :>

131692. viesis 1.jūlijs 2004 12:07
0 0 Atbildēt

Interesanti CSDD izdomājuši, prasīs man naudu par to, ka man dārzā stāv izjaukts lūznis, nebraucams. Transporta nodeva znaješ, varbūt par rezerves daļām bēniņos arī būs jāmaksā, jo nebraucams šrots parasti arī ir rezerves daļas. Vai tas arī bija Artūts Rubenis?

131693. viesis 1.jūlijs 2004 12:12
0 0 Atbildēt

Piekrītu viedoklim, ka sen jau bija vajadzīgas fotokameras, kā arī tablo, kas uzrāda reālo braukšanas ātrumu (bet tikai pie kamerām). Tiem, kas pa 50 pilsētā - pamēģiniet pabraukt ar atļautajiem 50 pa kādu no dzīvajām Rīgas ielām, ātri redzēsiet aiz sevis asti un visa Rīga kļūs viens liels korķis. Pamēģinam barā pārbraukt krustojumu uz atļautajiem 50 pie Nac. teātra uz Vanšu tilta pusi un pavērojam, cik reizes mazāks automašīnu skaits tiks ārā uz tilta no Citadeles ielas, utt, utjp. Da pajebkuru vietu pamēģiniet pabraukt uz 50 - nepaies ilgs laiks, kā saņemsiet PĪĪ, par vilkšanos. Varam saderēt un dzīvē pārbaudīt.

131697. viesis 1.jūlijs 2004 12:21
0 0 Atbildēt

pilniiga un absoluuta *******nja, mees nedziivojam nedz daanijaa, nedz zviedrijaa.

131700. viesis 1.jūlijs 2004 12:23
0 0 Atbildēt

viesis (IeM) 01.07.2004 11:55

Losis - ja atļautais ātrums ir 70, tad tā bauc visi un neviens nav jāapdzen! Domā ar galvu...

131701. viesis 1.jūlijs 2004 12:23
0 0 Atbildēt

Ārā no CSDD Artūru Rubeni! Kā viņš vispār izskatās? Ir kādam fotogrāfija?

131703. viesis 1.jūlijs 2004 12:28
0 0 Atbildēt

Mūsu CSDD domāšanu ļoti labi atspoguļo jūrmalas šoseja pirms SKY, kur veic remontdarbus! Tur kur ceļš sašaurinās no 3 uz 2 joslām uzlikta zīme 50, un vēl ieteicamais ātrums 30 !! Pilnīgs un absolūts idiotisms! Kādam ākstam ir jābūt lai tur brauktu ar 50 vai pat 30 !!!!!!!!! Tā ideoloģija ir tāda-ja kaut kas notiks tad vienmēr varēs atrakstīties: A redz, mēs (CSDD) jau zinājām , paredzējām, likām zīmi 50. Tur noteikti tika pārsniegrts drošais ātrums...

Bļāviens, nu moš tad davai visi braucam uz 30 - avārju vispār nebūs!!! :(( Murgs! :((

131704. viesis 1.jūlijs 2004 12:30
0 0 Atbildēt

Ko juus dersh par kautkaadu 3 min laika ietaupiishanu ja palielinaas atljauto aatrumu? neviens tak negrib laiku ietaupiit, bet gan braukt ar aatrumu kas nav nogurdinoshs un briizhiem smiekliigs.

nu dorki toch.

131708. viesis 1.jūlijs 2004 12:46
0 0 Atbildēt

Raksts ok, tikai statistika gan nekam neder. Pasaulee ir 3 lielākie meli: Laulība, politika un statistika :)

Tachu visu visumaa jaapiekriit argumentiem pret aatruma ierobezhojuma paaugstinaashanu.

Cilveeki, kuri skries buus vienmeer. Labi ir taa kaa ir. Paseenjosim veeel paaris gadinjus, tad kad buus salaboti celja un Eiropa, tad varees domaat par rulleshanu uz 130.

ps. iisteniibaa dereetu eksperiments. Vajadzeetu palielinaat aatrumu kaadaa konkreetaa posmaa, tad vareetu redzeet, vai rakstaa mineetaa statistika patieshaam atbilst realitaatei. (iesaku jaunizremonteeto Pleskavas shosejas posmu) :)

131711. viesis 1.jūlijs 2004 13:18
0 0 Atbildēt

aatrums palielinaatos, ja visaas vietaas buutu skaidras celja ziimes un noraadiijumi un kraasojumi uz brauktuves. tad katrs ienjem savu vietu un brauc.

131712. viesis 1.jūlijs 2004 13:21
0 0 Atbildēt

"Ārvalstu pieredze liecina, ka paaugstinot ātrumu no 90 km/h uz 110 km/h, braucot, piemēram, 30 kilometrus no Ogres līdz Rīgai, laika ieguvums būtu 3 minūtes."

veel vareeja pateikt, ka vinipegas universitaates zinaatniskaa padome apreekjinaajusi, ka posmaa kjekava - riiga katru gadu satiksmes intensitaate palielinaas tieshi proporcionaali apkaartnee esoshaas zemes veertiibas pieaugumam.

131715. viesis 1.jūlijs 2004 13:23
0 0 Atbildēt

jaa,mani interesee tieshi "baļķu vedēju iebrauktas dziļas gropes" -kursh ministrs / amatpersona par to atbildees? kad tas tiks noveersts?

131718. viesis 1.jūlijs 2004 13:28
0 0 Atbildēt

pārkāpu, pārkāpju un pārkāpšu to sasodīto braukšanas ātrumu!

90 km/h nu jā tād normāls ātrums......................pa pilsētu!

131730. viesis 1.jūlijs 2004 14:17
0 0 Atbildēt

Ja atļautais ātrums ir 90 km/h, tad daudzi brauc ap 110-120 km/h. Bet ar kādu ātrumu brauks tie paši, ja atļautais ātrums būs 110 km/h?

131733. viesis 1.jūlijs 2004 14:28
0 0 Atbildēt

Nē, daudzi brauc uz 160 un brauks uz 160 blj. ar sarkaniem numuriem. Tādiem viss ir pilnīgi pie kājas. Un pasaki lūdzu man viesi no IeM, ko tu vari piedāvāt priekš šādiem gadījumiem.

131734. viesis 1.jūlijs 2004 14:36
0 0 Atbildēt

Pirmkārt man apsurda liekas situācija ka visi atļauto ātrumu pārkāpj par +20 pilsētā ~+30 uz šosejas. (nu labi ne visi, bet lielākā daļa)

Runa gāja nevis par ātruma palielināsānu uz latvijas šosejām, bet gan par esošās situācijas legalizāciju! Kāds avāriju skaita pieaugums??? Jau tagad visi brauc uz 110 -120! Es arī tā braucu un nebraukšu ātrāk. Bet gribu to darīt neriskējot ar 5 ls un lieki nestresojot. Nē nu protams pastāv "lidotāji" bet tāpēc ir CP lai ar viņiem cīnītos. Max ātrumu vajaga ierobežot un pret lidotājiem jācīnās, tomēr ierobežojumam jābūt saprātīgam. Kāpēc cilvēki neievēro 90 km/h ? Tāpēc ka šis ierobežojums nav saprātīgs un dzīve pierāda ka var braukt ātrāk (kas arī tiek darīts)

Gribētos skatoties acīs uzdot jautājumu CSDD vadītājam - Ar kādu ātrumu tu pārvietojies pa jūrmalas šoseju? Vai tiešām ar 90? Tiešām?

Kaut gan visticamākais melot viņš ir iemācījies - darbs tāds....

131742. viesis 1.jūlijs 2004 15:37
0 0 Atbildēt

Diemžēl daudzi aizmirst, ka ne jau visi šoferi ir supa dupa braukšanas virtuozi. Kāds ir padomājis, ka vecākiem cilvēkiem un cilvēkiem, kam vienkārši vēl nav pienācīgo iemaņu, negribās braukt uz 110. Ir taču jārespektē arī citu autobraucēji, lai arī daudzi nevar vai negrib pabraukt kā "lidotāji"

131743. viesis 1.jūlijs 2004 15:38
0 0 Atbildēt

Radzeviča pārdomas ir katra normāla braucēja domas un jau sen.

Ja CSDD sekotu informācijai i-netā, tad pēdējā laikā ir tieši tendence palielināt ātrumu uz tiem ceļiem kas to pieļauj (konkrēti Dānija, Itālija, Spānija). Cits jautājums ir par to kurš ir kompetents spriest par konkrēto ātruma ierobežojumu un kur, jo idiotismu ir pilni ceļi un par to ir rakstīts. Kaut eksperimenta kārtā paņemtu pāris ceļus un papētītu.

131745. viesis 1.jūlijs 2004 15:44
0 0 Atbildēt

seal25

nu tu tik vecss esi, ka nesaproti, ka runa iet par MAXimaalaaa atlautaa brauksanas aatruma palielinaasanu nevis minimaalaa?? !!!

131746. viesis 1.jūlijs 2004 15:46
0 0 Atbildēt

Par tiem ātruma palielinājumiem!

Kad kādreiz pa vasaru uz Jelgavas-Rīgas šosejas lika 100 (nezinu, kapēc šogad nav), tad tie kas brauca visu mūžu uz 90-95, tā arī brauca, neskatoties uz to, ka atļauts ir 100! Un tas ir tā, ka, ja es braucu uz 120, tad tā arī braukšu!

Nu nebūs tā, ka, ja būs tā zīme 110, tad visi brauks 129!

Kārtējais CSDD bullshits!

131747. viesis 1.jūlijs 2004 15:49
0 0 Atbildēt

to seal25

"cilvēkiem, kam vienkārši vēl nav pienācīgo iemaņu, negribās braukt uz 110"

Stāvi malā, ja esi lēns! Šī dzīve ir pārāk ātra. Ko vēl te domāt un prātot, nevari-sēdies divi! Vai man kāds dos atlaides, ja es nespēju uzrakstīt eksāmenu atvēlētajā laikā? Laikam nē, un uz ceļa arī nedrīkst dot atlaides slinkot.

131749. viesis 1.jūlijs 2004 16:00
0 0 Atbildēt

braukshana nav eksaamens. ja neesi stiprs un nevari graavi izrakt stundaa, tad roc visu dienu un rezultaats buus taads pats.

131750. viesis 1.jūlijs 2004 16:03
0 0 Atbildēt

Tu to pasaki tiem, kam nav to iemaņu, laikam nesaproti - visi jau nevar būt ar vienādu stāžu un vienādu pieredzi.

Vai Tev vienam dzīve pārāk ātra? Kur tad Tu tā steidzies? Es saprastu ja ātruma max ierobežojums visur būtu ārpus pilsētām 70km. Saproti šis max speedierbežojums ir vidusceļš - ziemā viens drošs ātrums vasarā otrs.

Nākstos visu laiku un visās vietās mainīt ātruma ierobežojumus - kaut gan man liekas tas būtu tikai normāli.

131752. viesis 1.jūlijs 2004 16:16
0 0 Atbildēt

Laikam tiesību pirkšana vispār ir ārpus konkurences, kas starp citu arī notiek ar CSDD ziņu... Tāpēc es arī iesaku tiesībām derīguma termiņu uzlikt uz 3 gadi, pēc kuriem jāiet "atsvaidzināt" atmiņa un rociņas, bet jau kā pieredzējušam draiverim ar stingrākiem noteikumiem.

131754. viesis 1.jūlijs 2004 16:26
0 0 Atbildēt

to seal25

"cilvēkiem, kam vienkārši vēl nav pienācīgo iemaņu, negribās braukt uz 110"

Negribi nebrauc - iet runa par sitācijas legalizēšanu ! Un par MAX ātrumu!!!! Lēnak braukt takš neviens neaizliedz!

Tomēr opjiem vajadzētu stingrākas veselības pārbaudes veikt... a to akls kurls, reakcijas nav bet lien uz ceļa.....

131755. viesis 1.jūlijs 2004 16:28
0 0 Atbildēt

to: Antibiotic

Nu, vecīt, tiesības kaut kā nu gan vairs negribētu kārtot, man te bratans kārto, pamēģināju to sasodīto testu iziet, nu ar pirmo reizi jau nu gan neizgāju! bet nu ka vajag ātrāk laist tas točna! :)

to: Seal25

A tu uzskati, ka 90 ir pietiekami ātri ārpus pilsētas? Nu točna aizmigt var!

131756. viesis 1.jūlijs 2004 16:32
0 0 Atbildēt

Tas ko darīt ar opjiem neizlemsi ne es ne Tu!

Ja cilvēks nejūtas drošs, vai neizjūt auto, vai vienkārši noguris tad kāpēc viņam būtu jānesās uz 110? Beidz bļaustīties es zinu, ka runa ir par max ātrumu, a kas notiks ja kāds brauks uz 90, bet max atļautais būs 110 vai 120? Pīpināšana, midžināšana, bīstami apdzīšanas manevri utt.

131758. viesis 1.jūlijs 2004 16:34
0 0 Atbildēt

Laikam Radzeviča kungam ir maziņš... IQ!? Ja viņš saka, ka šoferi, kas ievēro satiksmes noteikumus, viņam traucē.

131759. viesis 1.jūlijs 2004 16:36
0 0 Atbildēt

Jā ziemā, rudenī un pavasarī - tumšā laikā uz ceļa ar bedrēm un risēm ir pietiekami.

Vasarā varbūt saulainā un sausā laikā par maz, tiklīdz uzlīst lietus pirmās 5-10 minūtes noteikti tas ir par daudz.

131761. viesis 1.jūlijs 2004 16:39
0 0 Atbildēt

Gribi teikt, ka ziemā, pavasarī un rudenī un arī tumsā brauc ne ātrāk pa 90? Hmm.........interesanti!

131762. viesis 1.jūlijs 2004 16:40
0 0 Atbildēt

Ak un arī lietū tikai 90 un ne vairāk?

131763. viesis 1.jūlijs 2004 16:43
0 0 Atbildēt

Lasīt Tu vēl proti, tas priecē:-)

131764. viesis 1.jūlijs 2004 16:46
0 0 Atbildēt

Nu tad tev jālaiž uz Vāczemi dzīvot, tur viņi arī māk tikai pa sausu taisnu ceļu braukt, kā uzlīst lietus vai kur nu vēl sniegs, tā visi velkas kā apdi**ušies!

131765. viesis 1.jūlijs 2004 16:58
0 0 Atbildēt

mjā, nau labi, tādi Hesusi sapsihojas, tad sāk ārdīties uz ceļa. pamēģini ierobežot kafijas dzeršanu, man ir tā pati kaite, kā sarijas kafiju, tā nekontrolēti lamājos un uz ceļa ārdos.

Antibiotic: Tev vecīt taisnība, tie smegmasgalvas ar sark. nr. vispār visam liek mīksto virsū.

131766. viesis 1.jūlijs 2004 17:03
0 0 Atbildēt

Piemēram, Limbažu rajonā nav neviena ceļa, kur neriskējot var braukt daudz ātrāk par tiem 90 km/h. Nevar taču likt zīmi 120 pirms katra 0,5 km gara taisna posma, kur nav bedres.

Un Pleskavas šosejas pirmā josla vispār ir nāves numurs, ja tur ir jābrauc uz 130 - 140 ar kaut kādu Golfu (ministra kungs droši vien ar mazauto nebrauc?!

131770. viesis 1.jūlijs 2004 17:44
0 0 Atbildēt

vispaar jau priekshlikums bija paaugstinaat nevis minimaalo, bet maksimaalo aatrumu...

131771. viesis 1.jūlijs 2004 17:53
0 0 Atbildēt

Klerks sez sava kresla (CSDD), korale, cato, lasa 30 gadus vecas publikacijas un viss ir kartiba. Dzive viss notiek......

131772. viesis 1.jūlijs 2004 17:56
0 0 Atbildēt

to did33

Nu, vecīt, es kafiju točna nedzeru un uz ceļa neārdos, vienkārši braucu mazliet ātrāk par lielo vairumu un viss! Tāpēc arī atbalstu max robežas pacelšanu!

131773. viesis 1.jūlijs 2004 18:05
0 0 Atbildēt

Kapec neviens vel nav pieprasijis Radzevica demisiju, pec tik debila raksta, var secinat, ka vinam ir loti, loti zems IQ

131779. viesis 1.jūlijs 2004 19:29
0 0 Atbildēt

Nu gan šķēpi lauzti tiek:))) Tikai tie ātri braukt gribētāji nez kāpēc tālāk par sava autiņa spidometru laikam neredz. Piemēra pēc paņemsim vienu ceļa posmu gaišā vasaras dienā no Ogres līdz Jēkabpilij un atļausim max 120. Laikam jau jebkurš puslīdz saprotošs (izņemot Radzeviču) cilvēks pateiks, ka fūrēm pacelt max ātrumu jau nu galīgi ir neprāts. Piedevām ne visas ir spējīgas ripot ātrāk par 80. Nu un ko man dod atļautais 120??? Es panāku fūri, kas iet, nu labi ar 90. Ja vien viņa jau nav savākusi kolonnu, tad arī šādā gadījumā 120 rikšotājs nemaz tik viegli garām netiks, jo redz pretimbraucēji nāk virsū nevis ar 90+15, bet gan ar 120+vismaz 10. Nu un kur Tu aizskriesi??? Protams, ašie zēni var parādīt meistarību, kad pārējie brauc normas robežās, bet kad uz ceļa visi būs tikpat jestri savās iespējās, nemaz vairs tik smuki neies. Un starp citu, varētu reiz beigt apdirst tos, kas brauc kaut vai ar to pat moskviču un uz 80. Manuprāt tas ir tikpat cūcīgi, kā uz ietves apriet sirmgalvi, kas iet lēnāk par citiem un aizkavē tavu raito jauneklīgo soli.

131780. viesis 1.jūlijs 2004 19:38
0 0 Atbildēt

Vēl nedaudz par fūrēm. Jau tāpat viņu savstarpējās apdzīšanas manevri 50% gadījumu ir situācijas saasināšana uz ceļa. bet ja pretimbraucošie vieglie mauks uz 130, tad tas vispār būs viens ārprāts. Uz 70-80 ripojošs kamazs savāks tādas kolonnas, ka apdzīt tās nemūžam nevarēs un no lielās atrās braukšanas čiks vien sanāks.

131781. viesis 1.jūlijs 2004 19:43
0 0 Atbildēt

Statistika ir sausa, bet no pirkstiem gluži izzīsta tā nav. Tikai nav pieminēti daži "sīkumi" - piemēram par ceļu kvalitātes ietekmi uz braukšanas ātruma palielināšanu vai samazināšanu. Te es domāju ne tikai ceļa segumu, bet arī visu pārējo infrastruktūru ieskaitot žogus gar malām un apgaismojumu bīstamākajās vietās. Ir gan pieminēta viena būtiska lieta - stacionāri video/foto vaikānuviņustur radari. Tad kad dienas laikā savāksies kādi 6 piecīši tad sāks ievērot atļauto braukšanas ātrumu. Un TAD varēs arī palielināt atļauto braukšanas ātrumu kaut uz tiem pašiem 110, jo uz 120-130 cilvēki nevarēs atļauties braukt. Tā vietā lai ieviestu šādus radarus pie mums ierēdņi činkst ka sasitīšot, noragšot un vēl kas tik ne. A naudu turpina tērēt velns zin kam. Starpcitu arī luksofori maksā ļoti bargu naudu un reizēm huligāni tos izdauza, tad ko - noņemsim visus luksoforus vispār?

Pie stūres esmu 11 mēnešus un diemžēl jāatdzīstas ka 80% gadījumos es pārsniedzu atļauto braukšanas ātrumu tieši tā pat ka 95% pārējo autovadītāju. Nobraucis esmu ~30000 km. Un tikai reizes 4 esmu ņemts ar radaru no kurām tikai 1 reizi mani sodīja pa 5Ls (Nogriežoties no krasta ielas uz Lāčplēša ielu +16Km/h). Ieviesiet SODA NEIZBĒGAMĪBU un es labprāt braukšu ar atļauto ātrumu tāpat kā 95% pārējo autovadītāju...

P.S. - Uz aptaujas jautājumu atbildēju ka piekrītu CSDD viedoklim, bet ne tādēļ ka es tam piekrītu, bet tādēļ ka man gribas dzīvot. Pie patreizējās anarhijas uz Latvijas ceļiem palielinot braukšanas ātrumu nozīmētu massu kapus gar šoseju malām.

131783. viesis 1.jūlijs 2004 20:47
0 0 Atbildēt

neticu, ka paceljot atljauto maksimaalo aatrumu, visi saaks maukt par 20 km /h aatraak, katram ir savskomfortablais aatrums, man tas ir ap 70 pilseetaa un ap 120 uz shtraases, un tas nebuut nenoziimee, ka taa tiek maukts visu laiku, nee..

domaaju, ka run aiet par to, kaa nolegalizeet esosho situaaciju valstii un saprotu, ka to olegalizeet grib dalja no mums un ministrs....

a pirms saliidzinaat ar Daanioju un Zviedriju, jaanjem veeraa arii klimatiskie apstaaklji, zemes reljefs utt, nemaz nerunaajot par pagaatnes puteklju klapeeshanu, labi veel , ka statistikai nav izveeleets kaads Krimas rajons, kur ziimes kalnainajaa apviduu ir taadas, 40, 50, 20, un diivaini, pie shaadiem ierobezhojumiem man tos arii negribeejaas paarkaapt, kaa shkjiet kaadeelj??????

131784. viesis 1.jūlijs 2004 20:54
0 0 Atbildēt

Varbūt 120-130 km/h liels ātrums ir daudz maz drošs, bet tikai ļoti nelielam skaitam pajauniem autiņiem, kuri ir aprīkoti ar ļoti labām riepām, visādiem ABS, EPS un citiem elektronikas brīnumiem. Taču mēdz arī elektronika gļukot...

131785. viesis 1.jūlijs 2004 21:54
0 0 Atbildēt

Ātrumu uz Latvijas ceļiem nevajag palielināt.

131786. viesis 1.jūlijs 2004 22:24
0 0 Atbildēt

Jaa te ir umnjiki ar 11 meeneshu staazhu...!!! Jaa ljoti interesants viedoklis... Lai tas CSDD vienreiz beidz batonus spraust, un saak straadaat...ts ir organizeet satiksmi, nevis likt gaajeeju paarejas uz 4 joslaam! To killeri, kas to izdomaaja vajadzeetu ieseedinaat. Radzevicham taisniiba, kaapeec nelegalizeet to, kas sen jau ir fakts.

131787. viesis 1.jūlijs 2004 23:12
0 0 Atbildēt

Nu kadi 70 kim..........Da tu ko!!!

No Ventspils lidz Rigai un atpakal visu dienu!!!!!!

Lidz Daugavpilij,,,,,2 dienas pilit......Latvija vislielaka valsts pasaule.........Aldaris.......

131788. viesis 1.jūlijs 2004 23:19
0 0 Atbildēt

Man patīk tādi tupi cilvēki kā viktors1961!

idiņ, neviens jau netaisās atļaut braukt pa divvirzienu šoseju ar vienu joslu katrā virzienā uz 120, palasi kaut ko vairāk vecais āzi!

runa ir par tādām šosejām kā jūrmalas, Jelgavas u.tml., kur katrā virzienā ir vismaz 2 joslas!

to: Storms

par kādu tu te anarhiju uz ceļiem vari spriest? Pabrauc vismaz pāris gadus un tad te filonē! Masu kapi! Tas bija labākais, ko varēji izdomāt?

bizenajs - labi teikts, piekrītu par to katra individuālo komfortablo ātrumu! Mani cipari ir stipri līdzīgi tavējiem!

to viesis 01.07.2004 20:54

vecīt ja neko no auto nesaproti, tad arī labāk nerunā..................

Izskatās, ka 120-130 tas ir ātrums ar kādu nekad neesi braucis, ja var kaut ko tik glupu pateikt!

131802. viesis 2.jūlijs 2004 8:02
0 0 Atbildēt

To Hesus [?] 01.07.2004 23:19

Cik patīkami saņemt atsauksmes no ļoti pieklājīgiem un labi audzinātiem jauniešiem:) Lai jaunajam ozolam vienmēr 250 z/s zem kapota:)

Vecais āzis

131815. viesis 2.jūlijs 2004 9:27
0 0 Atbildēt

nu ko skaisti :)0

cerams ka so vestuli lasa ari ministri un to soferi :)

un visi tie valsts kungi kas parasti nesas ka negudri

un naivi ceru ka valsts masinam ari bus janonem tie tonetie logi

ko tur slepties no tautas :))))

131823. viesis 2.jūlijs 2004 10:06
0 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu CSDD komentāram, ja tas tiešām ir ministrs, kas rakstīja to vēstuli, tad es nesaprotu cik mēs esam stulbi, ka esam tādu ēzeli ievēlējuši, vajadzētu viņam ziemā likt pabraukt pa mūsu brīnišķīgajiem ceļiem ar tādu ātrumu, vismaz viens mudaks mazāk būtu.

131830. viesis 2.jūlijs 2004 10:28
0 0 Atbildēt

Nē nu lasu un brīnos, pa kādiem ceļiem jūs cilvēki braucat, ka ātrums 110-130km/h liekas kaut kas pārdabisks vai nu sasniedzams ar ārkāŗtīgu piepūli gan no auto gan vadītāja puses!

131849. viesis 2.jūlijs 2004 11:34
0 0 Atbildēt

Nekā tu pārdabiska nav - nospied pedāli un jau pāri 100, bet cik daudz vietas ir tādas kur ātrum būtu pārsniedzams vairāk par 100? Tikai dažu kilometru posmos- parējās vietās ceļa segums sako reāli. Ir vietas kur varētu braukt ātri, bet ne pārāk daudz. Ir jāpiedomā par drošību, pēc tam par ietaupītajām minūtēm.

Un par to aizmigšanu uz 90 - nu nav Latvija tik liela un ceļi nav tika taisni, lai gribŗtos gulēt pie stūres.

131881. viesis 2.jūlijs 2004 14:56
0 0 Atbildēt

nu pasakiet man, nu kur var buut taada taisnvirziena domaashana??!!!!

motoroller! nu kursh teica, ka katram buus tagad cauru gadu jaavaalee uz 130!!!!!!!!! un veel pa ledu, un veel bez shipiem!!!!!!!

mucaa audzis, pa spundi baroc!

131911. viesis 2.jūlijs 2004 22:41
0 0 Atbildēt

**** ******* **** ** ********?

131927. viesis 3.jūlijs 2004 16:17
0 0 Atbildēt

1.uzlabot kursantu apmācību autoskolās

2.pareizi organizēt satiksmi un ceļa zīmju izvietošanu

3.pastiprināt prasības TA

4.uzlabot ceļu segumu

5.motivēt tos kuri ievēro noteikumus un kuriem nav avāriju ilgstošā periodā

6.ceļu policistu apmācība un vispārēja kvalifikācijas un komunikācijas līmeņa celšana

7.PALIELINĀT atļauto ātrumu vietās kur to nav pamata nedarīt

131936. viesis 4.jūlijs 2004 10:06
0 0 Atbildēt

Interesanti par cik % Somijā un citur samazinājās avāriju, cietušo u.t.t. skaits, kad uzlabojās ceļu tehniskais stāvoklis? Un braucēju ienākumi arī!!!

131941. viesis 4.jūlijs 2004 14:47
0 0 Atbildēt

Esmu auto vadītājs jau arī tikpat kā 30 gadus. Ja oficiāli palielinās ātrumu līdz 110km/h, neoficiālā "piedeva" jau būs vēl 20 km/h klāt ! FINĀLĀ, vidējais kreiserātrums (aviācijas terminoloģija) uz ārpilsētas ceļiem palielinātos līdz 130-150km/h.

Tas jau būtu bīstami, un nenoliedzami varētu realizēties raksta autora statistika. Arī ceļi ir zemas kvalitātes un bīstami. Kaut vai uz pleskavenes esošās dziļās rievas asfaltā - vakar pats redzēju, kā viens milzu amerikānis "akvaplanēja" uz šosejas pretējo joslu !!! Labi, ka neviens tobrīd nebrauca pretī. Kad pēc gadiem 10, uzlabosies vadītāju disciplīna un autoceļu kvalitāte, tad arī sāksim domāt par "ātriem lidojumiem zemā augstumā". Šobrīd varētu ātrumu palielināt līdz 100km/h vienīgi uz svaigi izremontētiem ceļu posmiem, varbūt arī uz jūrmalenes un apvedceļiem.

131946. viesis 4.jūlijs 2004 21:20
0 0 Atbildēt

to viesis 04.07.2004 14:47

Uzredzēšanos!

Būtu ļoti neliela, kas brauktu uz 150, jo lielākā daļa nejūtas droši tādā ātrumā, kā arī manāmi pieaugo''sais degvielas patēriņš, kas sistu pa kabatu, un cilvēki tāpat braukt max ar 120!

131949. viesis 5.jūlijs 2004 1:32
0 0 Atbildēt

nu piespamojushi gan esat

132039. viesis 5.jūlijs 2004 17:58
0 0 Atbildēt

Vai tad tas ir ministrs - Radzēvičš, auns, nekas vairāk...

132593. viesis 13.jūlijs 2004 18:23
0 0 Atbildēt

BLIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNN!!!!

TAD uzliekam 20km stundaa un priecaajamies ka nav nevienas avaarijas un neviena cietushaa....

134325. viesis 1.augusts 2004 11:41
0 0 Atbildēt

taa pat buutu avaarijas un cietusho ar 20 km/h daudzi saaktu vairaak dzert un mazaak skatiitos uz celja. Un vispaar kopsh pienjeema shitos stulbos jaunos likumus (punktu skaitiishanu) celju satiksmes negadiijumi ir palielinaajushies.

135049. viesis 7.augusts 2004 10:23
0 0 Atbildēt

Sveiki! Braucu jau 10 gadus, bet šitāds sviests nav bijis. Jo vairāk runā par drošību jo vairāk upuru. Ātri braukt ir patīkami un tik pat atbildīgi, jo neesam vieni uz ceļa. Protams, ne visi ir šķīrušies ar saprātu, bet ... Kaut vai paskatamies rakstu "Ford Scorpio ceļmalā «bojā» kokus". Īpaši ja pievēršam uzmanību riepām. In ja tādī skrien ar 150km/h. Tad arī rezultāts ir skaidrs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti