Talsu standartauto rallijā būs 10 ātrumposmi 9

 
1.jūlijs 2004 11:29

Lai gan līdz ceturtā Latvijas standartauto rallija čempionāta etapa, kas 16. un 17.jūlijā risināsies Talsos, startam atlikušas divas nedēļas, jau šobrīd rit nopietni sagatavošanās darbi.

Tiek gatavota distance, trases dokumentācija un risināts vēl daudz dažādu jautājumu, lai rallijs “Talsi 2004” tiktu aizvadīts augstā līmenī. Šoreiz sacensības risināsies divas dienas – piektdien 16.jūlijā pēcpusdienā paredzēta mandātu, tehniskā komisija un iepazīšanās ar trasi, savukārt rallija starts tiks dots sestdien pl. 10.30 Talsu centrā pie pilsētas Domes.

Sacensībās līdzās spēcīgākajām Latvijas ekipāžām startēs arī labākie igauņu braucēji, kuri šādi aizpildīs vakuumu vietējā kalendārā. Ja vēl pirms dažiem gadiem Igaunijas standartauto rallijs attīstības un popularitātes ziņā tālu pārspēja vietējās norises, tad šobrīd situācija ir mainījusies un jau mūsu ziemeļu kaimiņi spiesti noraudzīties ar skaudību. Sacensību dalībnieku viedokli par pasākumu bieži vien nosaka ātrumposmos gūtie iespaidi, tāpēc Latvijas standartauto ralliju rīkotāji pārņēmuši igauņu pieredzi un “dopus” veido aizvien aizraujošākus, maksimāli pietuvinot lielajam rallijam. Izņēmums nebūs arī “Talsi 2004”. 

Organizatori sportistiem sarūpējuši 10 ātrumposmus, kā arī sinhronās regularitātes sacensības. Zināms, ka divi “dopi” notiks CVS paralēlā slaloma trasē, pārējo ātrumposmu norises vietas tiek turētas noslēpumā. Tomēr, lai dalībniekiem, kuru kopskaits ierobežots līdz 120 ekipāžām, rastos priekštats par to, kas viņus sagaida Talsu apkārtnes ceļos, piedāvājam ātrumposmu īsus aprakstus.

1. Ātrumposms.
Daudziem jau itin labi zināmā CVS trase. No lielā rallija posma atšķiras tik vien kā ar dažiem ātrumslāpētājiem pirms bīstamākajām vietām. Trases segums daudziem braucējiem tīkams – grants. Taču ar slīdēm uzmanīgi. Trase ir šaura un prasa precīzu braukšanu, jo barjeras ir tepat blakus, rokas stiepiena attālumā un kļūda var beigties ar dzelžu darbiem.

2. Ātrumposms.
Atkal grants. Taču jau savādāka. Mīkstāka, smagāka un viltīgāka. Viens lieks stiprāks uzspiediens uz gāzes pedāļa un ..., dungojot visiem labi zināmo UFO dziesmiņu, mašīnas zirgspēkiem nākas piepalīdzēt ar kādu cilvēkspēku. Lai brauktu ātri, vajag braukt prātīgi un ne vienmēr tur, kur ir braukuši konkurenti.

3. Ātrumposms.
Jūs teiksiet, ka normāli rallijs notiek uz ceļiem, nevis īpašās teritorijās. Lūdzu! Noslēgts ceļa posms, līkumains, sarežģīts, bīstams pārgalvīgiem braucējiem. Ieteicams neiekarst, jo auksta pelde karstam prātam var nebūt īsti tā, ko labprāt darām.

4. un 8. Papildsacensību posms.
Sinhronās regularitātes sacīkste. Viens no lielā rallija Talsi ātrumposmiem adaptēts standartauto vajadzībām. Visa trase ir ar cietu grants segumu, vietumis pieņemami nelīdzena, vietumis ļoti ātra. Taču lai šo posmu izbrauktu pareizi, stūrmanis nedrīkst kļūdīties otrajā braucienā.

5. un 9. Ātrumposms.
Jums ir apnikusi grants? Lūdzu. Būs asfalts. Ātrs sākumā un sarežģīts kopumā. Visa trase pēc sarežģītības atbilst lielā rallija skatāmākajām vietām. Piemēram 100 K5 10 L6 30 L4 10 K3 L3... Stūrmaņiem no leģendas lasīšanas sausa mute garantēta. Piloti uz sporta zāli var arī neiet. Noņemiet stūres pastiprinātājus un sacīkste šajā posmā atsvērs stundu svaru zālē.

6. un 10. Ātrumposms.
Pēc 5 posma šis ir gluži vai atpūta. Arī asfalts, ātrs, salīdzinoši plats, taču aizrauties nevajag. Arī īsā posmā kļūdoties var pazaudēt daudz sekunžu.

7. Ātrumposms.
Vienīgais posms ar jauktu segumu. Startā asfalts un te vidū pēkšņi uuups... cieta, taču slidena grants. Jāmāk pārorientēties uz citu braukšanas stilu.

8. Ātrumposms.
Rallijs balts no abiem galiem... jo pirmie un pēdējie ātrumposmi ir ar grants segumu. Arī šis, priekšpēdējais. Posms ar mainīgas cietības segumu, vietām ļoti ātrs, citur taisni kā radīts garām un skaistām slīdēm. Tikai uzmanīgi, līkumu ārmalā var būt šķēršļi, kuri noteikti izrādīs neapmierinātību ar iztraucēšanu.

12. Ātrumposms.
Visiem labi zināmais CVS paralēlā slaloma posms. Trase tieši tāda pat kā pirmajā ātrumposmā. Jums grants taču vēl nav apnikusi?

LAF Standartauto komisijas preses dienests.


 
Visi komentāri
 
131694. viesis 1.jūlijs 2004 12:16
0 0 Atbildēt

izklausās dikti jauki

iauto brauks?

Redaktors 1.jūlijs 2004 12:17
0 0 Atbildēt

brauks gan.

131696. viesis 1.jūlijs 2004 12:20
0 0 Atbildēt

Un ar ko tiks braukts? Vai tas būs kāds esīc, vai kas mazs, ņiprs un sarkans?

Redaktors 1.jūlijs 2004 12:22
0 0 Atbildēt

ļoti ļoti iespējams, ka sarkans, mazs un ņiprs...

131702. viesis 1.jūlijs 2004 12:28
0 0 Atbildēt

a varbūt mazs fiatiņš? :)

131705. viesis 1.jūlijs 2004 12:35
0 0 Atbildēt

tas jau ir zaljsh ;)

131706. viesis 1.jūlijs 2004 12:36
0 0 Atbildēt

nu tad šoreiz kokiem garām vēlams, LV nav sarkanu koku :)

131930. viesis 3.jūlijs 2004 16:42
0 0 Atbildēt

tam fiatam pat UFO songu nevajadzees dziedaat...

131952. viesis 5.jūlijs 2004 1:49
0 0 Atbildēt

Talsos atkal prieki:)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti