Kā solīts, tūninga kompānija Rinspeed Ženēvā nogādājusi savu prezentējamo jaunumu - Senso, auto, kurš "jūt" vadītāju. "Galvenais ir vadītājs nevis sistēmas un tehnoloģijas!" tā Franks Rinderknext, Rinspeed vadītājs. Kompānija izstrādājusi Senso kopīgiem spēkiem ar Bayer MaterialScience, kas ir viens no lielākajiem plastmasas ražotājiem pasaulē.
Senso darbojas ar dabasgāzi un patiesi spēj just. Ar neskaitāmu devēju palīdzību tiek fiksēti visi vadītāja biometriskie rādītāji un piemeklēta optimālā sēdekļa pozīcija, apgaismojums, mūzika, aromāts salonā - un nevis viens pastāvīgs iestatījums, bet gan atkarībā no vadītāja noskaņojuma.Vispirms tiek izmērīts vadītāja pulss. Kamera seko vadītāja uzvedībai - piemēram, cik bieži tas maina joslas, kā viņš to dara, kādu distanci ietur pie kāda ātruma.
Dators analizē iegūtos datus un nosaka vadītāja vispārīgo psihofizioloģisko stāvokli. Attiecīgi tiek piemeklēti atbilstoši audioefekti, krāsas, aromāti, kam būtu jānoved vadītājs "atslābinātas uzmanības" stāvoklī. Šo koncepciju, kas izstrādāta sadarbībā ar Insbrukas Psiholoģijas Institūta speciālistiem, dizaineris Andreass Fišers nodēvējis par "zenMotion" - atvasinot no Austrumu "dzen" mācības.
Krāsu terapijai Senso izmantoti divi mazītiņi šķidro kristālu monitori, kas rada oranžu/dzeltenu, zilu/violetu vai neitrālu zaļganu apgaisojumu. Vizuālā iedarbība tiek papildināta ar audioefektiem - datorā glabājas speciālu skaņu bāze.
Tā kā Senso pārvietosies ne tikai vadītājs, aizmugurē novietoti divi Recaro sēdekļi pasažieriem. Ārējais veidols piešķir auto dinamiku pat, ja tas nepārvietojas. Senso izskatās gana neparasti - nākotnes fantastikas filmu stilā.
Senso sver 1 385 kg, tam ir 3,2 litru Porsche Boxster S dzinējs, kas pielāgots darbam kā ar benzīnu, tā dabasgāzi. Rezultātā CO2 izmeši samazināti par 30%. Dzinējs spēj attīstīt 227 zirgspēku jaudu. Līdz 100 km/h auto spēj ieskrieties 5.9 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir ierobežots pie 250 km/h.
Ideālu saķeri ar ceļa segumu nodrošina riepas Continental SportContact: 235/35 ZR 19 priekšā un 255/35 ZR 19 aizmugurē - uz 19 collu Barracuda diskiem.
Šī "dabas brīnuma" aizsardzībai uzstādīta in.pro.Sat sistēma - tā nekavējoties nosūtīs GSM formāta signālu, ja mašīnu kāds mēģinās aizbraukt, notiks avārija vai kāds uzbruks vadītājam.
Gribetu redzet tuvak. Bet taa izskataas ka Latvijas apstaakljiem tas nav piemeerots :)