Satiksmes ministrs par 100 dienās paveikto 3

8.marts 2005 10:15

Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers 7. martā rīkoja preses konferenci par valdības pirmajās 100 dienās paveikto transporta un pārvadājumu, kā arī telekomunikāciju un sakaru jomā.

Līdz 15. martam speciāla Satiksmes ministrijas darba grupa izstrādā modeli dzelzceļa sistēmas restrukturizācijai un šobrīd tiek strādāts pie trīs dažādiem modeļiem.

Dzelzceļa restrukturizācijas rezultātā līdzšinējais koncerns tiktu sadalīts trīs atsevišķos uzņēmumos – kravu pārvadājumu, pasažieru pārvadājumu un infrastruktūras uzturēšanas.

Tas ir viens no priekšnosacījumiem valsts un pašvaldību investīciju, kā arī kredītlīdzekļu piesaistīšanai pasažieru pārvadājumu optimizācijai. Tāpat A. Šlesers norādīja, ka ir jālikvidē šķērsubsīdijas, kā arī ievērojami jāpalielina kravu pārvadājumu apjoms pa dzelzceļu.

Runājot par prāmju satiksmi Rīgas ostā, ministrs norādīja, ka šobrīd lielākā problēma veiksmīgai attīstībai ir konkurences trūkums. A. Šlesers jau uzsācis sarunas ar kompānijām “Silja Line" un “Tallink", jo pašreizējā prāmju līnija nenodrošina vajadzīgo pakalpojumu kvalitāti, radot ārvalstīs negatīvu priekšstatu par Rīgu un tās ostas iespējām.

Attiecībā uz autoceļu nozares attīstību, A. Šlesers norādīja, ka Satiksmes ministrija strādājusi, lai apgūtu Eiropas Savienības struktūrfondus pilnā apjomā, un šobrīd jādara viss, lai pieejamie līdzekļi tiku veiksmīgi un prasmīgi izlietoti. Satiksmes ministrija 2005. gadā plāno realizēt Kohēzijas fonda finansētos autoceļu projektus 62,4 miljonu latu apmērā un dzelzceļa projektus 25,8 miljonu latu apmērā. Nacionālās programmas valsts pirmās šķiras autoceļu attīstībai(ERAF) īstenošanai atvēlēti 29,1 miljoni latu.

Lai veicinātu satiksmes drošības uzlabošanu uz Latvijas ceļiem, Satiksmes ministrija kopā ar Iekšlietu ministriju sagatavojusi un iesniegusi izskatīšanai Ministru Kabinetā grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā un Krimināllikumā. Grozījumi paredz būtiski palielināt sodus par bīstamākajiem CSN pārkāpumiem - transportlīdzekļu vadīšanu reibumā un pieļaujamā braukšanas ātruma pārsniegšanu, kā arī jaunus sodus par braukšanu reibumā – automašīnas konfiskāciju, piespiedu darbu, kā arī reālu brīvības atņemšanu. Divkāršojot sodu par ātrumu pārsniegšanu iecerēts uz pusi samazināt bojā gājušo skaitu uz Latvijas ceļiem.

Veiktie aprēķini liecina – lai realizētu minimālo programmu satiksmes drošības uzlabošanai (marķējumiem, barjerām, ceļu stabiņiem, gājēju pāreju un gājēju tiltiņu, tuneļu izveidei u.t.t), būtu nepieciešami deviņi miljoni latu.


Informāciju sagatavoja Zane Līdaka, Satiksmes ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājas vietniece
 
Visi komentāri
 
159694. viesis 8.marts 2005 12:36
0 0 Atbildēt

Jāa. Paveikti ir dažādi aprēķini un teorētiskas idejas pārrunu līmenī.

Bet nosaukums jau vispār atbilstošs - atskaite par PAVEIKTO, nevis par paveiktajiem DARBIEM...

159746. viesis 8.marts 2005 15:34
0 0 Atbildēt

:):):)

Kautkāds fufelis.

Īpaši satiksmes drošību uzlabos grozījumi civilās un kriminālatbildības jomās.:)

Man tik ļoti interesē,kāpēc Poļi pēc 1maija sāka tik grandiozus ceļa remontus un seguma maiņu,bet mums tik paaugstina cenas visam kam var un nekas tāpat nenotiek?Vai ta viņi uzdūrās kādai zelta atradnei,vai piesaistīja naudu no ES?

Mūsu banānu rep. naudu māk tikai piesaistīt laikam graciozu savrupmāju,vasarnīcu kā arī zemesgabalu iegādei.

159845. viesis 9.marts 2005 12:33
0 0 Atbildēt

Interesants risinājums, kā izmantot ES piešķirto naudu, lai izstrādātu sodu paaugstināšanu. Izlietot miljonus izstrādājot sodu paaugstināšanu, bet ne kapeiku neizmantot ceļu uzlabošanai.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

SM un CSDD realizētajā uzlādes tīklā "e-mobi" var vienlaicīgi uzlādēt tikai 1 elektroauto, gaidi 3h (+ VIDEO) 1

iAuto izbrauc ar teju 141 000 eiro dārgo Audi e-tron GT un secina, ka SM un CSDD realizētais uzlādes tīkla "e-mobi" projekts ar vienu ātrās uzlādes vietu nebūs glābiņš šajā konkrētajā vietā, ja, piemēram, piebrauc divi šādi automobiļi. Lasīt vairāk

 

Trīs iemesli, kāpēc jauni un lietoti auto kļūst dārgāki 2

Auto tirgus un tā dalībnieki jau krietnu laiku sadzīvo ar visaptverošu cenu kāpumu - dārgākas kļūst ne tikai jaunas, bet pat lietotas automašīnas. Kas šobrīd ir lielākā deficīta izejviela auto tirgū, un kas ir trīs iemesli, kāpēc automašīnas kļūst dārgākas? Lasīt vairāk

 

Arī Eiropā - Tesla vilcējs ieradīsies 2022.gada beigās

Elektriskais Tesla Semi kravas vilcējs pirmoreiz tika parādīts jau 2017.gadā, piecus gadus vēlāk tam atkal noteikts jauns termiņš. Šoreiz tas šķiet nopietni, jo pasūtījumu grāmata atklāta vairākās valstīs, tostarp arī Eiropā. Lasīt vairāk

 

Valsts policija ķer “smagās kājas” (+ VIDEO) 31

“Smaga kāja izraisa nāvi! Nespied gāzi grīdā!” ar šādu uzsaukumu un aicinājumu nu jau nedēļu turpinās Ceļu satiksmes drošības direkcijas kampaņa. Vai šis vēstījums sasniedzis autovadītājus un pārkāpumu skaits samazinās? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti