Pagājušā gada beigās nelielais, bet pasaulē pazīstamais itāļu superauto ražotājs, kompānija Maserati, satrauca konkurentus un potenciālos klientus ar sava jaunā superauto Maserati MC12 izziņošanu. Agresīvais jaunulis nekavējoties parādīja uz ko spējīgs - kompānijas pārstāvji paziņojuši, ka МС12 līdzvērtīgi cīnīsies FIA GT čepmionāta līderiem.
Lai piedalītos šajā cīņā, jāsagatavo ne mazāk par 25 auto, pēc konstrukcijas identiskiem sacīkšu auto. Lūk, Maserati arī sagatavoja šos 25 auto, bet pircējus, protams, gaidīšana rindā uz tiesībām samaksāt par šo ekskluzīvo auto 800 000 eiro nepavisam neatbaidīja. Nesen pirmie eksemplāri tika piegādāti to īpašniekiem, tātad kļuvuši pieejami arī žurnālistiem.
Jāatzīmē, ka uz nesen parādījušos Ferrari Enzo, Mercedes-Benz SLR McLaren, Lamborghini Murcielago, Saleen S7 un Porsche Carrera GT fona jaunais Maserati ne nieka nezaudē. Pilnībā izgatavotā no kompozītmateriāliem, virsbūvē jau "ģenētiski ir ieprogrammēts" sacīkšu gars.
Ātrākais no visiem Maserati apvieno sevī gan vecās labās pagātnes iezīmes, gan agresīvu pieteikumu nākotnes uzvarai - sacīkšu auto jau sen nav bijuši tik masīvi antispārni un monumentālas priekšējās un aizmugurues pārkares.
Firmas logo lepni ieņēmis vietu uz radiatora restes: firma Maserati atgriežas Gran Turismo pasaulē un cenšas atbilstoši skaļi par to paziņot visiem, ko vien satiek. Turklāt Maserati inženieriem izdevies unikāls interjers - nezinātājam ir praktiski neiespējami uzminēt, ka Ferrari Enzo un Maserati MC12 ir kopīga virsbūve.
Sadarbība ar "padzīvojušo senjoru" nākusi Maserati par labu - uz šo brīdi vispilnīgākais virsbūves tips. Līdztekus vieglumam un izturībai, "karbons" lieliski pasargā no trieciena: tai pat laikā kad tērauds vai alumīnijs liecas, polimērs saspiežas, saglabājot savu formu un tādējādi uztver piecas reizes vairāk enerģijas.
Atšķirībā no uzsvērti askētiskā Enzo, МС12 netrūkst greznības - salona noformējumā izmantota āda, alumīnijs un īpašs audums BrighTex, kas ienācis no modes pasaules. Kā jau pienākas superauto, instrumentu panelī goda vieta ierādīta tahometram.
Pēc gaišzilās starta pogas nospiešanas četras milzīgās izplūdes sistēmas caurules iemurrājas zemā frekvencē - ir pamodies 6 litru V12 kaujas zirgs. Jaudas virsotnes turbomonstrs sasniedz pie augstiem apgriezieniem - pie 7 500 apgriezieniem minūtē darbā tiek laisti 630 Zs, bet griezes momenta virsotne ir 650 Nm - pie 5 500 apgriezieniem.
Ferrari Enzo
Dinamiskie rādītāji pagaidām nav zināmi, bet ņemot vērā, ka МС12 ir vieglāks par Enzo par 45 kg, bet par 20 Zs "vājāks", gaidāms, ka ieskrējiens varētu būt abiem vienāds - 3,5-3,8 sekundes līdz simtam un maksimālais ātrums - ap 350 k/h.
Mercedes-Benz SLR McLaren
Bolīds aprīkots ar monumentālajām Brembo bremzēm ar sešiem suportiem priekšā un četriem - azimugurē. Atradusies vieta arī elektronikai - bremžu spēka sadales sistēma darbojas pārī ar ABS. Vieglmetāla diski apauti ar Pirelli P Zero Corsa izmēra 245/35R-19 riepām priekšā un 345/35R-19 – aizmugurē.
Lamborghini Murcielago
25 pirmās partijas auto jau pārdoti, vēl 25 tiks radīti šajā gadā, bet neviens nešaubās, ka 800 000 dolāru vērtā rotaļlieta viegli atradīs pircējus.
Saleen S7
Pateicoties šim auto Maserati varēs atgriezties GT trasēs pēc tik ilgas prombūtnes. Jau šogad superauto cīnīsies American Le Mans Series, kur nav spēris kāju jau 48 gadus! Tā kā MC12 šogad reāli pretendē un pjedestāla augstāko pakāpienu FIA GT čempionātā.
Porsche Carrera GT
Kādi seši vai četri suporti?! Nu jā - ir tur četri (vai seši) bremžu cilindri uz ripuli, bet suports ir viens. Vai ne? ;-))
Bet auto izskatās 'garšīgs'... Redzēs, kā soxies reālās gonkās!
Incanti, Bugatti savu jauno monstru arī uztaisīs GT versijā?