Nesakārtotais Bauskas / Ziepniekkalna krustojums 48

 
21.decembris 2005 10:35

Vēlos atgriezties pie "bēdīgi slavenā" Bauskas un Ziepniekkalna ielu krustojuma, aplūkojot satiksmes organizācijas kārtējos brīnumus.

Patreiz šajā krustojumā ir saliktas daudz un dažādas ceļazīmes, uzstādīti (daudzi) luksofori, aizliegti ir visi kreisie pagriezieni, taču ir viens BET!





Ja mēs uzskatām to par vienu krustojumu (un par vienu krustojumu to uzskata arī Rīgas domes Satiksmes departaments*), tad būtu jāvadās pēc CSN 143 punkta:

"Transportlīdzekļa vadītājam, kas iebraucis KRUSTOJUMĀ, kad to atļāva luksofora signāls, no krustojuma iecerētajā virzienā JĀIZBRAUC neatkarīgi no tā luksofora signāla, kas uzstādīts pirms izbraukšanas no krustojuma. Ja krustojumā pirms luksoforiem, kas atrodas transportlīdzekļa vadītāja braukšanas ceļā, ir 541. ceļa zīme, transportlīdzekļa vadītājam jāņem vērā katra luksofora signāli."

Līdz ar to pārvietojoties pa Bauskas ielu CSDD virzienā un virzienā uz "Valdlaučiem" pirms izbraukšanas no šī krustojuma nav 541-ās ceļa zīmes (baltās plāksnītes "Stop"), kas prasītu vadītājam apturēt auto pirms otrā luksofora, savukārt, ja šādas zīmes nav, vadītājam no krustojuma JĀIZBRAUC neatkarīgi no tā luksofora signāla, kurš ir uzstādīts pirms izbraukšanas no krustojuma!






Šis velosipēdists krustojumā iebrauca, kad viņam dega zaļais signāls, bet otro brauktuvju krustošanos, viņš veic "pa sarkano". Pēc CSN tas ir pareizi, bet, ja viņš aizkavētos vēl dažus mirkļus, tad varētu rakstīt, ka krustojumā notriekts velosipēdists...

Šī iemesla dēļ krustojums joprojām ir atzīstams par bīstamu, jo braucot tajā pēc noteikumiem, var iekulties pamatīgās nepatikšanās!

Neapturot auto pirms otrā luksofora (pie aizliedzošā signāla) tiek radīta bīstama situācija, jo šķērsojamai brauktuvei iedegas atļaujošais signāls!!!

Ko darīt?


Situācijas pozitīvai atrisināšanai ir nepieciešams uzstādīt 541. ceļa zīmi uz Bauskas ielas pirms otrā luksofora, kas uzstādīts pirms izbraukšanas no krustojuma (abos virzienos).

Ar cieņu, MG222


* - pirms dažām nedēļām RDSD mājas lapā [jautājumos/atbildēs] uzdevām jautājumu - vai šis ir viens krustojums. Atbilde bija viennozīmīga - Bauskas un Mūkusalas ielu krustojums jāuzskata par vienu krustojumu.

Papildināts

Saņēmām arī CSDD viedokli:

Mēs piekrītam Jūsu viedoklim, ka šajā krustojumā ir nepieciešamas STOP zīmes. Tikai tad satiksme šeit būtu pareizi organizēta. Jāpiezīmē, ka organizējot satiksmes šinī krustojumā būtu jāpadomā ne tikai par autobraucējiem. Tikpat svarīgs jautājums ir arī mazaizsargāto satiksmes dalībnieku drošība.

Atgādinām, ka Rīgā par ceļa zīmju izvietošanu un satiksmes organizēšanu atbild Rīgā atbild Rīgas domes Satiksmes departaments.

CSDD
Sabiedrisko attiecību daļa

 
Visi komentāri
 
188628. viesis 19.decembris 2005 9:45
0 0 Atbildēt

Man jau patiik, ka ierindas pilsonji labaak paarzin likumu nianses, nekaa pashi likumu deveeji/celju paarvaldnieki :)

188632. viesis 19.decembris 2005 9:59
0 0 Atbildēt

mjā, tā skumji reizēm paliek...muļķu zemē viss pa vecam:)

188633. viesis 19.decembris 2005 10:08
0 0 Atbildēt

baigi negribas tik daudz lasiit :D bet taisniiba ir

188635. viesis 19.decembris 2005 10:16
0 0 Atbildēt

to Arsmens: Tas jau attiecas ne tikai uz CSN, bet gan uz daudziem mūsu likumdevēju gara darbiem. Lasi un brīnies, it kā taču Saeimai ir, gan savs juridiskais birojs, gan vēl daudz kas, bet dažu reizi ārā nāk TĀDI brīnumi...

188639. viesis 19.decembris 2005 10:26
0 0 Atbildēt

Nu jopčik kuri idioti liek tās zīmes? Forshi ka ir acīgi cilvēki, kas spēj pamanīt un atšifrēt bīstamās vietas un pat ieteikt risinājumus!

Kautgan personīgi es pamanot otro sarkano būtu nobremzējis i miers. Es tur vienu krustojumu NESASKATU :)

188645. viesis 19.decembris 2005 10:47
0 0 Atbildēt

a kapec ulika zimes "tikai taisni"? kapec nedrikst griezties pa labi? kada tam jega???

188648. viesis 19.decembris 2005 10:53
0 0 Atbildēt

188645. viesis: tur ir atsevishka brauktuve pagriezienam pa labi

188649. viesis 19.decembris 2005 10:54
0 0 Atbildēt

Nezinu, kā citiem patiks mans viedoklis, bet neredzu jēgu aizliegt virzienā no CSDD un virzienā no Rāmavas kreisos pagriezienus otrajās brauktuvēs, bet nu man laikam šo gudro domu, bez kārtīgas iedziļināšanās, vienkārši nesaprast!!! =]

188652. viesis 19.decembris 2005 11:03
0 0 Atbildēt

es jau vispaar gribeetu izvirziit 3-zvaigžņu ordenim un latvijas lepnumam to, kurš BEIDZOT iedomaajaas tur uzlikt luksoforus.

188669. viesis 19.decembris 2005 11:24
0 0 Atbildēt

nez, imho, tur ir 2 krustojumi un cik ir redzēti mācībnieki, tad tie apstājas pa vidam (mācībnieki vienmēr tiek mācīti braukt pēc noteikumiem, tātad, ja tur apstājas gandrīz visi mācībnieki, tad tur ir jāapstājas). Un principā tie ir 2 krustojumi, jo kāpēc tad otrajā krustā ir uzlikta zīme priekšroka? Ja tā nebūtu, tad tas būtu viens krustojums + luksofora signāli pa vidam iedegas ātrāk (lai varētu izbraukt tie, kuri ir tur apstājušies) un izslēdzas vēlāk (lai varētu paspēt izbraukt tie, kuri tur iebraukuši).

188671. viesis 19.decembris 2005 11:25
0 0 Atbildēt

iedegas zaļais, izslēdzas - iedegas sarkanais, tb

Redaktors 19.decembris 2005 11:27
0 0 Atbildēt

Tur ir viens krustojums, kas sastāv no 2 brauktuvju krustošanās vietām.

188686. viesis 19.decembris 2005 11:47
0 0 Atbildēt

nu it kā jā, bet kāpēc tur ir uzstādītas atkārtoti priekšrocības zīmes?

188690. viesis 19.decembris 2005 12:03
0 0 Atbildēt

karoče, ja gribat mašīnai nomainīt buferi, spārnu lukturi vai vēl ko tad brauciet uz šo krustu :)))

188691. viesis 19.decembris 2005 12:04
0 0 Atbildēt

Man domaat autors skalda matus...

188698. viesis 19.decembris 2005 12:34
0 0 Atbildēt

Pamatots pārmetums krutojuma sakārtotājiem - tāds "sīkums" var kādam maksāt dzīvību!

188705. viesis 19.decembris 2005 13:23
0 0 Atbildēt

Kad nebija luksofora, tad drīkstēja veikt kreiso un tas neskaitījās bīstami, tagad, kad ir luksofori, to vairs nedrīkst darīt, jo tas esot bīstami. Manuprāt tieši tagad kreisais pagrieziens būtu jāatļauj, jo tas nav bīstami!

188708. viesis 19.decembris 2005 13:27
0 0 Atbildēt

Kā tur bij tas noteikums, ka tas kurš iebrauc vai ieiet krustojumā pie atļaujoša signāla ir tiesīgs izbraukt vai iziet no krustojuma, neatkarīgi no tā kāds signāls deg, viņam ir priekšroka pret tiem, kuriem, kam tikko ir iedzies zaļais - viņu ir jālaiž. Uz tā pamata mēs arī veicam visusus kreisos pagriezienus. Pēc loģikas tas ir viens krusotojums, jo ir divas braukutves, katra svā virzienā, kas atdalītas ar sadalošo joslu (lai arī netipiski lielu) un arī iela ir viena - Ziepniekkalna... Tātad, ja nav zīmite STOP pirms kuras noteikti jāievēro luksafora sgnāls, tad, ja braucot pa Bauskas ielu, pirmajā luksaforā esi iebraucis pie zaļā, tad var ignorēt otro luksaforu un maukt pāri pie sarkanā... teorētiski...

Redaktors 19.decembris 2005 14:07
0 0 Atbildēt

Ja cilvēks-viesis būtu izlasījis visu rakstu, tad tieši tas tur arī bija rakstīts... :)

188718. viesis 19.decembris 2005 14:44
0 0 Atbildēt

RD! Ja viens krustojums, tad jāuzstāda attiecīgas stop līnijas, citādi pie viena zaļā jau nevar izbraukt.

188721. viesis 19.decembris 2005 15:32
0 0 Atbildēt

188708. viesis 19.12.2005 13:27

Teorētiski var ja dzīvot apnika :) A praktiski labāk to nedarīt, jo šajā "tā saucamajā krustojuma" satikmes dalībnieki var pārprast viens otra rīcību.

188728. viesis 19.decembris 2005 17:11
0 0 Atbildēt

man priekšlikums - izmainīt luksoforu signālu ilgumu abos virzienos pa bauskas ielu šādi: pirmajā krustojumā jau pārslēdzas no zaļā uz sarkano un pēc 5 sek otrajā pārslēdzas no zaļā uz sarkano pie kam no abām bauskas ielas pusēm vienādi, pie kam tā, ka reāli ir 5 sek paudze ar sarkano visos virzienos, lai paspēj izbraukt šito dubulto krustojumu visi, kas tur ir iebraukuši un tad zaļais iedegas abos virzienos pa ziepniekkalna ielu. nus, ko teiksiet?

Redaktors 19.decembris 2005 17:18
0 0 Atbildēt

un ja nepaspēj? piem., velosipēdists?

188737. viesis 19.decembris 2005 17:28
0 0 Atbildēt

piem., mācībnieks? :)

188789. viesis 20.decembris 2005 9:22
0 0 Atbildēt

Nu lai nu kā tur būtu ar iebraukšanu/izbraukšanu no šī krustojuma, man ne reizi vēl nav ienācis prātā, ka es varētu arī pie otra luksofora maukt pāri, pat ja tur deg sarkanais. Pagaidām arī šādi gadījumi nav novēroti, bet, vēljoprojām visi pilnā sparā tur griež pa kreisi no Mūkusalas ielas uz Bauskas ielu un no Bauskas ielas atkal griež pa kreisi otrajā krustā pa kreisi uz centru un kavē satiksmi, neskatoties uz to, ka tur ir zīme par braukšanu taisni un nogriešanās uz centru no Bauskas ielas ir atļauta tālāk (trešajā krustā, tā teikt).

188825. viesis 20.decembris 2005 12:43
0 0 Atbildēt

Maza piebildīte. Ja agrāk tur bija sudīgi izbraukt visios iespējamos virzienos, tad tagad tur ir pilnīgs un natgriezenisks sviests. Nezinu, kas nodarbojas ar krustojumu rekonstrukciju un projektēšanu bet šiem cilvēkiem manuprāt ir ļoti maz sapratnes par to ko viņi dara. Viens pazīstams ceļu būviženieris, kurš tadad strādā Vācija man pastāstija, ka virziena no tilta uz Jūrmalu nekādā gadījuma nevajadzētu būt luksoforiem gājēju pārejām un kreisajiem pagriezieniem. Ceļu satikme šeit jāorganizē tādā veidā, lai no tilta būtu nepārtraukta taisnvirziena kustība.

188866. viesis 20.decembris 2005 16:07
0 0 Atbildēt

Laikam jau autoram taisnība. BET kopš krustojums ir tāds kāds tas ir tagad ir beigušies/ samazinājušies korķi no rītiem un vakaros un tas jau ir daudz! Paldies par to pašu!

188868. viesis 20.decembris 2005 16:21
0 0 Atbildēt

piekrītu, tur ir bardaks. aizliedza arī nogriezties no bauskas ielas pa kreisi uz ķekavas pusi - jo lūk tālāk esot vēlviens maziņš krustojums. to tagad pārtaisīja par vienvirziena - ieraudzīt gan to var tikai sākot nogriezties. tagad jāmet Liels Līkums. kam tad tas kreisais traucēja? un kāda jēga no STOPzīmes ja ir luksofori?

un kāpēc vienā krustojumā vienā virzienā ir divi luksofori?

Redaktors 20.decembris 2005 17:15
0 0 Atbildēt

CSDD:

Labdien,

Mēs piekrītam Jūsu viedoklim, ka šajā krustojumā ir nepieciešamas STOP

zīmes. Tikai tad satiksme šeit būtu pareizi organizēta. Jāpiezīmē, ka

organizējot satiksmes šinī krustojumā būtu jāpadomā ne tikai par

autobraucējiem. Tikpat svarīgs jautājums ir arī mazaizsargāto satiksmes

dalībnieku drošība.

Atgādinām, ka Rīgā par ceļa zīmju izvietošanu un satiksmes organizēšanu

atbild Rīgā atbild Rīgas domes Satiksmes departaments.

CSDD

Sabiedrisko attiecību daļa

188889. viesis 21.decembris 2005 3:51
0 0 Atbildēt

Hmm... un CEĻU SATIKSMES DROŠĪBAS Direkcija atbild tikai un vienīgi par nodevu iekasēšanu?

Varbūt vajag ieviest maksas ceļus un izformēt šo iestādi? jo galu galā: par ceļa zīmēm atbild Rīgas dome, mašīnu numurus izgatavo firma, tehnisko apskati veic sertificēts serviss, apdrošina apdrošinātāji, likumu sargā ceļu policija un groza ministru kabinets. Sanāk, ka vienīgā CSDD reālā funkcija ir jauno vadītāju eksaminēšana un apliecību izsniegšana.

Kautkur jau komentāros izskanēja doma, ka labs nosaukums šai iestādei būtu Ceļu satiksmes datubāžu direkcija, tikai jautājums - kāpēc tādiem par katru sīku formalitāti jāmaksā kā minimums 7 lati?

188890. viesis 21.decembris 2005 6:23
0 0 Atbildēt

Eksaminaciju varbut tiesam nodrosina csdd, bet tiesibu izdosanu gan nodrosina apaksuznemejs.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia6610I/1.0 (3.10) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

188961. viesis 21.decembris 2005 10:56
0 0 Atbildēt

pingpongs

188963. viesis 21.decembris 2005 10:59
0 0 Atbildēt

No rāmavas braucot, vispār nekādīgi nevar tikt uz ziepniekkalna ielas, jo pirmā iespējamā ņogriešanās vieta ir aizliegta (nedrīkst izdarīt kreiso pagriezienu) un tā mazā ieliņa, kas ir tālāk, ir uztaisīta par vienvirziena ielu (agrāk bija divvirzienu) tātad nezinātājam būtu diezgan grūti pēc noteikumiem, tikt uz Ziepniekkalna ielas braucot no Rāmavas..

188971. viesis 21.decembris 2005 11:08
0 0 Atbildēt

to ibio:

RD sat. dep.: par zīmju uzstādīšanu atbild nolīktais uzņēmums kurš izpildīja projektēto daļu, Projektētāji saskaņoja projektu ar x departamentu, tātad viss ir kārtībā no mūsu skata viedokļa.

PUNKTS

:)

188974. viesis 21.decembris 2005 11:12
0 0 Atbildēt

Vai tiešām CSDD nepārzin CSN, ja oficiālā atbildē sniedz tik tizlu terminu skaidrojumu "STOP zīme", tādas STOP zīmes noteikumos nepastāv ir vai nu 541.zīme "Apstāšanās vieta". Vieta, kur jāaptur transportlīdzeklis,ja braukšanu aizliedz luksofora vai satiksmes regulētāja signāls. (kas ir autora piedāvātais variants, balta plāksne ar uzrakstu stop) vai arī 281.5. 207.zīme "Neapstājoties tālāk braukt aizliegts". Aizliegts braukt tālāk, neapturot transportlīdzekli tieši pirms stoplīnijas (929.apzīmējums), bet, ja tās nav, − tieši pirms šķērsojamās brauktuves malas........ (šo zīmi tautā sauc par STOP zīmi)

.....toties par terminiem vadītāja apliecība un tiesības pat iekš TV bij ielīduši ar gudriem skaidrojumiem, ja piesienamies vārdiem, tad līdz galam.

Redaktors 21.decembris 2005 11:14
0 0 Atbildēt

Mieru, mieru - CSDD doma ir skaidra.

188981. viesis 21.decembris 2005 11:27
0 0 Atbildēt

Nu tad cik tā darba pieskrūvēt divas plāksnītes? Ak, aizmirsu no sākuma taču caur 50 dīkdieņu kabinetiem paraksti jāsavāc, jāapstiprina, jāsaskaņo utt.

188990. viesis 21.decembris 2005 11:52
0 0 Atbildēt

Es tur saskatu 2 krustojums. Ka autovadītājam man pie vienas vietas ir pilsētas birokrātiskais sadalijums pa ielām un to nosaukumi, kā arī atsevišķu strukturvienību formālais atzinums šajā sakarā. Tas vairak saistoši ir pastniekam nevis autovadītājam. Dabā tur ir divi ceļi starp kuriem ir degvielas uzpildes stacija un stāvlaukums. CSN nekur nav teikts, ka 2 ATSVIŠĶAS ielas, kurām pofig kādu apstākļu dēļ ir vienāds nosaukums būtu jāuzskata par vienu ceļu. Ceļa definīcija nekur nav teikts, ka 2 brauktuves joprojām ir viens ceļš, ja pa viduci ir vesels kvartāls.

Redaktors 21.decembris 2005 11:55
0 0 Atbildēt

Muļķības. Tad jau Ulmaņa gatvi piemēram pie Liepājas ielas arī uzskatīsim par 2 ielām?

Kur ir robeža? Cik metrus plata sadalošā josla ir robeža starp vienu un diviem krustojumiem?

Tāpēc jau eksistē "STOP" plāksnīte, kas tiem, kuri nesaprot, norāda - apstājies arī šeit.

Uzliekam plāksnītes un VISIEM nāksies apstāties. Problēma būs atrisināta.

188998. viesis 21.decembris 2005 12:00
0 0 Atbildēt

Nevis metri, bet tas kas atrodas starp un kādas ceļazīmes. Ja pa viduci ir būves tad, kapēc lai es uzskatītu to par 1 ceļu. šeit nav jābalstās uz to, ka esi rīdzinieks-veterāns un bez CSN zini arī pilsētas administratīvās nianses. Kapēc tad uz šī staba, kur rekomendē uzlikt balto stopzīmi ir uzlikta zīmē galvenais ceļš? Ar šo zīmi pietiek, lai pateiktu, ka no CSN viedokļa šeit SĀKAS (nevis turpinas) krustojums.

189001. viesis 21.decembris 2005 12:02
0 0 Atbildēt

es neesmu pret plāksnītes uzlikšanu, bet pret to, ka šo vietu pasludina par 1 krustojumu balstoties uz apstākļiem (ielas nosaukums), kuri nav atrunāti CSN.

Redaktors 21.decembris 2005 12:05
0 0 Atbildēt

Tā kā nevar viennozīmīgi nodefinēt, vai šis ir viens vai divi krustojumi, jāuzliek STOP plāksnīte un lieta atrisināta.

Vēl jau strīdīgs ir 11.novembra / Akmens tilta krustojums.

189009. viesis 21.decembris 2005 12:23
0 0 Atbildēt

dz Ziemassvētkiem atlikušas 3 dienas.

189016. viesis 21.decembris 2005 12:33
0 0 Atbildēt

Vajag uzlikt Šlagbaumus tad visiem viss buus skaidrs!

189085. viesis 21.decembris 2005 15:29
0 0 Atbildēt

To Rupicii

Ja jau esi no laukiem, tad iebraucot Rīgā no Ķekavas puses, sākot no pilsētas robežas, Tu brauc pa ceļu, kuram ir sadalošā josla. Kur tad ir tā vieta, kad viena ceļa vietā ir divi ?

Cita lieta, ka CSDD un RD satiksmes departaments nekad nav izcēlušies ar "kopīgu dziesmu".

189103. viesis 21.decembris 2005 16:27
0 0 Atbildēt

189085: Esi braucis Jūrmalā no Dubultiem līdz Mellužiem pa Dubultu prospektu? Pretējā virziena brauktuves abos galos saiet kopā, bet pa vidu kilometrus 3 ir vesels kvartāls. Kā tad ir tur - 2 ielas vai 2 brauktuves? Pēc būtības nekādas atšķirības ar Bauskas šoseju.

Tas viss ar domu, ka neskaidrību novēršanai savlaicīgi jāuzliek zīmes un miers.

Starp citu pie aprakstītā krustojuma uz Bauskas ielas jau 2 dienas CP dzīvojas, viņiem ļoooooti patīk luksofori ar NEmirgojošajiem zaļajiem, tā ka uzmanieties.

191331. viesis 20.janvāris 2006 22:51
0 0 Atbildēt

Spriežot pēc cēla zīmēm, tagad nevar izdarīt arī labo pagrizienu no Bausakas iela uz Ziepniekkalna ielu?

191345. viesis 21.janvāris 2006 21:51
0 0 Atbildēt

Tā būtu labāk: Spriežot pēc ceļa zīmēm, tagad nevar izdarīt arī labo pagriezienu no Bausakas ielas uz Ziepniekkalna ielu?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti