Fiesta jaunais, draudzīgais smaids un Fusion neatkarīgais, nopietnais izskats ir pirmās pazīmes, kas liecina par modeļu uzlabojumiem, kas šiem automobiļiem piešķir spožāku personību un padara tos pamanāmākus citu vidū.
• Uzlabots ārējais dizains – radiatora restes, bamperu, sānu moldingu, priekšējo un aizmugurējo lukturu izskats. • Jauns instrumentu panelis, stilīgs iekšējās apdares un aprīkojuma dizains. • Spilgtas krāsas gan virsbūvei, gan salona apdarei. • Tehniskās iespējas un papildaprīkojums, kas raksturīgs lielās klases automobiļiem. |
“Klientu gaidas pēc mazo automobiļu sniegtā komforta pastāvīgi pieaug, kas ir spēcīgs izaicinājums autoražotājiem. Jaunie Fiesta un Fusion uzlabojumi piedāvā daudz vairāk – vairāk stila, vairāk kvalitātes, vairāk iespēju un vairāk šiem auto raksturīgo iezīmju ar mērķi nevis tikai atbildēt uz pircēju gaidām, bet pat pārsniegt tās,” uzsver Marks Ovendens, Ford or Europe Mazās klases automašīnu brand menedžeris.
FordFiesta izstaro prieku
Jaunajai Fiesta ir jauns priekšējo lukturu dizains. Tagad tie ir platāki un izteiksmīgāki, kas automobilim piešķir dzīvespriecīgāku raksturu. Lukturi ar hroma apdari ir nodalīti trīs apaļi gaismas ķermeņi – tuvās gaismas, gabarīti un pagriezienu rādītājs. Arī aizmugurējie lukturi ir guvuši daudz modernāku izskatu.
Jaunais radiatora reste tagad ir ar lielāku tīklojumu. Tāda paša dizaina, tikai daudz platāka radiatora reste ir iebūvēts arī priekšējā bamperī, kurš ticis pie izteiksmīgākiem izliekumiem un diviem apaļiem miglas lukturiem. Savukārt aizmugurējam bamperim ir piešķirts vairāk formas un divi apaļi atstarotāji. Sānu moldingi ir konusveidīgi, raksturīgi Fiesta ST stilam. Labākas komplektācijas modeļiem sānskata spoguļi un bamperi ir pieejami virsbūves krāsā, bet zemākas klases komplektācijai – viegli pelēkā.
Ar šiem uzlabojumiem Ford dizaineri vēlējušies uzsvērt Fiesta dedzīgo raksturu, jo, viņuprāt, radiatora reste ar priekšējo bamperi veido smalku un draudzīgu smaidu, bet priekšējie lukturi pauž prieku, individualitāti un stilu, kas liekas svarīgs mazo automašīnu pircējiem.
FordFusion rada praktiska auto iespaidu
Tā kā Fusion īpašnieki visaugstāk vērtē automašīnas praktiskumu un ietilpību, Ford dizaineri ar jaunajiem uzlabojumiem vēlējušies paspilgtināt tieši šīs īpašības. Jaunais Fusion izskatās garāks un nopietnāks, tam ir jauna dizaina lukturi, bamperi, radiatora reste un sānu moldingi.
Priekšējiem lukturiem ir kvadrātveida forma, un augšējo luktura daļu aizņem pagrieziena rādītājs. Piestrādāts ir arī pie priekšējā bampera, taču vislielākās izmaiņas skārušas radiatora resti, kurai tagad ir izsmalcināts raksts, kas iestrādāts arī citās detaļās, piemēram, priekšējos lukturos. Lielāki un biezāki sānu moldingi arī ir viens no raksturīgākajiem Fusion uzlabojumiem, kā arī dubultās atpakaļgaitas gaismas aizmugurējos lukturos.
Krāsa un salona ērtības raksturo individualitāti
Abiem Fiesta un Fusion modeļiem ir pieejamas četras jaunas un spilgtas virsbūves krāsas – violetais Viola un sarkanais Tango (Fiesta un Fusion), zaļais Apple (Fiesta) un tumši zaļais Spanish Olive (Fusion) tonis. Krāsa ir arī jāizceļ, runājot par automašīnas salonu, kurā klients var izpausties ar savu individuālo stilu, izvēloties iekšējo apdari vai nu divos, vai vienā tonī. Priekšējā paneļa atdzīvināšanai tiek piedāvāti jauni Fiesta krāsu toņi – zilais Viola, sarkanais Tango, pelēkais See Gray, tos kombinējot ar gaišām vai tumšām salona apdares krāsām atkarībā no modeļa komplektācijas.
Salonā jauns izskats ir piešķirts instrumentu panelim, kurā tagad ir daudz nolasāmāki mērinstrumenti. Uzlabots dizains un kvalitāte ir arī audio sistēmai, klimata kontrolei un ātrumu pārslēgšanas kloķim. Priekšējā panelī braucēju ērtībai atrodas divi mantu glabāšanas plauktiņi – virs cimdu nodalījuma un paneļa vidū, virs gaisa ventilatoriem.
Lielās automašīnas ērtības mazā automobilī
Jaunajos Fiesta un Fusion ir iebūvēts brauciena kontroles dators, kas autovadītāju informē par vidējo braukšanas ātrumu, pašreizējo un vidējo degvielas patēriņu, distanci, kādu var nobraukt ar tvertnē esošo degvielas daudzumu, kā arī āra temperatūru. Vislielāko uzmanību ir pelnījusi balss vadības sistēma, ar kuru iespējams kontrolēt salona temperatūru, ventilāciju un audio sistēmu bez roku palīdzības, kā arī savienojumā ar Bluetooth tehnoloģijām – lietot mobilo telefonu. Jaunā elektroniskā automātiskā klimata kontrole ļauj salonā uzturēt vēlamo temperatūru, bet straujā priekšējā stikla atkausēšanas sistēma maksimāli ātri uzlabo aizsvīduša vai aizsaluša loga caurredzamību. Kā papildu iespēja jaunajiem Fiesta un Fusion modeļiem ir lietu sensors, tuvo gaismu funkcija “Pavadīt līdz mājām” un automātiski pielokāmie sānskata spoguļi.
Sportiskā Fiesta līdz 100 km/h tiek 8,4 sekundēs
Fiesta ir pieejama trijās komplektācijās: Ambient, Trend un Ghia, atsevišķi ir atzīmējams sportiskais ST modelis, savukārt Fusion – divās: Trend un Ghia. Automašīnas darbina Duratec benzīna vai dīzeļa dzinēji, ekonomiskākais no tiem ir 1,3 litru 8 vārstu motors, kas attīsta 70 zirgspēkus, bet jaunākais un spēcīgākais ir Fiesta ST modelim – 2 litru 16 vārstu dzinējs, kas nodrošina 150 zirgspēkus, un ņiprā Fiesta 100 km/h paātrinājumu sasniedz 8,4 sekundēs (maksimālais ātrums – 208 km/h).
Fiesta 2006
Ārējie izmēri (mm) 3 durvis 5 durvis
Kopējais garums 3918/3922** 3918/3924*
Kopējais platums, bez durvju spoguļiem 1685 1685
Kopējais platums, ar durvju spoguļiem 1907/1912** 1907/1912*
Kopējais augstums, minimālais - ar kravu 1429 1432
Kopējais augstums, bez kravas 1468 1464
Riteņu bāze 2486 2486
Attālums starp priekšējiem riteņiem 1464-1477 1464-1474
Attālums starp aizmugures riteņiem 1434-1444 1434-1444
*Ghia / **Fiesta ST
Salona izmēri 3 durvis 5 durvis
Priekšā (mm)
Griestu augstums, ar lūku 995 999
Griestu augstums, bez lūkas 960 963
Maksimālā brīvā vieta kājām 1058 1058
Platums plecu augstumā 1345 1355
Aizmugurē (mm)
Griestu augstums 951 959
Minimālā brīvā vieta kājām 885 885
Platums plecu augstumā 1355 1300
Bagāžas nodalījums (m3)
5-vietīgajam modelim 0.268 0.284
2-vietīgajam modelim, līdz viduklim 0.619 0.613
2-vietīgajam modelim, līdz griestiem 0.945 0.947
Gabarīti norādīti saskaņā ar VDA normatīviem. Izmēri var mainīties atkarībā no modeļa un aprīkojuma.
Ekonomiskums un dinamika CO2 izmeši g/km Degvielas patēriņš
(l/100 km) Dinamika, maks. ātrums km/h 0-100 km/h (sek.)
3/5 durvju Fiesta Pilsētā Ārpus pilsētas Kombinēti
1,3 Duratec (70 ZS) 144 8.1 4.9 6.1 160 - 3 durvis 17.3
161 - 5 durvis
1,4 Duratec (80 ZS) 147 8.3 5.0 6.2 166 - 3 durvis 13.2
167 - 5 durvis
1,4 Duratec (80 ZS)
Durashift EST pārnesumkārba 142 7.7 4.9 6.0 166 - 3 durvis 14.6
168 - 5 durvis
1,6 Duratec (100 ZS) 153 8.8 5.1 6.4 184 - 3 durvis 11.0
183 - 5 durvis
1,6 Duratec (100 ZS)
Durashift automātiskā pārnesumkārba 176 10.2 5.8 7.4 179 - 3/5 durvis 11.9
2,0 Duratec (150 ZS) 177 10.4 5.7 7.4 208 - 3 durvis 8.4
1,4 Duratorq TDCi (68 ZS) 119 5.8 3.8 4.5 163 - 3 durvis 15.5
164 - 5 durvis
FordFiesta cena Latvijā ir sākot no EUR 11 520, FordFusion cena ir sākot no 13 800. Jauno Fiesta un Fusion modeļu tirdzniecība notiek 71 pasaules valstī, Latvijā jaunās automašīnas jau ir pieejamas pie Ford dīlera SIA Baltic Motors.
manējā pēc skata ir smukāka