Saab nākamnedēļ demonstrēs hibrīda prototipu 9

 
28.marts 2006 11:00

Kompānija Saab plāno demonstrēt pirmo pašu izstrādāto hibrīddzinēja prototipu jau nākošnedēļ, Stokholmas auto izstādes ietvaros.

Pēc iepriekšējām ziņām jaunajam dzinējam par pamatu ņemts iekšdedzes dzinējs, kas var darboties gan ar parastu benzīnu, gan ar bioetanolu. Turklāt Saab hibrīds tiks arī pie diviem elektrodzinējiem: 14 kilovatu jaudīgs agregāts paredzēts priekšējais asij, bet 30 kilovatu - aizmugurei. Hibrīdiekārtā ietilpst arī enerģijas uzkrāšanas bloks pie bremzēšanas un litija jonu akumulatoru komplekts, kas novietots zem aizmugures sēdekļiem. Gaidāms arī, ka Saab hibrīda prototipu varēs "uzlādēt" stāvēšanas laikā no parastas elektrības rozetes.



Pēc speciālistu domām, bioetanola kā degvielas izmantošana šim hibrīdam ļaus 5-6 reizes samazināt kaitīgo vielu nokļūšanu atmosfērā, salīdzinot ar analoģiskām sistēmām, bet uz benzīna dzinēja bāzes.

Pirmais sērijveida Saab ar hibrīddzinēju parādīsies ne agrāk par 2009.-2010.gadu. Plānots, ka tas būs jaunais kompaktais hečbeks Saab 9-2, kas šobrīd atrodas izstrādes stadijā. Turklāt, analoģisks spēka agregāts vēlāk tiks izmantots arī Opel markas auto.
 
Visi komentāri
 
196469. viesis 28.marts 2006 17:20
0 0 Atbildēt

tik vienu neh nesaprotu - priex kam tur tas meesla iexdedzes dzineejs? tas kaa smeekjeetaajiem, pilniigi piesaarnjot atmosfeeru taa uzreiz ticiiba neljauj? vispirms vajag 5-6 reizes samazinaat?

mutanti kaukaadi...

196472. viesis 28.marts 2006 17:35
0 0 Atbildēt

draco, piekriitu. Isti jeegu nesaprotu no tiem hibriidiem. Tas ieguvums tads nevisai sanaak pret to, cik izmaksaas to autinju uztureet kaartiibaa. Akumulatoriem uzlaades/izlades ciklu skaits ir diezgan ierobezhots. Bet taa baterija, kas tur, maksaas diezgan, man domaat.

Un kur tad veel visas kontroles elektronikas.. Tas autinjus peec 3-4 gadiem bus jamet misenee..

196480. viesis 28.marts 2006 18:51
0 0 Atbildēt

tā mazā nianse, kāpēc tur ir vajadzīgs iekšdedzes dzinējs, slēpjas faktā, ka par degvielu tiek izmantots bioetanols (spirts) nevis naftas produkti. te arī vides aizsardzības faktors parādās...

196490. viesis 28.marts 2006 20:35
0 0 Atbildēt

piesaarnjojums ar ellju katrus 10 kkm, filtri,uttp taapat paliek. no iexdedzes jeegas nav. par akjiem - dziljaas izlaades svina akji elektromobiiljos pa 30 000 - 50 000 km noiet,taa ka tik tragjiski nav. par litija elementiem gan nezinu, bet peec svara / jaudas attieciibas vinjie jaabuut pulka labaakiem...

196579. viesis 29.marts 2006 13:30
0 0 Atbildēt

draco, tur jau diezvai ir svina akji, jo tie aiznem besigi daudz vietas un ir nejedziigi smagi.

A litija akjiem darba cikls ir ap 300-500 uzlades/izlades cikliem. Un maksaa vini nejeegaa. :(

196614. viesis 29.marts 2006 17:02
0 0 Atbildēt

No energoietilpības viedokļa bioetanola ražošanā iztērē (destilēšana, lauksaimniecība, minerālmēsli) gandrīz tik pat daudz naftas produktu, cik tiek iegūts. Nekā zaļa tur nav. Vienīgais pozotīvais moments ir tas, ka piesārņojums tiek pārnests uz mazākapdzīvotām vietām.

196616. viesis 29.marts 2006 17:19
0 0 Atbildēt

to Rupicii:

Bioetanola ražošanā noteikti var iztērēt naftas produktu alternatīvas: rūpniecībā - elektrību; lauksaimniecības tehnikai - biodīzeli, bet minerālmēsliem ir attāls sakars ar naftu.

varbūt Tev ir argumenti un precīzi skaitļi, cik t naftas produktu jāpatērē vienas t bioetanola ražošanai? :)

196670. viesis 30.marts 2006 9:48
0 0 Atbildēt

pēdējam viesim

www.eroei.com/eval/net_energy_list.html

enerģiju gan nemēra t, bet J vai BTU

196740. viesis 30.marts 2006 16:54
0 0 Atbildēt

to Rupicii: (iepriekšējais viesis :)

paldies par linku - bija interesants! :)

Latvijā bioetanolu šobrīd ražo no graudiem un tevis minētajā linkā tā efektivitātes koeficients ir 1,3, kas nozīmē 30% pievienoto vērtību...

tikai dzudz svarīgāks arguments ir tas, ka bioetanola sadegšanas procesā radītais CO2 nepalielina CO2 koncentrāciju atmosfērā, jo tas ir fotosintēzes procesā no atmosfēras saistītais CO2, turpretī ikviens litrs naftas vai dabasgāzes sadegšanas procesā rada papildus CO2 emisiju...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti