Kompānija Saab plāno demonstrēt pirmo pašu izstrādāto hibrīddzinēja prototipu jau nākošnedēļ, Stokholmas auto izstādes ietvaros.
Pēc iepriekšējām ziņām jaunajam dzinējam par pamatu ņemts iekšdedzes dzinējs, kas var darboties gan ar parastu benzīnu, gan ar bioetanolu. Turklāt Saab hibrīds tiks arī pie diviem elektrodzinējiem: 14 kilovatu jaudīgs agregāts paredzēts priekšējais asij, bet 30 kilovatu - aizmugurei. Hibrīdiekārtā ietilpst arī enerģijas uzkrāšanas bloks pie bremzēšanas un litija jonu akumulatoru komplekts, kas novietots zem aizmugures sēdekļiem. Gaidāms arī, ka Saab hibrīda prototipu varēs "uzlādēt" stāvēšanas laikā no parastas elektrības rozetes.
Pēc speciālistu domām, bioetanola kā degvielas izmantošana šim hibrīdam ļaus 5-6 reizes samazināt kaitīgo vielu nokļūšanu atmosfērā, salīdzinot ar analoģiskām sistēmām, bet uz benzīna dzinēja bāzes.
Pirmais sērijveida Saab ar hibrīddzinēju parādīsies ne agrāk par 2009.-2010.gadu. Plānots, ka tas būs jaunais kompaktais hečbeks Saab 9-2, kas šobrīd atrodas izstrādes stadijā. Turklāt, analoģisks spēka agregāts vēlāk tiks izmantots arī Opel markas auto.
tik vienu neh nesaprotu - priex kam tur tas meesla iexdedzes dzineejs? tas kaa smeekjeetaajiem, pilniigi piesaarnjot atmosfeeru taa uzreiz ticiiba neljauj? vispirms vajag 5-6 reizes samazinaat?
mutanti kaukaadi...