Saab nākamnedēļ demonstrēs hibrīda prototipu 9

 
28.marts 2006 11:00

Kompānija Saab plāno demonstrēt pirmo pašu izstrādāto hibrīddzinēja prototipu jau nākošnedēļ, Stokholmas auto izstādes ietvaros.

Pēc iepriekšējām ziņām jaunajam dzinējam par pamatu ņemts iekšdedzes dzinējs, kas var darboties gan ar parastu benzīnu, gan ar bioetanolu. Turklāt Saab hibrīds tiks arī pie diviem elektrodzinējiem: 14 kilovatu jaudīgs agregāts paredzēts priekšējais asij, bet 30 kilovatu - aizmugurei. Hibrīdiekārtā ietilpst arī enerģijas uzkrāšanas bloks pie bremzēšanas un litija jonu akumulatoru komplekts, kas novietots zem aizmugures sēdekļiem. Gaidāms arī, ka Saab hibrīda prototipu varēs "uzlādēt" stāvēšanas laikā no parastas elektrības rozetes.



Pēc speciālistu domām, bioetanola kā degvielas izmantošana šim hibrīdam ļaus 5-6 reizes samazināt kaitīgo vielu nokļūšanu atmosfērā, salīdzinot ar analoģiskām sistēmām, bet uz benzīna dzinēja bāzes.

Pirmais sērijveida Saab ar hibrīddzinēju parādīsies ne agrāk par 2009.-2010.gadu. Plānots, ka tas būs jaunais kompaktais hečbeks Saab 9-2, kas šobrīd atrodas izstrādes stadijā. Turklāt, analoģisks spēka agregāts vēlāk tiks izmantots arī Opel markas auto.
 
Visi komentāri
 
196469. viesis 28.marts 2006 17:20
0 0 Atbildēt

tik vienu neh nesaprotu - priex kam tur tas meesla iexdedzes dzineejs? tas kaa smeekjeetaajiem, pilniigi piesaarnjot atmosfeeru taa uzreiz ticiiba neljauj? vispirms vajag 5-6 reizes samazinaat?

mutanti kaukaadi...

196472. viesis 28.marts 2006 17:35
0 0 Atbildēt

draco, piekriitu. Isti jeegu nesaprotu no tiem hibriidiem. Tas ieguvums tads nevisai sanaak pret to, cik izmaksaas to autinju uztureet kaartiibaa. Akumulatoriem uzlaades/izlades ciklu skaits ir diezgan ierobezhots. Bet taa baterija, kas tur, maksaas diezgan, man domaat.

Un kur tad veel visas kontroles elektronikas.. Tas autinjus peec 3-4 gadiem bus jamet misenee..

196480. viesis 28.marts 2006 18:51
0 0 Atbildēt

tā mazā nianse, kāpēc tur ir vajadzīgs iekšdedzes dzinējs, slēpjas faktā, ka par degvielu tiek izmantots bioetanols (spirts) nevis naftas produkti. te arī vides aizsardzības faktors parādās...

196490. viesis 28.marts 2006 20:35
0 0 Atbildēt

piesaarnjojums ar ellju katrus 10 kkm, filtri,uttp taapat paliek. no iexdedzes jeegas nav. par akjiem - dziljaas izlaades svina akji elektromobiiljos pa 30 000 - 50 000 km noiet,taa ka tik tragjiski nav. par litija elementiem gan nezinu, bet peec svara / jaudas attieciibas vinjie jaabuut pulka labaakiem...

196579. viesis 29.marts 2006 13:30
0 0 Atbildēt

draco, tur jau diezvai ir svina akji, jo tie aiznem besigi daudz vietas un ir nejedziigi smagi.

A litija akjiem darba cikls ir ap 300-500 uzlades/izlades cikliem. Un maksaa vini nejeegaa. :(

196614. viesis 29.marts 2006 17:02
0 0 Atbildēt

No energoietilpības viedokļa bioetanola ražošanā iztērē (destilēšana, lauksaimniecība, minerālmēsli) gandrīz tik pat daudz naftas produktu, cik tiek iegūts. Nekā zaļa tur nav. Vienīgais pozotīvais moments ir tas, ka piesārņojums tiek pārnests uz mazākapdzīvotām vietām.

196616. viesis 29.marts 2006 17:19
0 0 Atbildēt

to Rupicii:

Bioetanola ražošanā noteikti var iztērēt naftas produktu alternatīvas: rūpniecībā - elektrību; lauksaimniecības tehnikai - biodīzeli, bet minerālmēsliem ir attāls sakars ar naftu.

varbūt Tev ir argumenti un precīzi skaitļi, cik t naftas produktu jāpatērē vienas t bioetanola ražošanai? :)

196670. viesis 30.marts 2006 9:48
0 0 Atbildēt

pēdējam viesim

www.eroei.com/eval/net_energy_list.html

enerģiju gan nemēra t, bet J vai BTU

196740. viesis 30.marts 2006 16:54
0 0 Atbildēt

to Rupicii: (iepriekšējais viesis :)

paldies par linku - bija interesants! :)

Latvijā bioetanolu šobrīd ražo no graudiem un tevis minētajā linkā tā efektivitātes koeficients ir 1,3, kas nozīmē 30% pievienoto vērtību...

tikai dzudz svarīgāks arguments ir tas, ka bioetanola sadegšanas procesā radītais CO2 nepalielina CO2 koncentrāciju atmosfērā, jo tas ir fotosintēzes procesā no atmosfēras saistītais CO2, turpretī ikviens litrs naftas vai dabasgāzes sadegšanas procesā rada papildus CO2 emisiju...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti