2005.gadā no garantijas fonda izmaksāti 683 tūkst. Ls 2

 
7.aprīlis 2006 10:05

Pērn Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) garantijas fondā apdrošināšanas sabiedrības iemaksājušas 850,8 tūkst. latu.

Savukārt 2005.gadā no fonda izmaksātas vairāk nekā 1000 apdrošināšanas atlīdzības ceļu satiksmes negadījumā cietušajiem par kopējo summu 428,5 tūkst. latu. No garantijas fonda tika apmaksātas arī lauksaimniecības produkcijas ražotājiem un invalīdiem piešķirtās apdrošinātāju atlaides kopā 137,9 tūkst. latu apmērā, kā arī veikti vairāki citi likumā noteiktie maksājumi 117,1 tūkst.latu apmērā.
Uz doto brīdi uzkrājums garantijas fondā ir vairāk nekā 17 milj.latu.

Saskaņā ar LR likumdošanu Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) nodrošina izmaksas tiem ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem, kuriem pienākas apdrošināšanas atlīdzības no OCTA garantijas fonda.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „OCTA garantijas fonda mērķis ir nodrošināt zaudējumu atlīdzību gadījumos, kad ceļu satiksmes negadījumā cietušais nevar saņemt atlīdzību no apdrošinātāja, jo zaudējumus radījis transportlīdzekļa īpašnieks, kurš savu civiltiesisko atbildību nav apdrošinājis. Īpaši būtu jāuzsver, ka no garantijas fonda tiek maksātas atlīdzības arī tajos gadījumos, kad personas veselībai zaudējumus radījis nenoskaidrots transporta līdzeklis, kā arī tiek kompensētas lauksaimniekiem un invalīdiem piešķirtās atlaides pērkot polises. OCTA likums paredz cietušo aizsardzību un izmaksas no garantijas fonda arī tajos gadījumos, kad transportlīdzekļa īpašnieka apdrošinātājs atzīts par maksātnespējīgu. Atlīdzības no garantijas fonda saņem ne tikai par negadījumiem, kas notikuši Latvijā, bet arī Eiropas Ekonomikas zonas valstīs un Šveicē un kuros zaudējumi nodarīti Latvijas iedzīvotājiem.”

Apdrošinātāji un transportlīdzekļu īpašnieki „maksā” par „AK Alianse” maksātnespēju

Kā, piemēru, šāda fonda nepieciešamībai var minēt apdrošināšanas akciju sabiedrību “AK Alianse”, kas 2002. gada 31. augustā tika atzīta par maksātnespējīgu. Laikā no 1999. gada līdz 2002. gadam, kad “AK Alianse” bija licence OCTA veikšanai, tā garantijas fondā bija ieskaitījusi 112 tūkst. latu, savukārt apdrošināšanas atlīdzības no šī fonda jau izmaksātas 290 248,95 latu apmērā.

J.Stengrevics: „Kaut arī ir pagājuši vairāk nekā trīs gadi kopš „AK Alianse” ir atzīta par maksātnespējīgu, vēl joprojām tiek veiktas izmaksas no garantijas fonda. Arī pērn izmaksātas 7 atlīdzības likvidētās „AK Alianse” vietā un, iespējams, izmaksas no fonda vēl būs sakarā ar ceļu satiksmes negadījumiem, kas notikuši ārvalstīs un kuros ir bijuši iesaistīti transportlīdzekļi ar „AK Alianse” Zaļās kartes līgumiem, kā arī atsevišķas izmaksas, kur par satiksmes negadījumos smagi cietušajām personām ārstēšanās izmaksas ir ilgstošas. „AK Alianse” maksātnespējas radītās sekas šobrīd tiek segtas no citu apdrošinātāju veiktajām iemaksām garantijas fondā”.

Garantijas fonds – drošība OCTA tirgus dalībniekiem un negadījumā cietušajiem
Apdrošināšanas sabiedrībām, kuras vēlas iegūt tiesības veikt sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu Latvijā, pirms darbības uzsākšanas jāveic vienreizēju iemaksu OCTA garantijas fondā. MK noteikumos „Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas fonda izveidošanas, uzkrāšanas un administrēšanas kārtība” noteikts, ka šīs pirmās iemaksas apmērs ir 200 tūkst. latu.

J.Stengrevics: „Garantijas fondam ir ļoti liela nozīme OCTA tirgū. Iemaksas fondā kalpo kā garantija apdrošinātāja spējai nodrošināt finansiālās saistības maksātnespējas gadījumā, šādā veidā nodrošinot OCTA tirgus stabilitāti un pasargājot no krasām svārstībām. Ja šāda nosacījuma nebūtu, iespējams, tirgū būtu ļoti daudz dalībnieku, kas vēlētos gūt ātru peļņu, bet pēc tam maksātnespējas gadījumā nenestu nekādu atbildību.”

Ja noteikumi šādu vienreizējo iemaksu neparedzētu, maksātnespējīgās apdrošināšanas sabiedrības vietā apdrošināšanas atlīdzību izmaksas nāktos segt no visu pārējo OCTA tirgū esošo apdrošināšanas sabiedrību līdzekļiem, tātad autovadītāji būtu tie, kas to visu apmaksātu, pērkot OCTA polises.

Jāpiebilst, ka jauniesācēja apdrošināšanas sabiedrība šo vienreizējo iemaksu pēc visu saistību nokārtošanas var saņemt atpakaļ, ja tā vēlas pārtraukt darbību OCTA jomā.
Papildus vienreizējai iemaksai apdrošināšanas sabiedrības veic ikmēneša iemaksas par katru pārdoto polisi. Iemaksu apmērs tiek koriģēts katru gadu, atbilstoši MK noteikumiem par Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas fonda izveidošanas, uzkrāšanas un administrēšanas kārtību.
 
Visi komentāri
 
197482. viesis 7.aprīlis 2006 11:44
0 0 Atbildēt

Jauki gan... Izmaksas 2005. gada kopa sastada 663,5 tukstosus, bet uzkrajums 17 miljoni. Ta aptuveni sanak, ka varetu nakamos 15 gadus vairs nepieprasit iemaksas, un lidz ar to pazeminat polises cenu. Ko par to Stengrevica kungs varetu teikt?

197513. viesis 7.aprīlis 2006 17:47
0 0 Atbildēt

nē, vienkārši turpmākos 15 gadus no šī fonda vairāk tiks apmaksātas reklāmas akcijas, ķipa katrai staigulei pa atstarotājam :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti