Visdrošāk sēdēt aizmugurē pa vidu 8

 
29.jūnijs 2006 11:07

Automobilī visdrošāk ir atrasties aizmugurējā sēdeklī vidū. Pie tāda slēdziena nonākuši Buffalo universitātes pētnieki Amerikā, izanalizējot satiksmes negadījumu statistiku no 2000. līdz 2003.gadam.

No viņu pētījuma izriet, ka vieta aizmugures sēdeklī ir par 59-86% drošāka, nekā priekšējos sēdekļos. Turklāt aizmugures vidējais sēdeklis ir par 25% drošāks par pārējiem aizmugures sēdekļiem.



"Mēs ņēmām vērā ļoti daudzus faktorus, tai skaitā galvas balstu izmantošanu, transporta līdzekļa tipu, auto svaru, vadītāja un pasažieru vecumu, laika apstākļus, apgaismojumu, drošības spilvenu darbību un tā tālāk. Izrādījās, ka vidējā vieta aizmugurē tik un tā ir par 16% drošāka par jebkuru citu vietu transporta līdzeklī, " paziņoja pētnieku grupas vadītājs Dītrihs Džele (Dietrich Jehle).

Viens no šādas drošības iemesliem, pēc Džele vārdiem, ir nedaudz vairāk brīvas telpas ap pasažieri. Līdztekus tam, gadījumos, kad auto avārijas gadījumā sāk griezties ap savu asi, sēdeklis aizmugurē pa vidu ir vismazāk pakļauts centrbēdzes spēkam, kas spiež braucējus pret auto durvīm.

Pētījuma gaitā izrādījās, ka teju puse pasažieru aizmugures sēdeklī (46,9%) negadījuma laikā neizmanto drošības jostas, kā rezultātā 34,6% no tiem gāja bojā, pretstatā 14,9% jostu „valkātājiem”.

Tādējādi tika izdarīts secinājums, ka piesprādzēti aizmugurējie pasažieri avārijā izdzīvos 2,4-3,2 reizes biežāk nekā nepiesprādzētie.
 
Visi komentāri
 
205363. viesis 29.jūnijs 2006 11:23
0 0 Atbildēt

Liekas, ka kaut kaadi seedvietu droshiibas procenti jau autoskolaa tika maaciiti.

Savukaart, bilde piemekleeta neatbilstosha - aizmugureejaa rinda atrodas bagaazhniekaa, kas noteikti nav droshaakaa :).

Redaktors 29.jūnijs 2006 11:29
0 0 Atbildēt

tās ir papildvietas, kur, kā redzams, nemaz nav vidējā sēdekļa :)

205365. viesis 29.jūnijs 2006 11:29
0 0 Atbildēt

drošāk noteikti ka ir, diemzheel parasti vidējai sēdvietai nav nopietnas drošības jostas...

205376. viesis 29.jūnijs 2006 12:26
0 0 Atbildēt

Normāliem auto arī vidējam beņķim ir pilnvērtīga drošības josta

205384. viesis 29.jūnijs 2006 12:58
0 0 Atbildēt

Tieši tā! Arī maniem abiem autiņiem ir pilnīgi normālas drošibas jostas arī vidējam aizmugurējam sēdeklim. Bez tam vienmēr lieku saviem pasažieriem piesprādzēties nevien tikai priekšējos, bet arī aizmugurējos sēdekļos. Un neviens līdz šim nav protestējis. Sprādzētioes aizmugurē sāku jau pirms kādiem 2 gadiem!

205392. viesis 29.jūnijs 2006 13:51
0 0 Atbildēt

Drošākā vieta - jā, ja ir pilvērtīga drošības josta (ko lieto) un galvas balts (ko arī pareizi noregulē), bet pat diezgan jaunos autiņos, tā vidējā aizmugrējā vieta nav tik labi atstrādāta... pie tam noteikti ne ērtākā vieta - parasti šaurāka un aizmugures vai pilnpiedziņas mašīnām vēl pamatīga arka kardānam strap kājām.

205419. viesis 29.jūnijs 2006 17:19
0 0 Atbildēt

Visnedrošāk toties ir braukt auto bagāžniekā, sasietām rokām, aizbāztu muti, naktī, uz mežu.

205431. viesis 29.jūnijs 2006 19:01
0 0 Atbildēt

Diitrihs ir vaacietis, tapaec vinja uzvards Jehle latviski rakstaams un tatad ari izrunajams "Jeele".

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti