Neapzinīgi skatītāji apdraud Latvijas rallija nākotni 43

 
9.jūlijs 2006 11:37

Ar katru LMT un Siemens Latvijas rallija čempionāta posmu arvien aktuālāks kļūst rallija organizatoru satraukums par autorallija nākotni Latvijā, jo neapzinīgu un neapdomīgu skatītāju rīcība, piemēslojot apkārtni ap rallija ātrumposmiem un izbradājot sējumus un stādījumus, padarījusi situāciju tik kritisku, ka nākotnē rallija ātrumposmu saskaņošana ar zemes īpašniekiem var kļūt par neiespējamu.

Jau notikušo ralliju un tikko notikušā rallija „Kurzeme 2006” trases nav izdevušās tādas kā iepriekš plānots, jo vairāki zemes īpašnieki ir atteikušies pieļaut rallija norisi savu īpašumu robežās, atteikumu pamatojot ar iepriekšējos gados ciesto zaudējumu uzskaiti.

Šosezon notikušajos rallijos ir novērota progresējoša rallija skatītāju bezatbildība – atkritumu kalni skatīšanās vietās paliek arvien lielāki, krietni lielāki postījumi nodarīti graudaugu sējumiem un sakņu dārziem, ne tikai ātrumposmiem cieši pieguļošos laukos. Vēl viena satraucoša parādība ir dažu skatītāju visatļautība, staigājot pa lauku viensētām, dažādu mantu un lietu piesavināšanās bez saskaņošanas ar īpašniekiem, sasniedzot paradoksālu līmeni. Piemēram, kāpēc vasarā ir jāzog malka no malkas šķūņiem ugunskura dedzināšanai, ja apkārt ir meži, kuros iespējams salasīt sausus koku zarus?

Jānis Krastiņš, rallija sacensību vadītājs: „Es nesaprotu kādēļ daudzi skatītāji iedomājas, ka, samaksājot par biļeti, tie iegūst tiesības uzvesties kā cūkas. Es neesmu redzējis nevienu cilvēku, kurš savā īpašumā mestu zemē visu kas ir lieks.”

Dainars Dambergs, Latvijas Automobiļu federācijas prezidents: „Ja šī situācija un neapdomīgo skatītāju attieksme strauji nemainīsies, nākotnē autoralliji Latvijā vairs nenotiks vai labākajā gadījumā notiks slēgtos poligonos, kas nebūt nelīdzināsies klasiskam rallijam kādu to esam pieraduši redzēt Latvijā.”

Gribot, negribot nākas citēt arī a/s "Latvijas valsts meži" rīkoto akciju „Cūkmens”: „Es mīlu atkritumus un drazu! Smejos, redzot jūs piemēslojam savu apkārtni. Kaifoju redzot par izgāztuvēm pārvērstus mežus. Tā turēt! Uz priekšu! Kopā mums izdosies! Pārvērtīsim Latviju par cūkkūti! Jāāā! Palīdziet man!... Par netīru Latviju!!! Urrrrāāā!!”

 
Visi komentāri
 
206051. viesis 9.jūlijs 2006 12:34
0 0 Atbildēt

Man tāds rallijs vajadzīgs tik pat daudz kā vilkam grābeklis...

206052. viesis 9.jūlijs 2006 12:41
0 0 Atbildēt

206051. viesis 09.07.2006 12:34...

Vov, tas tik bija komentārs! :D Man personīgi arī daudz kas no šīs pasaules nav vajadzīgs- bet vienalga labi, ka tas ir....

Par neapzinīgajiem skatītājiem... :( - tiešām pretīgi- es piekrītu zemes īpšnieku nostājai.

206053. viesis 9.jūlijs 2006 14:47
0 0 Atbildēt

Piekriitu, ka rallijs jaapaarnes uz sleegtiem poligoniem. Tas ir vieniigais veids, kaa vieteejie iedziivotaaji neciestu no siis paaris cilveeku izklaides. Vai arii organizatoriem pasiem jaauznjemas atbildiiba par rallija seku likvideesanu (sakopsana, kompenseesana utt.).

206055. viesis 9.jūlijs 2006 15:45
0 0 Atbildēt

latvieši jau ir cēlušies no cūkām. viss debīlākā tauta no visām.

206057. viesis 9.jūlijs 2006 16:10
0 0 Atbildēt

To 206055

Tautu veido indivīdi, kas veido iespaidu par to. Slikto atceras ilgāk un spilktāk nekā labo. Tā tauta ko pārstāvi Tu ar Tevi arī nevar lepoties, jo ar tik zemu inteleģences līmeni Tu esi kauns un negods, bet lai jau veicas... Bet par piemēslošanu taisnība, tas ir cūcīgi!

206058. viesis 9.jūlijs 2006 16:48
0 0 Atbildēt

visi te tādi "baltie jēriņi'...

206060. viesis 9.jūlijs 2006 18:31
0 0 Atbildēt

Cik mūsu kompānija apmeklē šo vienreizēji skaisto pasākumu - nekad aiz sevīm droazu neatstājam -> tas ir audzināšanas jautājums. Vēlviena izeja varētu būt ja no organizātoru puses tiktu noorganizētas atkritumu urnas pie skatāmākajām vietām. Jo cik zinu vairāk vai mazāk, bet visi koncentrējās pāris vietās - tajās pašās kas atzīmētas Rally LV žurnālā, bet - jā savi mēsli jāvāts pašam!!!

206061. viesis 9.jūlijs 2006 18:45
0 0 Atbildēt

Otra lieta ir organizatoru neizdarība ceļu sakārtošanā pēc rallija, kad braucu uz rallijiem kā skatītājs nekad protams par to neaizdomājos, bet tagad jau otro gadu rallijs iet gar manām mājām, un pēc rallija ceļš tā arī netiek sakārtots. Pbraukt diezgan pretīgi - gruntene izrauta cauri līdz smiltīm visos līkumos, bedres, lieli akmeņi..utt. diezgan pretīgi.

Vai tiešām ir tik sarežģīti noorganizēt greideri?

206062. viesis 9.jūlijs 2006 19:47
0 0 Atbildēt

Ar atkritumiem varētu tikt galā, vienkārši tos pēc rallija novācot (rallija organizētāji, tad lai arī organizē un biļešu cenās ierēķina šīs izmaksas). Jebkurā vietā, kur notiek cilvēku masveida pulcēšanās vienmēr būs atkritumi, pie tam diezgan daudz, tāda ir cilvēka daba un ar to ir jārēķinās, nevis pēc tam jāgaudo, ka ziema pienākusi. Ar tiem, kas zog malku, protams ir grūtāk tikt galā, laikam būs jāatmet piķis saimniekiem par neērtībām sargājot savus šķūņus, sējumus, utt.

206065. viesis 9.jūlijs 2006 20:50
0 0 Atbildēt

cuumena texts nezeligi sparda

127.0.0.1 212.93.97.206

SIE-C110/07 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0 UP.Browser/6.1.0.7.3.102 (GUI) MMP/1.0

206068. viesis 10.jūlijs 2006 0:28
0 0 Atbildēt

man liekas, ka mums draud..

206071. viesis 10.jūlijs 2006 6:44
0 0 Atbildēt

Es gan no rallija atvedu mājās pus bagažnieku ar cūkmena piederumiem, bet tikuntā domāju ka rallija organizātoriem ir jāpiedomā pie seku likvidācijas.

206072. viesis 10.jūlijs 2006 7:58
0 0 Atbildēt

piekrītu Cartmanam - rallijs u.c. motosporti pieķēza dabu, kaifs pašiem braucējiem un pūlim, kas izbradā laukus un labākais ko viņi izdara - ģenerē organizatoru un uzkodu tirgotaju tirgotāju peļņu. Ja gribas asas izjūtas, var iespiest sev pautus skrūvspīlēs, turklāt uz šito arī ir iespējams tirgot biļetes un apgrozīt naudu.

206073. viesis 10.jūlijs 2006 8:06
0 0 Atbildēt

Vai tad nekādu kārtības sargu rallijos nav? Tad vismaz noorganizējiet Cūkmenu lai tas pastaigājas starp skatītājiem?

Man gan ir aizdomas ka šī problēma ir ne tikai ar rallija skatītājiem. Arī citos masu pasākumos brīvā dabā situācija ir līdzīga. Acīmredzot mūsu sabiedrība vēl nav gatava izlīst no saviem aizgaldiem...

206074. viesis 10.jūlijs 2006 8:36
0 0 Atbildēt

Visa problema ir audzinasana, lielai dalai auto rallija skatitajiem vecaki nav iemacijusi ka nevar tuksas pudeles mest zeme, ka cigaresu izsmekji nav domati lai piedrazotu plavas un gravmalas utt.

Diemzel rallija norises vietas nav vienigas kas cies no shadiem neapdomigiem neaudzinatiem barbariem. Kas notiek visas atputas vietas ap Latvijas udenstilpneem. Un nevaig tagad te stastit, ka organizatori vainigi, ka tie nesavac atkritumus. Pashiem pirms nomest kaut ko zeme vajadzetu mazliet apdomaties.

Varbut jaievies sodi ka daza laba valstinjaa, par nosplausanu via koshlenes izmesanu uz zemes 200$ negljadja..., nemaz nevelos zinat cik maksatu pet pudelju vai chipsu pakas nomeshana... Varbut tikai ta var izaudzinat musu cukmenus!

206075. viesis 10.jūlijs 2006 8:51
0 0 Atbildēt

Latviešu cūkmeniem jau vajag tikai aizbraukt un piedzerties, šaubos, vai daudzus aizbraukušos interesē rallijs....

206076. viesis 10.jūlijs 2006 9:12
0 0 Atbildēt

Problēma ir audzināšanā, bet izaudzināt visus rallija apmeklētājus nesanāks. Nepieliksi arī tu katram cūķim pa policistam blakus. Šeit vienīgā iespēja ir organizētas pirms un pēc pasākuma aktivitātes. Kā jau iepriekš tika minēts, lielākajās pulcēšanās vietās jābūt pietiekami daudz atkritumu tvertnēm. Pēc pasākuma jābūt bariņam cilvēku, kas savāc visu izmētāto drazu. Varbūt, ka var izmantot to personu darbaspēku, kam piespriesti sabiedriski derīgie darbi... Jābūt ceļu sakārtošanai un atlidzībai zemju īpašniekiem. Diemžēl tas arī atsauksies uz biļešu cenām, bet tur neko nevar darīt. Viss ir cilvēku dabā - gan "uzvārīties", gan mēslot ne savā teritorijā. Viens labums gan varētu būt no augstajām biļešu cenām. Pasākumu neapmeklēs tie, kuru mērķis ir aizliet acis jau pirms otrā starta. Skarbi, bet tādi nu mēs kopumā esam.

206077. viesis 10.jūlijs 2006 9:18
0 0 Atbildēt

ibio.. orgi lai beidz chiiksteet bet pashi organizee atkritumu novaakshanu...celju noliidzinaashanu utt

galugalaa pashi lentas velkot arii pa labiibu vazaajas...

ja var kaseet naudinju par iebrishanu sveshaa laukaa tad lauka iipashniekam par to ir jaasanjem... citaadi sanaak ka es arii varu nodeklameet ka notiek eezelju izstaade un staaveet pie LAF durviim un iekaseet par ieeju ;) i veel uztaisiit uzbraucienu par varen suudiigu apkopeejas darbu...deelj kaa mani ienaakumi kriitaas...

kindzulis (netaisu sevi par jeerinju bet miseni aiz sevis novaacu)

206079. viesis 10.jūlijs 2006 9:28
0 0 Atbildēt

skatītājus vajadzētu piespiedu kārtā pēctam likt lasīt atkritumus pa visiem posmiem + bonusā vēl kādas lielceļu malas :) rezultātā - jo mazāk piemēslotu, mazāk būtu darbs, apziņa ar laiku ieslēgtos

par ceļiem - nu jau gads riņķī un tikai tagad ceļš sāk atgūt stāvokli kāds bija pirms rallija. nu galīgi nekāda pēcrallija ceļu sakopšana.

Viena izeja ir - rallijā likt piedalīties ar platām lisenēm -> asas izjūtas visiem garantētas :)

206082. viesis 10.jūlijs 2006 9:39
0 0 Atbildēt

Cilvēki ir cūkas un to var novērot ne tikai rallijā. Vakar bijām pie jūras, braucot prom pielasījām 2 lielos maisus ar pudelēm un citiem sūdiem.

206083. viesis 10.jūlijs 2006 9:41
0 0 Atbildēt

Rallijā mēslo ne vairāk un ne mazāk kā citos masu pasākumos... par piemēru - šajā pašā rallija sestdienā biju uz Zvejnieksvētkiem Lapmežciemā, kur notika uzreiz 2 lieli pasākumi. Atkritumu jūra tur bija jau ap 12 naktī. Varu iedomāties kā tur izskatījās no rīta. Secinājums - rallija organizētājiem par šo jautājumu ir jādomā tieši tā pat kā koncertu un citu masu pasākumu organizētājiem. Ja aicini lielas tautas masas un savu pasākumu, tad arī padomā, kā visu pēc tam savākt. Un punktu par atkritumu savākšanu vajag iekļaut nosacījumos, ar kuriem tiek atļauts rīkot ralliju tajā vai citā teritorijā.

206086. viesis 10.jūlijs 2006 9:47
0 0 Atbildēt

sheemu vajag vienkaarshu...

tie, kas attieciigaa posma kontrolpunktaa nodod kaut kaadu standarta tilpumu ar atkritumiem, dabuu atpakalj naudu par attieciigo posmu. Varbuut tad kaads aiz sevis savaaks...

206087. viesis 10.jūlijs 2006 10:05
0 0 Atbildēt

varbūt uz massu sporta pasākumiem derētu ieviest sauso likumu ? skan stulbi, bet jau gadiem ilgi visi latvijas massu kultūras un sporta pasākumi ir veidoti ar milzīgu akcentu uz rūpniecisku alkohola iznīcināšanu.

206089. viesis 10.jūlijs 2006 10:39
0 0 Atbildēt

White_Trash

Neticu, ka cilveeki par paaris latiem saaks lasiit sveshus atkritumus. Vismaz, es to nedariitu.

206092. viesis 10.jūlijs 2006 11:20
0 0 Atbildēt

Taas visas ir mulkjiibas...Mees tikko ar kompaniju atgriezamies no Kurzemes rallija...ar 2 masiinam bijaam 9 cilv un protams peec naksnjosanas pie dopa un kartiigam vakarinjam pie grila un ari protams alus paterinja ieprieksejaa naktii, savaacaas tadi 2 lieliel Maksimas maisi ar atkritumiem(neskaitot papiirus un vienreizejos traukus kurus sadedzinajaam ugunskuraa, kas ar nav iisti labi...). Un kaa juus domajaat cik ilgi mees tos 2 maisus vadaajaam sev masiinaa, kura jau ta abija parbazta ar mantaam? Vairaak ka pusdienu, jo nekur nebija ne viena atkrituma urna un 2 no 3 bendziintankiem nebija kur tadus lielus atkritumu maisus iestuukjet....tad ko tad juus gribat? Lai visi tie cilveki kas atbraukussi uz raliju lenaam dienas laikaa partop par atkritumu masiinam? Varbuut tomeer par sso dereetu kaadaam no organizeetaajiem vai ssiem gudrajiem bljauriem padomat?

206093. viesis 10.jūlijs 2006 11:36
0 0 Atbildēt

Cartman... bet savus suudus tu savaaktu, ja tev par to veel tauvus 3Ls par posmu atdod atpakalj?

206099. viesis 10.jūlijs 2006 12:02
0 0 Atbildēt

Savus suudus taapat savaacu un man ir vienalga, vai par to man samaksaa.

206102. viesis 10.jūlijs 2006 12:09
0 0 Atbildēt

UN ĻOTI LABI, KA VAIRS NENOTIKS, ATRADUšIES TE LIELI SPORTI-RALLIST!

206103. viesis 10.jūlijs 2006 12:13
0 0 Atbildēt

domaaju ka vajag ieksh LV atrast vienu trasi, pa kuru tad arii notiek rallijs. nav ko jaat lauku celjus un pashus laukus. kuram vispaar interesee tas rallijs? dazjhiem tuukstoshiem paardzeerushos lauku seju? vai riidziniekiem kam patiik skriet no krusta uz krustu. man skjiet, ka leenaam jaabeidz shie degradeejoshie sporta veidi, ka ir radiiti tiiri viirieshu fiziologijas apmierinaahsanai.

206106. viesis 10.jūlijs 2006 12:54
0 0 Atbildēt

206103. viesis ir vai nu dumja sieviete, vai arii dzheks, kas pats nemaak braukt un par to apskauzh citus.

206119. viesis 10.jūlijs 2006 15:16
0 0 Atbildēt

Pilnībā atbalstu visa 206103 komentāru-"rallisti" izjāj jau tā sūdīgos lauku ceļus+nav kam to visu skatīt-laukos tapat visi ir pillā un tamdēļ nav jarīko tiem sinkam pa godu tads bardaks! :DDD

206121. viesis 10.jūlijs 2006 15:50
0 0 Atbildēt

to white trash. bet padomaa. visi sporta veidi notiek tam speciaal sagatavootaas vietaas vai arii ir taadi, kas negrauj vidi vai sabiedriibas kopiipashumu(kaut vai nosaciiti). bet rallijs redz notiek pa koplietoshanas celjiem tos reaali bojaajot. neesmu es sieviete. un nebojaa rallijs manam ipashumam garaam ejosho celju. vienakarshi skjiet paaraak barbarisks tas soprta veids. ieguvums ir nieciigs saliidzinajumaa ar postu. manupraat. var jau arii paargumenteet ko nebuut, nevis uzreiz nosaukt par dumju sievieti. Tev droshi vien patiik rallijs. tev patiik to apmekleet kopaa ar visu gjiemeni utt.?

206123. viesis 10.jūlijs 2006 16:06
0 0 Atbildēt

Rallijs notiek tam speciaali sagatavotaa vietaa - uz celjiem. Lai taadi kaa Cartmans netiktu netiishaam nobraukti, celji tiek veel iipashaak sagatavoti - tos norobezho. Lai arii rallijs principaa nav skatiitaajiem tik labi skataams, kaa, piemeeram, autokross, kur skatiitaajs var redzeet lielaaku dalju trases, rallijs nav vainiigs pie taa, ka skatiitaaji ir debiili un izbradaa seejumus, piedrazo mezhus. Greederi, protams, vajag organizeet, bet meedz gadiities, ka greeders celju veel vairaak samaitaa.

Uz ralliju nebraucu ar gjimeni, esmu fans, ja buutu pasham naudas kaudze, noteikti arii meegjinaatu izsisties (lasiit - izmantot rallijam speciaali sagatavotaas teritorijas)

206124. viesis 10.jūlijs 2006 16:40
0 0 Atbildēt

ehh, tak pie populaaraakajaam vietaam rallijaa vismaz atkritumu urnas organizatori var salikt..

206129. viesis 10.jūlijs 2006 17:13
0 0 Atbildēt

206051: vai vilkam AR graabekli ... :D :D

206132. viesis 10.jūlijs 2006 17:36
0 0 Atbildēt

ir jau smalki koplietoshanas celjus saukt par rallijam speciaali sagatavotaam vietaam.

206135. viesis 10.jūlijs 2006 22:07
0 0 Atbildēt

206132. viesi, a kam tavupraat shiis vietas ir speciaali sagatavotas? TEV?

206137. viesis 10.jūlijs 2006 22:27
0 0 Atbildēt

Trash, a varbūt TEV ? a figu smērēto redzēji ? :)

206140. viesis 10.jūlijs 2006 23:53
0 0 Atbildēt

rallijs tapat notiks. tas ta bija ir un bus. un neviens nav vainigs pie ta ka postpadomju cilveka domasana aprobezojas ar pofig pec manis kaut udens pludi. vienkarsi driz bus jaievies atkitumu urnas vai ari japalielina bilesu cenas un jaorganize sakopsana par godu 2kajainajam cukam. bet nu tie ar saurajam pierem kas uzskata ka tradicionalajam ralijam vispar nav janotiek var drosi iet uzkarties jo tas nekad nenotiks. ralijs bus vienmer tads kads tas ir.

127.0.0.1 212.93.97.206

SIE-C110/07 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0 UP.Browser/6.1.0.7.3.102 (GUI) MMP/1.0

206144. viesis 11.jūlijs 2006 5:59
0 0 Atbildēt

shearer - kādreiz cieņā bija stīpas dzenāšana pa pagalmu. Un vai daudzi tagad tā izklaidējas ? Ies laiks un rallijs atkritīs, mazbērniem varēsi rādīt fotogrāfijas, sak bija agrāk tāda dīvaina izprieca, nokurināja mucām degvielas, pa reizes ietesa kokā, bet nu baigi labi bija.

206148. viesis 11.jūlijs 2006 9:29
0 0 Atbildēt

kada velna pec rallija skatitajiem vajag malku ? :))) Tik pat daudz cik operas skatitajiem vajag ledusskapi...

206151. viesis 11.jūlijs 2006 10:24
0 0 Atbildēt

Malku vajag taapeec, ka skatiitaaji ieperaas pljavaa un cep sashliikji. Pielej seju ar alu un skaitaas baigie fani. :) Atpuuta pie dabas, padumajesh!

206180. viesis 11.jūlijs 2006 23:09
0 0 Atbildēt

mjā, es vienmēr savācu aiz sevis atkritumus un zinu, ne visi tā dara. Es domāju ka vajag vienkārši saņemties un aizrādīt cilvēkiem ka viņi nedara labi. Kādreiz man bija bail dabūt pa purnu , bet nu esmu pieradis. Daži mazliet arī pieraujās un savus mēslus savāc, daži neliekas ne zinis. Pa purnu arī neesmu vēl dabūjis , toties gandarījums ir :)

Gribētos ieteikt tiem kas saka , ka latvieši ir lielākā cūku nācija paskatīties citur pasaulē. Mēs esam visumā tīrīga , kārtīga un apazinīga tauta.

Un neatkarīgi no tā kādi esam - ja tu zākā savējos , tu pazemo pats sevi! Nesaprotu kāpēc tā jādara ?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 30

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti