Samazināt bojāgājušo skaitu ir sasniedzams mērķis 8

 
7.septembris 2006 10:19

Izpildīt Eiropas Savienības (ES) transporta stratēģijas mērķi un līdz 2010.gadam par 50% samazināt uz ceļiem bojāgājušo skaitu ir reāli sasniedzams mērķis, tā uzskata Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) direktors Andris Lukstiņš.

"Neskatoties uz panākumiem, mēs joprojām esam vieni no pirmajiem Eiropā uz ceļiem bojāgājušo skaita ziņā, taču situācija pēdējos gados ir krasi uzlabojusies," skaidro Lukstiņš.

Lai izpildītu ES prasību un no 2001.gada līdz 2010.gadam samazinātu bojāgājušo skaitu par 50%, katru nākamo gadu uz ceļiem ir jāizglābj par 30 cilvēkiem vairāk. Pērn, salīdzinot ar 2004.gadu, ir izdevies izglābt par 70 cilvēku dzīvībām vairāk. Tas nozīmē, ka uzdotais mērķis ir pilnībā sasniedzams.

Turklāt Ceļu satiksmes drošības nacionālajā programmā 2007.- 2013.gadam, kuru Ceļu satiksmes drošības padomes sēde konceptuāli atbalstīja, minēts, ka līdz 2013.gadam bojā gājušo skaits ir jāsamazina par 70%.

Salīdzinot ar 1995.gadu, transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir divkāršojies, savukārt bojāgājušo skaits ir nedaudz samazinājies. Šie skaitļi rāda, ka darbs notiek pareizā virzienā un tas ir devis rezultātus.

Viens no faktoriem, kas veicinājis situācijas uzlabošanos, ir soda punktu sistēmas ieviešana Latvijā. Tā ļāva izveidot objektīvu statistiku par nozīmīgākajiem pārkāpumiem un konstatēt lielākās problēmas. Arī normatīvo aktu bāzes uzlabojumi ir snieguši atbalstu negadījumu skaitu samazināšanā.

Salīdzinot 2005.gada pirmo septiņu mēnešu datus ar 2006.gada pirmajiem septiņiem mēnešiem, par 50% samazinājies to vadītāju skaits, kuri izraisījuši ceļu satiksmes negadījumu būdami alkohola reibumā. Savukārt divas reizes ir samazinājies to vadītāju skaits, kuri brauca bez vadītāja apliecības.

Arī pagājušā nedēļā valdības apstiprinātie noteikumi, kas ļaus Ceļu policijai (CP) fiksēt pārkāpumus, neapturot transportlīdzekli, noteikti dos papildus ieguldījumu negadījumu skaitu samazināšanai, uzskata Lukstiņš.

Lai arī kopējie skaitļi ir optimistiski, joprojām saglabājās salīdzinoši liels uz ceļiem bojā gājušo bērnu skaits, secina speciālisti.

CP biroja priekšnieks Edmunds Zivtiņš Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē atzīmēja, ka pēdējos gados arvien vairāk uz ceļiem cieš bērni un lai arī rīkotās ceļu satiksmes drošības kampaņas ir mērķtiecīgas, ar tām ir pārāk maz. Šogad uz ceļiem ir gājuši bojā deviņi bērni, kas, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir augsts rādītājs.

Patlaban CP ir īpaši svarīgi uzraudzīt, lai bērni uz ceļiem būtu droši, jo tuvojas 1.septembris, kad bērni atkal dodas uz skolu. Skolām un vecākiem noteikti būtu pastiprināti jāinformē skolēni par drošību uz ceļiem, sacīja Zivtiņš. Viņš atzīmēja, ka šovasar uzlabota ceļu infrastruktūra, īpaši pie skolām. Ir uzstādīti ātruma vaļņi, kā arī veikti citi drošības pasākumi, kam kopumā vajadzētu uzlabot skolēnu drošību uz ceļiem. Kā dažus no iespējamajiem risinājuma veidiem, kas vēl vairāk samazinātu bojāgājušo skaitu uz ceļiem, Zivtiņš minēja soda punktu sistēmas uzlabošanu.
 
Visi komentāri
 
210616. viesis 7.septembris 2006 11:26
0 0 Atbildēt

kaa var buut ka peern saliidzinot ar 2004. izdevaas vairaak izglaabt ja peern bij lielaakais bojaa gaajuso skaits?

210623. viesis 7.septembris 2006 11:35
0 0 Atbildēt

Par to transportlīdzekļa neapturēšanu varēs stipri strīdēties, apgalvojot, ka nav tur braukts un vipār tufta tas viss- tak sitas ārprātā vienalga

210626. viesis 7.septembris 2006 11:43
0 0 Atbildēt

nez ko tur vairs var izdarīt. šogad pēc bodycounta lielākā daļa trupaku ir gājēji.

210630. viesis 7.septembris 2006 11:50
0 0 Atbildēt

Kā viņi to plāno izdarīt, ja cilvēks neapdomīgi lielā lietū apdzen fūri neredzot priekšā neko??? Nereāli..

210642. viesis 7.septembris 2006 12:40
0 0 Atbildēt

Visi zin, ka Riiga viens no "SLAVENAAKIEM" krustojumiem ir Volguntes un Zaru, Vilguntes un apuuzes ielu krustojumi. Katru otro dienu avaarijas ar smagaam sekaa. Nekas 15.gadu laikaa nav izdariits. Varbuut kungiem ir jaadod pa galvu un japaskataas, kaa liidziigus krustojumus "ekipee" Polijaa! Ir XXI gadsimts un ir elektronika, kuru izmanto satiksmes droshiibas organizaacijai, bet liekas, ka Latviju shis gadsimsts nav sasniedzis....

Shodiem atkal Shampeeterii ir avaarija un ir cietushie- Bildes te: www.autonews.lv/news/1/308

210668. viesis 7.septembris 2006 15:22
0 0 Atbildēt

Bet varbut macit braukt vajadzetu... Varbut ir laiks padomat, ka macibu programma ir jaieklauj vairak neka noteikumu "iezubrisana" un konkretu eksamena marsrutu apgusana.

Mana draudzene sobrid "macas" vadit auto - dzirdot to, kas cilvekiem tiek macits, parnem arvien lielaka neomuliba atrodoties pie stures. Skaidrs ir viens - pret sibriza Autoskolu, CSDD & Co "absolventiem" var palidzet vienigi izturigs auto un prasme pasam rikoties ekstremalas situacijas.

210671. viesis 7.septembris 2006 15:33
0 0 Atbildēt

nu,kameer muusu cp savu darba meerkji ( kaaposta sapelniishana staavot ar radariem riigaa) nemainiis, nekaada bokjaagaajusho statistika neuzlabosies. tur kur atsaldenji biezaa slaanii taisa apdziishanas pa preteejo joslu nepaarredzamaas vietaas, kas arii biezi vien noved pie avaarijas situaacijaam, un pashaam avaarijaam, cp nudien nav maniita. vinjiem citi uzdevumi - komntroleet vai pa krasta ielu vai rumbulu kaads netraucas ar galvu reibinoshiem 65 kmh 55 vietaa...

210758. viesis 8.septembris 2006 13:02
0 0 Atbildēt

Tuvojas 1. septembris? Vaitad jau nav pietuvojies? Bishkju pavecs raksts ielikts :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti