Pēc saraksta kursējoši autobusi un trolejbusi Rīgā ir retums, un uzņēmums "Rīgas satiksme" (RS) parasti galveno vainu uzveļ ikdienas sastrēgumiem daudzās pilsētas daļās. Viens no uzņēmuma ieteikumiem situācijas uzlabošanai ir samērā oriģināls – apgrūtināt vieglo auto kustību.
Kārtējo saraksta neievērošanu RB piedzīvoja īsi pēc pārcelšanās uz jaunajām telpām Cēsu ielā, kad nācās izmantot 49. maršruta autobusu. Tie kursē ļoti reti – no rītiem un pievakarēs brauc 2 – 3 reisi stundā, bet dienā vairākas stundas vispār nav neviena reisa. Autobusiem no pieturas "Rūpnīca RER" Rumbulas virzienā jāatiet plkst. 9.15 un 9.33. 20. septembrī autobuss šajā pieturā ieradās "precīzi nelaikā" - plkst. 9.27. Savukārt 21. septembrī 40 minūtes – no 9.10 līdz 9.50 – autobusu nebija vispār, kaut arī pēc saraksta bija jābūt diviem reisiem.RS pārstāvis Oskars Fīrmanis RB paskaidroja, ka uzņēmuma informācijas centrs ir informēts par šī autobusa kavēšanos un tā izskaidrojama ar faktu, ka 49. maršruta autobusi ir spiesti stāvēt sastrēgumos, it īpaši Slāvu aplī. Sastrēgumu dēļ lielākās problēmas rodas autobusiem, kuri šķērso tiltus pāri Daugavai un ir spiesti stāvēt sastrēgumos kopā ar vieglajām automašīnām. Tāpat problēmas rodas arī citviet pilsētā, kur ir intensīva automašīnu plūsma pilsētas centra virzienā. "Protams, tie maršruti, kas nešķērso Daugavas tiltus, kursēšanas sarakstus ievēro daudz precīzāk. Sastrēgumiem vismazāk ir pakļauti tramvaji, līdz ar to arī kursēšanas grafiku tie nekavē," stāstīja O. Fīrmanis.
RS vadība uzskata, ka situācijas uzlabošanai būtu jāveido arvien vairāk sabiedriskā transporta joslu, lai autobusiem un trolejbusiem nebūtu jāstāv kopā ar privātajiem auto. Viņš atgādināja, ka šobrīd iecerēta sabiedriskā transporta joslas iekārtošana uz Akmens tilta tramvaja sliedēm. Bez tam līdz "zināmai robežai" būtu jāapgrūtina vieglo automašīnu kustība pilsētas centrā. O. Fīrmanis sīkāk nepaskaidroja, kādai vajadzētu būt šai "zināmajai robežai".
RB un lasītāju novērojumi gan liecina, ka saraksta neievērošanai varētu būt vēl citi iemesli. Regulāri ir novērots, ka, piemēram, 2. maršruta autobusi nepilnu kilometru no galapunkta Vecmīlgrāvī, kur sastrēgumi gadiem nav manīti, vispirms pārdesmit minūtes nedodas reisos, kaut arī tādi ir paredzēti, bet pēc tam draudzīgi izbrauc viens aiz otra. Redzot šādu skatu, var rasties aizdomas, ka vadītāji galapunktā dzēruši tēju vai runājuši par politiku. Savukārt kāda lasītāja novērojusi Vangažu autobusa kavēšanos jau galapunktā Abrenes ielā. Tur pie pieturas noteiktajā laikā regulāri stāvot pasažieru pūlis, bet autobuss apstājies pārdesmit metrus tālāk un nekustas. Reiz vadītājs pat atļāvies ļaudīm likt pagaidīt, kamēr viņš ietur maltīti, bet cilvēkiem, kuri aizrādījuši, ka bija jābrauc jau pirms desmit minūtēm, atteicis: "Kā maksā, tā strādāju".

Jānis Āboltiņš
"Rīgas Balss"
RS vadība uzskata, ka situācijas uzlabošanai būtu jāveido arvien vairāk sabiedriskā transporta joslu
---
Piekrītu. Lai jauc nost bezjēdzīgos apstād'jumus un graustus un taisa papildus joslas sabiedriskajam transportam.