Vēlreiz par autostāvvietu maksas dubultošanu 64

 
1.decembris 2006 11:31

Jau ziņojām, ka Rīgā gatavojas divas reizes palielināt maksu par autostāvvietu izmantošanu. Tas radījis lielu neizpratni...

Rīgas mērs Aivars Aksenoks raidījumā "900 sekundes" norādījis, ka maksas palielināšana par auto novietošanu stāvvietās pirmām kārtām saistīta ar centieniem samazināt sastrēgumus. «Cenas tiks palielinātas ar regulējošu mērķi. Lai cilvēki automašīnu stāvvietā atstātu tikai tad, kad tas patiešām ir vajadzīgs,» sacīja Aksenoks. To, kas gan vērtēs, kad tas «patiešām ir nepieciešams», Aksenoks nepaskaidroja.

Protams, arī loģiski vēlas palielināt sodus par nepareizi (lasi - neapmaksātu) auto novietošanu Rīgas ielās, jo šā brīža 10 Ls iznāks lētāk kā stāvēt maksājot 2Ls stundā.

Bet paskatīsimies uz šo problēmu no cita skatupunkta. Rīgā autostāvvietu cenas, ja salīdzina ar citām pilsētām Eiropā, ir pietiekami augstas. Vai tas nediskriminēs autovadītājus? Vai neiznāks tā, ka Rīgā stāvvietās stāvēs tikai tie, kas brauc ar dārgiem auto un kuriem šī paaugstinātā cena nešķitīs augsta? Ar šādām planotajām auto stāvvietu cenām mēs ne tikai būsim noķēruši daudz attīstītāku valstu cenas, bet pat pārsituši tās...

Varbūt vienkāršāks būtu cits risinājums - neļaut stāvēt automobiļiem Rīgas stāvvietās ilgāk par stundu vai divām? (To var nodrošināt ar vienas papildplāksnītes uzstādīšanu.) Un tas tiešām varētu izpildīt Aksenoka kunga ideju - atstāt auto stāvvietā tikai tad, ja tas ir tiešām nepieciešams. Pat vēl vairāk - atstāt tikai tik ilgi, cik tas patiesi nepieciešams. Rīgas stāvvietu pamatmērķis taču nav nodrošināt stāvvietas tiem, kas Rīgas centrā strādā - tiem gan būtu jāmeklē citi mašīnas novietošanas risinājumi. Rīgas stāvvietām (ielās) vajadzētu kalpot tieši īslaicīgai mašīnu novietošanai.

Kā domājat jūs?

iAuto

 
Visi komentāri
 
219401. viesis 1.decembris 2006 11:40
0 0 Atbildēt

Tieshi taa. es riigaa nedziivoju, un ja tur kadreiz aizbraucu, tad man parasti ir darishanas vairakas vietaas.... un katraa maksat latu?! nu beidziet, tas nav godiigi! NETAISNIGI un tas nebut neatrisina probleemu!!! taka nevaig acis maaleet un pufaiku bazt ausiis!!

219403. viesis 1.decembris 2006 11:45
0 0 Atbildēt

Aksenokam vareetu apvaicaaties, kaa ir ar taam prihvatizeetajaam autostaavvietaam, kaa piemeeram pie Maskavas centra kai vaa vinju- uz Marijas un A.Kalninja stuura. tur tuvaakaas autostaavvietas aiznjem vinju obers un neviens nevar noparkot auto un nauda arii nenaak. liidziiga situaacija ir vairaakaas vietaas, kopumaa tie ir vairaaki desmiti staavvietu, kas netiek izmantotas.

219404. viesis 1.decembris 2006 11:46
0 0 Atbildēt

Principaa taa staaveeshan par stundu liidz divaam nav slikta doma, iznjemot vareiantu, ka Vecriigas apkaimee nav pietiekoshi citu staavietu kur ilglaiciigi novietot auto. Pat taa pretii autooostai ir paartyaisiita par veikalinjiem laikam pat 2 staavos. Un vai taa daudzstaavu staavvieta pie Lauksaimnieciibas ministrijas ar netika nolikvideeta ??? Visas paareejas ap Vecriigu nav nopietni njemamas.

219405. viesis 1.decembris 2006 11:48
0 0 Atbildēt

Kameer nesaaks attiistiit cits pilseetas tikmeer miera nebuus... Sastreegumi jau neveidojas taapeec ka auto tiek pirkti vairaak vai etc... Tas driizaak tamdeelj ka ja taa turpinaasies tad driiz riigaa dziivos visi Latvijas iedziivotaaji!!! :D

Un nau tur ko briiniities... Kapeec piemeeram liepaajaa, rēzeknee vai citur nav shaadu probleemu...

Āaaa laikam taapeec ka tur nau ko dariit. Attiistiiba nulle... Darba nav. Algas mazas un visai valdiibai ir pofig uz to...

Lai panjem un izmeetaa visu valdiibu pa katru latvijas pilseeteli un lai sazinaas ar video konferenceem... tad arii katrs saaks domaat par konkreeto vietu kur atrodas...

Nesaprotu kaadi muljkji latvijaa valda!

219406. viesis 1.decembris 2006 11:54
0 0 Atbildēt

Es tikai nesaprotu, kas notiks ar pastāvīgajiem iedzīvotājiem, iedzīvotāja atļauja gadam maksāja 4Ls, tagad grib pieņemt ~30Ls mēnesī, tas nav reāli...

219408. viesis 1.decembris 2006 11:57
0 0 Atbildēt

Pastāvīgajiem iedzīvotājiem jānovieto mašīnas stāvvietās, kas neatrodas uz braucamās daļas. Rīgas ielas nav plānotas iedzīvotāju auto glabāšanai.

219409. viesis 1.decembris 2006 11:58
0 0 Atbildēt

naksies uz centru braukat divata - viens vizinas vislaik pa centru, otrs karto darishanas

219411. viesis 1.decembris 2006 12:01
0 0 Atbildēt

Viesi 219408 - tu vispaar speej iedomaaties kur iznjemot ielu malaas Vecriigas apakaimee ir jeedziigas staavvietas mashiinas ilglaiciigai novietoshanai. ja nav ideju tad nemuldi. Es jau augstaak rakstiju par to ka izveeles iespeejas ir minimaalas.

219412. viesis 1.decembris 2006 12:03
0 0 Atbildēt

Mūsu domas te komentāros labi, ja interesē tikai citus komentāru lasītājus, diemžēl.

Bet konrētais gadījums ir tikai visīstāka acu aizmālēšana. Jeb latviski sakot otmazka Aksenoka veidā par prastu reketu no RD puses.

Ja ir definēta problēma - rīgas centra atbrīvošana no autosatiksmes, tad šīs problēmas risināšanai ir jāsastāda darbību plāns par kuru informē visus iedzīvotājus, un tālākās darbībās pieturās pie ši plāna. Ja šāds plāns (varbūt koncepcija) eksistē, tad lūdzu norādīt, kurā etapā ir bijusi paredzēta stāvvietu maksas paaugstināšana. Un kādi vēl soļi ir paredzēti un vai tie ir izpildīti.

Esmu gatavs saderēt - nekāda plāna nav. Ir tikai haotiska darboņu rosīšanās, kuru vienīgais princips ir meklēt robus, kur papildus saņemt naudu no iedzīvotājiem.

219413. viesis 1.decembris 2006 12:03
0 0 Atbildēt

Starp citu pretii autoostai taa staavieta ir tik drankjiiga, ka ja to meegjinaatu izmantot kaads kursh tikko ieguvis auto, tad bumeru noshkjilshana garanteeta. IMo tur pat ar 5+ metriigu auto nav sevishkji reaali izbraukt no staavvietas.

219414. viesis 1.decembris 2006 12:04
0 0 Atbildēt

Bumeru veitaa bija domaats bumpers.

219415. viesis 1.decembris 2006 12:10
0 0 Atbildēt

Redaktora ideju atbalstu, Aksenoka ne!

219416. viesis 1.decembris 2006 12:10
0 0 Atbildēt

Domāju, ka ideja par stāvēšanu ne ilgāk kā 1-2 stundas sevi neattaisnos, tā kā ik pa stundai atnāks un iemetīs kases aparātā jaunu naudiņu. Un atkal varēs stāvēt tikpat ilgi.

Un kā tad ar tiem gadījumiem, kad vajag aiziet pie ārsta, piemēram, uz ARS. Nekad stundas laikā nevar tikt ārā. Tāpat ar operu, teātri, kino, kafehnīcām.

Es vairāk pastāvu uz to, ka ir jāizsniedz mazāk bezmaksas stāvēšanas atļaujas vai jālikvidē tādas kā škira vispār (arī rātsgungiem).

219420. viesis 1.decembris 2006 12:23
0 0 Atbildēt

Katru dienu braucu no "laukiem" uz darbu Vecrīgā - auto tiek novietots staaveeshanai +-9-10 stundas - neder man taa stundas liidz divu staaveeshana. Ja buutu sakariigs sabiedriskais transports no Juglas liidz centram, brauktu ar sabiedrisko, bet 30 min. kratiities tanii shprotu bundzhaa :(

219421. viesis 1.decembris 2006 12:39
0 0 Atbildēt

IMHO kautkādu genocīdu pret mašīnām centrā drīkst (ir MORĀLAS TIESĪBAS) uzsākt tad kad ir sakārtota park'n'ride systēma. Kamēr tā nav, variet aģitēt, līmēt plakātus, sist galvu pret zemi, nekas labāk nepaliks. Nu nenometīs cilvēciņš savu lolojumu kautkādā nariku purvā un tad ar 3 transportiem dzīsies uz darbu.

Paskatieties kas tad ar tām mašīnītēm braukā - tāpat 80 % ir ierindas klerki. Atkal "iesist" pa jau tā trauslo vidusšķiru nebūtu īpaši prātīgi.

Pieļauju ka lielākai tautas daļai šī tēma vispār neinteresē - vairums tāpat brauc ar sab.trans. Tad vēl ir ļoti bagātie cilvēki, kurus šāds sadārdzinājums nespēj ietekmēt. Tas vissāpīgāk skars tos, kuri ir aktīvi, vairāk vai mazāk nodrošināti cilvēki...

Niks

219422. viesis 1.decembris 2006 12:40
0 0 Atbildēt

Vajadzēja tai problēmai pieiet no otra gala - lai cilvēkiem nav uz centru jābrauc. Pacelt nodokli centrā - uzņēmēji ātri izrēķinās, ka "birojs Vecrīgā" nav to vērts.

Diemžēl, ja kādam domniekam šī ideja pierāpos, ticamākais, ka to nevis izmantos kā risinājumu, bet pievienos kopējam risinājumu sarakstam.

219425. viesis 1.decembris 2006 12:55
0 0 Atbildēt

Droši vien paudīšu nedaudz citus uzskatus, ka parējie autobraucēji.

Tātad maksas palielināšana ir loģisks solis, lai samazinātu automašinu skaitu Rīgas centrā. Pilsēta iet uz to, ka prioritārs būs sabiedriskais transports. Ir dažādi veidi, kā ierobežot satiksmes koncentrēšanos Rīgas centrā: infrastruktūras izbūve, maksas iebraukšana un visbeidzot autostāvietu cenu celšana vai pat pilnīga to likvidēšana.

1) Infrastruktūras izbūve: ja kāds domā, ka Dienvidu tiltu, Hanzas un Ziemeļu šķērsojumus var izbūvēt pāris gadus laikā ieguldot pārdesmit miljonu Ls, tad lai piesakās uz Tvaika ielu. Bet darbs notiek, līdz 2011.g. pabeigs Dienvidu, domāju līdz 2018.g. Ziemeļu un kaut kad drusku vēlāk Hanzas šķersojumu.

2) Maksas iebraukšana Rīgas centrā agri vai vēlu tiks ieviesta. Piekrītu, ka pagaidām nav morālu tiesību par to lemt, kamēr nav P&R sistēmas un alternatīvie Daugavas šķersojumi eksistējošajiem. Bet par to domāt (plānot jau jāsāk!)

3) Visbeidzot autostāvvietu cenu paaugstināšana notiks, līdz pieprasījums kritīsies. Tas par 1-2 stundām ir garām jo tā pat pievilks autobraucējus, kas nav pasākuma mērķis vai ne?

Atcerieties iebraukt vai apstāties Rīgā vienmēr kaut kur varēs, bet tas būs ļoti dārgi un lielākā daļa no mums to darīs izņēmuma gadījumos, ikdienā lietojot sabiedrisko transportu.

219426. viesis 1.decembris 2006 12:58
0 0 Atbildēt

Pilnīg piekrītu:

"219409. viesis 01.12.2006 11:58

naksies uz centru braukat divata - viens vizinas vislaik pa centru, otrs karto darishanas"

- kamēr viens kārto darīšanas, otrs sēž korķos un tērē 1-2 litrus degvielas stundā - sanāks lētāk nekā stāvvietās, kuras tāpat nevar atrast (brīvas).

219427. viesis 1.decembris 2006 13:03
0 0 Atbildēt

Sabtrans lai iet pupās! Tā ir absolūti neprognozējama pārvietošanās līdzekļu suga! Tad jau labāk es eju kājām vai pārvietojos ar divriteni - cik reizes nav bijis tā, ka 5. trolejbuss nekursē pēc saraksta - atnāc uz pieturu, skaties sarakstā - pēc 5 min. jābut trolejbusam, bet tas neatnāk un neatnāk arī nākošais un aiznākošais - itogo pieturā ir nācies jāpavadīt pat 50 minūtes!!! Vai tas ir normāli???

Vienīgi ar tramvajiem sanāk retāk ablomīties, toties, ja gadās kāda šaize, tad visi viņi ir mierā - sliedes ta vienas!

219428. viesis 1.decembris 2006 13:04
0 0 Atbildēt

"Lai cilvēki automašīnu stāvvietā atstātu tikai tad, kad tas patiešām ir vajadzīgs" - un pārējo laiku braukāt apkārt kvartālam? Teiksim - ieejam restorānā, pasūtam vakariņas, un kamēr vakariņas tiek gatavotas vizinamies apkārt kvartālam. Kad vakariņas ir galdā tad oficiants piezvana un pasaka ka viss ir kārtībā - ir atkal iemesls apstāties.

Sarkasms, vai ne? Bet savādāka attieksme nav iedomājama. Normālās valstīs pirmkārt sabiedriskais transports ir noorganizēts tā lai cilvēkam būtu ērti ar to pārvietoties (nevis kā siļķes bundžā ar 2-3 pārsēšanos un ikreiz atkal papildus maksājot). Sabiedriskā transporta cenas, starp citu, nekur pat nav šie 40 santīmi. Tad ja vajag 1-2 reizes izbraukt tad ir dārgāk, bet ir pieejamas "vairuma" biļetes - piemēram 10 braucieniem. Katrs no 10 braucieniem nozīmē pārvietošanos ar JEBKURU sabiedrisko transportu stundu vai pat vairāk, pie kam ar neierobežotu pārsēšanās skaitu. Šādā situācijā pielīdzinot Rīgas sabtrans organizācijai viena brauciena cena izmaksā mazliet zem 30 santīmiem. Pie kam! Tur visās pieturvietās ir pilna sabiedriskā transporta kustības shēma (visi transporti), elektronisks tablo kur ir redzams cik ilgi būs jāgaida nākamais transports, visos transportos virs katrām durvīm ir konkrētā maršruta shēma ar pilniem pieturvietu nosaukumiem un vēl elektroniskais tablo kur ir redzams kāda ir nākamā pietura. No tā visa pie mums ir tikai dažos trolejbusos un autobusos elektroniskais tablo un pulksteņlaiku saraksts dažās pieturvietās.

Kad bija NATO sammits mēģināju pārvietoties ar sabtrans. Iekāpu trolejbusā kurš it kā man derētu, bet precīzi nezināju pieturu kurā man ir jāizkāpj. Tā arī nezinot paliku - nav absolūti nekādas informācijas ne ārpus transporta, ne iekšpusē! Konduktori? Kas tas par arhaismu? Iekārta kas nolasa elektroniskās biļetes maksā tik pat cik viena konduktora divu mēnešu alga - tātad pēc 3 mēnešiem šī iekārta jau ir atpelnījusi sevi. OK - infrastruktūra vēl (tipa kopējs tīkls etc.), bet arī tas pāris gadu laikā būs jau atpelnījies.

Sodi. Sodi par braukšanu bez biļetes ir smieklīgi. Uzliksim tagad kopostierus - būs pilns ar "zaķiem". Jo uzrauties uz kontroli ir tikpat kā neiespējami (pīķa stundās kontrolieri visu izkontrolēt nevarēs), un ja arī uzrausies tad soda nauda ir tik smieklīga ka atmaksājas braukt bez biļetes. Citur sodi ir sākot ar 40EUR! Tur cilvēki necenšas braukt pa zaķi - jo tas var beigties sāpīgi.

Un neskatoties uz to visās pilsētās ir vai nu ļoti labi organizētas daudzstāvu stāvvietas (kad atceros pirmo daudzstāvu stāvvietu pie autostacijas un par ko tā ir pārvērtusies - raudāt gribās) kurās ir iespējams maksāt par dienu, nevis par stundām. Līdz ar to cilvēksm izdevīgāk ir aizbraukt uz centru, noparkot tur autiņu uz visu dienu un pārvietoties ar kājām tuvējā apkārtnē. Un nav nepieciešamības censties nepārtraukti pārvietoties.

Mans viedoklis - beidzot Rīgas domes satiksmes departamentā ir jāpieņem darbā kompetenti cilvēki kas risinātu rīdzinieku problēmas kompleksi, nevis Rīgas Domes īslaicīgās akcijas.

219429. viesis 1.decembris 2006 13:11
0 0 Atbildēt

"Vai neiznāks tā, ka Rīgā stāvvietās stāvēs tikai tie, kas brauc ar dārgiem auto un kuriem šī paaugstinātā cena nešķitīs augsta?"

=================================

Piesauktajā Eiropā savus autiņus centrā jau arī atstāj tikai tie, kas to var atļauties. Tātad, nav ko līst ķeizaros, ka patiesībā esi cūkgans un braukā ar sagrabējušu 'Jetta". Esi bijis Londonā? Zini cik maksā iebraukšana pilsētas centrā? Domājat, ka uz turieni dodas ar 15 gadus veciem Vauxall? Nē mīlīši tur publika makšā baigo piķi un brauc Porsche, Mercedes un Jaguar. kāpēc lai Rīgā būtu savādāk?

Vienīgi uzskatu, ka cenu palielināšanu gan būtu jāsāk īstenot vienlaicīgi ar stāvvietu veidošanu pierīgā. tālāk var doties ar sab. transportu.

219431. viesis 1.decembris 2006 13:16
0 0 Atbildēt

Var taču ar neapbruņotu aci redzēt, ka tam domes kungam smadzenes izžuvušas. Risinājumu atradis, maķ vašu!

219434. viesis 1.decembris 2006 13:24
0 0 Atbildēt

219429. viesis: Londonā atšķirībā no Rīgas ir labi sakārtota un prognozējama sabiedriskā transporta kustība. Bet pie mums ir padomju laiku atliekas plus absolūti nepārdomāta "attīstība". Spilgts piemērs par jauno autobusu maršrutu uz Dreiliņiem - iedzīvotāji izteica vēlmi par vienu variantu, bet ieviests tik un tā tika tas variants, par kuru cilvēki vismazāk balsoja. Rezultātā tagad ir vēl viens autobusu maršruts, kurš tā īsti nevienam nafik nebija vajadzīgs, jo pa šo maršrutu jau kursē sabtrans!

Vai arī ja ir labi maršruti tad tur tiek palaisti mazie autobusi un tie ir ļoti reti. Ņemot vērā Rīgas sabiedriskā transporta neprognozējamību tev nav nekādu garantiju ka stundu nostāvējis pieturā tu sagaidīsi šo autobusu. Ātrāk ir ar kājām cauri visam centram aiziet līdz centrālajai stacijai uz cita maršruta autobusu. Un tam visam vēl piedevām man ir jāpaspēj no darba centra pievārtē tikt uz Pļavniekiem uz bērnudārzu 30 minūšu laikā, jo tā pati Rīgas dome ir lēmusi ka bērni no bērnudārza ir jāizņem līdz 18:30. Ar sabiedrisko transportu tas fiziski nav iespējams! Un Rīgas domes funkcionāriem par to ir absolūti pie kājas.

219437. viesis 1.decembris 2006 13:41
0 0 Atbildēt

Jau tagad pēc idejas visas stāvvietas ar kases aparātu ielas malā ir īstermiņa, ar maksimālo laiku, līdz kuram var samest kapeikas. Redakcija varētu uztaisīt eksperimentu, noiet visgarām briesmīgi aizņemtām ielām (Elizabetes, Dzirnavu), un paskaitīt, cik logos vispār nav čeku, un cik logos čekiem ir "notecējis" termiņš. Pēdējo pāris mēnešu laikā sanāk tajās ielās parkoties regulāri, ne reizi neesmu maksājis (nelepojos), un ne reizi neesmu bijis sodīts. Ja par to draudētu "plāksteris" nevis blokators, diez vai riskētu.

219440. viesis 1.decembris 2006 13:54
0 0 Atbildēt

man atkal izbrinu rada daudzstavu vai varbut mazstavu autostavvietas Riga. Kadel tad vinas ja ir tik daudz auto necel teiksim vismaz 5 stavu? Sacel paris tadas ap centru tad vietas pietiks visiem. Nu un uz ielam pasha centra, vecriga uzliek iespaidigu ciparu. Rigas centrs jau nav nemaz tik liels.

219441. viesis 1.decembris 2006 14:05
0 0 Atbildēt

Phe lai nebrauktu uz centru ar auto ??? Da kur ta es vinju likshu Riigas pievaartee, taa lai piedevaam sab.trans buutu pie "dibena", un nebuutu stundaam jaaniikst to gaidot. Man jau veel labi es stradaju Vecriigaa, uz turieni nonaak gandriiz visi sab. trans. veidi un arii marshruti. A kaa tiem kam tas vajadziibas citaadaakas ?!?!?

219444. viesis 1.decembris 2006 14:23
0 0 Atbildēt

Pievienošos tiem, kas saprot šīs palielināšanas nepieciešamību.

Tikai - gribētos arī uzsvērt (kā te jau kolēgas izsakās) - ir nepieciešams civilizēts sab transporc!

Būvējiet to metro, stāvvietas apkārt pilsētas centram, normālus troleijbusus, ātrgaitas tramvajus, iedzeniet dzelzceļu tuneļos, lai nav jānīxt pie pārbrauktuvēm...

Jā - tam ir vajadzīgi gadi & kāpis. Kāpis Rīgai netrūxt & netrūx - maxu palielināšana vēl kādus gadus trādās. Bet - lai tie gadi nebūtu nomesti zemē - ir tiešām nepieciešams _ilgtermiņa plāns_. Lai tādu uztaisītu, ir vajadzīgi _gudri cilvēki_... Pārējo par Rīgas iespējām tikt pie sakārtotas transporta infrastruktūras piefantazējiet paši... :-/

219447. viesis 1.decembris 2006 14:58
0 0 Atbildēt

es piekrīt idejai par laika limitu, a ja kāds grib, tad lai staigā un met monētas ik pa 1-2 stundām, viņa darīšana.

219448. viesis 1.decembris 2006 15:11
0 0 Atbildēt

Mana pāriecība ir, ka pēdējo 10 gadu laikā ar Rīgas satiksmi nekas nav darīts , neviens tur neko neplāno un tikai gudri d..... jeb sola komunisma iestāšanos ar jaunā tilta uzbūvi.

Par to liecina

- pilnīgi situācijas neprognozēšana, jo to, ka auto skaits palielināsies līdz EU līmenim un iedzīvotāji pārcelsies uz Pierīgu varēja paredzēt

- nav programmu stāvvietu celtniecībai Rīgā, visās tajās vietās kur tagad ir stāvlaukumi var izbūvēt 3 stāvus zem un 4 virs zemes

-nav atrisināta neviena šaurā vieta Rīgas saiksmē - Drāmas teātris, VEF tilts, izbraukšana no Rīgas Juglas virzienā

Vai ieviešot maksu iebraukšanai Vecrīgā ir samazinājies auto skaits tur ? Un kāds iedomājas, ka ieviešot maksu Lielākā rajonā smazināsies mašīnu skaits tur. Muļķības.

Vienkārši Rīga pelnīs vairāk.

219451. viesis 1.decembris 2006 15:32
0 0 Atbildēt

Arba, laiks iepazīties ar "RAP 2006. - 2018.g."

219452. viesis 1.decembris 2006 15:38
0 0 Atbildēt

Nu Rīga un tās Dome ir atkal savā tupuma elementā.

Es nesaprotu, viņi tur Domē paši šo visu izdomā, jeb tiek algots kāds speciāls tupuma konsultants.

Jeb apkure varbūt nav pieslēgta, un visiem smadzenes nedaudz apsalušas.

1. Par Rīgas satiksmi. Patreiz tas ir parasts rekets. Tipa - nebūs 40saņi, ņemsim nost reisus. No biznesa viedokļa ok, bet tas ir jāpaskaidro. Patreiz džekiem ir amortizācija, kur nonāk investīcijas, un peļņa vēlreiz investīcijām. Ls0.40 nav daudz, taču ir jābūt normālam pakalpojumam.

2. Par stāvvietām. Juridiski ir tā pati Rīgas satiksme. Un Rekets Nr.2. Škiet, ka RS saprot, ka ar sabtransp biļetēm būs grūti, tāpēc ķeras pie stāvvietām, kur nekādam regulatoram nekas nav jāprasa... Atceros - Prāga, vecpilsēta, šķiet 0.80Ls/h..., max 2h

Un redaktors lieki cenšas ierosināt variantus - tie nav tik pelnoši, tāpēc nav interesanti. Kuru uzstrauc sabiedrības viedoklis...

219456. viesis 1.decembris 2006 15:48
0 0 Atbildēt

Ar "papildus" plaakniiteem vareetu buut probleemas... jo tas radiitu papildus izdevumus municipaaljiem. Cenu celshana ir labaaks risinaajums! Un vismaz studentinji nebraukaas uz lekcijaam ar mashiinaam :D

219457. viesis 1.decembris 2006 15:56
0 0 Atbildēt

Tukšpaurainās domes amatpersonas māk izdomāt tikai to ka var pacelt cenas, uztaisīt kādu pilnīgi liekuluksoforu un tamlīdzīgas lietas, konstruktīviem priekšlikumiem ar cāļa smadzenēm ir par maz, un izskatās ka aksenokam nav pat vair tā mazumiņa palicis:DDDD

219460. viesis 1.decembris 2006 16:15
0 0 Atbildēt

Nu par šitādu ierosinājumu sist vajag. Rīgas centrā jau tiek aizvērti un apbūvēti placis pēc plača, auto vairs vienkāršu nav kur atstāt. Es piekrītu ka varbūt arī vajaga vairāk izmantot sabiedrisko, bet ko lai dara ja es netieku līdz darbam bez auto, teorētiski var ar 3 transportiem no rīta un tāpat vakarā, kopsumā 4 stundas. Ne cenas vajag celt bet ar galvu padomāt, izmētāt ap centru daudzstāvu stāvvietas, 3 stāvi zem zemes un 4 augšā, pāris tādās var sabāzt vairākus tūkstošus auto. Un daudz patīkamāk ir turēt auto zem jumta nekā uz ielas. Un tā pie mums visi cīnās ar inflāciju, pacelam sabiedriskā cenas, pieliekam pvn degvielai, sadārdzinām stāvvietas, sadārdzinām elektrību, gāzi, apkuri, es savukārt līdz ar to palielināšu būvprojektu izstrādes izmaksas kas segs visas šīs izmaksas un man būs pilnīgi vienalga cik es maksāju par stāvvietu. Tā viss nonāk tikai strupceļā, ne jau tāpat vien cilvēki tur auto uz ielas un maksā pa 6 LS dienā - kas jau ir smieklīgi - cik ir minimālā alga?

219463. viesis 1.decembris 2006 16:23
0 0 Atbildēt

REDAKTORA IDĒJA IR GARĀM!

Kāpēc? Atbilde ļoti vienkarša... zinu vienu gudreli ar sarkano FF.... ir svēts aizdoms ka viņš jau šobrīd tur savu dranduletu īslaicīgai stāvēšanai domatā stāvvietā visu darba dienu....

Scenārijs ļoti vienkaršs - nolieku auto... uzrakstu zīmiti ( kā noteikumos prasīts)... aizēju uz darbu... darbs piemērām sēdēt pie kompja un kaut ko rasēt.... reiz stundā taisu pārtraukumu - aizēju nomainu zīmīti pret svaigāku.... kā rezultātā stāvu kur gribu un cik gribu.... jo nekur nav teikts ka auto īslaicīgi jāstāv tieši tajā vietā....

Pat ja piesiesies - reiz stundā pielaidīšu auto un nomainīšu stāvokli par pāris cm lai izpildītu noteikumus, ja tādi paradīsies....

219464. viesis 1.decembris 2006 16:37
0 0 Atbildēt

Pieņemsim ka šodien jau cenu ir pacēluši. Es strādāju centrā, iebraucu Rīgā no Juglas puses, it ka varētu nolikt auto un doties tālāk ar 6. tramvaju, bet KUR NOVIETOT AUTO STĀVĒŠANAI UZ VISU DIENU?

Iedomājamies situāciju braucot no Jūrmalas un Jelgavas puses?

Muļķu zeme!

219466. viesis 1.decembris 2006 16:40
0 0 Atbildēt

...RD ziepees :) palasiijos RB taas idejas... nu bljiiin.. iedziivotaajiem arii abonenti bus jaaiepeerk.. tipa meenesii ~25Ls.. nah vinjus un tos zoneejumus arii...

219467. viesis 1.decembris 2006 16:56
0 0 Atbildēt

es laikam esmu debīls??? Divus gadus atpakaļ izbraukāju gandrīz visu eiropu, un biju pārsteigts par to, ka autostāvvietas tādās pilsētās kā Milāna 1 EUR, Roma pats centrs 1 EUR, Minhene darījumu rajonā starp smukām stikla būdiņām 1,2 EUR... Visdārgākās stāvvietas bija Minhenē, un protams bija daudz pilsētu, kur apstāties varēja bez maksas, nerunājot par ciematiņiem un mazpilsētiņām. Ŗīga salīdzinājumā ar eiropas pilsētiņām tāda mazpilsētiņa vien ir, un tad rodas jautājums kāpēc maksāt vairāk, ja rezultāts ir vienāds???

219468. viesis 1.decembris 2006 16:58
0 0 Atbildēt

>DM

iebrauc alfas stāvvietā tur veseli 4stāvi kur parkoties

219469. viesis 1.decembris 2006 17:05
0 0 Atbildēt

to> 219468. viesis 01.12.2006 16:58

Ja runa ir par vienu mašīnu, tad Ok., bet iedomājies kur Tu liktu mašīnu ja gribētu apmeklēt Alfu, bet tur visi 4 stāvi un 200m rādiuss ap to pilni ar mašīnām, kuras novietojuši cilvēki kas strādā Rīgā, bet dzīvo ārpus tās.

219470. viesis 1.decembris 2006 17:13
0 0 Atbildēt

>iebrauc alfas stāvvietā tur veseli 4stāvi kur parkoties

Un cik ilgi pēc tavām domām būs jāgaida laika ierobežojuma papildplāksnīte alfas stāvvietā? Ganību dambja Rimi jau tāda ir.

219472. viesis 1.decembris 2006 17:19
0 0 Atbildēt

Jā, Alfa, Spice u.c. Lielveikali de fakto ir P&R. Tas protams nav pareizi. Tapēc steidzīgi ir jābūvē pašvaldības P&R. Jāmeklē PPP risinājumi, lai gan mūsu likumdošanā vēl nav PPP likuma.

Mums atšķirībā no Milānas, pilsētas vēsturiskajā centrā ir koncentrētas visas svarīgākās funkcijas. Tai pašā laikā majokļa funkcija pārbīdās uz perifēriju. Tas nenoliedzami katru rītu izsauc milzīgus sastrēgumus.

Latvieši (arī es tai skaitā) ir ļoti motorizēta nācija, kas izvairās lietot alternatīvos transporta veidus atskaitot savējo. Tas viss pataisījis Rīgu par nebaudāmu no mobilitātes viedokļa.

Arī es arvien retāk darbadienās braucu ar savu personīgo auto.

219473. viesis 1.decembris 2006 17:19
0 0 Atbildēt

To DM

Zini - bet ar tām veikala stāvvietām tā gandrīz jau notiek, pie veikaliem, kas ir tuvāk centram pa dienu stāvvietas ir pilnas. Laikam Maxima kas ir uz PūlkvežaBrieža ielas, tur tak pa dienu auto pie veikala nenoparkot. Un tas nav vienīgais tāds veikals.

219476. viesis 1.decembris 2006 17:27
0 0 Atbildēt

Obligāti drīz piecentra tirdzniecības centriem būs jāierobežo stāvēšana, it īpaši pēc šī cenu lēciena. Droši, ka būs līdzīgi, kā Stokmana stāvvietā - stunda vai cik pa brīvu, un tad jāmaksā.

Misters gr varētu paskaidrot, kāpēc nav pietiekoši stāvvietu perifērijā, kāpēc, ļaujot celt lielveikalus, pilsēta navarēja pieprasīt, lai šie būvē vēl lielākas stāvvietas, kom pilsēta varētu izmantot kā P&R - bodnieki nemaz dusmīgi nebūtu - tik daudz potenciālo klientu - kāpēc pie stacijas pāris stāvi ir ar bodītēm, kur palika stāvvieta pie skābbarības torņa? Tas, ka ir kaut kāds plāns 2006 - 2018, protams, ir labi, bet, savukārt skandāli ar visādiem štramiem uc met garu jo garu ēnu, un nevieš ticību, ka pilsēta ir spējīga kaut ko mainīt. Tie paši veloceliņi...

219477. viesis 1.decembris 2006 17:39
0 0 Atbildēt

Piekrītu, ja lielveikali tiktu celti uz pašvaldības zemēm, tad varētu prasīt, lai būvē lielākas stāvvietas, bet cik daudz tādi ir? Nevar prasīt no privātā, to, kas nav atrunāts apbūves noteikumos.

Patlaban ir rezervētas teritorijas gandrīz vai visās Rīgas iebrauktuvēs, šķiet ir problēmas ar Juglu. Bet, tās milzīgās stāvvietas vajag arī uzcelt, sakārtot sabiedrisko transportu tas viss $$$, bet pilsētas budzets ir 300 miljoni Ls, parādsaistības ir limitētas, jāceļ tilti un maģistrāles...

Satiksmes problēmas vienmēr risinās ar nepopulāriem lēmumiem. Neapskaužu politiķus, kuriem jāuzņēmās politiskā atbildība.

219478. viesis 1.decembris 2006 17:42
0 0 Atbildēt

Es domāju, ka sakārtojot beidzot sab.transportu pēc R līdzības (normālas tranposta shēmas, dienas biļetes, vairāk transport vienību!!! un tml.), nekādas cenas par stāvēšanu celt nemaz nevajadzēs, jo jau tagad braucienam no Rīga nomales līdz centram benzīnā aiziet vairāk nekā uz biļeti, nemaz nerunājot par stāvvietu. Kāderiz kad sanak arī dažreiz braucu uz centru ar sab.transportu (vilcienu, mikriņu), lai nav atkal jāmeklē kur apstāties un tml. un beigās vēl jātup sastrēgumā. Bet ja vajag nokļūt Centrā un Purčikā.

219480. viesis 1.decembris 2006 18:00
0 0 Atbildēt

Domāju, ka lielveikali drīz vienkārši uztaisīs maksas stāvvietas - tāpat kā Stokman, lai visādi haļavščiki nesalien iekšā. Un iedos 1 lata atlaidi iepērkoties tiem, kas parāda iebraukšanas talonu, lai neciestu pircēji. Tas būtu vispareizāk. Jo lielveikalu stāvvietas by default nav domātas kā park&ride stāvvietas.

219481. viesis 1.decembris 2006 18:08
0 0 Atbildēt

Absolūti murgaina un neloģiska vēlēšanās! Vairums valsts un pašvaldību iestāžu atrodas Rīgas centrā, t.sk. Vecrīgā. Apmeklētāji iuz tām brauc ne tikai no visiem Rīgas rajoniem, bet arī no visas Latvijas. Dirnēšana rindās aizņem neprognozējamu laiku (te bieži ar stundu vai divām nepietiek)! Par ko jūs īpatnējie domnieki runājat - par kādu stundu divām?!, par kādu maksas dubultošanu?! Atrisiniet sākumā brīvu stāvēšanu pie valsts un pašvaldības iestādēm, kautvai ar caurlaižu sistēmas palīdzību un tikai pēc tam ķerieties pie vieglas peļnas gūšanas.

Aksenoka kungs! - vai jūs kādreiz esat mēģinājis kautvai būvvaldē nokārtot kādu lietu??? Vai jūs stādaties priekšā cik laika tas aizņem. Vai esat sēdējis rindā kādā no privatizācijas komisijām, gaidījis pieņemšanu ministrijā, vai kādā citā tamlīdzīgā iestādē?????

Domnieki, mīļie - nolaidieties no saviem augstumiem! Kaut nedēļu padzīvojiet parasta mirstīgā dzīvi, blin!! Tikai tad jūs sapratīsiet savas ieceres murgainību! Jūs taču pārtiekat no mūsu nodokļiem!!!- Attopieties!!!

219486. viesis 1.decembris 2006 20:38
0 0 Atbildēt

Kā tad īsti ir ar to 02.12 datumu, kas sanāk sestdiena, bet lielai daļai Rīgas iedzīvotāju tā ir darba diena,.... auto stāvēšanai Rīgas centrā varēs novietot kā darba dienās, t.i., būs jāmaksā, vai arī kā brīvdienās (bez maksas)???

219487. viesis 1.decembris 2006 20:56
0 0 Atbildēt

Sviests :)

219488. viesis 1.decembris 2006 21:13
0 0 Atbildēt

baigi viss shai valstii velk uz revoluciju

219499. viesis 1.decembris 2006 22:26
0 0 Atbildēt

'Varbūt vienkāršāks būtu cits risinājums - neļaut stāvēt automobiļiem Rīgas stāvvietās ilgāk par stundu vai divām?' - tu ko redaktors? Traks esi? Vajadzetu buvet jaunas daudzstavu stavvietas, piem. kadi ir Eiropa, Japana vai ASV.

219509. viesis 1.decembris 2006 23:20
0 0 Atbildēt

Sabiedriskais transports ir vienkārši nožēlojams! Jau tā uz darbu braucu ar to "pakalpojumu", jo ofiss ir centrā, un tur autiņu nomest ir turpat neiespējami. Taču, pieņemot, ka cenu celšana arī citus uz darbu braucējus pārsēdinās uz sabiedrisko pakalpojumu, nāxies uz darbu iet ar kājām tās pāris stundas, jo jau tagad tur nav ko elpot, un, nedod dies', pagadās karsta diena...

Īsāk sakot, tos īpaši vienlīdzīgos vajadzētu pāris nedēļas piespiedu kārtā pavadāt kādā trolejbusā sastrēgumu stundās, un tad, VARBŪT, šamiem kāda sapratne sāktu rasties, kas nepieciešams Rīgai!!!

ps. un gr... NEVIENU, izņemot pašus politiķus, neinteresē t.s. politiskā atbildība. Tā ir politiķu izdomāta otmazkas mērvienība!

219528. viesis 2.decembris 2006 1:13
0 0 Atbildēt

Kaut kas mainīsies tikai tad, kad aizliegs lietot individuālos transportlīdzekļus!!!

Un vispār - no Rīgas ir jākratās jo tālāk, jo labāk!

VAJAG DECENTRALIZĒTIES!!!

Visi pārvācas uz laukiem!!! Un būs miers! Galu galā - Latvija ir maza - kas tur ko neaizbraukt pārsimt kilometru nopietna darījuma nolūkos! Pārējos gadījumos - tusējam uz vietas - pa laukiem! Galvenais lai būtu infrastruktūra, t.sk. internets.

219535. viesis 2.decembris 2006 9:11
0 0 Atbildēt

modena [?] 01.12.2006 16:23

REDAKTORA IDĒJA IR GARĀM!

Kāpēc? Atbilde ļoti vienkarša... zinu vienu gudreli ar sarkano FF... ir svēts aizdoms ka viņš jau šobrīd tur savu dranduletu īslaicīgai stāvēšanai domatā stāvvietā visu darba dienu...

Scenārijs ļoti vienkaršs - nolieku auto... uzrakstu zīmiti (kā noteikumos prasīts)... aizēju uz darbu... darbs piemērām sēdēt pie kompja un kaut ko rasēt... reiz stundā taisu pārtraukumu - aizēju nomainu zīmīti pret svaigāku... kā rezultātā stāvu kur gribu un cik gribu... jo nekur nav teikts ka auto īslaicīgi jāstāv tieši tajā vietā...

Pat ja piesiesies - reiz stundā pielaidīšu auto un nomainīšu stāvokli par pāris cm lai izpildītu noteikumus, ja tādi paradīsies...

--------------------------------------------------------------------------------

tas esmu es! :)

gudrs esi! kā tu mani atšifrēji? :)

219584. viesis 2.decembris 2006 22:39
0 0 Atbildēt

hmmm... naivi jau laikam domāt, ka gadījumā ja domei nāksies atzīt, ka stāvvietu sadārdzināšana nav atrisinājusi centra pārblīvēšanas problēmu, tā 'pieņems kādu saprātīgāku risinājumu, piemāram uzliekot stāvēšanas ilguma ierobežojumus un vismaz par 25% samazinot jaun;as cenas... :)

219586. viesis 3.decembris 2006 0:14
0 0 Atbildēt

ZB šitais variants.. Man personīgi interesē Akas un Ģertūdes stūris, kur reizi pāris dienās vajadzētu uz 15-20 min. nolikt autiņu pietiekami tuvu veikaliņa durvīm, lai fiksi iznestu un ieliktu transportā preci, kura mitruma iedarbībā kļūst nevērtīga. Pēdējo mēnešu laikā (pofig cikos braucot - no 9.40 līdz 17.40) labākajā gadījumā pieparkošanās iespējama zem zīmes labajā Akas ielas pusē. Kuru rūpīgi uzmana lamatu licēji. A ko tad - lietus laikā papīra paku 100 ls vērtībā stiept puskilometru līdz tuvākajai iespējamajai stāvvietai rociņās? Nāksies, protams, stāvvietas cenu pieplusot produkta izmaksai..

219587. viesis 3.decembris 2006 0:19
0 0 Atbildēt

219586. viesis turpinājums..

A tai pašā laikā, kad esu norāvies lamatas, "parastajiem" dampjiem, kuri stāv tais divās invalīdu stāvvietās, maitu ērgļi mierīgi iet garām, un atbild aptuveni: "ne tvojo sobačje djelo, komu hotjim, tomu lovušku stavim.. Budješ umņičitj, budeš platitj boļše.."

219591. viesis 3.decembris 2006 12:01
0 0 Atbildēt

aksenoks psc uz jautājumu nevar atbildēt, mudaks vai?

219592. viesis 3.decembris 2006 13:35
0 0 Atbildēt

A kāds var pateikt , kādam ir jābūt efektīvam un ātram sabiedriskajamn transportam, lai varētu sasē'dināt visus vadītājus vienuviet zinot to ka tik un tā sastrēgumi nemazināsies, jo būs daudz lielāka daļa kas tā pat neizmantos P R. Kāda ir alternatīva lai sēstos iekšā sabiedriskajā ???

Man liekas ka ar zemās grīdas tramvaju būs par maz, ja nu vienīgi veciem cilvēkiem būs vieglāk iekāpt. Vai dominiekiem nav ienācis prātā ka tagad jau vajadzētu domāt par radikālam izmaiņām, lai varētu padarīt ātru sabiedrisko transportu, cik zinātms tas ātrgaitas tramvajs, kurš brauks pa 11 tramvaja sliedēm tāpat nenesīs nekādu labumu, ja nu tikai vizuālu.

Man tādas aizdomas ka Aksenokam un pus domei ir jābrauc strādāt uz Daugavpili, jo pēc viņu do'mām un darbiem Rīga ir pa lielu, un viņi nesaprot to ka bez pazemes transporta neiztikt, lai arī cik dārgi tas nebūtu.

219606. viesis 4.decembris 2006 1:39
0 0 Atbildēt

219535. viesis 02.12.2006 09:11

modena [?] 01.12.2006 16:23

REDAKTORA IDĒJA IR GARĀM!

Kāpēc? Atbilde ļoti vienkarša... zinu vienu gudreli ar sarkano FF... ir svēts aizdoms ka viņš jau šobrīd tur savu dranduletu īslaicīgai stāvēšanai domatā stāvvietā visu darba dienu...

Scenārijs ļoti vienkaršs - nolieku auto... uzrakstu zīmiti (kā noteikumos prasīts)... aizēju uz darbu... darbs piemērām sēdēt pie kompja un kaut ko rasēt... reiz stundā taisu pārtraukumu - aizēju nomainu zīmīti pret svaigāku... kā rezultātā stāvu kur gribu un cik gribu... jo nekur nav teikts ka auto īslaicīgi jāstāv tieši tajā vietā...

Pat ja piesiesies - reiz stundā pielaidīšu auto un nomainīšu stāvokli par pāris cm lai izpildītu noteikumus, ja tādi paradīsies...

--------------------------------------------------------------------------------

tas esmu es!

gudrs esi! kā tu mani atšifrēji?

____________________________________________________

zini Jānis - ja es strādātu mentenē..... tad es nevien to atkostu.... bet nu viņiem tur nafig nevajag gudrus un spējīgus patstavīgi domāt un risināt problēmas cilvēkus ar augstāko izglitību... ;) :D :D :D Mentenei vajag PAKLAUSĪGUS darbiniekus... 8) 8)

219612. viesis 4.decembris 2006 8:56
0 0 Atbildēt

Ko var īdēt?! Atbalstu ar abām rokām, lai paaugstina kaut 10 reizes, tā ir īstermiņa stāvēšana un nevienam budžetā īpašu robu neiecirtīs...

219675. viesis 4.decembris 2006 18:31
0 0 Atbildēt

To viesis 219612

Ko var īdēt, ko var īdēt - ja tik gudrs esi tad paskaidro kāda velna pēc ar 2007. gada pirmo datumu tiek dubūltota maksa par stāvēšanu pazemes garažā, piem. pie Kongresa nama tagat 50 vietā būs 100 un to dzirdēju arī par citām autostāvvietām.

236796. viesis 24.jūnijs 2007 18:08
0 0 Atbildēt

kādi tad būtu tie varianti, kur atstāt mašīnu rīgas centrā uz visu dienu?

un nevajag pieminēt sabtransu kamēr tas nav sakārtots, vai arī paziņas, kas var izkārtot kaut kādas mistiskas atļaujas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 1

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 10

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Komisijā neatbalsta piedāvājumu liegt pārdot alkoholu degvielas uzpildes stacijās 25

Alkohola tirgošana degvielas uzpildes stacijās (DUS) arī turpmāk netiks ierobežota, šādu pozīciju otrdien atbalstīja Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas vairākums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti