Aicina diskutēt par braukšanas ātruma palielināšanu 161

 
25.janvāris 2007 9:50

Kā ziņo portāls Apollo.lv, Saeimas Juridiskās komisijas vadītājs Mareks Segliņš aicina uzssākt diskusiju par braukšanas ātruma palielināšanu ārpus apdzīvotām vietām.

Segliņš trešdien LNT ziņām atzinis, ka ir pienācis laiks sākt runāt par braukšanas ātruma palielināšanu ārpus apdzīvotām vietām no 90 km/h uz 100 km/h.

Pēc deputāta domām, jebkura mašīna, kas nav vecāka par 12 gadiem, var braukt ar ātrumu 100 km/h, neapdraudot pārējos satiksmes dalībniekus. Segliņš uzskata, ka braukšanas ātrums 90 km/h ārpus apdzīvotām vietām ir sen pieņemts lēmums, un tas jau ir novecojis.

Šādus jauninājumus, Segliņa prāt, vajadzētu ieviest jau šogad aprīlī. Braukšanas ātruma palielinājums līdz 100 km/h būtu pieņemams vasaras sezonā un ārpus apdzīvotām vietām.

Ko domājat jūs? Izsakiet savu viedokli komentāros!


 
Visi komentāri
 
223899. viesis 25.janvāris 2007 9:57
0 0 Atbildēt

es domaaju, ka 90km/h ir jaasaglabaa visur tur kur nav atdaloshaa josla- taapat jau visi brauc 100-110. ja buus atljautais 100, tad brauks uz 120 un tad jau vairsh nav tik labi.

mani tie 90km/h reti kad traucee, seenes taapat tikai uz 80km/h velkas.

223900. viesis 25.janvāris 2007 9:57
0 0 Atbildēt

Vajadzeetu gan, jo satiksmes pluusma taapat jau tagad notiek uz 100-110, ar atseviķiem izņēmumiem.

223901. viesis 25.janvāris 2007 9:58
0 0 Atbildēt

Var neko nepalielināt. Vienkārši sodus vaig noteikt no 100 un augšu. Tad tie kam bail no bedrēm varēs braukt uz 90, tie kam nav, varēs nesodīti pārkāpt līdz 100.

223902. viesis 25.janvāris 2007 9:59
0 0 Atbildēt

No vienas puses vajag palielinaat, bet jaareekjinaas, ka tad buus veel lielaaka starpiiba starp "seeneem" un paareejo pluusmu......

223903. viesis 25.janvāris 2007 10:00
0 0 Atbildēt

Jāpalielina. Un daudzās vietās jāsakārto esošie,absurdie atļautie-aizliegtie ātrumi.

Un-ja būs Policisti,kuri spēc domāt un analizēt-vajag sodu vai nevajag, ir reāls pārkāpums vai konkrētā vietā konkrēta darbība neko neapdraud...tad jau ar būsim ko ieguvuši.

Viens cēliens no 90 uz 100 maz ko dos.

223904. viesis 25.janvāris 2007 10:05
0 0 Atbildēt

nekādā gadījumā nevajag paaugstināt atļauto ātrumu.... tas apdraud uz taisniem pārredzamiem posmiem "pelnošo" fēnotajmentu dzīvību....

ja tagad viņiem jāriskē ar dzīvību lecot zem uz 90 ejošās plūsmas pēdējā rindā lidojoša piecīša dēļ .... tad kas būs ja paaugstinās to ātrumu????

vot kad mentus kāds novietos tajos posmos, kur tiešām ir kautkāds apdraudējums apkārtējiem, tad arī ātrumu varēs pacelt

223905. viesis 25.janvāris 2007 10:06
0 0 Atbildēt

uz jaunaas a7 90km/h ierobezhojums ir vienkaarshi absurds, Prieksh kam taisiit labus celjus, likt mezham apkaart zhogus lai dziivnieki netiek uz celja un tajaa pat laikaa neljaut normaali pa to celju braukt. 100 - 110 butu normaals aatrums aarpus apdziivotaam vietaam. Ja njemam veeraa, ka ljoti daudzi peec spidometra brauc +10+20 virs atljautaa, bet spidometrs ja brauc ar standarta riepaam piemelo + 7-8km/h tad reaalais atrums nemaz nebuus tik dramatisks. CP driizaak buutu jaasasparojas sodiit tos, kas nepamatoti velkas uz 60 pa shosejaam. reali taads uz 60km/h braucoshs rada vairaak apdziishanas manevru uz 1km nekaa tas kas sho kilometru nobrauc ar + 20...

223906. viesis 25.janvāris 2007 10:10
0 0 Atbildēt

Vajadzētu palielināt uz šosejām vasarā līdz 110km/h, bet ziemā attiecīgi kā Segliņš ierosināja līdz 100km/h.

223907. viesis 25.janvāris 2007 10:11
0 0 Atbildēt

Sen jau vajadzēja! :D Bet, ja nopietni, apsveicami! ja uzliktu norobežojošos žogus gar taisnām ceļa malām, manuprāt ātruma ierobežojumu atcelt vispār. :)

Un piekrītu iepriekšminētajam, ka "sēnišu braucējus" jāsoda - un jāsoda nežēlīgi! Tie ir kaitnieki uz ceļiem!

223908. viesis 25.janvāris 2007 10:12
0 0 Atbildēt

Netieshi bet aicinaaja :) Bet man jau liekas , kad sen bija laiks shaadu priekshlikumu kaadam izteikt.. Es domaaju ka Latvijaa vadiitaaji sen jau tam ir gatavi..

223909. viesis 25.janvāris 2007 10:13
0 0 Atbildēt

uz parastiem celiem 100KM/H tur kur ir atdalosaass joslas 110 KM/H

223910. viesis 25.janvāris 2007 10:13
0 0 Atbildēt

Latvijā redzot "labo" ceļa stāvokli ir grūti iedomāties par sekām kādas būs braucot uz 100 - 110, bet ir vietas kur tiešam tas ir nepieciešams .... pārsvara gan A kategorijas ceļi.

Būs arī kategorija cilvēku (vairums pēc 60 gadiem) kas turpinās braukt uz 80 traucējot kopējai satiksmes plūsmai...

Atbalstu šo likuma projektu, ja tiek šis ātrums tiek piemērots A kategorijas ceļiem...

223911. viesis 25.janvāris 2007 10:14
0 0 Atbildēt

Sheit ir jautaats vienpusiigs viedoklis! Rodas jautaajums "Kaapeec palielinaat?". Pienjemu, ka veelme ir uzlabot satiksmes pluusmu vai kas tamliidziigs. Shaadaa gadiijumaa pilniigi pietiktu ar 90kmh, kas arii atbilst esoshajiem Latvijas celjiem, kuri ir celti tai pashaa laikaa kad ir pienjemts shaads aatruma ierobezhojums. Naakoshais iemsls atstaat 90kmh ir tas, ka daudzi cilveeki brauc virs atljautaa aatruma un ja tas tiks palielinaats vinji iespeejams brauks veel aatraak, jo arii sodi tagat tiks atskaitiiti no 100kmh atziimes. Veel viens moments ir taads, ka uz celjiem paliks transports kura max aatrums ir tehniski ierobezhots piem. traktori (40kmh) autobusi, smagie vilceeji (80kmh) - veidosies lielaaka aatruma starpiiba starp satiksmes daliibniekiem t.i. buus bars vieglo kas gribees braukt uz 100, bet vinjiem pa priekshu vilksies autobuss uz 80, varu iedomaaties kaadaa veidaa atkal tiks apdziiits objekts - "purns purnaa". Lai uzlabotu satiksmes pluusmu manupraat nav jaapalielina braukshanas aatrums, bet kvalitatiivaak jaaorganizee satiksme pa celjiem. Piem. jaaizliedz traktoru kustiba pa galvenajiem lielceljiem (kur tas iespeejams), policijai jaapatrulee un jaaskataas vai smagie vilceeeji laizh garaam vieglos kad tie ir izveidojushi aiz vinjiem kollonu (ir taads Celju Sat not punkts), un tamliidziigi, faktiski, kaveeklji kas pluusmu vienkaarshi bremzee. Es kaa regulaars lielcelju viesis buutu prieciigaaks par stabilu un vienmeeriigu satiksmes pluusmu uz 90 nekaa par iespeeju braukt uz 100 bardaka vidu (kas shobriid ir redzams uz celjiem)! Protams atziistu ka ir celju posmi (juurmalas shoseja) kur aatrums 100kmh ir piemeerots.

223913. viesis 25.janvāris 2007 10:15
0 0 Atbildēt

Divas lietas:

1. ātrumu var palielināt tikai uz tām šosejām, kas ir kapitāli atjaunotas pēdējo 3-4 gadu laikā. Visur citur pietiks ar 90. Uz jūrmalenes varētu but arī 120,tagad tur žogi sabūvēti.

2. CP vajag ķert tos, kas brauc uz 60-70-80 tur kur atļautais ir 90 un drāzt pēc pilnas programmas.

Pēdējais - AIZLIEGT pa šosejām braukt visādiem traktariem un kombainiem.

223914. viesis 25.janvāris 2007 10:16
0 0 Atbildēt

Vai tik nepasen pats Segliņš vai kāds ņo viņa klana neatrāvās par ātrumu?

223916. viesis 25.janvāris 2007 10:17
0 0 Atbildēt

kaer,

ja esi tik kruts - apdzen. Varbūt cilvēkam ir motivācija braukt ar 80 km/ h, piemēram, auto tiek transportēts uz servisu, braucējs apgūst aizmirstās iemaņas, ir tumsa, nakts, lietus vai migla, meklē svešā vietā, kur jānogriežas, vienkārši taupa benzīnu, uzskata, ka ceļa apstākļi nav piemēroti ātrākai braukšanai. Šī pēdējā pazīme ir subjektīva un var atšķirties....

223918. viesis 25.janvāris 2007 10:18
0 0 Atbildēt

Ja sodīs visus bez izņēmuma par 105km/st ātrumu tad var palielināt. Bet ja policistiem būs pofigistiska atieksme pret ātruma pārsniegšanu kā tas ir tagad, tad nē.

223919. viesis 25.janvāris 2007 10:18
0 0 Atbildēt

kur tad ir tie labie ceļi?

Jelgavas šoseja? krustojums pēc katriem 3km un seguma kvalitāte pilnīgā drisā. var jau vilkt uz 120, bet ja vilksi ar auto kam amortiņi uz izbeigšanās robežas, tad es blakus braukt tādam šitmeikeram negribu..

223920. viesis 25.janvāris 2007 10:21
0 0 Atbildēt

pilnībā atbalstu,tagad jau esmu sakrājis 11 s.p. par ātruma pārsniegšanu(principa pēc nedodu kukuļus) jau apsveru domu iegādāties kādu žiguli kas ātrāk pa 90km/h neit:)

223921. viesis 25.janvāris 2007 10:21
0 0 Atbildēt

domāju, ka šis priekšlikums vēl ir pāragrs, jo ceļu kvalitāte tikai uz atsevišķiem A kategorijas ceļiem atbilst tam, lai palielinātu atļauto ātrumu uz 100 km/h. arī starp A kategorijas ceļiem vairāk ir tādu, kur tas nav prāta darbs. tad jau drīzāk tajos ceļa posmos, kur ir labs ceļa segums, uzlikt ātruma ierobežojuma zīmi "100"

223922. viesis 25.janvāris 2007 10:21
0 0 Atbildēt

Palielināt vajadzēja jau sen, tāpat visi brauc uz 100 km/h...Tikai kad iedomājos, kas notiks tumšajā diennakts laikā - dzīvnieciņi un cilvēciņi, kuri bez atstarotājiem - netiks pamanīti , jo visi jau dragās uz 120 km/h! Ārprāc!

223924. viesis 25.janvāris 2007 10:25
0 0 Atbildēt

Tai pat laikā ļoti rūpīgi ir jaizvērtē galvenais ceļu satiksmes negadījumu cēlonis - nepareiza braukšanas ātruma izvēle un pārlieku ātra brakšana. Es domāju, ka šie ir galvenie iemesli avārijām. Vai palielinot braukšanas ātrumu šie avāriju cēloņi mazināsies?

223925. viesis 25.janvāris 2007 10:28
0 0 Atbildēt

Nekas nau jaapalielina, vienk jaalegalizee jau esoshie 110 km/h .:D Tas , neshrotiem, ir pilniigi kontroleejams aatrums , ar kuru tauta paarvietojaas pa eLVee lielceljiem . Un fui tam Bauskas milicim , kursh , uz 107km/h , ''panjeema manus vaacu radus + uzdeva stulbus jautaajumus par darbu , algu utt . 1/2h kjeburoja prokotoolu , lai ''piespriestu'' ls 5, - :D

223928. viesis 25.janvāris 2007 10:34
0 0 Atbildēt

Piekrītu ātruma palielinājumam līdz 100 km/h, ja nesaudzīgi tiks sodīti visi, kas brauc uz 105 km/h.

223929. viesis 25.janvāris 2007 10:35
0 0 Atbildēt

PIRMāMKāRTāM ir jāsakārto ceļi, ceļu aprīkojums un satiksmes organizācija valstī (kas, protams, ir sarežģīta, dārga un tādēļ noteikti arī ilgstoša noņemšanās) un pēc tam varētu arī palielināt maksimālā ātruma robežu.

223930. viesis 25.janvāris 2007 10:35
0 0 Atbildēt

Nevajag palielinaat.

1) uz 100 jau taa visi rullee, kas grib, un kas grib - rullee veel aatraak.

2) celji labaaki nav palikushi un diez vai no apriilja peekshnji taadi kljuus.

3) Latvijaa neko nevar nokaveet braucot ar 90, saliidzinot ar 100km/h. Paarbraucot kaut vai no viena gala liidz otram (distance - +-600km) ar utopisku videejo 100km/h, galaa var nonaakt tikai par 40 minuuteem aatraak kaa braucot ar videejo 90.

Vai tikai tas nav meegjinaajums pienjemt "populaarus" leemumus vai izvirziit "populaaras" diskusijas, jautaajumos, kuros tie nav nepiecieshami. Buutu labaak paargaajushi visai latvijai paari un paarbaudiijushi, kur ir absoluuta bezjeega ar ziimeem/ierobezhojumiem - tas buutu daudz veertiigaak.

223931. viesis 25.janvāris 2007 10:39
0 0 Atbildēt

protams ka japalielina, domaaju mieriigi uz 110 var

223932. viesis 25.janvāris 2007 10:40
0 0 Atbildēt

TO Kolumbs:

Galvenie satiksmes negadījumu cēloņi ir nepareizs situācijas novērtējumums un neatbilstoša ātruma izvēle! Apgalvojums, ka avāriju galvenais cēlonis ir ātra braukšana, tā ir tikai un vienīgi demagoģija.

223933. viesis 25.janvāris 2007 10:42
0 0 Atbildēt

es par tad tie kas vasiraak vai mazaak ieveero noteikumus varees normaali paarvietoties a tie kas skrien skries lai arii cik uzliktu maksaimaalo aatrumu

223934. viesis 25.janvāris 2007 10:46
0 0 Atbildēt

Ja ātrumu palielinās, iedomājaties, kāda eiforijas anarhija būs uz ceļiem 1 mēnesi. Tai laikā labāk braukt ar tramvaju vai vilcienu...

223935. viesis 25.janvāris 2007 10:48
0 0 Atbildēt

Palielināt vajag tikai dažās vietās, piemēram uz Jūrmalas šosejas (nezinu citur Eiropā ceļu, kur 3 joslas katrā virzienā un jābrauc uz 90), uz Tallinas šosejas remontētajos posmos, varbūt arī uz Pleskavenes vietās, kur ir 2 joslas katrā virzienā. Un piekrītu, ka tie, kas brauc uz 70 km/h, kur atļauties ir 90 km/h, ir jāsoda. Ja bail, tad nelien uz ceļa vai lien tad, kad ir maza plūsma.

223936. viesis 25.janvāris 2007 10:50
0 0 Atbildēt

krāniņstaipītāji nevar nociesties no šādiem priekiem.

223938. viesis 25.janvāris 2007 10:52
0 0 Atbildēt

Elementaari - palielinam aatrumu uz visiem celjiem, kas satur vismaz 2 braukshanas joslas katra virzienaa + ir aarpus apdziivotaam vietaam. Pie kam gribeetu teikt ka shaja gadiijuma vienkaashi jaapalielina vismaz liidz 110 km/h. Lielaaku nevajag jo tagad daudzaam mashiinam(baazes versijaam) ir ljooti iisas kaarbas un pie 90km/h jau ir 2500 apg/min - kas ir veel daudzmaz ekonomisks aatrums un 110 jau ar ~ 3500 apg/min - peec tam jau vairs nav sevishkji komfortabli braukt un kur nu veel apdziit kaadu.

223939. viesis 25.janvāris 2007 10:54
0 0 Atbildēt

Segliņš ir pārlieku kautrīgs. Manuprāt, maksimālo ātrumu vasaras sezonā uz vairuma latvijas ceļiem mierīgi var celt līdz 110kmh. Ar šādu ātrumu jau šobrīd (īstenībā jau sen) brauc vairums autovadītāju. Automašīnām kuras ir ražotas no 80to gadu vidus līdz pat mūsdienām 110kmh ir pavisam ikdienišķs un drošss ātrums. Ziemas sezonā un uz sliktiem ceļiem autovadītāji paši tik ātri nebrauks.

Jūrmalas šoseja un tamlīdzīgi ceļi maksimālo ātrumu droši var pacelt līdz 130kmh.

Paceļot ātruma latiņu augstāk, valstī ļoti samazināsies satiksmes noteikumu pārkāpēju skaits (vismaz ātruma sadaļā) un nu gandrīz nemaz nepieaugs CSN skaits. Tātad būs skaistāka statistika un daudz apmierinātu autobraucēju.

Vienīgi cietēja būs valst un CP, jo sodos nesaņems savus miljonus un pusdienu naudu.

223940. viesis 25.janvāris 2007 10:56
0 0 Atbildēt

Uz Jūrmalenes pie Kafējnīcas Vērdiņš vajadzētu ātrumu samazināt līdz 30km H, jo tur stulbā Rīgas dome vēl nav likvidējusi apgriešanās iespējas, kaut arī uz abām pusēm ir viadukti kilometra atālumā! Pats tur avarēju, kad viens idiots no Vērdiņa pārkāpjot noteikumus vālēja pāri visām joslāam, lai tiktu uz Jūrmalu! Satikāmies ātrajā kreisajā joslā! Katru rītu tur braucu un regulāri radzu avārias situācijas, gan dēļ tiem kas tur pārkāpj noteikumus, gan dēļ tiem, kas apgrižas pretējā virzienā!!!!!!!!!!!!!!!!!! Laikam jau prāta tam Rīgas domes departamentam sevišķi nav, vai arī kāds maksā lai šo posmu nesakārtotu! Ātrumu var protams palielināt no 90kmh uz 100kmh! Bet būtu tomēr būtu stipri jāpadomā par bīstamajām vietām un tajās jāveic uzlabojumi, kas bieži maksā nelielas naudas summas! Jūrmalas šosejas gadījumā būtu tikai jāuzliek sadalošā barjera starp abiem virzieniem aptuveni 10M!!!!!!!!!

223941. viesis 25.janvāris 2007 10:57
0 0 Atbildēt

130 uz celjiem kur pa vidu ir atdalosha josla un 110 taisnos labi parredzamos posmos + sodiit tos, kuri pa shoseju velkas < 80 km/h, priekshtam ir zemes celji ja ir par aatru ....

223942. viesis 25.janvāris 2007 10:57
0 0 Atbildēt

Galvenā nozīme ir ne jau ātruma ierobežojumam, bet tam pie kura līmeņa sākas reāli sodi (soda punkti + sods virs 20 LVL). pašlaik, ja pareizi atceros, tas ir pie līmeņa + 20 km/h. Tas nozīmē, ka policija vienkārši neķer tos, kam ir mazāk, jo neko tur izspiest nevarēs... Tāpēc reāli pašlaik ātrums ar ko var braukt ir 110 km/h. Tas prnicipā apdraud satiksmes drošību, jo smagie utt. brauc uz 80, likumpaklausīgie - uz 90-100, visi regulārie lielu distanču veicēji - uz 110 (par augstākiem nerunāsim, tādi tāpat būs vienmēr). Tātad var pacelt mierīgi uz 100, ja vien tajā pašā laikā pievelk uz leju sodu līmeni. Tad tas, iespējams, pat uzlabotu satiksmes drošību. Savādāk, visu tipu braucēji "pacels savu normu" par 10 km/h (izņemot traktorus, autobusus un smagos) un rezultātā ātrumu amplitūda uz ceļiem pat pieaugs, - noteikti būs vairāk avārijas un ar smagākām sekām...

223943. viesis 25.janvāris 2007 10:59
0 0 Atbildēt

vajag vajag palielinaat - vismaz kaut kas saak mainities shajaa nozaree :)

taapat daudzi brauc uz 100 :)

223944. viesis 25.janvāris 2007 11:00
0 0 Atbildēt

ā - uz parastiem ceļiem 100 km/h, bet uz ceļiem ar atdalītām kustības joslām labāk būtu 110 km/h :)

223945. viesis 25.janvāris 2007 11:00
0 0 Atbildēt

Var braukt pa normālu šoeju uz 100 km/h neko neapdraudod!! (daudzi tā dara jau daudzus gadus un nekas!!)

Man "patīk" un "fascinē" viedokļi:

Nr1. Policistam nevajag ķert piem līdz 110.

Nr2. Visi tāpat brauc ātrāk!!!!

Nu kāds apsurds - policists pēc būtības jau nepieņem lēmumus un nenovērtē situāciju - tās nav viņa funkcijas!!!! (piemēram pēc kādiem kritērijiem policistam ideālā variantā būtu jānosaka kurš un kurā vietā par 110 ir jāsoda un kā jāsoda.....)

Policista uzdevums - KONSTATĒT LIKUMA PĀRKĀPUMU un PIEMĒROT LIKUMĀ NOTEIKTO SODU!!!!! Nevis likumu domāt!!!!

Kāpēc cilvēki brauca un brauc ātrāk par 90? Tāpēc ka reāli LIKUMS neatbilst reālai dzīvei! Nav nekādas bīstamības braukt uz 100/110 km/h.... Jebkura normāla / kārtībā esoša mašina (kādām būtu jābūt visām LV mašīnām - tomēr tehniskā apskate 1x gadā ir obligāta...) nodrošina bremzēšanas ceļu no 100m uz sausa asfalta 40 -50 metros (testu rezultāti), kas ir krietni mazāk kā vispārpieņemtiem 70 gadu mērījumi (60 - 70 metri)

Tāpēc izveidojusies apsurda situācija - likums neatbilst dzīvei - vainīgi policisti, tiek doti kukuļi, visi cer ka par nelielu pārkāpumu soda nebūs....

Es negribu būt pārkāpējs - bet negribu arī pakļauties bieži vien apsurdām likuma prasībām.

1.Būtu oki 100 -110 km kā max ātrums uz visām šosejām.

2. Ja posms sūdīgs un tiešām 100 ir par daudz - attiecīgā zīme.

3. Ja posms tiešam labs - 2 joslas utt - attiecīgā zīme.

Bet - policja soda arī par +5 (drusku ir radaru kļuda un spidometru kļuda)

Mans viedoklis - likuma prasībām būtu jābūt loģiskām un pamatotām, un viņas tiek ievērotas!

(nevis policisti neķer uz 120 braucošos pa jūrmalas šoseju, bet uz jūrmalas šosejas ir atļauts braukt uz 120)

223946. viesis 25.janvāris 2007 11:01
0 0 Atbildēt

Somijā daudz kur uz ceļiem ar atdalošo joslu vasarā drīkst braukt 120 km/h. Un neviens īpaši ātrāk nebrauc. Uz ceļiem kur nav sadalošās un ir ļauts 90 km/h ātrāk par 120 arī neviens nebrauc...

Kāpēc? Ļoti vienkārši - daudziem auto, kam dzinēji ir ar tilpumu 1.3, 1.4, 1.6 un 1.8, ļoti ievērojami palielinās degvielas patēriņš virs tiem 120 km/h. Līdz ar to, tie, kas iegādājušies jaunas mašīnas (lielākoties tās tiek iegādātas ar mazmotoriem, ekonomijas nolūkos), nav paši ieinteresēti ātrāk skriet, kā arī lielas vajadzības nav. Jo, lai iedzītu laiku, uz distanci 100-200 km braucot ar 120+5 km/h - jau ir ievērojami jāpārsniedz braukšanas ātrums.

Tā kā uz ceļiem, kam laikam beidzot piešķirs maģistrāles nozīmi, varētu droši vasarā ļaut braukt 110-120, bet uz ceļiem bez sadalošās joslas 100-110. Un viss būs ok. Tie, kas skrēja ātrāk par visiem skries arī pēc izmaiņām, bet tie, kas agrāk brauca +10, +20 km/h īpaši ātrāk neskries... Jo beidzot būs ierastais braukšanas ātrums...

Vienīgais - ko darīt ar tiem, kas reizi gadā sēzas pie stūŗes, brauc 75 km/h pa šoseju un ir iekrampējušies stūrē, kas gandrīz spiežas vēderā :?

223948. viesis 25.janvāris 2007 11:04
0 0 Atbildēt

Labaak buutu ieviesushi lai pagaidus aatruma ierobezojumus liek uz dzeltena fona... lai var pamaniit!!!!!!!!!

223950. viesis 25.janvāris 2007 11:08
0 0 Atbildēt

Vasarā - JĀ!, Ziemā, lai ir 90km/h!

223951. viesis 25.janvāris 2007 11:09
0 0 Atbildēt

ko ta krāniņa staipītāji tādi pieticīgi? vajag vismaz 150 vai 180 km/h.

223952. viesis 25.janvāris 2007 11:10
0 0 Atbildēt

Ronalds un Palaidnieks ir O.K.

223953. viesis 25.janvāris 2007 11:10
0 0 Atbildēt

Sen bija laiks tādai reformai, jo jebkurš izglītots autovadītājs braukšanas ātrumu tāpat nosaka pēc ceļa stāvokļa nevis atļautā braukšanas ātruma. Tam gan vairumā gadījumu būtu jābūt zem atļautā, jo par ceļu stāvokli nav jēgas sākt diskutēt :(

223954. viesis 25.janvāris 2007 11:11
0 0 Atbildēt

protams ka japalielina ātrums - tik lēni un tizli kā pie mums nekur nebrauc .Atgriežoties no Eiropas vienmer japierod atkal lēni braukt !

223956. viesis 25.janvāris 2007 11:15
0 0 Atbildēt

lasu komantērus un brīnos

1) kā var būt pret?! nu kā?

ar ko ir jābrauc lai 90km/h liktos ok, bet 100km/h jau ir bīstami? :D

2) kā var aizliegt pārvietoties ar 70km/h un vēl par to sodīt? jūs ar galvu draudzējaties. katrs izvēlas savai braukšanas prasmei piemērotu ātrumu. es arī naktī, lietū uz līkumaina ceļa samazinu ātrumu gandrīz līdz 70km/h kad brauc kāds pretī un nedaudz žilbina, jo ir ceļi un vietas, kur vienkārši jābūt stulbam, lai brauktu ātrāk! savukārt pa dubultu šoseju saulainā vasaras dienā, kad mimimāla satiksme, uzskatu, ka var ļoti ērti pārvietoties arī uz 180km/h.

223958. viesis 25.janvāris 2007 11:15
0 0 Atbildēt

Un es gribētu vēl vienu ieteikumu izteikt! (diskusijām)

Latvijā būtu jālikvidē VISAS neregulējamās gājeju pārejas!!!!!

Cik jau cilvēki uz tām ir nobraukti... Tumsā ar tuvajām gaismām braucot tos pašnāvniekus melnajās drēbēs var tikai no ~10 metriem pamanīt... A viņš kā ērglis speras pāri - viņam priekšroka... Un cik "vilcieniņu" notiekas pie pārejām....

Tur kur satiksme intensīva un tiešam nevar ielu normāli pāriet - jāuzstāda regulējamās pārejas ar luksoforiem un pogu, kura ieslēdz zaļo. Obligāti uz visām maģistrālajām ielām ar 2 un vairāk kustības joslām! (nevis parasto pāreju apgaismojums!)

Uz mazajām ieliņām - vispār pārejas jālikvidē - lai cilvēks uzmanās. Domāju ka tas samazinātu upuru skaitu + sataupītu šoferu nervus

223959. viesis 25.janvāris 2007 11:17
0 0 Atbildēt

2 Rolands

Ir dažas lietas, ko neņem vērā savā salīdzinājumā ar "70to gadu mērījumiem":

a) autovadītāja reakcija un spēja koncentrēties (radikālā gadījumā - neaizmigt) ir palikusi tāda pati vai, visdrīzāk, vidēji pasliktinājusies, jo pašlaik ar automašīnām brauc daudz vairāk tādi kadri, kas agrāk baidījās pat pie stūres sēsties (piem. sievietes).

b) gājēju, briežu utt. reakcija un spēja izvērtēt situāciju arī nav īpaši mainījusies;

c) satiksmes intensitāte ir ievērojami paaugstinājusies (tajā skaitā dažādu šķēršļu - smago automašīnu it sevišķi).

Tā kā kopumā diez vai var teikt, ka kāda nozīme ir tam, ka automašīnas savādākas... daudz kas ir savādāks... Bet nu kopumā piekrītu, ka varētu paaugstināt, ja reizē policija dod sodus un punktus par piem. + 10 KM/h.

arī 223942. viesis

223960. viesis 25.janvāris 2007 11:28
0 0 Atbildēt

Ņemot vērā to, ka lielākā daļa braucēju tā pat brauc uz 110km/h, tas būtu tikai apsveicami. Vienīgā lieta ko tiešām vajadzētu uzlabot ir jauno autobraucēju prasmes līmenis iegūstot autovadītāja apliecību.

223961. viesis 25.janvāris 2007 11:35
0 0 Atbildēt

Atbalstu līdz 100 km/h. Bet arī pacelt līdz ar to sodu latiņu augstāk. Adekvāts sods kā tagad pie 110 tā tad pie 120.

Neatbalstu šeit pieminēto bargos sodus pie 105, uzliekat nepareizo riepu izmēru un Jums jau ir +6km/h.Tātad jāturpina braukt pie 90?

223963. viesis 25.janvāris 2007 11:39
0 0 Atbildēt

Man ir 14 gadus vecs autiņš. Man tie 100 nespīd. Mans iet tikai 89. :((

223964. viesis 25.janvāris 2007 11:47
0 0 Atbildēt

savu viedokli varetu noformulet sadi:

1) samerigi japalielina atlautais atrums visur, kur to atlauj realie apstakli, bet nevis ar vispareju palielinajumu, bet gan attiecigam zimem konkretos cela posmos. Lai nebutu jauzstada nejedzigi daudz atseviskas cela zimes (ka tas ir izdarits, piemeram, Polija), lielakiem cela posmiem var izmantot "zonas" zimes, ka tas kadu laiku atpakal bija realizets Viestura prospekta.

2) OBLIGATI jalikvide tadas vietas, ka tika aprakstites nesenaja diskusija par Lielirbes ielu un krustojuma esamibu vai neesamibu.

3) Kad atlautie atrumi ir sakartoti, jasamazina robeza, par ko pienakas "mazais" sods.

4) CP uzlikt par pienakumu apturet visus, kas brauc ar parak mazu atrumu (neieklaujoties plusma) un noskaidrot iemeslu. Ja tada nav, sodit. Ja par iemeslu tiek minetas bailes braukt atrak, automatiski nosutit uz tiesibu parliksanu.

P.S. Tos, kam liekas, ka Latvijas celi ir neatbilstosi, norikot obligata izbraukuma pa Eiropu. Es Latvija regulari braucot uz 110, jutos diezgan neomuligi, ieklaujoties kopeja plusma pa Alpu ieleju celiem. Parejiem, kas vel nav bijusi ar savu auto citas valstis, to vienkarsi iesaku izmeginat. Mums ir daudz ko pamacities no ta, ka satiksme tiek organizeta un uztverta civilizetas valstis.

223965. viesis 25.janvāris 2007 11:48
0 0 Atbildēt

Piekrītu, ka ātrumu var palielināt līdz 100 km/h uz visu gadu ārpus pilsētas, protams ierobežojot to vietās, kur tas nepieciešams! Varētu palielināt līdz 130 km/h, bet tas būtu jādara kompleksā ar žoga izveidi gar ceļa malām un gājēju- velo celiņu atsevišķi no auto ceļa! Ideāli sapņi nākotnei, kura partija grib uzvarēt vēlēšanās- izdariet to un mēs par jums padomāsim vai balsot!

223966. viesis 25.janvāris 2007 11:52
0 0 Atbildēt

"223963. viesis 25.01.2007 11:39

Man ir 14 gadus vecs autiņš. Man tie 100 nespīd. Mans iet tikai 89. : (("

Man bija 16 gadus vecs autins. Max atrums 240. Tagad ir 4 gadus vecs - max atrums 200.

Masinai nav jabut jaunai, bet gan normala tehniska stavokli. Un jabut normalai blivei. Ir gadijies sanemt sodu par 115 ar 1976. gada izlaiduma 1. ziguli. Un ta nebut nebija vinu speju robeza.

223967. viesis 25.janvāris 2007 11:52
0 0 Atbildēt

Kas tas par nemotoru, ka 96 gada auto iet 89??? :o

223968. viesis 25.janvāris 2007 11:53
0 0 Atbildēt

223967. viesis

Atvainojos - 92 gada auto bija domāts

223969. viesis 25.janvāris 2007 11:55
0 0 Atbildēt

par tiem, kas baidās ātrāk braukt pa 70 km/h ārpus pilsētām, tad tie, lai brauc ar vilvienu/autobusu/lidmašīnu ...

Policists neapturēs un nesodīs pat vecāko moskviča vadītāju, kas liela sniegputeņa laikā vilksies uz 50 km/h pa šoseju ...

223970. viesis 25.janvāris 2007 11:55
0 0 Atbildēt

Pats Mareks Segliņš teica ka vecākām mašīnām par 12 gadiem par 100 namaz nav ko cerāt.

223971. viesis 25.janvāris 2007 11:58
0 0 Atbildēt

Varbuut atceljam pavisam aatruma ierobezhojumus.

Praatiigaakie paseedees nedeelju maajaas, bet peec nedeeljas jau varees braukaat mieriigaak, lidotaaju vairs nebuus. Jau tagad taapat ir lidotaaji kas apdzen neredzot kas buus priekshaa, jo tas pretimbraucoshais jau 'pavaaksies malaa', kas buus ja visi vilks eel uz +10 nu nez...

Protams ja ir joslas tad var uzlikt celjaziimes un risinaajums buus panaakts!

223972. viesis 25.janvāris 2007 11:59
0 0 Atbildēt

Sniegputenis nav labs pimērs. Jebkurš krāniņa staipītājs, ja ir galva uz pleciem, stipra puteņa laikā brauktu uz 50km/h

223973. viesis 25.janvāris 2007 11:59
0 0 Atbildēt

Ja ne visus 120

223975. viesis 25.janvāris 2007 12:12
0 0 Atbildēt

Segliņš - losītis, Dānijā pamazināja atļauto ātrumu par 10 km/h un ceļa negadījums skaits samazinājās par kādiem padsmit procentiem, bet pie mūsu braukšana kultūras, palielilinot par 10 km/h atļato, CSN skaits palilinātos noteikti par pročiem 20%, un pie tam tie būtu smagie CSN, drīzāk vajadzētu vēl palielināt sodu zemu lidojošajiem šumaheriem.

223976. viesis 25.janvāris 2007 12:14
0 0 Atbildēt

es domaju ka vajadztu ieviest 100 km stunda tas butu labs atrums arpus apdzivitam vietam

223977. viesis 25.janvāris 2007 12:17
0 0 Atbildēt

Nav mums tādu bāņu lai brauktu uz 100

223978. viesis 25.janvāris 2007 12:18
0 0 Atbildēt

223975. viesis

Nu bet ģēnijs - varētu aizliegt vispār pārvietoties ar auto un CSNg skaits samazinātos par visiem 100%, kruta ne :)

223979. viesis 25.janvāris 2007 12:20
0 0 Atbildēt

pirms 30 gadiem ar moskvičiem un zapiņiem atļautais bija 90, mūsdienās auto ir 40 reizes drošāki un savaldāmāki, bet ierobežojums tāds pats. tas tak nav loģiski.

223981. viesis 25.janvāris 2007 12:34
0 0 Atbildēt

Tagad, saliidzinot ar astondesmitajiem, automashinu skaits uz shosejaam ir daudzkaart palielinaajies. Cik droshi cilveeks var justies, ja vinjam pa parastu lauku celju tesh pretii autinji uz 120? Pie kam iesaaceeji, kundzes u.c. shoferiishi ar apshaubaamaam riiciibas speejaam ekstreemaas situaacijaas nopietni apdraudees sevi un citus. Jau tagad tie pashi 100km/h ir paaraak biistami muusu shaurajos, ovaalajos un bedreem klaatajos lauku celjos.

Shosejas ar atdalosho joslu un vismaz divaam braukshanas joslaam katraa virzienaa manupraat ir piemeerotas aatrumam 100km/h, bet paareejie celji max 90km/h.

223982. viesis 25.janvāris 2007 12:36
0 0 Atbildēt

Vajadzētu uz visiem ceļiem ātrumu no 90 km/h uz 100 km/h, jo tāpat brauc ar šādu ātrumu

Pilsētās no 50 km/h uz 60 km/h, jo satikses plūsma arī ir tāda ka brauc uz 60 km/h (izņemot gadījumus kad brauc mācībnieks uz 40 km/h :O) )

Apdzīvotā vietā kur ir ļoti maz māju vai kājām gājēju plūsma varētu atļaut braukt uz 70 km/h

AC

223983. viesis 25.janvāris 2007 12:37
0 0 Atbildēt

Vadītāju apliecību skaita sadalījums pa pilsētām un pagastiem uz 01.01.2006... ...684 781 (www.csdd.lv/?pageID=1143193266)

Reģistrēto transportlīdzekļu skaits uz 2007.gada 1.janvāri ... ...1 062 935 (www.csdd.lv/?pageID=1098888074)

Iekasētā transportlīdzekļu ikgadējā nodeva pa pilsētām un pagastiem 2006.gadā... ...20 308 031Ls. (www.csdd.lv/?pageID=1169467559)

Valsts autoceļu finansējums 2005. gada janvārī - decembrī... ...57 122 000Ls (www.lad.lv/LV/?i=626)

Autovadītāja izvēlētais braukšanas ātrums.. ..(www.lad.lv/LV/?i=417)

Tikai cipari.. :)) Atļautais 90 - caurmērā brauc 100-120. Būs atļautais 100 - brauks 110-130.. Kamēr pārslēgsies no vienas ātruma izjūtas uz otru (mans auto/pretīmnākošais auto - paspēs/nepaspēs apdzīt) - būs visādi. Un būtībā jau nau runa par atļautā ātruma palielināšanu, bet gan par reāli izmantotā ātruma legalizēšanu..

223984. viesis 25.janvāris 2007 12:51
0 0 Atbildēt

Pie mūsu braukšanas kultūras un ceļu kvalitātes nevajadzētu mainīt max. atļauto, jo daudzi to nepārprotami tulkos pa savam, t.i. atkal +10km/h. Drīzāk vajadzētu uzlikt atbilstošas zīmes, kaut vai 120km/h atbilstošās vietās, kur var droši braukt. Otrs variants, ja pieņem tos 100 - vajadzētu vēl bargākus sodus, teiksim +10-20km/h 40Ls, +20-30km/h 100Ls - tas jau liktu kādu aizdomāties!

223985. viesis 25.janvāris 2007 12:53
0 0 Atbildēt

Vai Segliņš nebija tas ministrs, kurš, vēl postenī esot, skandēja pretēju vīziju - ātruma samazināšanu?

223988. viesis 25.janvāris 2007 12:54
0 0 Atbildēt

kur celi labi var netikai lidz 100 bet 130 ka tas lietuvas strase

223989. viesis 25.janvāris 2007 12:55
0 0 Atbildēt

Jā vajag palielināt, varbūt!

Ik pa pieciem gadiem vajadzētu noteikt obligātu kvalifikācijas eksāmenu transportlīdzekļu vadītājiem, kuros būtu jākārto teorija un braukšana ar drošas braukšanas skolas elementiem.

Kuri šādu komplekso kvalifikācijas eksāmenu nenokārto vai uz to noteiktā termiņā neieroda, tiem anulē vadītāja apliecību!!!

Ja šādi noteikumi, tad noteikti varētu palielināt atļauto braukšanas ātrumu.

Citādi mūsu valstī ir tik daudz "profesionālu" braucēju, kuri jau, iznākot no CSDD ar svaigu vadītāja apliecību rokā, jau atļaujas ne tikai krietni ātrumu pārsniegt, bet arī šmigā braukt.

Nevajag piemirst, ka lielākoties ceļu satiksmes negadījumu iemesls ir ātruma pārsniegšana un neprasme rīkoties ekstrēmās situācijās, kuras rodas nepareiza braukšanas ātruma izvēles rezultātā.

:D :D :D :D :D

223990. viesis 25.janvāris 2007 12:57
0 0 Atbildēt

M.Segliņa kunga ierosinājums ir loģisks un pamatots, jo kaut vai skatoties uz mūsu kaimiņiem, tad Lietuvā (ja pareizi atceros) uz lielajām "trasēm" tādas kā Jūrmalas, Tallinas, Pleskavas atļautais braukšanas ātrums ir 100 vai 120km/h un tur tik retais pārsniedz atļauto tieši uz šiem ceļiem, lielajiem busiem un smagajiem tur braukšanas ātrums ir 90km/h. Ja Latvijā uz Jūrmalas, Tallinas, Pleskavas u.t.t. šosejām palielinātu atļauto braukšanas uz 100km/h, tad arī smagajiem un busiem vajadzētu ļaut braukt uz 90km/h šos ceļa posmus vajag apzīmēt ar speciālām zīmēm, lai zin.

Par ierobežojumu attiecībā uz 12gadus vecām mašīnām un vecākām mašīnām neatļaut braukt uz 100km/h domāju nav pamatojuma, jo bieži vien ir tā, ka šie auto ir krietni vien labākā tehniskajā stāvoklī, kā jaunāki auto par 12 gadiem. Latvijā vēl jo projām ir tendence iegādāt (sapņu) auto (salīdzinoši jaunu) un pēc tam nespēt viņu pienācīgi uzturēt.

Par sēņotājiem man ir tāda doma, Latvijā ir pietiekami daudz visādu apvedceļu un paralēlo ceļu lielākajām šosejām, var būt viņi var braukt pa tām, tur i mežā var ieiet gan lēnītēm dudināt, jo, lai nu cik stulbi tas nebūtu, tad šie cilvēki ar savu pārlieki lielo uzmanību izraisa vairāk potenciālo avārijas situāciju, kā jebkurš cits uz šosejas, jo jebkurš mēģinās viņam tikt garām. Atbalstu atļautā ātruma palielināšanu uz 100km/h

223991. viesis 25.janvāris 2007 13:04
0 0 Atbildēt

Protams,ka vajag palielināt.Un tie kuri saka,ka mūsu ceļi ir drausmīgi,var tepat uz igauniju aizbraukt.Viņiem ceļi nearko neatšķiras piem Pērnava-Rakvere.Toties ātrums vasarā atļauts 100-110,kā kurā vietā.Un smagajiem ar jau sen būtu laiks pacelt uz 90km/st.Igaunijā jau sen ar smago var braukt 90.Leiši ar beidzot pamodās un smagiem pacēla no 70 uz 80.bet tas jau neko nemaina visas fūres tāpat brauc 90(ātrāk neiet:(:(:().

223993. viesis 25.janvāris 2007 13:13
0 0 Atbildēt

Tas pats 223989. viesis

Vispirms vajag sakārtot autoceļu stāvokli, radot drošas braukšanas apstākļus, likvidējot bedres utt..

Neaizmirsīsim meža zvērus, kas var parādīties uz ceļa jebkurā vietā (ir bijuši gadījumi, ka dzīvnieku mīļotāji to dēļ brauc pretējās joslās).

Vajag izmeklēt labākos kaimiņu vai attālu kaimiņu valstu piemērus.

Lietuvā ir autobānis (automaģistrāle), kur ātrums atļauts līdz 120km/h, Somijā tāpat, bet ir krasa atšķirība šo valstu ceļu stāvoklī (tie gludi kā dēļi) un padomājiet, kas būs ka pa mūsu "kartopeļu tīrumiem" visi mauks 120, 130 utt.???

Uz autobāņiem ceļa malas ir nožogotas, lai uz tā netiktu ne meža zvēri, ne klaiņojoši bomši, bet kur mums ir kaut līdzīga vieta????????

Piemēram, Somijā ātruma ierobežojuma ceļa zīmes ir elektronisku tablo veidā, kur cipars mainās atkarībā no meteoroloģiskiem apstākļiem dotajā autobāņa posmā.

Tur arī vadītāji strikti ievēro ceļa zīmju prasības, nezinu, bet varbūt sodi ir drakoniski???

Domājiet, ko vēlaties un ar ko šajā svarīgajā jautājumā vajadzētu sākt? Domāju, ka ar ceļu infrastruktūras sakārtošanu un tad ar atļautā ātruma palielināšanu.

Piekrītu, ka atsevišķos ceļu posmos, kur ir normāls ceļa segums, ceļa platums, pārredzamība, noteikti varētu palielināt atļauto braukšanas ātrumu līdz 100km/h,

līdzīgi kā tas ir Igaunijā.

224003. viesis 25.janvāris 2007 13:32
0 0 Atbildēt

223993. viesis 25.01.2007 13:13

Tas pats 223989. viesis

Tad nosauc tos ceļa posmus,kur Lietuvā autobānis ir nožogots gar malām,lai netiktu dzīvnieki virsū.Gandrīz katru nedēļu sanāk braukt pa Klaipēdas-Kauņas bāni un kautkā nevaru saskatīt tos nožogojumus.

224006. viesis 25.janvāris 2007 13:35
0 0 Atbildēt

Arī Čehijā,Austrijā Itālijā ne visās vietās bāņi in nožogoti.

224007. viesis 25.janvāris 2007 13:38
0 0 Atbildēt

To fh1.

Atradi gan ar ko salīdzināt.Igaunijā ceļi ir stipri labākā stāvoklī.Kautvai balta līnija gar malu,kas daudzko dod tumsā.

224008. viesis 25.janvāris 2007 13:42
0 0 Atbildēt

to fh1

Vai tevis minētajā Lietuvā gar bāņa malām ir meži???

Laikam vienmēr komā esi braucis???

224009. viesis 25.janvāris 2007 13:45
0 0 Atbildēt

224007. viesis 25.01.2007 13:38

Var redzēt,ka igaunija asociējas tikai ar ceļu Ainaži-Tallina.Aizbrauc un apskaties kāda ceļa kvalitāte ir šosejai Pērnava-Rakvere,kabīnē fūrei nevar nosēdēt.

224010. viesis 25.janvāris 2007 13:45
0 0 Atbildēt

to fh1

Es rakstīju, ka vajag izvēlēties labākos kaimiņvalstu piemērus...

Ar sav fh1 tāpat nekur ātrāk par 90 km/h nevari braukt, tā kā velta ir tava raudāšana...

224012. viesis 25.janvāris 2007 13:49
0 0 Atbildēt

Dabiski ka jāpalielina.Šis ierobežojums tika pieņemts laikā kad braukāja ar VAZ,GAZ,ZAZ utt..Riepas ar bij no tās operas.

224013. viesis 25.janvāris 2007 13:52
0 0 Atbildēt

224010. viesis 25.01.2007 13:45

Neķer kreņķi,varu ar ar smago pavilkt 110,ja vajag,un ar vieglo pāri pa 200.

A ja pašam pieredze un spējas neļauj braukt ātrāk pa 90,tad brauc un domā,ka baigais profs:)

224014. viesis 25.janvāris 2007 13:52
0 0 Atbildēt

to fh1

Iegādājies normālu autoceļu karti, tad nebūs jālauž kakls nost, meklējot izeju no džungļiem :D .

Valka - Tartu, Tartu-Pērnava, nerunājot par Ainaži - Tallina un Tallinas apkaimes ceļiem ir ideālā stāvoklī un tur arī ir šīs ceļa zīmes 100km/h. Igaunijas ceļi, lielāko tiesu jau ir pārtaisīti un izceļas ar teicamu līdzenumu.

Nenodarbojies ar demagoģiju!

No tavas spriedelēšanas var spriest ar cik "augstu" intelekta un domāšanas pakāpi esi... :D :D :D

224018. viesis 25.janvāris 2007 14:00
0 0 Atbildēt

Bet vai nav tam ari cita puse,ka ārpus apdzīvotām vietām piederas lauku ceļi utt.,tad tur jābāž būs zīmes,darbs, piķis ,naudiņu varēs norakstīt.Un vispār var arī pacelt par 20km/h,dabīgā atlase izdarīs savas korekcijas.:)))

224021. viesis 25.janvāris 2007 14:07
0 0 Atbildēt

Atļautā braukšanas ātruma palielināšanu no 90-100 km/h atbalstu tikai uz ceļiem kur katrā braukšanas virzienā ir vismaz 2 braukšanas joslas!

Bet manuprāt uz šāda tipa ceļiem vajadzētu ieviest normu arī par minimālo ātrumu, lai satiksmes plūsma uz šādiem ceļiem izlīdzinātos.

224036. viesis 25.janvāris 2007 14:45
0 0 Atbildēt

resumējums: sodus par slepkavībām vajag atcelt, jo tik un tā daudzi jau slepkavo...

224040. viesis 25.janvāris 2007 14:51
0 0 Atbildēt

Drīzāk piekrītu variantam, ka uz labākas kvalitātes asfaltētajiem autoceļiem( joslu skaits nebūtu prioritāe) vasaras sezonās varētu vairāk un biežāk salikt ceļazīmes "100" un pat "110", tādejadi atļaujot lielāku braukšanas ātrumu. Ja tiks atļauts uz sotoku maukt pēc vispāŗējiem principiem, ir pilnīgi skaidrs, ka sitīsies daudz vairāk autovadītāju. Īpaši jau uz grantainajiem autoceļiem lauku rajonos. Ja vēl pieskaita klāt neoficiali atļautos +10 km/h , tad ar visiem 120 km/h "vidēji" būs jāreķinās. Un tas jau ir diezgan daudz, lai "zemie lidotāji" uztaisītu nepatikšanas sev un citiem.

224041. viesis 25.janvāris 2007 14:51
0 0 Atbildēt

Sen bija laiks un varētu atbrīvoties no STOP zīmēm, jo lielākā daļa ir ritīgi bez jēgas.

224043. viesis 25.janvāris 2007 14:53
0 0 Atbildēt

Piekrītu viesim 224036.Baigā demagoģija:'' ...jo tik un tā jau visi...."Tāpēc jau arī minimālā alga tik maza,jo tā pat jau konvertos saņem.Deviņdesmito gadu sākumā bļāva,ka padomijā visi vienādi,pelēki,stulbi.A kas tagad? Tāpat jau visi....

224044. viesis 25.janvāris 2007 14:53
0 0 Atbildēt

Atbalstu! Ārpus apdzīvotām vietām 100, uz lielajām šosejām 120. :)

224045. viesis 25.janvāris 2007 14:54
0 0 Atbildēt

Doma jau nav slikta, ja ņem vēra, ka piemēram Rīga - Jelgava, Rīga - Sigulda , sen jau ar 90km/h sen neviens nebrauc... :) Par Rga - Jūrmala vispar klusēju...

Tikai ir viens bet... pareizak sakot BET!!!!!

Šlesera kungs aizpērn solija izveidot Latvijā automaģistrāles, kur max ātrums - 130km/h.... Kārtejie solijumi.... Arī tagad.... Žēl...!!!

224047. viesis 25.janvāris 2007 14:58
0 0 Atbildēt

Lielākajai daļai 120 liksies oki un ātrāk nemaz neskries Ar 1,4 motoru sajūas nav diesko, un patēriņš ir ojojoi... Tie kas skrēja ar 160-180 to arī turpinās darīt, toties ievērojami samazināsies apdzīšanu skaits...

Tiesa ir ģēniji kurus nekādi nesaprotu - brauc Ādazos 60, tad pēc ādažu robežas sasniegšanas brauc 70, pēr klometriem 4 beidzot attīsta 85, iebrauc Baltezerā, "nomet" uz 70, izbrauc no baltezera - turpina braukt at 70, vai līdz Vidzemesšosejas viaduktam plānveidīgi attīsta fantastiskus 85...

Kakova hrena?? Moš nezina ka pa + 20 pilsētā sods ir nesalīdzināmi lielāks, nekā -15 ārpus pilsētas? :?

Ja jau nav bail apdzīvotā vietā braukt ar 70, kāpēc ir bail braukt ar 90 ārpus apzīvotām vietām???

224048. viesis 25.janvāris 2007 14:59
0 0 Atbildēt

Tas jau sen bija jadara!

224049. viesis 25.janvāris 2007 15:01
0 0 Atbildēt

1) Uz visiem ceļiem palielināt nevajag. Varētu palielināt uz atjaunotajiem ceļiem.

2) Ātrumu noteikt ar likumu konkrētā ceļa posmā, jo vienmēr eksistē iespēja noplēst ceļazīmi, un mūsu "godīgā" policija šo zīmi nevis atjaunos, bet aizsūtīs ekipāžu un sapelnīs naudiņu jaunai zīmei :) (līdzīgi kā gadījumos ar jaunām zīmēm, jauniem krustojumiem u.c., kur sākumā ir pelnīšana, pēc tam, kad iedzīvotāji protestē, var arī kādu brīdinājumu izteikt).

3) Likumus par atļauto ātrumu pārskatīt vismaz reizi 5 gados, par cik ceļu stāvoklis palielinātam ātrumam ilgāk par šo periodu nepastāv.

224050. viesis 25.janvāris 2007 15:17
0 0 Atbildēt

=> 224047. viesis 25.01.2007 14:58:

"Ja jau nav bail apdzīvotā vietā braukt ar 70, kāpēc ir bail braukt ar 90 ārpus apzīvotām vietām???"

Standarta maršrutā 'mājas - darbs - mājas' samērā ātri iegaumējas visas problemātiskās vietas: ātruma ierobežojumi, bedres, 'korķi', vietas, kur jāuzmanās no gājējiem - tad arī velk ar 70. Savukārt uz trases mazzināmākās vietās negribas lieki riskēt - ne ar lieku sodu, ne ar iespējamu autiņa defektēšanu tad arī 'pietaupās' 90 robežās.. Tīri psiholoģisks moments - it kā jau jābūt tam ceļam kārtībā, bet ej nu sazini.. :)

224052. viesis 25.janvāris 2007 15:25
0 0 Atbildēt

Pauls Timrots, autožurnālists: "Ja šis ierosinājums tiktu pieņemts, mēs būtu pirmā valsts pasaulē, kas akceptējusi tādu nejēdzību. Runa nav tik daudz par ceļu stāvokli. !!!Nekur pasaulē uz divvirzienu ceļa bez sadalošās joslas nav atļauts braukt ātrāk par 90 kilometriem stundā!!!

224054. viesis 25.janvāris 2007 15:33
0 0 Atbildēt

Jāpalielina nevis uz 100 km/h, bet gan uz 130 km/h. :)

224055. viesis 25.janvāris 2007 15:34
0 0 Atbildēt

... uz ceļiem, kur ir sadalošās joslas :D

224056. viesis 25.janvāris 2007 15:36
0 0 Atbildēt

nevajag palielinat..

224058. viesis 25.janvāris 2007 15:45
0 0 Atbildēt

Vilks, ir gan, piemeeram igaunijaa daudzas vietaas ir 100 km/h! bet paaugstinot aatrumu par 10 km/h, proporcionaali pieaug bojaa gaajusho skaits celju negadiijumos!

224059. viesis 25.janvāris 2007 15:47
0 0 Atbildēt

Vispār Marekam vajadzētu uzdot vienu labu jautājumu :D : Vai viņš vispār ir kaut ko dzirdējis (tāpat kā vairums šejieniešu) par CSN 117.4. punktu un 548. norādījuma ceļa zīmi? ;) Mareka revolucionārais priekšlikums, khe ... :D :D :D

224060. viesis 25.janvāris 2007 15:48
0 0 Atbildēt

"Vilks [?] 25.01.2007 15:25

Pauls Timrots, autožurnālists: "Ja šis ierosinājums tiktu pieņemts, mēs būtu pirmā valsts pasaulē, kas akceptējusi tādu nejēdzību. Runa nav tik daudz par ceļu stāvokli. ! !! Nekur pasaulē uz divvirzienu ceļa bez sadalošās joslas nav atļauts braukt ātrāk par 90 kilometriem stundā! !!''

Ja nemaldos ,Vācijā ārpus apdzīvotām vietām pa nacionāliem ceļiem 110.

224065. viesis 25.janvāris 2007 16:06
0 0 Atbildēt

Nezinu par kuru pasaurli runa Timrots, bet esmu pats Austrija braucis pa celu bez sadalosas joslas un atlauto atrumu 100km/h. Pie tam cels bija pat visai saurs un bez nomalem.

224067. viesis 25.janvāris 2007 16:11
0 0 Atbildēt

"kvatra [?] 25.01.2007 15:45

Vilks, ir gan, piemeeram igaunijaa daudzas vietaas ir 100 km/h! bet paaugstinot aatrumu par 10 km/h, proporcionaali pieaug bojaa gaajusho skaits celju negadiijumos! "

Nav ta patiesiba. Boja gajuso skaits pieaug proporcionali atlauta atruma atskiribai no realaja situacija pielaujama. Ari tad ja ierobezojums ir nepamatoti mazs. ASV daudzos statos tiek pielietota petijumu metode, nevis izlemsana kabineta. Attiecigi tiek nonemts jebkads atruma ierobezojums un izmerits atrums ar kadu attiecigaja posma vaditaji izvelas braukt. Attiecii pec tam atlauj atrumu, kura ir ieklavusies ~80% brauceju.

224068. viesis 25.janvāris 2007 16:20
0 0 Atbildēt

khmm.., varbuut no saakuma vajadzeetu seenotajus ar sodiem aplikt!!!!:D

Kaa lai pabrauc uz to pasu 90km/h, ja atrodaas eksemplari kas brauc un 55-70km/h -vaitad shitie leengaitas lopinji neizraisa piespiedu apdziishanu, kas var izversties tragjiski!!!!!:(

Varbuut vajag uzlikt tikpat lielus sodus un soda punktus tiem kas uzskata ka turkur 90km/h ir jabrauc pa 20km/h un veel leenaak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PILNIBAA ATBALSTU 100km/h AARPUS APDZIIVOTAAM VIETAAM!!!

224072. viesis 25.janvāris 2007 16:34
0 0 Atbildēt

Latvijas autoceļi ir projektēti pēc noteiktām normām (lielākoties padomju GOST), kurās atļautais ātrums ir pieņemts 90km/h, tomēr projektājamais atbilst 75% ātrumam (ātrums ar kādu brauc 75% satiksmes dalībnieku), kas tajā laikā bija noteikts 100km/h. No tā arī izriet, ka visi galvenie ceļa parametri - plāna līknes, garenslīpumi, pārredzamības attālums, brmzēšanas ceļš utt. ir pieskaņoti šim ātrumam. Tas nozīmē, ka pie nosacījumiem - netiek pārsniegts atļautais ātrums 100km/h un visi ceļi ir tādā lietošanas stāvoklī kā to paredzējis projektētājs, varētu atļaut palielināt ātrumu. Tomēr kā mēs zinām, tad reālajā dzīvē neviens no šiem nosacījumiem nedarbojas, tātad par atļautā ātruma palielināšanu nevar būt ne runas.

224076. viesis 25.janvāris 2007 16:49
0 0 Atbildēt

Vajag palielināt līdz 210km/h tad nostradas dabīgā izlase un tiem kam nav smadzenes izmirs dabiga nave :D

224079. viesis 25.janvāris 2007 17:34
0 0 Atbildēt

Apbrīnojams daudzums īdētāju, kuriem traucē "sēņotāji", t.i., jebkurš cits auto, kurš brauc lēnāk, nekā dotajam īdētājam ir ienācis galvā patreiz braukt pašam. Pie tam pamatojumi ir vienkārši ģeniāli - ķipa, es uzreiz sāku nervozēt tādā reizē, un nevar apdzīt, un avārijas situācijas izraisās. Nu iemācaties, varbūt, droši apdzīt, tirliņi, pirms vāvuļot par to, uz cik kuram un kur ir jābrauc.

224080. viesis 25.janvāris 2007 17:36
0 0 Atbildēt
224081. viesis 25.janvāris 2007 17:43
0 0 Atbildēt

...tikai vasaraa!! ..tikai skaidros laika apstaaklljos!! ...tikai diennaksts gaishajaa laikaa!! ..kaut vai liidz 120 km/h!!!

...bet tikai shajos peridos!!!

muusu vadiitaaji jau taa nesaas satndartaa uz 100 un vairaak nenoveerteejot celja segumu, redzamiibu, distanci.

224084. viesis 25.janvāris 2007 17:59
0 0 Atbildēt

Tikai no 21 g vecuma :D

224087. viesis 25.janvāris 2007 18:25
0 0 Atbildēt

Es uzskatu, ka atļautā ātruma palielināšana būtu neprāts un tumsonība. Tieši otrādi - tumšajā diennakts laikā atļauto ātrumu vajadzētu samazināt līdz 80 km/h.

Vēl es domāju, ka sodi par noteikumu pārkāpumiem būtu jāpalielina drakoniski. Par ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h sods varētu būt 50 lati, 10-20 km/h - 200 lati, 20-40 km/h - 500 lati, virs 40 km/h - 1000 lati. Sodiem jābūt tik lieliem, lai pārkāpēji saņemtu spēcīgu finansiālu triecienu un gadījumā, ja dzīvo no algas līdz algai, iekultos zināmās finansiālās grūtībās. Lai lielais sods būtu par biedinājumu turpmāk nepārkāpt!

224090. viesis 25.janvāris 2007 18:30
0 0 Atbildēt

Braukt ātrāk par 90 un darīt to legāli - būtu forši. Tomēr, kāds is stratēģiskais mērķis jeb nepieciešamība ātrumu palielināt - īsti nav saprotams. Padarīt auto plūsmu ātrāku? Tādā gadījumā ir jāpiekrīt tiem daudzajie citiem viedokļiem, ka lielas problēmas uz ceļa tomēr sagādā tie, kas jau šobrīd nespēj, nevar tehniski vai nemāk braukt uz tiem pašiem 90. Ja par ātruma pārsniegšanu sodi ir noteikti, tad nav dzirdēts, ka kādam būtu uzlikts sods, ka tas par lēnu brauc jeb traucē satiksmi. Bieži vien šie lēnie braucēji diemžēl uzskata, ka ir ceļa karaļi - brauc tieši pie ass līnijas, mēdz strauji bremzēt, vai griezt pa kreisi no ceļa labās malas - šīs iezīmes tomēr ir ļoti raksturīgas šiem lēnajiem braucējiem. Daudz mazākas galvassāpes rada tie, kas brauc ātri - šie vadītāji daudz veiksmīgāk māk iekļauties plūsmā.

Ja valdības vīriem ir vēlme padarīt auto plūsmu vienmērīgāku, tad atļautā ātruma palielināšana, laikam nebūs tas veiksmīgākais risinājums.

224091. viesis 25.janvāris 2007 18:51
0 0 Atbildēt

to fh1

Tur jau tā lieta, ka visu laiku maldies un lāgā neko nezini, kā kur ir!

Latvija ar vienu no sliktākajiem statistikas rādītājiem Eiropā (ceļu satiksmes negadījumu un tajos bojāgājušo skaita ziņā) pēkšņi ņems un palielinās transportlīdzekļu atļauto kustības ātrumu ??? :D :D :D :D :D

224092. viesis 25.janvāris 2007 18:55
0 0 Atbildēt

man ,liekas ,ka csdd, strada veci onkulisi, svetdienas brauceji, kuri, ars savu ziguli vai kadetu atrak par 80 nebrauc, un tas ka viniem atrak tas graust nevelk nenozime to, ka parejiem ari butu jakratas uz 80 vai 90, visi tapat brauc uz 100 un tas ir normals un piemerots atrums musu celiem.

224093. viesis 25.janvāris 2007 19:01
0 0 Atbildēt

Ikaunijaa, Somijaa mieriigi vasaraa uz celjiem ar 1 joslu katraa virzienaa existee atljautais aatrums 100km/h. Musu celju paarzinaataaji ja baruktu pie kaiminjiem ciemos, nevis uz exotiskaam zemeem pieredzes apmainjaa, sen buutu ieveerojusi :D

224096. viesis 25.janvāris 2007 19:32
0 0 Atbildēt

Zel kad balinji saima nevar aizdomaties lidz max atljautajam atrumam,kur$ butu 250km/h-liela dalja moderno autinju to sasniedz bez problemam-haha!:):) Vienigais tad celju milichiem vairs nebus darba,jo nebus arpilseta atruma parsniedzeju...!:):):)

224101. viesis 25.janvāris 2007 20:17
0 0 Atbildēt

to VWfans:

nevajag taadas summas..

vienam jau ar tiem oashiem 20 ls pietiek, citam arii 200 ls ir siiknauda...

sodus vajag proporcionaalus ienaakumiem!

224104. viesis 25.janvāris 2007 20:31
0 0 Atbildēt

..Pareiz! Ja kads no valdibas locekljiem piemeram tiek piekerts par atruma parsnieg$anu arpilseta,tam automatiski tiek atnjemta visa sazagta-"saprivatizeta"manta,bet pats parkapejs tiek aizsutits brivdienas uz 25gadiem uz Sibiriju dzelzceljus buvet un visadus kanalus rakt Tundra-Latvija pec tadiem neraudas tapat.......!!!!:):):):)

224108. viesis 25.janvāris 2007 21:22
0 0 Atbildēt

amo Ļoti vienkārši.Jāpalielina sodi par ātruma pārsniegšanu.+10=50ls,+20=100Ls utt. un viss būs O.K.

224113. viesis 25.janvāris 2007 22:10
0 0 Atbildēt

vw fans galīgi sašuvies...

Kāpēc naks laikā uz jūrmalas šosejas pie ideālas redzamības jābrauc 80???

sodi par pārkāpumiem ir mazākie Eiropā par to piekritīšu, bet kamēr nebūs 100% ienākumu deklarēšana dsodus nevarēs uzlikt atbilstoši somijas modelim - proporcionāli ienākumiem, kas būtu prātīgi, jo vienam Ls 50 ir nereāls cipars, citam Ls 5000 ir sīknauda...

bet par plūsmu traucējošu lēnu kustību ir jāparedz sods... ja civils brauc bez auto defektiem, bez ieslēgtām avārijas ugunīm gar ceļa garenasi un nav normāli apdzenams un jauc auto plūsmu bez redzama iemesla - ir jāizsaka brīdinājums pirmajā reizē, otrajā reizē pieķērot šādi rīkojoties ir jāsoda ar Ls 30-50 un kādu soda punktu. Ja nevari nooreientēties, piestāj ceļa malā un izdomā, ko gribi, ja auto bojāts ieslēdz avārijas ugunis un brauc gar malu, ja bail braukt - uztici sevi ne visai prognozējamajam sabtransportam...

Par pārlieku skriešanu ar derētu sodīt, jo +10, nu maksimums +20 ir saprotami, it īpaši veicot apdzīšanu, bet +30 pie atļautiem 100 km/h būtu jābūt riktīgi maksas pakalpojumam...

224114. viesis 25.janvāris 2007 22:22
0 0 Atbildēt

Cik liela statistika no avārijām, kas ir bijis cēlonis - vai tad tikai lielāks ātrums? Drīzāk vajag skatīties ar kādām riepām brauc un kādiem amortizatoriem. Katras ceturtās mašīnas riepas ir zem katrām pieļaujamajām normām...turklāt amortizatorus TA vispār nepārbauda. Tas pats attiecas uz bremzu sistēmu un brauksanu bez jostām.

224115. viesis 25.janvāris 2007 22:27
0 0 Atbildēt

Nu - nav strana.lv tam gatava!

Pēc komentiem šai saitā to vien jau var redzēt - braucēji tam nav gatavi.

Otra puse - nav mums arī atbilstošu ceļu.

Ja saved kārtībā kādu posmu - ar norobežojumiem, segumu, joslām, uz- & nobrauktuvēm - tajos posmos var likt 100, 110, 130.

Bet 'optom', visā strana.lv - Segliņa k-gs, griezieties pie daktera, vai patrieciet savu PR speciālistu... :-)

224116. viesis 25.janvāris 2007 22:29
0 0 Atbildēt

attopaties taku. tas viss ir saistiits tikai ar foto un video radariem no 2007. gada. shis jautajums kaa zinaams juridiski tagad ir sakaartots. un kurshi Saeimaa ir juridiskaas komisijas pr-sedetaajs? varbuut Seglinjsh?? domaajiet taalaak pashi

224119. viesis 25.janvāris 2007 22:56
0 0 Atbildēt

224113. viesis 25.01.2007 22:10

vw fans galīgi sašuvies...

Kāpēc nakts laikā uz jūrmalas šosejas pie ideālas redzamības jābrauc 80???

_______________________________________

Jūrmalas šoseja ar savu elektrisko apgaismojumu nu nekādi nav tipisks Latvijas ceļš, ko minēt par piemēru. Pārējie ārpuspilsētas ceļi grimst tumsā un pa tiem būtu prātīgi tumšajā diennakts laikā ierobežot ātrumu līdz 80 km/h.

224121. viesis 25.janvāris 2007 23:03
0 0 Atbildēt

Moš tomēr sākt beidzot tāpat kā autovadītājus pelnīti drāzt bojāgājējus, ka s diennakts tumšajā laikā (neskatoties uz redzamību) brien pa ecļa nepareizo pusi bez atstarotāja???

ja drāž satiksmes dalībniekus - tad visus gan brisējus, gan gājējus...

Nu un, ka Jūrmalene nav tipisks cela posms. Kāpēc nevar 100 braukt uz jelgavas šosejas līdz tā pariet Jelgavas apvedceļā?

Kāpēc nevar 100 braukt uz plesens līdz Siguldai?

Kāpēc nevar 100 braukt uz rekonstruētā A7???

224123. viesis 25.janvāris 2007 23:17
0 0 Atbildēt

Pilniibaa atbalstu!!!

224130. viesis 26.janvāris 2007 0:02
0 0 Atbildēt

Vajag padomāt arī par braukšanas ekonomisko aspektu. Nesen žurnālā ,,Za ruļom,, bija raksts par ekobraucienu no Maskavas līdz Pēterburgai un atpakaļ ar jauno Ford-Focus universālu, kuram bija dīzeļmotors. Tanī braucienā, pa šoseju turot piektajā pārnesumā apmēram 75 km/h, autoram izdevās sasniegt ārkārtīgi zemu dīzeļdegvielas patēriņu - tikai 3,72 litrus uz 100 km. Bija dota arī diagramma, kur bija uzrādīts patēriņš tam Focusam atkarībā no ātruma. Pie 80 km/h bija 3,9 , pie 90 km/h - 4,3 , pie 100 - 4,8 litri uz 100 km. Bet pie 110 patēriņš jau sasniedza 5,4 litrus, un pie 120 km/h - 6,0 litrus uz 100 km. Ātra braukšana ir acīmredzami ekonomiski neizdevīga. Interesanti, kāpēc uzņēmumi biznesā aizvien cenšas optimizēt ražošanas izmaksas, lai gūtu lielāku peļņu, bet privātā mājsaimniecībā mēs bieži rīkojamies izšķērdīgi un neracionāli, piemēram, braucot ar 110 km/h, ja daudz izdevīgāk būtu ar 85 km/h?

224132. viesis 26.janvāris 2007 1:08
0 0 Atbildēt

VWfans - tu aizmirsi parekinat degvielas izmaksas pret laiku. Mans laiks maksa dargak, neka 100 grami degvielas. Biznesa censas, ka jau pats teici, OPTIMIZET, nevis samazinat, izmaksas. Jeb varbut tu esi gramatvedis, kas savas izmaksas ir "optimizejis" stradajot ar skaitamajiem kauliniem ta vieta, lai teretu naudu dargam datoram :D

224133. viesis 26.janvāris 2007 7:25
0 0 Atbildēt

to 224093:Somijā soda izmērs atkarīgs no tavas algas lieluma,un tur neviens apdzīvotā vietā pat nemēgina maukt ar+10.Un nav salīdzināms viņu braukšanas kultūra ar mūsu,tāpat kā viņu poliču darbs un mūsu.

224136. viesis 26.janvāris 2007 8:08
0 0 Atbildēt

Pamodelēsim situāciju, kāda radīsies, ja paaugstinās ātruma limitu. Sadalīsim braucējus piecās kategorijās - piektdaļās atkarībā no braukšanas ātruma.

Pirmā grupa - sēnes vai tādu auto vadītāji, kuri tehniski ātrāk nekust.Tie brauc ar 80-85 tagad un brauks tāpat arī pēc ātruma limita palielināšanas. Ja viņiem tāds ātrums ir pierasts vai arī tehniskā ziņā maksimāls, viņi to nepalielinās.

Otrā grupa - ātrumu ciešami ievērojošie, kuri tagad brauc ar 90-95, tātad tikpat kā nepārkāpj. Ja drīkstēs ar 100 braukt, tad lielākā daļa no viņiem brauks ar 100-105, bet mazākā daļa paliks pie 90-95.

Trešā grupa - vidusmēra pofigisti, kuri tagad rullē ar 99, cerot, ka par tāda apmēra pārkāpumu policija neapturēs un nesodīs. No šīs grupas lielākā daļa palielinās ātrumu līdz 109, bet mazākā daļa secinās, ka 109 viņiem nav nepieciešams un paliks pie ierastajiem 99 vai arī rullēs ar 100-105, ātrumu palielinot minimāli.

Ceturtā grupa - īgnie pohu.jisti, kuri tagad rullē ar 109, apzinoties, ka pārkāpj, tomēr esot pārgudriem un uzskatot, ka ātruma ierobežojumu var rupji ignorēt, bet nebūtu labi vairāk kā par 20 km/h, lai nesaņemtu paaugstinātu sodu. Tie palielinās ātrumu līdz 119 km/h, lai būtu tie paši +19 km/h.

Piektā grupa - atsaldētie un biezie ar visādām Cayennēm un BMW 7.sēriju. Tie, kā brauca ar 120-200 km/h, tā arī turpinās. Jāteic gan, ka šādu braucēju ir krietni mazāk par piektdaļu un pārāk bieži uz ceļa viņi nav manāmi.

Tad, lūk, efekts no ātruma limita paaugstināšanas būs tāds, ka palielināsies ātrumu dažādība uz šosejas, samazināsies plūsmas vienmērība. Būs vairāk ,,gribošo,, , kuriem noteikti būs jāapdzen, jo sēnes ātrumu nepalielinās. Vienlaikus apdzīšana taps sarežģītāka, jo pretim braucošā plūsma būs vidēji nedaudz ātrāka - ,,gribošajiem,, būs mazāk spraugu pretimbraucošajā plūsmā, kuras izmantot apdzīšanai. Tādējādi palielināsies riskantu, nepacietīgu manevru skaits, un avāriju būs vairāk. Ja deputāti iebalsos satiksmes noteikumos šādu absurdu normu par atļautā ātruma palielināšanu, tad uz viņu sirdsapziņas būs papildus gadā nogalinātie pāris simti un ievainotie pāris tūkstoši cilvēku.

224138. viesis 26.janvāris 2007 8:32
0 0 Atbildēt

Tātad,aizliedzam poličiem ķert ar radariem ārpus apdzīvotām teritorijām.Un visiem būs labi,t.i braucējiem.:)))

224139. viesis 26.janvāris 2007 8:49
0 0 Atbildēt

Lasot šos komentārus rodas sajūta,ka te komentārus raksta tie kuriem ir 60.gadi,vai,kuri braukā ar galīgām šrotēm....Skumīgi.......

224142. viesis 26.janvāris 2007 9:02
0 0 Atbildēt

Atbalstu - tikai un vienīgi "vasaras" laikā (01.apr - 01.oct) un tikai un vienīgi uz ceļiem ar sadālošām joslām.

224144. viesis 26.janvāris 2007 9:13
0 0 Atbildēt

Kamēr nebūs labu ceļu, tikmēr nav jēgas palielināt. Jo gandrīz visi tāpat brauc ar +20 un žiguļi tāpat brauks uz 70.

224145. viesis 26.janvāris 2007 9:14
0 0 Atbildēt

Eu, vwfan? Ko tu pīpē?

Visupirms - vecajiem šrotiem tiko palielināja ceļa nodokli. Ja kādam pieder izgrabējis žigulis tā vērtība būs mērāma tikai ar 2 (!) gadu ceļa nodokli.

Lielākā daļa braucēju tomēr brauc tos ~ 100 km/h (pēc spidometra!) pašlaik... Vai ļoti tuvu maksimumam. Atceramies jaunākie auto spidometri rāda ~5 km/h vairāk nekā pateisībā...

Runājot par GOSTiem - tie gosti garenprofiliem, bremzēšanas ceļiem un kravnesībām bija rēķināti uz tā laika autoparku - uz tā laika diagonālajām riepām, moskābeļiem un citiem drandļetiem. Mūsdienās auto stabilitāte, saķere un vadāmība ir pilnīgi jaunā kvalitātē dēļ mūsdienās izmantojamajām tehnoloģijām, mūsdienu auto balstiekārtām mūsdienu apriepojuma...

Tas ko kādriz varēja uzskatīt par prāvu uzdrošināšanaos un bezbailīgu attieksmi un drosmi ar žiguli, mūsdienās ir iespējams ar gandrīz jebkuru auto, bet manevram ir ievērojami samazinājusies riska pakāpe...

224146. viesis 26.janvāris 2007 9:19
0 0 Atbildēt

P.S.

Starp citu, krievu laikos pilsētā bija ļauts braukt 60 km/h ... :)

P.P.S.

Palielināt ātrumu var arī uz Via Baltica, kur nav sadalošās joslas, bet kur ir veikta rekonstrukcija.

Vasarā 100 km/h - bez problēmām.

Bet to var atrisināt atsevišķos ceļa posmos, kā jau dažas vasaras tika praktizēts - uzliekot ceļā zīmi, kas liecina par to, ka konkrētajā ceļa posmā drīkst braukt ar 100 km/h...

Un pat ja atļāus visur 100 - vai tāpēc, piemēram, Kangaros arī visi gāzīs 100?

224150. viesis 26.janvāris 2007 9:35
0 0 Atbildēt

Stulbais Mareks!!

Ar vinja piemineeto 100, mana nu jau 22 gadus vecaa mashiiniite ar veel skrien taa neko ... no kurienes vinjam tie 12 gadi ienaakushi praataa? Veel hohmiigaak buutu ja uzliktu vecaakaam aizliegumu paarvietoties aatraak par 90 :D :D :D

P.S. atbalstu aatruma palielinaashanu, taapat videeji uz 110 rulllee

224151. viesis 26.janvāris 2007 10:17
0 0 Atbildēt

Palielināt neko navajag ! Citādi mums jau tā augstie kungi savos kreeslos izseedeejushi lielus kukuliishus, nevis gudras domas!

Piekriitu, ka vajag sakaartot auto celjus pirmaam kaartaam. Un prieksh kam palielinaat minimaalo aatrumu, ja var uzstaadiit ziimes par aatruma ierobezhojumu - 100 km/h. Neba jau visur var kapāt uz 100 peec nokluseejuma.

224158. viesis 26.janvāris 2007 10:51
0 0 Atbildēt

Vasaraa atljaut 110 ziemaa 90

224159. viesis 26.janvāris 2007 10:57
0 0 Atbildēt

Vasārā 110 km/h, bet ziemā 100 km/h

224163. viesis 26.janvāris 2007 11:32
0 0 Atbildēt

Njā... nedomāju ka te tik daudz sēņu un cilvēku ar interesantu loģiku....

Ceļi ar attdalītām joslām - lietuvā pa bāni var 130 braukt!!!! Un pēc ceļa kvalitātes viņs neko diži par mūsu dauvagavpils, pleskavas, jelgavas un nemaz nerunājot par jūrmalas šoseju nav!!!

Kāpēc cilvēki brauc uz 110 - 120 - tāpēc daudzu gadu gaitā iegūtā pieredze rāda, ka nekas bīstams tas nav (galvenā bīstamība - CP)!!!

Protams - jānovērtē situācija - celš bedrains, līkumains, slidens, slikta redzamība, utt, utjp - jasamazina ātrums.... Bet tagad atļautie 90 -liekas ka ātrums izvēlēts lai 99% gadījumu viņš būtu drošs (priekš silktākā gadījuma) - ātrums priekš līkumaina,bedraina ceļa..... Tomēr vairumā gadīumā celš ir krietni labāks...

Un pasakiet statisktiku - cik avārijas ir notikušas uz piemēram pleskavas šosejas tikai dēl tā ka braukts uz 120? (nevis dēl dzēruma, tehniskā defekta, pārgalvīgas apdzīšanas utt) CP jau gandrīz vienmēr protokolā raksta - nepareiza braukšanas ātruma izvēle tā vietā lai noskaidrotu īsto iemeslu...

Un ja kas - sēnes uz vairāku joslu šosejas netraucē (ja vien protams nekaunīgi nebrauc pa otro joslu...) Tie kas grib braukt uz 90 - lai brauc pa 1 joslu, pārējie uz 120 - pa otro - un nekādu problēmu (tā jau tagad notiekas - tikai CP dažrez aptur mašinu uz otrās joslas - tad gan iteresantas situācijas rodas...)

224167. viesis 26.janvāris 2007 12:07
0 0 Atbildēt

Ronald,viss ir ok,bet pabrauc pato pašu jūrmaleni kad beidzas apdz.vieta,cik 'pārkārtojas uz pirmo lai man nebūtu jataisa manevri.Trešajā bieži neielīdīsi,jo kāds lido vēl atrāk,ko tad.Un tādu variantu pietiek.Ja situācija uzlabosies ar to +10vai vairāk,lūdzu,lido.

224177. viesis 26.janvāris 2007 14:11
0 0 Atbildēt

Viennoziimiigi...Vispaar vai ir veerts jautaat... ?

224180. viesis 26.janvāris 2007 15:18
0 0 Atbildēt

Protams, ka vajag palielināt!

224183. viesis 26.janvāris 2007 16:07
0 0 Atbildēt

Tiešām atbalstāms lēmums. Pilnīgi piekrītu, ka vajag atļaut uz 100 braukt. Ātrāk arī. Nav jau vairs "žiguļu" periods, kad mašīna virs 100 km/h juka ārā.

224190. viesis 26.janvāris 2007 19:28
0 0 Atbildēt

Vajag atļaut braukt uz cik grib, tad pēc pāris gadiem skrējēju vairs nebūs...

224191. viesis 26.janvāris 2007 19:50
0 0 Atbildēt

Beidzot!!!! Tāpat jau visi sen bruc uz100, tikai nelegāli.

224197. viesis 27.janvāris 2007 17:37
0 0 Atbildēt

Šoferiem ar galvu vietām 110-120km.st būtu normāls ātrums,bet durakiem pat 80 uz Jūrmalas ceļa par daudz.

224198. viesis 27.janvāris 2007 19:17
0 0 Atbildēt

ja visi brauktu ar normālu atrumu 90 kmh ,un nebūtu izņēmumi kuri braukc ar 70 kmh.Tad jau varbūt nevajadzētu to ātrumu palielināt līdz 100.

224199. viesis 27.janvāris 2007 20:23
0 0 Atbildēt

Piekrītu, un nav pat īpašu pamatojumu, vienkārši ir loģiski šo novecojošo normu pamainīt.

224201. viesis 27.janvāris 2007 21:20
0 0 Atbildēt

Anglijā, Vācijā, Austrijā maksimālais ātrums CSN ārpus apdzīvotām vietām ir noteikts 100 km/h. Vai tad šajās valstīs ir daudzi (bojā-)gājēji pēc statistikas, kaut arī vairākās vietās ceļi šauri???

224202. viesis 27.janvāris 2007 21:51
0 0 Atbildēt

Jā, noteikti vajag palielināt atļauto ātrumu ārpus apdzīvotām vietām līdz 100km/h, bet vietām līdz 110-120km/h (kur ir nožogojumi) un domāju, ka pēdējais laiks arī apdzīvotās vietās atļauto ātrumu palielināt līdz 60km/h - tāpat visi tā brauc un brauks!

224203. viesis 27.janvāris 2007 22:10
0 0 Atbildēt

Sen bija laiks! Ja pārkāpj viens - jāsoda, ja pārkapj simts - jāveic akcija un jāsoda, bet ja 90% brauc ar 100 km/h - tad jāmaina likums :)

224205. viesis 27.janvāris 2007 22:59
0 0 Atbildēt

DELFI portālā publicētais paziņojums no CSDD pārstāvja, ka Lielbritānijā, Vācijā un Austrijas ierobežojumi uz parastajiem divjoslu ceļiem ar vienu kustības joslu ir tikai 80 km/h - ir nepatiess. 80 km/h stundā ierobežojums pastāv jūsu minētajā Nīderlandē. Lielbritānijas Ceļu satiksmes noteikumos (tulkojumā "The Highway Code") ir minēts attiecīgs 96km/h jeb 60 jūdzes (miles) stundā maksimāli atļautais ātrums. Šī ir pareizā atbilde uz jautājumu Lielbritānijas autovadītāju kvalifikācijas teorijas eksāmenā, cik ir maksimālais atļautais ātrums ārpus apdzīvotajām vietām uz vienjoslu ceļa katram virzienam. Tik neuzmanīga faktu izklāstīšana var tikt traktēta kā klaja dezinformācija, draudot bezmaz vai ar tiesu darbiem, lai publicētu pareizo informāciju. Var saskatīt ārkārtīgi tendenciozas pazīmes un iespējamu manipulēšanu ar sabiedrisko viedokli. Nebūšu iniciators tiesu darbiem, taču taisnībai jābūt, un Lielbritānija ir Eiropas Savienības sastāvā, tāpat kā Latvija!!! Cienījamais CSDD pārstāvi, lūdzu runājiet tikai faktuālo patiesību! Masu mediji var lūgt Jūs pārbaudīt sniegto informāciju dezinformācijas novēršanas nolūkos, kas, iespējams, jau notikusi, un lūgt Jūs iesniegt labojumu. Jūsu rīcībā esošā informācija bija iepriekš jāpārbauda ar Ministry of Transport (www.mot.GOV.uk) palīdzību, kura ir LR Satiksmes ministrijas analogs pēc Viņas Majestātes/valdības pilnvarojuma (sadarbības koordinācijas ietvaros, darba pienākumu izpildes nolūkos). Jūs varējāt sliktākajā gadījumā konsultēties ar Eiropas kolēģiem. Šī ir delikāta lieta un te nav personas goda un cieņas aizskaršana!

Es runāju par sekojošo citātu: ' "Satiksmes drošības jomā vadošās valstīs, kā piemēram, Nīderlande, Lielbritānija, Šveice, Dānija un Vācija pa šādiem ceļiem atļautais braukšanas ātrums ir 80 kilometri stundā, bet Zviedrijā pat 70 kilometri stundā," norāda CSDD pārstāvis. '

224209. viesis 28.janvāris 2007 12:37
0 0 Atbildēt

Es pilnigi piekritu sai diskusijai, ka butu japalielina atrums no 90km/h uz 100km/h. tagadejais atrums ir nogurdinosš braucot reizem uznak miegainiba. ja tiktu palielinats atrums, tiktu pieversta lielaka koncentresanas brauksanai!

224211. viesis 28.janvāris 2007 17:33
0 0 Atbildēt

Protams, miskastes kuraam veel naw 12 gadi lidos uz 110, bet normaali auto kaa piemeram maneejais, kuram ir pazliet vairaak nekaa 12 gadi un ir domaats aatrai braukshanai.. pa shosejaam.. vilksies ka bremzes... diskriminacija...!! lai tehniska stacija nosaka vai var auto braukt tik aatri vai nevar.. nevis shitaa.. 12 gadu veci auto.. es smejos... :DDD

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 5

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti