«Suzuki SX4» ar jauno dīzeļmotoru = ģimenes auto + 4x4 SUV 8

 
23.aprīlis 2008 9:42

Suzuki jaunākais modelis SX4 ļauj lieliski un vislabākajā veidā apmierināt divas galvenās aktīva cilvēka vajadzības: efektīvi veikt visus ikdienas braucienus un patīkami un droši pārvietoties, nodarbojoties ar brīvā laika hobijiem.



Unikālā virsbūves forma, kas atbilst automašīnas divdabīgajai būtībai un liecina par lielu brīvību, piemērotie izmēri un atsaucīga vadāmība iepriecē vadītāju. Bagātīgs ērtības un drošības aprīkojums padara SX4 izdevīgu naudas izteiksmē iegādes brīdī un arī turpmāk – daudzpusīgā un ekonomiskā automašīna labi saglabā savu vērtību.

Jauns jaudīgs un ekonomisks dīzeļmotors

Pilnpiedziņas Outdoor Line tagad ir pieejams arī pilnīgi jauns 1,9 litru DDiS 16 vārstu efektīvs un taupīgs Euro 4 piesārņojuma normām atbilstošs motors, kas nodrošina 88 kW jeb 120 ZS jaudu. Griezes moments sasniedz pat 280 Nm jau pie 2000 apgr./min: tas nodrošina patīkamu vilkmi jau pie zemiem apgriezieniem, un jaudas pietiek pat 1200 kg smagas piekabes vilkšanai.



Dīzeļmotoru papildina arī jauna sešpakāpju pārnesumkārba: pateicoties tai, pirmais pārnesums ir lēnāks par līdzšinējo un piemērotāks apvidus braukšanai. Toties sestais pārnesums ir ātrāks par agrāko: braucot pa šoseju, motora apgriezieni ir ļoti zemi un degvielas patēriņš ir tikai 5,7 l / 100 km. Vidējais degvielas patēriņš ir tikai 6,8 l/100 km un CO2 izmeši -174 g/km.

Spēks un jauda, i-AWD un VVT

SX4 ir veidota kā pilnpiedziņas automašīna, taču neaizmirstot par dinamiku. Šādi tapusi kompakta un sportiska, precīzi vadāma automašīna, kas ir ērta arī tālākos pārbraucienos. Suzuki plašais pilnpiedziņas attīstības darbs ir devis uzskatāmus rezultātus brīvdabas modeļa Outdoor Line atjautīgās pilnpiedziņas (i-AWD*) veidolā, kas padara ikdienas braucienus vienkāršus. Papildaprīkojumā iespējams pasūtīt arī ESP.

Pilnpiedziņa ar trijiem piedziņas veidiem i-AWD

*i-AWD sistēmas (intelligent all-wheel drive) svarīgākais elements ir elektriski darbināms sajūgs, kas saņem signālus no šādiem sensoriem: riteņu griešanās ātruma sensors, motora griešanās frekvences sensors, stūres pagrieziena leņķa sensors, motora procesors. Iespēja izvēlēties starp trijiem piedziņas veidiem nodrošina stabilu vilkmi jebkādā situācijā. Viduskonsolē izvietotajam slēdzim ir trīs pozīcijas: 2WD (priekšpiedziņa), 4WD Auto un (4WD Lock). Ja izslēgta otrā pozīcija – nebloķētā pilnpiedziņa – mainīgajos ceļa apstākļos izvēli starp priekšpiedziņu un pilnpiedziņu vadītāja vietā veic automātika.



2WD

Priekšpiedziņa ir vistaupīgākais piedziņas veids uz sausa asfalta 4WD Auto Ikdienas lietošanai paredzēts piedziņas veids. Ja priekšējie riteņi sāk pat nedaudz izslīdēt, automātika pārnes daļu vilkmes uz aizmugurējiem riteņiem. Izslīdēšanai mazinoties, mazinās uz aizmugurējiem riteņiem pārnesamā jauda.

4WD Lock

Pastāvīga, bloķēta pilnpiedziņa ir paredzēta braukšanai pa mīkstu segumu, sniegu vai dubļiem. Vilkme vienmērīgi sadalās starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem neatkarīgi no saķeres atšķirībām starp dažādiem riteņiem un ceļa segumu. Ātrumam palielinoties virs 60 km/h bloķētā pilnpiedziņa tiek aizvietota ar procesora vadītu pilnpiedziņu (4WD Auto)

Klāstā pieejami arī divi benzīna motori

Priekšpiedziņas Urban Line ir efekīvs, taupīgs un Euro 4 piesārņojuma normām atbilstošs 1,5 litru 16 vārstu motors ar divām augšējām sadales vārpstām (DOHC), kas nodrošina 73 kW jeb 99 ZS un vidējais degvielas patēriņš 6,8 l/100 km.

Pilnpiedziņas Outdoor Line ir 1,6 litru 16 vārstu motors ar divām augšējām sadales vārpstām (DOHC) un maināmām gāzu sadales fāzēm VVT (variable valve timing), kas pilsētā ir efektīvs un taupīgs, taču uz šosejas spēcīgs un jaudīgs. Pateicoties VVT, tā griezes moments un jauda ir pietiekama arī, braucot lauku apvidū: 79 kW jeb 107 ZS, maksimālais griezes moments 145 Nm un vidējais degvielas patēriņš tikai 7,1 l/100 km. Motors atbilst piesārņojuma normām Euro.



Pilnībā droša

Drošība ir iebūvēta SX4. Aktīvās drošības elementi ir īpaši labā redzamība, kuru nodrošina automašīnas augstums un lielie logi, nebloķējošās bremzes ar bremzēšanas spēka elektronisko sadalītāju, atjautīgā Outdoor Line pilnpiedziņa un papildaprīkojumā pieejamā ESP braukšanas stabilitātes sistēma, kas palīdz vadītājam pārvaldīt automašīnu un izvairīties no negadījumiem. Papildus Suzuki ir izveidojis automašīnai jaunu neatkarīgu priekšējo un aizmugurējo atsperojumu, kas nodrošina perfektu ceļa izjūtu pat no prasīgo Eiropas vadītāju viedokļa. Vadītājs var justies ērti un baudīt braucienu. Ja satiksmes negadījums tomēr notiek, vadītāju un pasažierus aizsargā stiprā virsbūve, četri drošības spilveni un sānu aizkarveida drošības spilveni. Virsbūves priekšā un aizmugurē esošie deformācijas sijas negadījuma radīto sadursmes enerģiju sadala uz citiem virsbūves elementiem un novada šo iznīcinošo enerģiju projām no vadītāja un pasažieriem. Salona stingrā konstrukcija ir citu starpā pastiprināta arsānu sijām durvīs un citur, kā arī citiem pastiprinošiem elementiem.



Atsperojums

Suzuki SX4 priekšā ir neatkarīgs McPherson atsperojums. Aizmugurējais tilts ir inovatīvi daļēji atkarīgs – ar šķērsvirziena stieni un spirāl atsperēm. Tas viss piešķir automašīnai lielisku stabilitāti arī līkumos dažādās situācijās un padara braucienu baudāmu gan pilsētā, gan uz ātrgaitas ceļiem. Bremzes Ventilējamas ABS+EBD disku bremzes priekšā un trumuļu bremzes aizmugurē, ar kurām aprīkota SX4, ir ļoti efektīvas.

Drošība

Suzuki SX4 drošības pakāpe ir novērtēta ar četrām zvaigznēmpēc Euro NCAP sistēmas. Redzamība no vadītāja sēdvietas ir īpaši laba. Standartaprīkojumā ietilpstošais sešu drošības spilvenu komplekts ietver divus priekšējos un divus sānu drošības spilvenus, kā arī divus aizkarveida drošības spilvenus virs sānu logiem. Iestatāmi galvas balsti visās trijās aizmugurējāssēdvietās mazina pasažieru ievainošanas risku negadījuma rezultātā. Gan priekšējos, gan aizmugurējos pasažierus negadījuma laikā nofiksē trīspunktu drošības jostas. Priekšējo sēdekļu drošības jostām ir iepriekšējie spriegotāji un spēka ierobežotāji. Aizmugurējāssānu sēdvietās ir pieejamas ISOFIX sistēmas bērna sēdeklīša stiprinājuma vietas.



Braukšanas stabilitātes sistēma ESP

Braukšanas stabilitātes sistēmas ESP® procesors ar sensoru palīdzību nosaka pareizo plānoto paredzamo braukšanas trajektoriju un cenšas to noturēt, izvairoties no priekšējo un aizmugurējo riteņu izslīdēšanas.

Sportiska un stilīga

SX4 vadītāja sēdvieta ir stilīgi un lietderīgi veidota. Sudrabaini apdares elementi uz tumša pamata un kvalitatīvu materiālu lietošana rada rafinēti izsmalcinātu un vienlaikus sportisku sajūtu. Vadības ierīčupārdomātais izvietojums un sēdekļu ergonomiskums padara atrašanos salonā ērtu. Viss liecina par vislielāko uzmanību vissīkākajai detaļai. Uz lielo un labi nolasāmo apaļo mēraparātu tumšās pamatnes ir sarkani izgaismoti cipari.



Tāds pats stils izmantots ar klimata kontroles ierīces vadības panelī.Tādējādi viss vadības panelis ir ieguvis vienmērīgi svaigu izskatu. Augstumā regulējams stūres rats palīdz vadītājam atrast vislabāko sēdēšanas pozīciju. Uz stūres ir izvietotas cd-radio vadības pogas. Vadības paneļa centrālajā daļā redzama dažāda informācija – pulksteņa laiks, ārējā gaisa temperatūra un degvielas patēriņš – izsaucams rādījums.

Telpa un ērtības

Gan vasarā, gan ziemā braukšanas ērtības ar SX4 palielina ar skaidri apgaismotām apaļām vadības pogām vadāma pamataprīkojumā ietilpstoša klimata kontroles ierīce. Stilīgais un kvalitatīvais cd-radio ir ļoti ērti lietojams. Astoņi skaļruņi priekšējās un aizmugurējās durvīs(četri zemfrekvenču un četri augstfrekvenču skaļruņi) nodrošina kvalitatīvu skaņu. Elektriski vadāmi logi, apsildāmi un elektriski vadāmi spoguļi, centrālā slēdzene, sēdekļu apsilde, 16” riteņi– viss ietilpst pamataprīkojumā. Outdoor Line modelim papildus ir arī jumta reliņi, vieglmetāla diski un stilīgi spārnu un korpusa paplatinājumi, kas uz slikta ceļa aizsargā automašīnas sānus.

Daudz viegli lietojamas telpas


SX4 izskats ir daudzsološs kā apvidus automašīnai un ar labi noslīpētu formu kā vieglajai automašīnai. Tas izpaužas arīīpaši ērtajā salonā. Iekāpšana un izkāpšana ir viegla arī cilvēkiem ar lielāku augumu vai kustību traucējumiem. Automašīnā pietiek vietas jebkādām ceļošanas un brīva laika vajadzībām,kas varbūt nepieciešamas cilvēkiem ar visdažādāko dzīvesveidu. Telpas izmantojums ir labi pārdomāts un praktisks – kā pilna izmēra SUV.



Automašīnas platums un augstums, ņemot vērā tās ārējos gabarītus, rada patiešām neticamu plašumu. Aizmugurējie sēdekļi ir izvietoti nedaudz augstāk par priekšējo sēdekli, kas piešķir arī tajos sēdošajiem iespēju baudīt plašu skatu uz ārpusi. Iekāpšana un izkāpšana pa plaši atveramajām aizmugures durvīm ir vienkārša. Atvilktnē zem labā priekšējā sēdekļa var ievietot kartes un laikrakstus. Ar augstuma iestatīšanas sviras palīdzību vadītājs var padarītsēdēšanas pozu ērtāku. SX4 sēdekļu pārklājumam ir izmantots novatorisks materiāls. Sēdekļu vidusdaļas un atzveltņu divslāņu pārklājums palielina ērtības untā tīklveida virsmas slānis palielina sportiskuma sajūtu automašīnā.

Elastīgi universāls bagāžas nodalījums

Aizmugurējais sēdeklis ir sadalīts proporcijā 60 : 40, kas ļauj elastīgi pārvadāt dažāda lieluma priekšmetus. Pēc atzveltņu nolaišanas sēdekļus var uzlocīt uz priekšu, tādējādi izveidojot līdz 625 litrus (pēc VDA formulas) lielu bagāžas telpu ar līdzenu grīdu. Galvas balsti nav jānoņem. Outdoor Line pamataprīkojumā ietilpst arī jumta reliņi.
 
Visi komentāri
 
255998. viesis 23.aprīlis 2008 10:33
0 0 Atbildēt

un cik tāds dīzeļ-SX4 kostē?

256000. viesis 23.aprīlis 2008 10:35
0 0 Atbildēt

laikam ap 20 500 Eur...

256004. viesis 23.aprīlis 2008 10:45
0 0 Atbildēt
Redaktors 23.aprīlis 2008 11:04
0 0 Atbildēt

Nu šis ir jauns auto - vecie bija 4x2 nevis 4x4...

256013. viesis 23.aprīlis 2008 11:09
0 0 Atbildēt

opā! vecie bija ar benzīna dzinēju Latvijas tirgum. a tagad parādījās dīzelis. a 4x4 bija jau vecajam (Outdoor Line)

256027. viesis 23.aprīlis 2008 11:51
0 0 Atbildēt

shitam kukainim ira arii dviinu braalis - Fiat :)

runajot par 4x4 VS 4x2 - priekshpiedzinja + atbilstoshas riepas un waj ir weerc parmaksat perkot un dedzinot extraa degvielu , mobiilee ira labi redzamas ''kosten'' atshkjiriibas 12keur par 4x2 un 20keur par 4x4 :)

256072. viesis 23.aprīlis 2008 15:59
0 0 Atbildēt

Mana sieva ar šādu auto pārvietojas... 4x4 un 1.6l benzīna motoru.

16xxx Eiro maksāja. Normāls auto. Varēja būt nedaudz mīkstāka piekare, bet kopumā ir Oki.

256092. viesis 23.aprīlis 2008 18:54
0 0 Atbildēt

Fiats jau gadu savu Sedici pārdod ar tādu ķīseli.

Motors ta viens un tas pats. Vēl stāv iekš vectras, saab 9-3, zafiras, astras un pašā Fiatā vēl dažos modeļos.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti