Atkal pieaugusi degvielas cena, autopārvadātāji izmisumā 22

 
23.maijs 2008 12:14

"Latvija Statoil" benzīna cenas ceturtdien sasniedza jaunus rekordus. Dīzeļdegviela tagad nopērkama par 85,9 santīmiem, bet 95. markas benzīns - par 76,9 santīmiem.

Turpinot paaugstināties benzīna cenām, Latvijas autopārvadātājiem draud bankrots, atzina Latvijas starptautisko autopārvadātāju asociācijas prezidents Valdis Trēziņš. Viņš teica, ka autopārvadātāju izmaksas benzīna cenas palielināšanās dēļ šā gada četros mēnešos ir pieaugušas par 10-15% un šīs izmaksas pārvadātājiem ir jāsedz pašiem.

Degvielas sadārdzināšanās var radīt ķēdes reakciju: pārvadātājiem draud bankrots, bet klientiem nebūs, kas ved viņu kravas. Turklāt īpaši grūti klājas vietējiem pārvadātājiem, kas kravas pārvadā tikai Latvijā.

Trēziņš teica, ka autopārvadātāji strādā ar klientiem, skaidro situāciju un vēlas, lai degvielas cenas kāpumu sedz kravas pasūtītājs. Patlaban ļoti svarīgs ir valsts atbalsts un sapratne, tostarp autopārvadātāji vēlētos, lai netiktu ieviestas straujas izmaiņas nodokļos - piemēram, ceļu maksa jeb eiro vinjete, sacīja asociācijas vadītājs.

"Kad sāksies bankrots, tad jau būs par vēlu, tāpēc procesam ir jānotiek," teica Trēziņš un piebilda, ka pārvadātāji tagad cer, ka izdosies problēmas pārdzīvot un saglabāt pārvadāto kravu apjomu. "Ir jāpārdzīvo laicīgās problēmas un pēc tam jāstrādā ar tādu pašu potenciālu kā līdz šim," teica Trēziņš.

Viņš pauda, ka pašlaik pārvadātāju skaits vēl nav samazinājies. "Tādu, kas zobus kāruši vadzī, vēl nav," sacīja Trēziņš, taču pastāstīja, ka pārvadātāji samazina savu automašīnu skaitu vai nepērk jaunas automašīnas, kā tas bija plānots.

Pērn ar autotransportu pārvadāja aptuveni astoņus miljonus tonnu kravu, kas ir par 21% vairāk nekā 2006.gadā. Par aptuveni 16% pērn palielinājies pārvadātāju kravas automašīnu skaits.
 
Visi komentāri
 
257484. viesis 23.maijs 2008 12:57
0 0 Atbildēt

Da apsprādstiet! no tiem pārvadātājiem tikai renes uz ceļiem!

Latvijā ir ļoti sazarots dzelzceļš - lai atver vaļā vecās līnijas un problēma atrisināta ... nav benzina problemu nav reņu...nav sastrēgumu...

257487. viesis 23.maijs 2008 13:11
0 0 Atbildēt

OK. Turpmāk dodies pusdienās uz restorānvagonu un nemaz nedomā iepirkties savā iecienītajā SuperNeto - tur dzelzceļa nav.

257488. viesis 23.maijs 2008 13:11
0 0 Atbildēt

Jā, kravas vilcieni iet uz oglēm, ja?

257491. viesis 23.maijs 2008 13:23
0 0 Atbildēt

Kravas vilcienas attiecībā pret pārvadātās kravas apjomu ir neskaitāmas reizes ekonomiskāks

257493. viesis 23.maijs 2008 13:34
0 0 Atbildēt

tu richi debils esi? sēdi savā noliktavā un nelien pie datora!

257494. viesis 23.maijs 2008 13:35
0 0 Atbildēt

Un tagad valstij vajadzētu dotēt privāto biznesu? Ja nav rentabli, lai klapē ciet bodīti. Ceļu stāvoklis varbūt uzlaosies. Inflācija tāpat nesamazināsies, ja šamiem atlaides dos.

257496. viesis 23.maijs 2008 13:49
0 0 Atbildēt

vot es arī nesaprotu kapēc dažas nozares būtu jāsponsorē no valsts. tad jau vajadzētu dotēt arī citu profesiju pārstāvjus, piemēram frizierus vai sētniekus. ar ko viņu bizness ir vieglāks???? tirgus pats visu noregulēs. artadušies te nabaga lopkopji un pārvadātāji.

257497. viesis 23.maijs 2008 14:23
0 0 Atbildēt

arko2 – jūs tāds izglītots izskataties. Varbūt pastāstīsiet man Kas ir izmainījies dīzeļdegvielas ieguves procesā ka tas kļuvis dārgāks par benzīnu? Līdz šim jēlnaftas pārstrāde lai iegūtu benzīnu bija dārgāka par to procesu kura rezultātā sanāk diselis.

257499. viesis 23.maijs 2008 15:17
0 0 Atbildēt

Ja 95 benzins pāries pāri par latu litrā, domājams, ievērojami samazināsies individualo braucēju skaits. Īpaši jau to, kas katru dienu uz darbu Rīgā brauc no Tukuma, Talsiem, Aizkraukles, Siguldas, Valmieras, u.c. Ar sabiedrisko tomēr sanāks lētāk. Arī vietējie braucēji Rīgas iekšienē būs mazāk. Nu, fūru draiveriem arī galviņa sāks sāpēt. Jāpiekrīt variantam par dzelzceļa resursu izmantošanu. Man arī škīet , ka Krievijas un Igaunijas virzienā nevajadzīgi daudz tiek realizēti autopārvadājumi ar fūrēm. Konteineros pa dzelzceļu viss tas būtu daudz lētāk, tiešām ietaupītos autoceļu resurss, kas no autopārvadātāju biznesa cieš visvairāk. Atceros, padomjlaikā pat VEF tranzistori no vefiņa uz Jūrmalu un Tukumu tika vesti pa dzelzceļu. Slokā vai Tukums2 stacijās tos izgruzīja, ar gazikiem izvadāja veikaliem. Manuprāt, ērti un racionali.

257501. viesis 23.maijs 2008 15:33
0 0 Atbildēt

:D :D :D

es zinu, uupim nepatiks, - vajag preču tramvaja līnijas ieviest

:D

257503. viesis 23.maijs 2008 15:39
0 0 Atbildēt

richi [?] 23.05.2008 12:57

recluse [?] 23.05.2008 13:35

arko2 [?] 23.05.2008 13:49

Neviens neprasa dotēt, bet kautvai samērīgi lai ši s*ūda valsts atgriež pārmaksāto PVN, kā citās valstīs 1-2 mēn.laikā, te viņu atgriež labi ja pēc gada un pēc audita kur vienmēr atrod nepareizi ieliktu komatu par ko sods no 250 LVL.

Protams ka dzelzceļu ir racionālāk izmantot, tikai nevienam te neinteresē, kapēc mēs nevaram kā leiši taisīt kombinētos pārvadājumus? Uz platformā fūres virsū šoperīši restorāna vagonā un pēc sutkas esi Maskavā. Pārvadātāji uz rokām nēsātu to ministru kas panāktu lai tiktu sakārtota šī nozare.

257509. viesis 23.maijs 2008 16:27
0 0 Atbildēt

Vācijā degviela dārgāka tāpat. Šoeru algas vēl lielākas. Arī auto apdrošināšana lielāka, remonti, tehniskās apkopes. Bet tur pārvadājumi notiek un neviens ārā nenīkst. Kāpēc? Varbūt šeit ir pieraduši pie ekonomiskās peļņas, kura nekur citur tik liela nav???

257511. viesis 23.maijs 2008 16:59
0 0 Atbildēt

markss [?] 23.05.2008 15:39

Ja nepatīk valsts var doties strādāt citur, kur viss ir sakārtots. Var mēģināt iefiltrēties valdībā un izbīdīt tādus likumus - projektus, kadi nepieciešami.

Es varbūt nododu tukšās pudeles (tīru ceļmalas, mežus utt), bet ja agrāk pa nodotām pudelēm varēja izdzīvot, tad tagad pat viskijam nesanāk un ko man tagad bļaut, lai samēro taras cenas, citādi bizness nesanāk? Kkā debīli sanāk, ka grib lai vēlviena nozare būtu vienlīdzīgāka un atbalstāmāka.

257521. viesis 23.maijs 2008 21:30
0 0 Atbildēt

richi- beidz piipeet tos volgas sedeekljus :)

a paarvadaataajiem 18 prochi ta miinusaa...

257522. viesis 24.maijs 2008 1:28
0 0 Atbildēt

Arnis76 [?] 23.05.2008 13:11

Jā, kravas vilcieni iet uz oglēm, ja?

---------------------------

Dzelzceljsh un kugji, kuri darbojas ar DD, vieniigie driikst izmantot DD ar seera saturu 0.5%, shii degviela ir juutami leetaaka un LDzC un kugju bunkureetaajfirmas to patieshaam iepeerk Krievijaa un Baltkrievijaa. Turklaat par sho degvielu nav jaamaksaa akciize! Taa tas ir praktiski visur, bet kaa raada Francijas notikumi, arii turienes zvejdariem degviela kljuvusi par daargu - dumpojas ka nu tik ...

257526. viesis 24.maijs 2008 6:31
0 0 Atbildēt

kad pienāks Latvijai tie laiki

kad brauks ar biodīzeli

257530. viesis 24.maijs 2008 15:56
0 0 Atbildēt

kuram te ar vilcienu pievest produktus uz vina tuvejo veikalu?

Tadu stulbumu ir japrot pateikt. Nu ok, negribat, parvadatajiem atvieglojumus vai ko tadu rada, esat gatavi so starpibu piemaksat. Atver acis un paskaties cik daudz kravas ir japarved un tad tik runajiet, jeb daziem te skiet ka preces veikaos pasas uzrodas? Es jau tre nemaz nepiesauksu kurjerpastus, kuri, starpcitu, ari apagada veikalus. Labi stavat rindas pec 2 nedelas vecam desam, jo luk firma, taupot lidzeklus, brauc retak ciemos.

Un joprojam ir tas fakts ka dizelim butu jabut letakam neka benzai, jeb tiesam razosnas proces kluvis cits un ieguve benzai ir letaka?!

Man darba ari nacas vienam soferim, jo firma nevareja atlauties visiem pacelt algu kautvai inflacijas apmera.

Nu forsi par vienu bezdarnieku vairak...

257537. viesis 24.maijs 2008 22:06
0 0 Atbildēt

vispirms dar pec tam domaa

un taa katraa jomaa

257539. viesis 25.maijs 2008 16:21
0 0 Atbildēt

Pēc 10. septembra divas - trīs reizes palielināsies samaksa par profesionālo visu D, pēc tam par visu C kategorijas vadītāju apmācībām. Vēl katram profesionālajam C un D kategorijas vadītājam reizi piecu gadu laikā būs jāapmaksā un jāapmeklē periodiskās kvalifikācijas apmācības. Valsts to zina un gatavojas profesionālo autovadītāju skaita mazinājumam, paaugstinot degvielas cenas. Nebūs pārvadājumi, nebūs problēmu ar vadītāju apmācībām un kvalifikāciju.

257540. viesis 25.maijs 2008 21:55
0 0 Atbildēt

Tie,kas neko nejēdz,var te gudri muldēt.Pats strādāju uz fūres un tas ko te minat,ir galīgi garām:):):)

Nevis samazināsies fūru skaits,bet gan fūru vietā ar LV nummuriem,braukās fūres ar BG,RO nummuriem un vēl pieaugs fūres ar PL nummuriem.

Tā,ka mācaties gudrīši poļu rumāņu valodas,ar bulgāriem var vēl krieviski mēģināt:).Poļi jau baltiešus smagi izkonkurēja pēc iestāšanās EU,jo viņiem pārvadājumus dotē valsts.Piemēram 2 gadus atpakaļ coca-colu vedu no est uz lv,šefam deva 180ls,poļi pa 120ls veda svilpodami. Un eiropā bankrotē uz nebēdu firmas,pat tādas,kurās bija simtos mašīnu piem Ricō.Mašinas var droši sapirkties uz Berlinriga Scanijas servisā,Zeisar var iegādāties Iveco utt.

Kā mēs iskonkurējām agrāk eiropu ar zemākām cenām degvielai un algām,tā tagad mūs izkonkurēs rumāņi,poļi,rumāņi. Vajag vēl turciju pievienot un pārējās exdienvidslāvijas valstis un tad latvijā varam slēgt pārvadājumu biznesu.

Un kādus dzelzceļa pārvadājumus:),es aizvakar krāvos francijā un jau tagad uztraucas klients te,vai būšu rīt no rīta 8.

Ja dzelzceļs būtu tik operatīvs,tad fūres nebūtu vajadzīgas un 24t sūtīt ar aviotransportu,tad viss te veikalos būtu zelta cenā:)

257556. viesis 26.maijs 2008 17:18
0 0 Atbildēt

Ar dzelzsceļa pārvadājumiem ne viss ir tik spoži kā var likties. Pretējā gadījumā Krievijas transzīts caur LV nebūtu apsīcis. Tur jau arī ir barokļi uzklupuši.

Par kravas tramvajiem - ideja nav nekāds nonsenss. Drēsdenē kravas tramvaji ir. Un spēj pārvadāt 2-3x vairāk ar vienu piegājienu nekā fūra. Pie kam lētāk un bez izplūdes gāzēm. Bet, tur jābūt papildus infrastruktūrai, tas der tikai pilsētas infrastruktūrai un tikai no punkta A līdz punktam B. Pretējā gadījumā kamēr kravas tramvajs uz Barona ielas izkraus preces Gerkenam tikmēr pasažieru pārvadājumi stāvēs. Īsāk sakot - tā nav panaceja un nav nekāds fiksais variants.

Par degvielas cenām - reiz, Kalvīša valdīšanas laikā bija pirmais lielais cenu lēciens. Arī toreiz visi bļāva ka nu ir dimbā, tik Kalvītis vienīgais, it kā uz Mēness atrastos, no TV ekrāniem turpināja spītīgi apgalvot ka panikai nav pamata, inflācijas nav, un vispār tā ir tikai preses uzpūsta pīle ka viss ir slikti. Un kas mainījās?! ABSOLŪTI NEKAS! Tik būvnieki uzskrūvēja cenas tā ka citiem žagas sāka raut. Tagad arī nemainīsies absolūti nekas, pilnīgi nekas. Degvielas tirgotājiem ir nospļauties ka kādam ir slikti - viņus, tieši tā pat kā autopārvadātājus, interesē tikai šodienas peļņa. A par rītdienu lai valdība domā, ja nē piedruadēsim ar streiku. Muļķības - arī valdībai ir līdz lampiņām ka kādam konkrēti ir slikti, jo slikti ir visiem.

Latvieša dabā ir činkstēt un neko nedarīt par lielu naudu...

257557. viesis 26.maijs 2008 17:37
0 0 Atbildēt

Jau pirms kāda pusgada, zem līdzīga raksta komentēju un to pašu darīju arī zem raksta par to, ka tilti un dažas pilsētas artērijas, Krasta, Stahančīks u.c. tiek slēgti arī vakaros 16-19 kravas transportam.

Piemineju ka būs inflācija, un ne jau man ka pārvadātājam būtu no savas kabatas jāpiemaksā, vai jāzaudē peļņa.

Tiek pacelta cena klientam par pārvadātjumu un tas, savukārt, to paceļ tirdzniecības vietā.

Zaudētājs ir gala saņēmējs-pircējs.

Un tā tas būs, inflācija līdz gada beigām virs 20-25%, degvielas cena ap latu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: VW T-Cross ar lielisku gaismas tehniku (+VIDEO) 7

Mazās klases krosovers Volkswagen T-Cross kopš nonākšanas tirgū 2019. gadā Baltijas valstīs pārdots vairāk nekā 5,5 tūkst. eksemplāros. Lasīt vairāk

 

Līdz 2026.gadam Rīgā plāno pārbūvēt satiksmes pārvadu pār Kārļa Ulmaņa gatvi Bauskas ielā

Līdz 2026.gadam Rīgā plānots pārbūvēt satiksmes pārvadu pār Kārļa Ulmaņa gatvi Bauskas ielā, aģentūra LETA uzzināja Rīgas domē. Lasīt vairāk

 

Mercedes EQS modernizēts; cenas nemainās, sniedzamība vairāk par 800 km (+ FOTO) 5

Mercedes-Benz modernizējis elektriskās piedziņas sedanu EQS, piestrādājis pie izskata un uzlabojis sniedzamību, taču cenu atstājis to pašu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti