Viktora Kulberga grāmata Neiespējamā misija - iAuto

Viktora Kulberga grāmata Neiespējamā misija

 

Neiespējamā misija. Foto: Publicitātes foto.

CSDD | 7.jūnijs 2013 13:24

Izdota Viktora Kulberga dzīves un antīko automobiļu piedzīvojumu stāsts „Neiespējamā misija”, kas no Viktora dzīves stāsta pārauga vesela laikmeta liecībā.

Par Kulberga sapni un dzīves neiespējamo misiju kļuva unikāli antīkie spēkrati, to meklēšana, atjaunošana un kolekcionēšana. Bruņojies ar pacietību, pozitīvu apsēstību un detektīva talantu, no bijušās PSRS fabriku šķūņiem un lūžņu kaudzēm viņš izcēla īstenus dārgakmeņus – kā kara trofejas padomijā nonākušos pasaules autobūves šedevrus.

Kā Raunas šķūnī atradās 1912. gadā Rīgā ražotais Russo Balt? Kā ZIL rūpnīcā Maskavā sestdienas talkā lūžņos nepaspēja sagriezt unikālo, Ferdinanda Poršes dizainēto Auto Union V-16? Kā Rīgā nokļuva viena no astoņām Staļina bruņumašīnām un kādam nolūkam tā tika sagatavota janvāra barikāžu laikā? Kā krievu žurnālists pirms došanās uz Afganistānu izpārdeva savu mantu, tai skaitā 1939. gada Alfa Romeo? Kā cilvēku tūkstoši 1974. gadā Brīvības ielā uzgavilēja pirmajam seno spēkratu salidojumam? Kā tapa PSRS pirmais Antīko automobiļu klubs un Rīgas Motormuzejs? Kā par Kulbergu kāzu auto kļuva Rolls Royce, kuru Staļins bija dāvinājis Molotovam par veiksmīgi noslēgto paktu ar Ribentropu?

Grāmata „Neiespējamā misija” ir stāsts par antīko auto pasauli, tomēr pāri visam tas ir iedvesmojošs stāsts par sapņa piepildījumu, par misiju, kas no neiespējamas vēršas iespējamā. Dzīves un vēstures stāsts, kas vēlreiz apliecina – neiespējamais kļūst iespējams, ja godīgi un aizrautīgi seko savai lietai un dzīvei kā dāvanai.

Viktors Kulbergs (1948–2013), pēc izglītības autoinženieris, paralēli darbam aizrāvies ar retro tehniku un pats restaurējis senos spēkratus. Apvienojot seno spēkratu entuziastus, 1972. gadā nodibināja Latvijas Antīko automobiļu klubu, bija tā priekšsēdētājs līdz 1990. gadam. Pēc viņa iniciatīvas un neatlaidīga darba tika uzcelts un 1989. gadā atklāts Rīgas Motormuzejs. Vēlāk dibinājis Auto Rīga, ieņēmis vadošus amatus daudzās organizācijās, aktīvi darbojies Rotari klubā. Apbalvots ar Triju Zvaigžņu ordeni un vairākām citu valstu goda zīmēm.

Grāmata sarakstīta sadarbībā ar rakstnieci Noru Ikstenu.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gribi braukt “pa lēto” – izvēlies Dacia 10

Vācijas automobiļu kluba ADAC aprēķini liecina, ka izmaksu ziņā neviena cita marka nespēj sacensties ar Dacia, turklāt savu pārākumu tā pierāda visās automobiļu klasēs, kur tā pārstāvēta. Lasīt vairāk

 

Putins atklāj, kādā gadījumā uzbrukums Rietumiem nenotiks; Krievija šo karu nesāka (+ VIDEO) 11

Krievijas diktators Vladimirs Putins ikgadējā jautājumu un atbilžu sesijā piektdien sniedza atbildes uz vairākiem šobrīd aktuāliem jautājumiem. Lasīt vairāk

 

Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO) 33

iAuto.lv turpina pētīt jaunizbūvētā satiksmes mezgla risinājumus, kam vajadzētu samazināt sastrēgumus. Taču - vai tā ir? Lasīt vairāk

 

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 28

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti