Pārbaudot drošas braukšanas iemaņas, 13.jūnijā tika noskaidroti Latvijā prasmīgākie žurnālisti, kuri prot ne tikai risināt āķīgus uzdevumus, bet arī veikli pārvietoties ar retro auto.
Spraigā cīņā apdrošinātāja BALTA orientēšanās sacensībās ar retro auto uzvaru izcīnīja apvienotā portāla „Delfi” un laikraksta „Latvijas Avīze” komanda, kurā startēja Līga Stirna un Atis Jansons. Pēc titula iegūšanas uzvarētāji un sacensību dalībnieki ar aizrautību izmantoja galveno balvu - iespēju izbaudīt adrenalīnu un sacīkšu trasē „333” Ropažos izbraukt ar īstu rallija mašīnu, ko vadīja profesionāls pilots Artūrs Priednieks no „Drošas Braukšanas Skolas” (DBS).
Ievadā iepazīstinot dalībniekus ar pasākuma programmu, BALTA komunikācijas vadītāja Ilze Rassa uzsvēra: „BALTA kā Latvijā lielākā apdrošināšanas sabiedrība vienmēr ar atbildību gan savu darbinieku un klientu, gan sabiedrības priekšā ir atbalstījusi drošu braukšanu. Ikviena aktivitāte, kur ar informējošiem, uzmanību piesaistošiem vai izklaidējošiem elementiem varam atgādināt autobraucējiem par drošu braukšanu, dod ieguldījumu kopējā satiksmes uzlabošanā Latvijā, piemēram, šogad kopā ar Valsts policiju organizējām „Nacionālo braukšanas testu” un aicinājām šoferus aizdomāties par savu braukšanas kultūru, tāpat organizējam drošas braukšanas apmācības kravas auto šoferiem, izglītojam sabiedrību u.c. Tāpēc arī turpmāk BALTA arvien turpinās attīstīt veiksmīgi iesākto iniciatīvu.”
Pēc īsas iepazīšanās, pasākuma gaitas pārrunāšanas un komandu sadales sacensību dalībnieki ķērās pie pirmajiem sacensību uzdevumiem. Dalībnieki izlozēja arī savus sacensību auto, tiekot pie atjaunotas „Volgas”, „Žiguļa” vai „Moskviča” stūrēšanas. Lai apliecinātu iemaņas sarežģītās situācijās, visiem dalībniekiem pēc iespējas precīzāk un ātrāk bija jāaizpilda saskaņotais paziņojums par improvizētu ceļu satiksmes negadījumu. Pēc tā izpildes dalībnieki saņēma karti ar kontrolpunktiem un devās ceļā.
Apliecinot savas plānošanas prasmes, kā veiksmīgāk un drošāk pārvietoties ceļu satiksmē, sacensību dalībnieki apmeklēja vairākus kontrolpunktus Rīgā un tās apkārtnē. Atbildot uz āķīgiem jautājumiem, dalībnieki pēc norādēm atšifrēja un apmeklēja agrāko pirmo Padomju Savienībā ražoto auto veikala atrašanās vietu tagadējā Elizabetes ielā, Latvijas auto vēsturē nozīmīgo rūpnīcas „VEF” rajonu, Krievu-Baltijas vagonu rūpnīcu tagadējā Valmieras ielā u.c. Tāpat Biķernieku trasē tika pārbaudītas šoferu prasmes veiklības braucienā, pārvietojoties ar auto starp trasē izvietotajiem šķēršļiem.
Sacensības noslēdzās trasē „333” Ropažos, kur BALTA kopā ar DBS pārstāvjiem aprēķināja katras komandas sniegumu trasē. Sacensību 2.vietas ieguvējs Kaspars Bergmanis atzīmēja: „Šodien BALTA mediju orientēšanās sacensībās „Autonews.lv” un BALTA apvienotās ekipāžas ieguva 2. un 3.vietu. Braucām ar retro „Moskvič 412” un „VAZ 2103”. Ievērības cienīgs pasākums, par kuru jāpateicas BALTA sabiedrisko attiecību speciālistiem. Orientēšanās rallijs, kurā uzvaras lauru plūca tas, kurš pieļāva vismazāk kļūdu ceļu satiksmes noteikumu zināšanās, mācēja pareizi uzrakstīt saskaņoto paziņojumu, atrast kontrolpunktus Rīgā un uz ātrumu izbraukt slaloma trasi. Uzvelkot „dzērāja” brilles, bija jāveic veiklības kājāmgājiens, kurš reti kuram izdevās bez aizķeršanās. Daudzi jautājumi iedzina sprukās pat zinošus auto vēstures entuziastus, un zvans draugam bija laba iespēja uzzināt faktus par autobūvi Latvijā. Uzjautrināja fakts, ka viens no objektiem, kuru bija jāatrod Rīgas centrā, bija „Moskvič” automobiļu salons, kura direktors bija mans vectēvs. Diemžēl tikai motormuzeja eksperts varēja pastāstīt, ka Ulmaņlaika Latvijā tur bija „Ford” automobiļu salons. Uzvarētājus ar savu „EVO” izvizināja Artūrs Priednieks, un tas bija labs pārbaudījums nervu sistēmai, jo brauca viņš no visas sirds.”
Kopā sacensībās piedalījās piecas ekipāžas ar diviem dalībniekiem katrā komandā. Sacensībās startēja portāla „Delfi”, „Autonews.lv”, „Automedia.lv”, laikraksta „Latvijas Avīze”, „Telegraf”, kā arī BALTA pārstāvji. Lai paveiktu sacensību uzdevumus, dalībniekiem bija gan jārisina uzdevumi, kas saistīti ar auto vēsturi Latvijā, gan jāpierāda savas braucēja prasmes, izmantojot un pārdomāti plānojot izdevīgāko sacensību maršrutu, kā pārvietoties ar retro auto.
Uzvarētāja komanda sacensību finišā. Foto - iAuto.lv