Auto pirkums - ko izvēlas Latvijas pircēji?

Autoplius.lv | 29.jūlijs 2013 12:35

Iedzīvotāji, izvēloties automašīnu, galvenokārt ņem vērā cenu un degvielas patēriņu.

Baltijas transporta sludinājumu un tirdzniecības portāla Autoplius.lv veiktās aptaujas rezultāti liecina, ka, minot galvenos iemeslus, kas ietekmē iedzīvotāju automašīnas izvēli, visbūtiskākais kritērijs ir spēkrata cena (to norādījis 41% aptaujāto). Būtiska nozīme ir arī degvielas patēriņam (33%), taču nedaudz retāk kā izšķiroši automašīnas iegādes iemesli minēti tās vecums (27,1%) un tips (sedans, kupeja u.c. - 25,1%), kā arī automašīnas zīmols (23,6%) un ātrumkārbas veids (22,6%). Tikmēr visretāk automašīnas iegādes pamatkritērijs ir papildu aprīkojums (4,3%), spēkrata krāsa (3,1%) un iegādes procesa vienkāršība (3,1%).

Jāpiebilst, ka vīrieši daudz biežāk nekā sievietes šajā jautājumā atzīmējuši, ka, pērkot jaunu automašīnu, viņu izvēli nosaka cena, tips un degvielas veids, bet sievietēm būtiskāks aspekts šķiet transportlīdzekļa vecums.

Autoplius.lv pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks, komentējot pētījuma datus, norāda: "Neatkarīgi no tā, vai iegādājamies automāšīnu vai kādu ikdienā nepieciešamu produktu vai pakalpojumu, cena ir noteicošais faktors. Turklāt lielākā daļa automašīnu tirgotāju pārdošanā esošos transportlīdzekļus izvieto interneta portālos, kas ļauj potenciālajam pircējam ietaupīt laiku, jo ir daudz ērtāk atlasīt vairākas sev interesējošās automašīnas un tikai tad doties tās apskatīt. Jāpiebilst, ka Autoplius.lv var aplūkot arī Igaunijas un Lietuvas automašīnu tirgus piedāvājumu. Tā ir laba iespēja salīdzināt interesējošo automašīnu cenas.“

Aptaujas dati arī liecina, ka par visefektīvākajiem veidiem, kā meklēt jaunu automašīnu, respondenti atzinuši vispārējos un specifiskos auto sludinājumu reklāmas portālus, kā arī transportlīdzekļu tirdzniecības laukumus. Kā būtisku aspektu portālu izmantošanā visbiežāk respondenti atzīmējuši iespēju salīdzināt automašīnu cenas (56,4%), vienkāršu un ērtu lietošanu (47,9%) un iespēju vienlaikus meklēt gan lietotas, gan jaunas automašīnas (46,8%).

Vīriešiem daudz biežāk nekā sievietēm svarīgs ir jaunu sludīnājumu skaits portālā, taču sievietes biežāk nekā vīrieši atzīmējušas, ka, meklējot jaunu automašīnu, inteneta portālu izvēlas atkarībā no tā, vai ir iespēja salīdzināt automašīnu cenas.

Tiesa, atzīmējot kanālus, kas tiek izmantoti, lai pārdotu automašīnu, līdzās vispārējiem reklāmas portāliem (70,1%) norādīts, ka diezgan bieži tas tiek darīts arī caur draugiem un paziņām (56,8%). Savukārt specializētie tirdzniecības laukumi jeb auto plači tiek izmantoti arvien retāk (25,4%).

Norādot galvenos aspektus, kādēļ izlemt par labu ineterneta portālu izmantošanai auto pārdošanas procesā, vairākums aptaujāto atzīmējuši, ka būtiski, lai sludinājumu izvietošana portālā būtu bez maksas (73,9%). Tajā pašā laikā nedaudz mazāk kā pusei aptaujāto nozīmīgi ir arī tas, ka sludinājumā iespējams izvietot nevis vienu, bet vairākus fotoattēlus (46,6,%).

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas jauno auto tirgus – dīzeļiem vairs tikai 20% 1

Jaunākais Vācijas jauno automobiļu tirgus apskats liecina, ka 2021.gada jūlijā Eiropas lielākajā tirgū piereģistrēto dīzeļauto īpatsvars ir vairs tikai 19,7 procenti. Lasīt vairāk

 

Subaru piesaka otru modeli Wilderness līnijai 1

Japānas autobūves kompānija Subaru paziņojusi par vēl vienu modeli, kas iekļausies skarbākiem bezceļiem sagatavotajā piedāvājumā ar nosaukumu Wilderness. Iespējams, tas būs Forester. Lasīt vairāk

 

"Toyota" peļņa pagājušajā ceturksnī sasniegusi rekordaugstu līmeni

Japānas autobūves uzņēmums "Toyota Motor Corp." šī biznesa gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās jūnijā, strādājis ar 897,8 miljardu jenu (6,9 miljardu eiro) tīro peļņu, un tas ir visu laiku augstākais līmenis šim periodam, liecina uzņēmuma otrdien publiskotais pārskats. Lasīt vairāk

 

Minirallijam “Ropaži” pirmajā dienā piesakās jau vairāk nekā 50 ekipāžas

Minirallijs Latvijā turpina savu uzvaras gājienu – pēc pirmajiem diviem posmiem, kuros katrā uz starta izgāja vairāk nekā 100 ekipāžas, pienācis laiks gatavoties sezonas populārākajam posmam - minirallijs “Ropaži”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti