Auto pirkums - ko izvēlas Latvijas pircēji?

Autoplius.lv | 29.jūlijs 2013 12:35

Iedzīvotāji, izvēloties automašīnu, galvenokārt ņem vērā cenu un degvielas patēriņu.

Baltijas transporta sludinājumu un tirdzniecības portāla Autoplius.lv veiktās aptaujas rezultāti liecina, ka, minot galvenos iemeslus, kas ietekmē iedzīvotāju automašīnas izvēli, visbūtiskākais kritērijs ir spēkrata cena (to norādījis 41% aptaujāto). Būtiska nozīme ir arī degvielas patēriņam (33%), taču nedaudz retāk kā izšķiroši automašīnas iegādes iemesli minēti tās vecums (27,1%) un tips (sedans, kupeja u.c. - 25,1%), kā arī automašīnas zīmols (23,6%) un ātrumkārbas veids (22,6%). Tikmēr visretāk automašīnas iegādes pamatkritērijs ir papildu aprīkojums (4,3%), spēkrata krāsa (3,1%) un iegādes procesa vienkāršība (3,1%).

Jāpiebilst, ka vīrieši daudz biežāk nekā sievietes šajā jautājumā atzīmējuši, ka, pērkot jaunu automašīnu, viņu izvēli nosaka cena, tips un degvielas veids, bet sievietēm būtiskāks aspekts šķiet transportlīdzekļa vecums.

Autoplius.lv pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks, komentējot pētījuma datus, norāda: "Neatkarīgi no tā, vai iegādājamies automāšīnu vai kādu ikdienā nepieciešamu produktu vai pakalpojumu, cena ir noteicošais faktors. Turklāt lielākā daļa automašīnu tirgotāju pārdošanā esošos transportlīdzekļus izvieto interneta portālos, kas ļauj potenciālajam pircējam ietaupīt laiku, jo ir daudz ērtāk atlasīt vairākas sev interesējošās automašīnas un tikai tad doties tās apskatīt. Jāpiebilst, ka Autoplius.lv var aplūkot arī Igaunijas un Lietuvas automašīnu tirgus piedāvājumu. Tā ir laba iespēja salīdzināt interesējošo automašīnu cenas.“

Aptaujas dati arī liecina, ka par visefektīvākajiem veidiem, kā meklēt jaunu automašīnu, respondenti atzinuši vispārējos un specifiskos auto sludinājumu reklāmas portālus, kā arī transportlīdzekļu tirdzniecības laukumus. Kā būtisku aspektu portālu izmantošanā visbiežāk respondenti atzīmējuši iespēju salīdzināt automašīnu cenas (56,4%), vienkāršu un ērtu lietošanu (47,9%) un iespēju vienlaikus meklēt gan lietotas, gan jaunas automašīnas (46,8%).

Vīriešiem daudz biežāk nekā sievietēm svarīgs ir jaunu sludīnājumu skaits portālā, taču sievietes biežāk nekā vīrieši atzīmējušas, ka, meklējot jaunu automašīnu, inteneta portālu izvēlas atkarībā no tā, vai ir iespēja salīdzināt automašīnu cenas.

Tiesa, atzīmējot kanālus, kas tiek izmantoti, lai pārdotu automašīnu, līdzās vispārējiem reklāmas portāliem (70,1%) norādīts, ka diezgan bieži tas tiek darīts arī caur draugiem un paziņām (56,8%). Savukārt specializētie tirdzniecības laukumi jeb auto plači tiek izmantoti arvien retāk (25,4%).

Norādot galvenos aspektus, kādēļ izlemt par labu ineterneta portālu izmantošanai auto pārdošanas procesā, vairākums aptaujāto atzīmējuši, ka būtiski, lai sludinājumu izvietošana portālā būtu bez maksas (73,9%). Tajā pašā laikā nedaudz mazāk kā pusei aptaujāto nozīmīgi ir arī tas, ka sludinājumā iespējams izvietot nevis vienu, bet vairākus fotoattēlus (46,6,%).

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Riskantā apdzīšana neizdodas (+ VIDEO)

Autovadītājs rupji ignorē satiksmes noteikumus un izraisa smagu sadursmi. Lasīt vairāk

 

Valsts policija nepilna gada laikā ar 360 grādu kameru sistēmu fiksē vairāk nekā 7000 ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus!

Pagājušajā gada oktobrī darbu uzsāka Valsts policija automašīna, kura aprīkota ar 360 grādu kameru sistēmu. Līdz šī gada 30. jūnijam fiksēti aptuveni 7000 autovadītāji, kuri pārkāpuši dažādus ceļu satiksmes noteikumus, tomēr pārkāpēju skaits tikai palielinās. Lasīt vairāk

 

Vakar divu Audi sadursmē uz Vidzemes šosejas cietušas trīs personas

Vakar divu automašīnu sadursmē uz Vidzemes šosejas cietušas trīs personas, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne. Lasīt vairāk

 

Aptaujas rezultāti: Tuvāko piecu gadu laikā elektroauto Latvijā plāno iegādāties teju katrs ceturtais 41

Bankas Citadele un Norstat septembrī veiktās Baltijas iedzīvotāju aptaujas dati rāda, ka tuvākajos gados uz Latvijas ceļiem būtiski pieaugs elektroauto skaits. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti