Aleksandrs Oskins par Wess Select un BMW dīlera tiesībām 6

 

Wess Select BMW salons Foto: iAuto.lv

Māris Ozoliņš, iAuto | 9.septembris 2013 22:03

Jau ilgāku laiku auto nozarē tika runāts par to, ka Wess Select netiks pagarinātas BMW dīlera tiesības. Iepriekšējā nedēļā par to tika izplatīts oficiāls paziņojums. Tāpēc iAuto.lv tikās ar Wess Select valdes priekšsēdētāju Aleksandru Oskinu, lai uzzinātu vairāk par radušos situāciju.

Lai saprastu kopainu, ir jāpaskatās vēsturē un uz situāciju kaimiņvalstīs. Lietuvā un Igaunijā strādā viens BMW autorizētais dīleris ar vairākiem saloniem visā valstī, bet Latvijā līdz šī gada septembra beigām ir divi BMW dīleri.

BMW problēmas Latvijā sākās ar Mikas un tā īpašnieku Germanu Milušu, kurš vēl tagad bēguļo saistībā ar smagajām apsūdzībām Jūrmalas kukuļdošanas lietā.

Lai risinātu radušos situāciju, konkursa kārtībā 2006. gadā izvēlējās Wess Select kā otru oficiālo BMW dīleri, un līdz šim Latvijā strādāja divi dīleri: Wess Select un Inchcape BM Auto.

Inchcape, kas ir viens no pasaulē lielākajiem automobiļu mazumtirgotājiem, kas darbojas 25 pasaules valstīs un pārstāv 26 autoražotāju zīmolus – 2007. gada vasarā iegādājās BM Auto, kuru pārvaldīja investīciju kompānija MVC Capital, kas savukārt bija iegādājusies kompāniju Mikas.

Wess Select BMW salons Foto: iAuto.lv

Atšķirība starp abiem BMW saloniem bija un ir lielaInchcape BM Auto ir daudzzīmolu salons, bet Wess Select uzbūvēja pilnīgi jaunu BMW salonu, kas atbilda un vēl šodien atbilst visām ražotāja prasībām. Tas, protams, prasīja daudz vairāk ieguldījumu, piemēram, būvniecību uzraudzīja arhitekts no Minhenes.

Aleksandrs Oskins Foto: Publicitātes foto

Sarunā ar iAuto.lv Aleksandrs Oskins uzsver, ka preses konferencē, kurā BMW Group Nordic prezidents Fēlikss Klari paziņoja, ka Wess Select būs otrs autorizētais dīleris Latvijā, viņš arī teica, ka Latvijā vairs nekad nebūs viens BMW dīleris.

Atklājot jauno salonu 2007. gada 12. aprīlī, BMW ieņēma 3. vietu pēc pārdošanas apjoma starp premium zīmoliem, bet tagad, pateicoties ieguldījumiem un kvalitatīvam darbam, BMW ir pārdotākais premium auto stāsta A. Oskins.

Taču nesen tika saņemta vēstule par dīlera tiesību nepagarināšanu ar Wess Select. Šāda vēstule radīja sašutumu un neizpratni par iemesliem, kāpēc BMW Baltic pieņēmusi šādu lēmumu.

Kur BMW īpašnieki varētu apkalpot savus automobiļus, ja Wess Select tagad pārdotu savu salonu cita zīmola pārstāvim ar visu servisu, jautā A. Oskins. Inchcape BM auto pietrūkst jaudas, lai varētu apkalpot visus BMW automobiļus.

Taču BMW auto īpašniekiem ir labas ziņas, jo Wess Select ne tikai turpinās sniegt servisa pakalpojumus, bet plāno tuvākajā laikā vēl vairāk uzlabot to un salona telpās piedāvās klientiem mazlietotus premium zīmolautomobiļus.

Pēc iAuto.lv novērojumiem radusies situācija vairāk izskatās pēc lielo tirgus spēlētāju vienošanās par tirgu, kā rezultātā, neskatoties uz solījumiem un biznesa partnera lielajiem ieguldījuiem, vietējie spēlētāji tiek vienkārši izspiesti no tirgus, kad tie ir savu darbu padarījuši. Latvijā šāda tendence ir vērojama jau vairākus gadus un Latvijas kapitāla pārstāvošu salonu paliek arvien mazāk.


Šeit var lasīt BMW Group Northern Europe viedokli.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Akmentiņš 10.septembris 2013 9:09
4 0 Atbildēt

Lai arī wess kā tāds man nepatīk, tomēr mazliet žēl. Bensons, Īles, Lauva u.c. tiešām gandrīz nekas nav palicis pašu rokās. Vietējie izdara melno darbu, tad nāk baltās apkaklītes un novāc augļus. Skandināviem vienmēr bijusi jocīga biznesa domāšana.

Otrs, varbūt līdzekļu optimizēšana, un nav viņiem nepieciešams vienai markai orientēts, dārgs salons. Labāk vienās telpās sapičkāt 3-4 zīmolus. Dažas mašīnas no katra markas, pārējo bukletiņā paskatīsies. Tak nabagu zeme.

Skandināvi paši nevar lepoties, ka viņiem būtu šiki saloni.

iAuto 10.septembris 2013 7:53
3 0 Atbildēt

Parasti dīlera tiesības atņem par dīlera līguma pārkāpumiem. Šinī gadījumā juridiski tās netiek pagarināts, bet rezultāts ir tas pats. iAuto publicēja arī BMW Nordic skaidrojumu.

Guncha 10.septembris 2013 12:53
3 5 Atbildēt

Nav ko kroplot tirgu. Tik maza valsti ir jabut vienam dilerim, vai tas ir pannas, mopedi vai celamkrani.

To, kadi riski pastaveja buvejot WESS, vadibai vajadzeja sakuma noskaidrot. Nekad nebus kartibas, ja ir divi vai vairak speletaji.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti