Aleksandrs Oskins par Wess Select un BMW dīlera tiesībām 5

Wess Select BMW salons Foto: iAuto.lv

Māris Ozoliņš, iAuto | 9.septembris 2013 22:03

Jau ilgāku laiku auto nozarē tika runāts par to, ka Wess Select netiks pagarinātas BMW dīlera tiesības. Iepriekšējā nedēļā par to tika izplatīts oficiāls paziņojums. Tāpēc iAuto.lv tikās ar Wess Select valdes priekšsēdētāju Aleksandru Oskinu, lai uzzinātu vairāk par radušos situāciju.

Lai saprastu kopainu, ir jāpaskatās vēsturē un uz situāciju kaimiņvalstīs. Lietuvā un Igaunijā strādā viens BMW autorizētais dīleris ar vairākiem saloniem visā valstī, bet Latvijā līdz šī gada septembra beigām ir divi BMW dīleri.

BMW problēmas Latvijā sākās ar Mikas un tā īpašnieku Germanu Milušu, kurš vēl tagad bēguļo saistībā ar smagajām apsūdzībām Jūrmalas kukuļdošanas lietā.

Lai risinātu radušos situāciju, konkursa kārtībā 2006. gadā izvēlējās Wess Select kā otru oficiālo BMW dīleri, un līdz šim Latvijā strādāja divi dīleri: Wess Select un Inchcape BM Auto.

Inchcape, kas ir viens no pasaulē lielākajiem automobiļu mazumtirgotājiem, kas darbojas 25 pasaules valstīs un pārstāv 26 autoražotāju zīmolus – 2007. gada vasarā iegādājās BM Auto, kuru pārvaldīja investīciju kompānija MVC Capital, kas savukārt bija iegādājusies kompāniju Mikas.

Wess Select BMW salons Foto: iAuto.lv

Atšķirība starp abiem BMW saloniem bija un ir lielaInchcape BM Auto ir daudzzīmolu salons, bet Wess Select uzbūvēja pilnīgi jaunu BMW salonu, kas atbilda un vēl šodien atbilst visām ražotāja prasībām. Tas, protams, prasīja daudz vairāk ieguldījumu, piemēram, būvniecību uzraudzīja arhitekts no Minhenes.

Aleksandrs Oskins Foto: Publicitātes foto

Sarunā ar iAuto.lv Aleksandrs Oskins uzsver, ka preses konferencē, kurā BMW Group Nordic prezidents Fēlikss Klari paziņoja, ka Wess Select būs otrs autorizētais dīleris Latvijā, viņš arī teica, ka Latvijā vairs nekad nebūs viens BMW dīleris.

Atklājot jauno salonu 2007. gada 12. aprīlī, BMW ieņēma 3. vietu pēc pārdošanas apjoma starp premium zīmoliem, bet tagad, pateicoties ieguldījumiem un kvalitatīvam darbam, BMW ir pārdotākais premium auto stāsta A. Oskins.

Taču nesen tika saņemta vēstule par dīlera tiesību nepagarināšanu ar Wess Select. Šāda vēstule radīja sašutumu un neizpratni par iemesliem, kāpēc BMW Baltic pieņēmusi šādu lēmumu.

Kur BMW īpašnieki varētu apkalpot savus automobiļus, ja Wess Select tagad pārdotu savu salonu cita zīmola pārstāvim ar visu servisu, jautā A. Oskins. Inchcape BM auto pietrūkst jaudas, lai varētu apkalpot visus BMW automobiļus.

Taču BMW auto īpašniekiem ir labas ziņas, jo Wess Select ne tikai turpinās sniegt servisa pakalpojumus, bet plāno tuvākajā laikā vēl vairāk uzlabot to un salona telpās piedāvās klientiem mazlietotus premium zīmolautomobiļus.

Pēc iAuto.lv novērojumiem radusies situācija vairāk izskatās pēc lielo tirgus spēlētāju vienošanās par tirgu, kā rezultātā, neskatoties uz solījumiem un biznesa partnera lielajiem ieguldījuiem, vietējie spēlētāji tiek vienkārši izspiesti no tirgus, kad tie ir savu darbu padarījuši. Latvijā šāda tendence ir vērojama jau vairākus gadus un Latvijas kapitāla pārstāvošu salonu paliek arvien mazāk.


Šeit var lasīt BMW Group Northern Europe viedokli.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Akmentiņš 10.septembris 2013 9:09
4 0 Atbildēt

Lai arī wess kā tāds man nepatīk, tomēr mazliet žēl. Bensons, Īles, Lauva u.c. tiešām gandrīz nekas nav palicis pašu rokās. Vietējie izdara melno darbu, tad nāk baltās apkaklītes un novāc augļus. Skandināviem vienmēr bijusi jocīga biznesa domāšana.

Otrs, varbūt līdzekļu optimizēšana, un nav viņiem nepieciešams vienai markai orientēts, dārgs salons. Labāk vienās telpās sapičkāt 3-4 zīmolus. Dažas mašīnas no katra markas, pārējo bukletiņā paskatīsies. Tak nabagu zeme.

Skandināvi paši nevar lepoties, ka viņiem būtu šiki saloni.

iAuto 10.septembris 2013 7:53
3 0 Atbildēt

Parasti dīlera tiesības atņem par dīlera līguma pārkāpumiem. Šinī gadījumā juridiski tās netiek pagarināts, bet rezultāts ir tas pats. iAuto publicēja arī BMW Nordic skaidrojumu.

Guncha 10.septembris 2013 12:53
3 5 Atbildēt

Nav ko kroplot tirgu. Tik maza valsti ir jabut vienam dilerim, vai tas ir pannas, mopedi vai celamkrani.

To, kadi riski pastaveja buvejot WESS, vadibai vajadzeja sakuma noskaidrot. Nekad nebus kartibas, ja ir divi vai vairak speletaji.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Smaga avārija pie Aizputes - pienvedējs ietriecas vilciena pēdējā vagonā (Papildināts 18.00) 3

Sestdienas rītā Aizputes novadā kravas automašīna uz dzelzceļa pārbrauktuves ietriekusies pasažieru vilciena Liepāja-Rīga pēdējā vagonā, pastāstīja VAS "Pasažieru vilciens" Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Agnese Līcīte. Lasīt vairāk

 

Covid-19 ievieš izmaiņas auto tirdzniecības ieradumos Latvijā (+ VIDEO) 2

Pasaule mainās, un rītdiena vairs nekad nebūs tāda kā šodiena... Bet viens ir skaidrs - TĀ BŪS, un to ir svarīgi atcerēties! Covid-19 dēļ tirgotāji Latvijā ievieš attālinātās auto tirdzniecības pakalpojumus. Lasīt vairāk

 

Satiksmes ministrija rekomendē drošības pasākumus taksometros

Lai ierobežotu COVID-19 vīrusa izplatību Latvijā, Satiksmes ministrija rekomendē ievērot vairākus drošības pasākumus pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili vai taksometru. Lasīt vairāk

 

ASV piedāvā limuzīnu uz lidmašīnas bāzes (+ FOTO) 4

ASV pārdošanā izlikts limuzīns, kas izveidots uz bizness klases lidmašīnas Learjet bāzes. Mecum rīkotā izsole notiks maija vidū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti