Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Autoīpašnieki pārmaksā, iegādājoties OCTA starpnieku portālos 6

 
iAuto | 10.oktobris 2013 13:52

Foto: iAuto.lv

Neraugoties uz daudzu portālu sludināto informāciju par it kā visizdevīgākajām OCTA cenām, patiesībā autoīpašniekam tās tiek uzrādītas jau ar iekļautu apdrošināšanas starpnieka atlīdzību jeb tā saukto starpnieku komisiju. Tādējādi, maldīgas informācijas rezultātā, autoīpašnieki iegādājas OCTA nevis pa tiešo no apdrošinātāja, bet pārmaksājot par OCTA polisi, informē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs (LTAB).

Latvijā ir vairāk nekā desmit apdrošināšanas starpnieku portāli, kuros autoīpašnieki var iegādāties OCTA polisi. Ievadot transportlīdzekļa datus, katrā no tiem var redzēt cenu piedāvājumu no dažādām apdrošināšanas sabiedrībām.

„Vairums autoīpašnieku nezina, ka OCTA cena ir atkarīga no vietas jeb portāla, kurā polise tiek iegādāta, kā arī to, ka starpnieku portālos pie katras, konkrētās apdrošināšanas sabiedrības, uzrādītās cenas nav tās pašas, par kādām polises var iegādāties, ja vēršas tieši pie apdrošinātāja. Maldīgas informācijas rezultātā, autoīpašnieks iegādājas OCTA pārliecībā, ka tā ir vislabākā, viņam iespējamā cena, taču patiesībā par polisi pārmaksā,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, gan atzīstot, ka dažkārt arī pie starpniekiem var saņemt izdevīgu piedāvājumu.

Saskaņā ar OCTA tirgus datiem, pērn vairāk nekā 185 000 OCTA polises iegādātas, izmantojot distances saziņas līdzekļus, un tas ir 15% no visiem noslēgtajiem apdrošināšanas līgumiem. OCTA cenas sadārdzinājums atkarībā no polises iegādes portāla var atšķirties, sākot no dažiem latiem, līdz pat vairākiem desmitiem latu. Ņemot vērā, ka mēnesī caur polišu iegādes vietām tiek veikts tūkstošiem transakciju jeb OCTA iegādes darījumu, starpnieku gūtā peļņa no OCTA polišu cenu sadārdzinājuma ir mērāma miljonos.

„Starpnieku portālos OCTA cenu sadārdzinājuma apmērs lielā mērā būs atkarīgs no autoīpašnieka Bonus – Malus klases. Jo sliktāka ir Bonus – Malus klase, jo augstāka būs OCTA cena. Līdz ar ko, arī lielākas starpnieku komisijas pievienošanas iespējas,” stāsta Stengrevics, piebilstot, ka LTAB izveidojis OCTA kalkulatoru, kurš pieejams LTAB mājaslapā, lai autoīpašnieki varētu iegūt objektīvu informāciju par OCTA cenām un iegādāties OCTA polisi pa tiešo no apdrošinātāja. Viņš arī uzsver, ka LTAB nav starpnieks un darījuma veikšanas gadījumā OCTA polise tiek iegādāta tieši pie apdrošinātāja, bez papildus komisijas maksas.

 LTAB ir OCTA garantijas fonda administrators, kas saskaņā ar likumdošanu lemj un atbild par tā līdzekļu izlietojumu, pilda Latvijas Zaļās kartes biroja un arī informācijas centra funkcijas, ir Zaļās kartes Biroju Padomes biedrs.

LTAB apvienojušās visas tās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu Latvijā.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GB12 10.oktobris 2013 14:47
2 0 Atbildēt

Stengrevica kungam var piekrist attiecībā uz to, ka īpašnieki pārmaksā, pērkot brokeru portālos. Taisnība, ka apdrošinātāju mājas lapās var dabūt polises lētāk. Tajā pašā laikā minētais kungs jauc 2 jēdzienus - komisija un uzcenojums. Faktiski ir tā, ka standarta cenas visur (gan apdrošinātāju, gan brokeru) ir vienas un tās pašas. Brokeri neliek savu uzcenojumu, bet pārdod polisi par to ciparu, ko viņam iedod apdrošinātājs. Tikai - apdrošinātāji savās mājas lapās dod atlaides, savukārt, lai šo atlaidi dabūtu brokeris, viņam tā ir jāsaskaņo, līdz ar to brokera kalkulatorā šī atlaide būt nevar.

Bet pie starpnieka bieži var dabūt labāku ciparu nekā šīs kompānijas mājas lapā. Viss atkarīgs no apdrošinātāja, kurš šo izdevīgāko ciparu piedāvā. Nerunāsim šeit par brokera pievienoto vērtību (ja, protams, tas ir normāls brokeris, nevis tikai tāds, kas naudu paņem) - palīdzība, iestājoties gadījumam. Diezvai internets īpaši varēs palīdzēt. Bet, zvanot uz apdrošinātāja telefonu, cilvēki bieži vien sastāsta tādas lietas, ko apdrošinātājm nevajadzētu dzirdēt.

Sandija 10.oktobris 2013 14:16
1 0 Atbildēt

gudriem.lv = iizi.lv

salidzini.lv = octa.lv

Brokeris brokera galā :D

Un es līdz šim tiešām biju svēti pārliecināta, ka pērku polisi par zemāko cenu.. Mūzu dzīvo, mūžu mācies!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Xiaomi piesaka savu otro modeli, krosoveru YU7 1

Ķīnas tehnoloģiju uzņēmuma Xiaomi pirmie soļi autobūvē izraisīja lielu interesi. Pavasarī debitēja mobilo ierīču un elektronikas ražotāja pirmais modelis, sedans SU7, bet tagad kārta krosoveram YU7. Lasīt vairāk

 

Nissan uzsāk jaunā Murano ražošanu 6

ASV, Nissan rūpnīcā Tenesijas štatā, no konveijera nobraucis pirmais jaunās paaudzes Murano eksemplārs. Lasīt vairāk

 

Septiņvietīgi elektroauto – jauna ģimenes transporta definīcija (+ FOTO) 11

Gadu gaitā ģimenes auto ir attīstījies, pielāgojoties vajadzībām, tehnoloģijām un cilvēku gaumei. Savulaik uz ceļiem dominēja miniveni un kompaktveni, kas bija labs variants lielām ģimenēm, jo piedāvāja praktiskumu un plašumu. Taču, strauji pieaugot SUV popularitātei, tie kā piemērotāka alternatīva izspieda iepriekš pieprasītos pārvietošanās līdzekļus. Lasīt vairāk

 

Arī pēc 40 gadiem - Toyota Land Cruiser J70 tiek pie pārmaiņām

Toyota Land Cruiser J70 arī 40 gadus pēc modeļa ienākšanas tirgū nav aizmirsts, jo dažos tirgos tas joprojām ir ejoša prece. Piemēram, Austrālijā, kur ilgdzīvotājs tikko piedzīvojis kārtējo modernizāciju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti