Foto: autofavorits.lv
Autoservisa pakalpojumus reizi pusgadā izmanto 43% autoīpašnieku, 18% to dara reizi gadā, 17% - reizi trīs mēnešos vai biežāk, un tikai 7% atzinuši, ka apmeklē autoservisu retāk nekā reizi gadā, liecina pētījumu centra SKDS septembrī veiktā aptauja.
"Savs autoserviss" jeb nemanīgs servisa pakalpojumu sniedzējs ir 77% autoīpašnieku, 19% nav sava meistara, bet pārējie nav varējuši atbildēt, vai nemainīgi izmanto vienu un to pašu servisu.
Aptauja rāda, ka autoserviss tiek izvēlēts, balstoties uz draugu, radu vai paziņu ieteikumiem (41% gadījumu) vai uz paša pieredzi un zināšanām (37% gadījumu).
Pārliecinoši lielākajai daļai jeb 90% autoīpašnieku nav būtisku iebildumu pret servisa pakalpojumu kvalitāti. Trešdaļa jeb 34% atbildējuši, ka ir apmierināti ar saņemtajiem servisa pakalpojumiem, bet 56% norādījuši, ka ir "drīzāk apmierināti".
Uzticamākie servisu klienti ir "Ford", "Toyota" un "Volvo" īpašnieki, bet "lielākie klejotāji" - "Opel" un "Volkswagen" saimnieki.
Kā norāda Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš, šīs aptaujas rezultāti pierāda, ka klientam ir svarīga personiskā pieredze, individuāla saskarsme un kvalitatīva komunikācija, proti, tas, ka autoservisa darbinieki spēj saprotami izskaidrot, ko un kāpēc nepieciešams remontēt, cik tas maksā un cik ilgu laiku aizņems remonts.
Aptauju pētījumu centrs SKDS veica septembrī. Aptaujā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
Process ir ļoti individuāls un to ietekmē daudzi faktori. Galvenie no tiem - auto tehniskais stāvoklis un maciņa biezums. Servisu piedāvājums šobrīd ir pietiekošs, cenu politika pietiekoši atšķirīga. Pie onkuļa "Ģimas" vietējā kooperatīva garažā pat vēl lētāk. Populāra šobrīd ir autovadītāju grupa, kas uz autoservisu brauc reizi gadā - prms TA. Citai savukārt pirmo reizi uz TA brauc, lai saņemtu auto defektu aktu. Bet, tādu vadītāju skaits samazinās. Jauno auto īpašniekus savukārt regulē auto garantijas nosacījumi. Daudzi no tiem ir ļoti nemierīgi un tramīgi - brauc uz garantijas servisu sadzirdot katru svešu troksnīti auto darbībā...Netrūkst arī tādu, kas servissā ierodas tikai tad, kad konstatē , ka auto kaut kas jau trūkst....)piemēram, pazudis izpūtēja bundulis). Man pašam šobrīd uz servisu sanāk braukt reti. Abas Sonatas kalpo ideāli, skandimotors servisā iegriežos tikai reizi gadā uz apkopēm. Tad arī sīkumi tiek saremontēti. Kaut dārgāk, bet kvalitāte ar garantiju + ļoti laipna un solida apkalpošana. Ar TA probēmu vispār nav bijis - līdz šim viss pa "0". Savulaik, kad braucu ar Mondeo, dorfmaņa servisā sanāca iegriezties vismaz reizi trijos mēnešos. BMW(E-34) laikā pie Mārupes gunčas servisā iegriezos vidēji reizi pusgadā.