Apdrošinātājs "Balva" izslēgts no Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja

Nozare.lv | 30.oktobris 2013 10:11

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) nolēmis izslēgt likvidējamo AAS "Balva" no LTAB biedru sastāva, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja birojā.

Šāds lēmums pieņemts, pamatojoties uz šī gada jūnijā Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padomes pieņemto lēmumu anulēt visas "Balvas" licences, kā arī ņemot vērā faktu, ka patlaban "Balva" atrodas likvidējamās apdrošināšanas sabiedrības statusā.

Kā norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, patlaban "Balva" turpina pildīt visas savas saistības un OCTA izmaksas tiek veiktas, bet gadījumā, ja tiks pasludināta kompānijas maksātnespēja, apdrošināšanas atlīdzības cietušajiem tiks izmaksātas no OCTA garantijas fonda.

Saskaņā ar OCTA likumu Latvijā ir izveidots OCTA garantijas fonds, kura primārais uzdevums ir nodrošināt nozares stabilitāti valstī, tai skaitā regulāri tiek veiktas izmaksas ceļu satiksmes negadījumā cietušajiem, kuri cietuši no neapdrošināta transportlīdzekļa. Līdz 2008.gada pavasarim OCTA garantijas fondā līdzekļi pamatā tika uzkrāti no apdrošinātāju veiktajām vienreizējām iemaksām un regulārajiem ikmēneša atskaitījumiem no OCTA prēmijām. Patlaban OCTA garantijas fonda līdzekļu papildinājums veidojas no LTAB regresa kārtībā atgūtajiem līdzekļiem, ieņēmumiem no fonda līdzekļu glabāšanas un ieguldīšanas.

Atbilstoši OCTA likumam arī gadījumos, ja tiek pasludināta kāda tirgus dalībnieka maksātnespēja, izmaksas ceļu satiksmes negadījumā cietušajiem tiek segtas no garantijas fonda.

"Garantijas fonds kalpo kā nodrošinājums un garants, ka ikviens ceļu satiksmes negadījumā cietušais saņems likumā noteikto kompensāciju. Vienlaikus tas kalpo kā tirgus stabilitātes garants. Ja Latvijā nebūtu izveidots šāds fonds, gadījumos, ja kāds no apdrošinātājiem vairs nespētu pildīt savas finansiālās saistības, tirgus piedzīvotu krasas svārstības, kas negatīvi atsauktos uz visiem tirgus dalībniekiem, kā arī autoīpašniekiem kopumā," skaidroja Stengrevics.

Viņš norādīja, ka "Balvas" gadījums nav pirmais, kad kādam apdrošinātājam tiek atņemta darbības licence un pasludināta tā maksātnespēja.

OCTA apdrošināšanas vēsturē ievērojamas izmaksas no garantijas fonda saistītas ar apdrošināšanas sabiedrības "AK Alianse" maksātnespējas atzīšanu 2002.gadā, kad no garantijas fonda tika izmaksāts gandrīz 300 000 latu. Izmaksas par konkrētās apdrošināšanas sabiedrības saistībām pret apdrošināšanas ņēmējiem no garantijas fonda tika maksātas pat vēl četrus gadus pēc sabiedrības maksātnespējas atzīšanas.

OCTA garantijas fondā līdzekļi tiek uzkrāti jau kopš 1997.gada, kad Latvijā tika ieviesta OCTA, un garantijas fondā jau ir uzkrāti 17 miljoni latu.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kravinieku rinda no Grenctāles vismaz 9 km garumā (papildināts 15.50) (+ VIDEO) 14

Aculiecinieka iesūtītajā foto redzama kravas automobiļu rinda, kas stiepjas 9 kilometru garumā. Rinda kļuvusi vēl garāka, iemesli zināmi. Lasīt vairāk

 

Suzuki varētu izlaist piecdurvju Jimny 1

Suzuki gatavojas laist klajā kompaktā apvidus auto Jimny piecdurvju modeli, kas iegūs garāku riteņu bāzi un plašāku salonu. Lasīt vairāk

 

Kravu pārvadājumi var kavēties, taču plūsma turpinās 1

Lai gan autopārvadātājiem pašreiz ir grūti piegādāt kravas noteiktajos termiņos, autopārvadājumu kravu plūsma notiek un Latvijas ražotāji un tirgotāji ir apgādāti ar visu nepieciešamo, intervijā aģentūrai LETA teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP). Lasīt vairāk

 

Kā izmainās bremzēšanas ceļš atkarībā no braukšanas ātruma un riepu kvalitātes. (+ VIDEO) 16

Šajā reizē Tavs Auto TV stāsts par to, kā izmainās bremzēšanas ceļš atkarībā no braukšanas ātruma un riepu kvalitātes! Un reālā dzīvē šīs patiesības noskaidrosim kopā ar mūsu testa dalībniekiem - rallija pilotiem Māri Neikšānu un Ivaru Vasaraudzi, kamaniņu braucēju Juri Šicu un LTV laika ziņu redaktori Ramonu Salmiņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti