Vēl nevienojas par obligāto biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai 1

 
Nozare.lv | 4.novembris 2013 12:22

Foto: shell.com

Valdības komitejā skatītais grozījumu projekts noteikumos par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu paredzēja, ka no nākamā gada 1.aprīļa Latvijā būs atļauts realizēt fosilo dīzeļdegvielu tikai ar biodīzeļdegvielas piejaukumu 6,5-7 tilpumprocentu apmērā.

Grozījumi tika novirzīti atkārtotai saskaņošanai, jo iebildumi pret to atbalstīšanu bija gan lauksaimniecības tehnikas ražotājiem, gan arī pašiem lauksaimniekiem, kuri norādīja, ka šāda dīzeļdegviela bojā tehniku. To apliecināja arī zemkopības ministre Laimdota Straujuma, informējot, ka arī viņa ir saņēmusi ziņas no lauksaimniekiem.

Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V) rosināja jautājumu nodot papildu skaņošanai ar Zemkopības ministriju un Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomi. "Tie ir tie cilvēki, kas brauc ar šiem traktoriem. Mēs varam teikt, ka viņi ir muļķi un nesaprot, taču tā nav korekta attieksme," teica premjers. Viņš arī aicināja Ekonomikas ministriju padomāt par kādiem alternatīviem risinājumiem.

Ekonomikas ministrija (EM) skaidro, ka, lai veicinātu biodegvielu patēriņu Latvijā, 2009.gada 1.oktobrī tika ieviests obligātais 5% biodegvielas piejaukums fosilajai degvielai.

Patlaban saskaņā ar Ministru kabineta "Noteikumiem par biodegvielas kvalitātes prasībām, atbilstības novērtēšanu, tirgus uzraudzību un patērētāju informēšanas kārtību" Latvijā atļauts realizēt dīzeļdegvielu (tostarp mērenā klimata apstākļos izmantojamu A, B, C, D, E, F kategorijas dīzeļdegvielu), kura satur biodīzeļdegvielu, kas iegūta no rapšu sēklu eļļas, 6,5-7 tilpumprocentu apjomā no kopējā galaprodukta daudzuma. Taču patlaban nenotiek šādas degvielas tirdzniecība.

EM secinājusi, ka biodegvielas patēriņa pieaugumu vislabāk stimulē tieši ar patēriņu saistīti politikas instrumenti, tādēļ, lai veicinātu biodegvielas patēriņu transportā, Ministru kabinets ir atbalstījis normatīvo aktu izstrādi, lai noteiktu obligāto biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai 6,5-7 tilpumprocentu apmērā.

Kā 2012.gadā biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja Auto asociācijas (bijušās Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas) pārstāvji, runāt par biodegvielas piejaukuma kopapjomu Latvijā vairāk nekā 7% no fosilās degvielas patēriņa nav lietderīgi, jo, ņemot vērā Latvijas autoparka vidējo vecumu, kas ir 12,5 gadi vieglajām automašīnām, būs salīdzinoši maz modeļu - aptuveni trešdaļa -, kuros drīkst izmantot E10 degvielu jeb fosilo degvielu ar 10% biodegvielas piejaukumu.

Asociācijā atzina, ka biodegvielas ražošana Latvijā būtu jāpārorientē uz jaunāko paaudžu biodegvielas sastāvu ražošanu, ko iespējams izmantot pat 100% apmērā kā pamatdegvielu, turklāt visu vecuma grupu transportlīdzekļu dzinējos.

 
Visi komentāri
 
? 4.novembris 2013 14:48
0 0 Atbildēt

ar biobenzīnu gan sliktāks uzrāviens, gan vairāk tērē, toties kolēģis ar biodīzeli vasarā un ar bez-bio-dīzeli ziemā gan nejūt pilnīgi nekādu atšķirību ne uzrāvienā, ne patēriņā

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Nepilni 19 000 eiro - Hyundai piedāvā modernizēto i20 (+ FOTO)

Hyundai laiž pārdošanā modernizēto i20 par cenām, kas Vācijas tirgū pieejams par cenu, kas sākas no atzīmes 18 900 eiro. Lasīt vairāk

 

Jau 2030. gadā - Nissan pastāsta, kad atteiksies no iekšdedzes dzinējiem Eiropai 6

Nissan vadība atklājusi, ka jau līdz 2030.gadam atteiksies no jauniem iekšdedzes motoru modeļiem Eiropas tirgum – 5 gadus ātrāk nekā to prasa Eiropas Savienības direktīva. Lasīt vairāk

 

Viens no vecākajiem pasažieru vilcieniem dodas pēdējā braucienā (+ VIDEO) 4

Nejaušas tikšanās, pirmie randiņi un skolas dienas. 57 gadu garumā to visu varēja pieredzēt tā dēvētā 605. vilciena vagonos. Tas ir viens no vecākajiem pasažieru vilcieniem Latvijā, kuram nu pienācis laiks doties pelnītā atpūtā. Lasīt vairāk

 

Beļģijas muzejs Abarth Works izliek pārdošanā žiguļu un moskviču kolekciju 14

Antverpenes Abarth Works automuzejs nolēmis izpārdot dažādu izlaidumu žiguļu un moskviču kolekciju, ieskaitot vairākas autosportam uzbūvētas automašīnas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti