iAuto.lv jautā par komerctransporta negadījumu izmaksām

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 9.novembris 2013 12:59

Kāds ir iemesls, kādēļ komerctransportam negadījumi izmaksā divreiz dārgāk nekā privātajiem autoīpašniekiem - tas ir saistīts tikai ar faktu, ka kravas automašīnu remonts ir dārgāks, vai tur ir vēl kas, piemēram, kādi birokrātiski izdevumi vai zaudējumi uzņēmējdarbībai?

Komentē BALTA galvenais risku parakstītājs Edgars Goldmanis

Galvenais iemesls, kādēļ komerctransporta negadījumu izmaksas ir lielākas nekā izmaksas par privātpersonu auto, ir transportlīdzekļa veids un no tā izrietošās sekas. Kopumā to var ietekmēt vairāki faktori.

Pirmkārt, transportlīdzekļa zādzības vai bojāejas gadījumā (auto tiek norakstīts, jo remontēt nav ekonomiskā pamatojuma vai tas nav tehnoloģiski pieļaujams) galvenais izmaksātās atlīdzības lieluma noteicošais faktors ir apdrošinājuma summa. Proti, gan kravas transportlīdzekļi, gan autobusi ir ar būtiski lielāku vērtību jeb apdrošinājuma summu nekā vieglie pasažieru transportlīdzekļi, tāpēc arī kopējās negadījuma izmaksas var būt lielākas.

Otrkārt, KASKO apdrošināmie vieglie pasažieru un uz to bāzes būvētie mazie kravas auto un mikroautobusi, kas pieder juridiskām personām, vidēji ir jaunāki nekā apdrošinātie transportlīdzekļi, kuru īpašnieki ir fiziskas personas. Tāpēc apdrošinājuma summa šādiem vidēji jaunākiem un līdz ar to arī vērtīgākiem juridisko personu transportlīdzekļiem, kuriem turklāt bieži vien spēkā ir arī garantija, ir lielāka nekā privātajiem auto.

Treškārt, izmaksu atšķirību var ietekmēt arī auto remontu darbnīcas - dīleri nereti nosaka augstāku vienas remonta stundas likmi transportlīdzekļiem, kam ir spēkā garantija. Tāpat tiem obligāti ir jāuzstāda jaunas oriģinālās rezerves daļas, kamēr tiem transportlīdzekļiem, kas jau ir lietoti un kam garantija vairs nav spēkā, remonts nereti ir vienkāršāks. Tādēļ tie var tikt remontēti par zemāku darba stundas likmi, kā arī remontējot var izmantot gan jaunas neoriģinālas, gan mazlietotas rezerves daļas tajos gadījumos, kad tirgū jaunas detaļas konkrētajam lietotajam transportlīdzeklim vispār nav pieejamas. 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW X4 kļuvis lieks

Savu trešo paaudzi BMW X4 nepiedzīvos. Lasīt vairāk

 

Ko es nopirku Amazon PRIME 2024 dienās? Cik kas maksāja? 1.daļa (+ VIDEO) 10

iAuto iegādājas preces no Amazon par izdevīgām cenām. Atveda pie durvīm 7-8 dienu laikā - šodien būs jau nākošā piegāde. Lasīt vairāk

 

Apjomīgs saules parks dažās minūtēs (+ VIDEO) 4

Tehnoloģija ar konteineros uzglabājamiem, salokāmiem saules paneļiem, ļauj jaunu un apjomīgu enerģijas parku izvērst īsā laikā. Lasīt vairāk

 

Bentley izlaidis pēdējās automašīnas ar W12 dzinēju (+ FOTO) 4

Pēdējie ar divpadsmit cilindru motoriem komplektētie Bentayga, Continental GT un Flying Spur eksemplāri nobraukuši no konveijera zīmola rūpnīcā Krū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti