iAuto.lv jautā par komerctransporta negadījumu izmaksām

Foto: iAuto.lv

iAuto | 9.novembris 2013 12:59

Kāds ir iemesls, kādēļ komerctransportam negadījumi izmaksā divreiz dārgāk nekā privātajiem autoīpašniekiem - tas ir saistīts tikai ar faktu, ka kravas automašīnu remonts ir dārgāks, vai tur ir vēl kas, piemēram, kādi birokrātiski izdevumi vai zaudējumi uzņēmējdarbībai?

Komentē BALTA galvenais risku parakstītājs Edgars Goldmanis

Galvenais iemesls, kādēļ komerctransporta negadījumu izmaksas ir lielākas nekā izmaksas par privātpersonu auto, ir transportlīdzekļa veids un no tā izrietošās sekas. Kopumā to var ietekmēt vairāki faktori.

Pirmkārt, transportlīdzekļa zādzības vai bojāejas gadījumā (auto tiek norakstīts, jo remontēt nav ekonomiskā pamatojuma vai tas nav tehnoloģiski pieļaujams) galvenais izmaksātās atlīdzības lieluma noteicošais faktors ir apdrošinājuma summa. Proti, gan kravas transportlīdzekļi, gan autobusi ir ar būtiski lielāku vērtību jeb apdrošinājuma summu nekā vieglie pasažieru transportlīdzekļi, tāpēc arī kopējās negadījuma izmaksas var būt lielākas.

Otrkārt, KASKO apdrošināmie vieglie pasažieru un uz to bāzes būvētie mazie kravas auto un mikroautobusi, kas pieder juridiskām personām, vidēji ir jaunāki nekā apdrošinātie transportlīdzekļi, kuru īpašnieki ir fiziskas personas. Tāpēc apdrošinājuma summa šādiem vidēji jaunākiem un līdz ar to arī vērtīgākiem juridisko personu transportlīdzekļiem, kuriem turklāt bieži vien spēkā ir arī garantija, ir lielāka nekā privātajiem auto.

Treškārt, izmaksu atšķirību var ietekmēt arī auto remontu darbnīcas - dīleri nereti nosaka augstāku vienas remonta stundas likmi transportlīdzekļiem, kam ir spēkā garantija. Tāpat tiem obligāti ir jāuzstāda jaunas oriģinālās rezerves daļas, kamēr tiem transportlīdzekļiem, kas jau ir lietoti un kam garantija vairs nav spēkā, remonts nereti ir vienkāršāks. Tādēļ tie var tikt remontēti par zemāku darba stundas likmi, kā arī remontējot var izmantot gan jaunas neoriģinālas, gan mazlietotas rezerves daļas tajos gadījumos, kad tirgū jaunas detaļas konkrētajam lietotajam transportlīdzeklim vispār nav pieejamas. 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Briest jauns rekords - Tesla Model S acīmredzot 20 sekundes ātrāks par Porsche Taycan (+ VIDEO) 1

Tesla Model S gatavojas atņemt Porsche Taycan nesen uzstādīto Nirburgringas apļa rekordu. Pašlaik modernizētais Model S trenējas minētajā trasē, taču vācu jau mediji ziņo, ka amerikāņu elektromobilis esot ievērojami ātrāks. Lasīt vairāk

 

Kampaņā “Pamēģini sabiedrisko!” autovadītājus aicinās pārsēsties sabiedriskajā transportā 11

Pirmdien, 2019. gada 16. septembrī, VSIA Autotransporta direkcija” sadarbībā ar AS “Pasažieru vilciens” uzsāk informatīvu kampaņu “Pamēģini sabiedrisko!”, lai motivētu Latvijas iedzīvotājus pārsēsties no privātā automobiļa sabiedriskajā transportā, tādējādi ne vien mazinot satiksmes sastrēgumus, bet arī ietaupot resursus un saudzējot vidi. Lasīt vairāk

 

600 km gaitas rezerve un 4 līmeņa autopilots – Ķīnas Hongqi krosovera koncepts (+ FOTO) 6

Ķīnas marka Hongqi Frankfurtes autoizstādē demonstrē ne tikai 1400 Zs jaudīgo superhibrīdu S9, bet arī krosovera E115 konceptu, kas aprīkots ar ceturtā līmeņa autopilotu un spēj nobraukt 600 km bez papildu uzlādes. Lasīt vairāk

 

Baumanis māju posmu noslēdz pusfinālā (+ VIDEO) 1

Pamatīgi slapjos apstākļos CSDD Biķernieku trasē noslēdzies Neste World RX of Latvia posms, kurā STARD komandas pilots Jānis Baumanis izcīnīja vietu pusfinālā, tomēr nedaudz pietrūka ātruma un veiksmes lai sasniegtu finālbraucienu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti