Autovadītāji vislabāk prot nomainīt tukšu riepu, problēmas sagādā aizsalušas durvis 6

 
Ergo | 9.novembris 2013 13:30

Ja uz ceļa notiktu tehnisks negadījums, piektā daļa autovadītāju nezinātu, kā rīkoties, no aptaujas datiem secinājusi apdrošināšanas sabiedrība ERGO. Autovadītāji arī atklājuši, ka problēmsituācijās, kad auto, piemēram, ir tukša riepa, nosēdies akumulators vai noslāpis dzinējs, visbiežāk palīdzība tiek meklēta pie radiniekiem vai ģimenes locekļiem, bet visretāk šoferi ir gatavi lūgt citu garāmbraucēju palīdzību.

Skaidrojot autovadītāju prasmes situācijās, kad auto uz ceļa notikusi kāda tehniska problēma, 12% aptaujāto norādījuši, ka zinātu kā iedarbināt auto, ja tam būtu „nosēdies” akumulators, bet 10% atrastu risinājumu situācijā, ja būtu beigusies degviela. Mazākā daļa jeb 5% prastu salabot savu spēkratu, ja tam noslāptu dzinējs vai sabojātos elektronika. Vēl retāk autovadītāji zinātu kā atvērt aizsalušas vai aizkritušas durvis (3%). Turpretī lielākā daļa jeb 50% šoferu pārliecinoši atbildējuši, ka prastu nomainīt tukšu vai pārdurtu riepu, tomēr 20% aptaujāto atzinuši, ka nevienā no minētajām situācijām nezinātu, kā rīkoties.

Lexus Foto: iAuto.lv

„ERGO Tehniskās palīdzības dienesta izsaukumu dati liecina, ka mūsdienās autovadītāji vairs nav tik tehniski zinoši kā pirms daudziem gadiem. Saskaroties ar tehniskām problēmām uz ceļa, arvien biežāk šoferi izvēlas dažādu palīdzības servisu palīdzību, nevis cenšas problēmas atrisināt saviem spēkiem. Vismazāk tehniskās problēmsituācijās „galva sāp” KASKO klientiem, jo polise ietver tehniskās palīdzības sniegšanu uz ceļa, piemēram, ja auto ir tukša riepa, beigusies degviela un citas problēmas. Šis KASKO pakalpojums kļūst arvien populārāks, taču statistikas dati liecina, ka ne visi cilvēki kritiskās situācijās aizdomājas par šī pakalpojuma priekšrocībām,” saka Ritvars Heniņš, ERGO risku parakstīšanas nodaļas vadītājs.

Interesanti, ka lielākā daļa jeb 33% autovadītāju, saskaroties ar auto tehniskām ķibelēm uz ceļa, palīdzību lūdz radiniekiem vai ģimenes locekļiem, bet 23% pēc palīdzības vēršas pie draugiem. Savukārt otrs populārākais atbalsts šādās situācijās ir apdrošinātājs vai tehniskās palīdzības dienests – tiem palīdzību lūdz 21% autovadītāju. Citiem autovadītājiem uzticas vien 4% šoferu. Zīmīgi, ka piektdaļa jeb 19% šoferu uzticas tikai sev un visas problēmas cenšas atrisināt saviem spēkiem.

Pēc ERGO novērojumiem, pieprasījums pēc Tehniskā palīdzības dienesta pakalpojumiem pieaug ziemas periodā.

 
Visi komentāri
 
Ivars 9.novembris 2013 16:42
0 0 Atbildēt

Kāda jēga uzticēties citiem autovadītājiem, ja lielākā daļa tāpat neko nezina

solaris 9.novembris 2013 18:16
0 0 Atbildēt

Bāc, es pat iedomāties nevaru, kā uz ceļa saviem spēkiem sačiņīt sabojājušos elektroniku.

riepa ir ritenis ergoprāt 10.novembris 2013 10:04
0 0 Atbildēt

ir nācies uz ceļa patiešām bezkameras riepu veiksmīgi uzmontēt, bet civilizētā pasaulē pastāv rezerves ritenis, t ad nu parasti maina to, ERGO speciālisti atradušies va',zin!

Krotow 10.novembris 2013 19:50
0 0 Atbildēt

Palīdzības lūgšana garāmbraucējiem mums joprojām nav pierasta lieta, jo vienkārši nav pierasts uzticēties svešiem. Auto sabojāšanās gadījumā, kur tas bez servisa iejaukšanās tālāk uz priekšu nekustēsies, svešais arī diez vai varēs palīdzēt. Taču ir gadījumi, kad no garāmbraucējiem ir savs labums. Sanāca pašam Spilves pļavās pie Bolderājas ceļa iesēsties ceļmalas dubļos. Apturēju vienu iedzimto, tas aizbrauca un atveda bariņu savēji, beigās vēl pievienojās pašvaldības policija un pa visiem viņi manu auto dabūja uz ceļa :)

as 11.novembris 2013 9:26
0 0 Atbildēt

Mēs nelūdzam, lai gārāmbraucēji mūs aizvelk līdz DUS vai servisam, labāk sežām savos auto un caur telefonu postējam dusmīgus komentārus, ka neviens neapstājas un nepalīdz:D

Ruu@uto 11.novembris 2013 10:22
0 0 Atbildēt

Mjā, nomainīt riteni es māku gan, bet nomainīt RIEPU diez

vai kāds šodienas "autovadītājs" mācētu :-) Diez vai viņi

vispār zin terminu "moņķirovka" (montāžas lāpstiņa), tās taču

aizgāja nebūtībā kopā ar kameru riepām... :-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjautots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO)

km.hiAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 1

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti