No 2014.gada Latvijā ieviesīs vienoto sabiedriskā transporta maršrutu plānošanu - iAuto

No 2014.gada Latvijā ieviesīs vienoto sabiedriskā transporta maršrutu plānošanu

 
Satiksmes Ministrija | 17.decembris 2013 20:27

No nākamā gada tiks uzsākta vienota sabiedriskā transporta plānošana, kas ļaus racionālāk izmantot valsts piešķirtos līdzekļus un efektīvāk saskaņot reģionālos maršrutus.

Tas nozīmē, ka tiks ieviesta vienota pieeja sabiedriskā transporta pakalpojumu plānošanas, pasūtīšanas, līgumu slēgšanas un valsts budžeta izlietošanas uzraudzības procesiem. Līdz ar to jaunais reģionālās satiksmes plānošanas modelis ļaus organizēt sabiedriskā transporta pakalpojumus pēc vienotiem principiem visā valstī, efektīvi salāgot vilcienu un starppilsētu autobusu satiksmi ar vietējās nozīmes autobusu satiksmi, lai minētie sabiedriskā transporta veidi papildinātu viens otru, nevis dublētu maršrutus vai daļēji pārklātos. Rezultātā, nemazinot sabiedriskā transporta pieejamību, tiks mazināti pārvadātāju zaudējumi, un ekonomēti valsts budžeta līdzekļi.

To īstenos Sabiedriskā transporta padome, kura darbu uzsāks 2014.gada 1.janvārī, un kurā strādās 5 satiksmes ministra iecelti pārstāvji un pa vienam no katra plānošanas reģiona. Līdz šim reģionālo starppilsētu nozīmes maršrutu plānošana bija VAS „Autotransporta direkcija” (ATD) kompetencē, bet reģionālā vietējās nozīmes satiksme – piecu plānošanas reģionu kompetencē.

Vienotas plānošanas darbības nodrošināšanai Satiksmes ministrija (SM) izstrādājusi grozījumus noteikumos „Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā” un „Sabiedriskā transporta padomes nolikumu”, ko otrdien, 17.decembrī, apstiprināja valdība.

Plānots, ka pirmā Sabiedriskā transporta padomes sēde tiks sasaukta janvāra vidū. Līdz tam ATD ir nepieciešams pārņemt no pieciem plānošanas reģioniem ar sabiedriskā transporta plānošanu saistīto dokumentāciju, un sagatavot grozījumus Ministru kabineta noteikumos, kas regulē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistīto zaudējumu kompensācijas kārtību.

Līdzīga prakse sabiedriskā transporta plānošanai vienotā tīklā, kur valsts un pašvaldību pārstāvji kopā pieņem lēmumus, ir daudzās Rietumvalstīs, jo īpaši ap lielajām pilsētām. Šis varētu būt pirmais solis, lai nākotnē vienotai plānošanai varētu pievienoties arī Rīga un citas lielās pilsētas.

Foto: iAuto.lv

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

800 zirgspēki un 50 cm klīrenss - Brabus XL 800 apvidus auto (+ FOTO)

Brabus, vācu uzņēmums, kas specializējas Mercedes automobiļu uzlabošanā, parādījis savu jaunāko projektu – XL 800, kas radīts uz Mercedes-AMG G 63 4x4² bāzes. Lasīt vairāk

 

Jaguar Type 00 pirmizrāde Monako (+ FOTO) 3

Britu ražotājs Jaguar turpina iepazīstināt ar savu “nevienam līdzīgo” Type 00 konceptautomobili, pirmo jaunās ēras sērijveida automobili solot 2025. gada beigās. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: Ar jauno “Renault 5” no Polijas dienvidiem līdz Rīgai (+FOTO) 13

Aprīļa izskaņā Polijas dienvidos “Renault” Baltijas un poļu auto žurnālistiem piedāvāja izmēģināt jauno “Renault 5” modeli. Ar vienu no tiem atbraucām arī uz Rīgu. Lasīt vairāk

 

No 1.jūlija OCTA arī elektroskrejriteņiem: kas jāņem vērā to īpašniekiem? 12

No 2025. gada 1.jūlija stājas spēkā jauns regulējums, kas nosaka, ka arī elektroskrejriteņiem ir nepieciešama OCTA. Šāda likuma norma pieņemta, lai pasargātu citus ceļu satiksmes dalībniekus no finansiāliem zaudējumiem, ko var radīt, ja sadursmi izraisa elektroskrejriteņa vadītājs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti