No 2014.gada Latvijā ieviesīs vienoto sabiedriskā transporta maršrutu plānošanu

 
Satiksmes Ministrija | 17.decembris 2013 20:27

No nākamā gada tiks uzsākta vienota sabiedriskā transporta plānošana, kas ļaus racionālāk izmantot valsts piešķirtos līdzekļus un efektīvāk saskaņot reģionālos maršrutus.

Tas nozīmē, ka tiks ieviesta vienota pieeja sabiedriskā transporta pakalpojumu plānošanas, pasūtīšanas, līgumu slēgšanas un valsts budžeta izlietošanas uzraudzības procesiem. Līdz ar to jaunais reģionālās satiksmes plānošanas modelis ļaus organizēt sabiedriskā transporta pakalpojumus pēc vienotiem principiem visā valstī, efektīvi salāgot vilcienu un starppilsētu autobusu satiksmi ar vietējās nozīmes autobusu satiksmi, lai minētie sabiedriskā transporta veidi papildinātu viens otru, nevis dublētu maršrutus vai daļēji pārklātos. Rezultātā, nemazinot sabiedriskā transporta pieejamību, tiks mazināti pārvadātāju zaudējumi, un ekonomēti valsts budžeta līdzekļi.

To īstenos Sabiedriskā transporta padome, kura darbu uzsāks 2014.gada 1.janvārī, un kurā strādās 5 satiksmes ministra iecelti pārstāvji un pa vienam no katra plānošanas reģiona. Līdz šim reģionālo starppilsētu nozīmes maršrutu plānošana bija VAS „Autotransporta direkcija” (ATD) kompetencē, bet reģionālā vietējās nozīmes satiksme – piecu plānošanas reģionu kompetencē.

Vienotas plānošanas darbības nodrošināšanai Satiksmes ministrija (SM) izstrādājusi grozījumus noteikumos „Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā” un „Sabiedriskā transporta padomes nolikumu”, ko otrdien, 17.decembrī, apstiprināja valdība.

Plānots, ka pirmā Sabiedriskā transporta padomes sēde tiks sasaukta janvāra vidū. Līdz tam ATD ir nepieciešams pārņemt no pieciem plānošanas reģioniem ar sabiedriskā transporta plānošanu saistīto dokumentāciju, un sagatavot grozījumus Ministru kabineta noteikumos, kas regulē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistīto zaudējumu kompensācijas kārtību.

Līdzīga prakse sabiedriskā transporta plānošanai vienotā tīklā, kur valsts un pašvaldību pārstāvji kopā pieņem lēmumus, ir daudzās Rietumvalstīs, jo īpaši ap lielajām pilsētām. Šis varētu būt pirmais solis, lai nākotnē vienotai plānošanai varētu pievienoties arī Rīga un citas lielās pilsētas.

Foto: iAuto.lv

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti